Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

geloof en armoede etc

Gestart door huisman45, vrijdag 7 juni 2013, 14:35:48

Vorige topic - Volgende topic

josv

In Den Haag hadden we er ook een :



Tis al een fameliy-bussiness

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

innka3

#11
deze leeft nog :happy:

Kano

Citaat van: josv op dinsdag 11 juni 2013, 05:31:06
In Den Haag hadden we er ook een :

Tis al een fameliy-bussiness



Ja en Maasbach heeft het in zijn bol,  wil zelfs een stad bouwen "miracle city"
http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=578&lStrAction=archief

lees vooral het commentaar
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: josv op dinsdag 11 juni 2013, 05:31:06
In Den Haag hadden we er ook een :



Tis al een fameliy-bussiness



Dus ook voor een Klootzak is er nog hoop?..................... :thumb: :happy: :happy: :happy: :happy:

gosternokke

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 11 juni 2013, 01:48:25
Je moet zeker niet het redetalent van deze heren onderschatten , ze praten je groen voor rood aan .....Dan de mensen , ja als je nergens geen houvast hebt ben je een gemakkelijke prooi....Zeg zeker niet ,"mij kan zoiets niet gebeuren" Het gaat veelal zonder dat je het zelf merkt en tegen dat je het beseft hang je er met handen en voeten aan vast. De stap terug is dan heel moeilijk of wordt onmogelijk gemaakt.





   Nou had ik zelf het genoegen een optreden van een  charismatische  Bro te mogen bijwonen.   Afgelopen zondag bij de inzegening van de kerk in Amsterdam-lansmeer door Bro Eduardo manalo.

  Hoewel er maar plek is voor paar honderd man, komt er zeker 700 man op het optreden af.    Alles is zorgvuldig voorbereid. tassen mogen niet mee binnen ( gevaar voor bom )  telefoons en cameraas zijn binnen ook verboden. Wel een eigen tv ploeg van INC media die alles op camera vastlegd.

De Bro begint zijn tekst, praat in het begin zacht, bijna onverstaanbaar, alles in tagalog, dus kan lang niet alles volgen.      De mensen luisteren aandachtig en hangen aan zijn lippen, narmate de dienst vorderd trekken meer en meer mensen een zakdoek en beginnen te snotteren.   Vooral bij de vrowen zie ik  bij velen tranen over de wangen  lopen.    naaarmate de dienst vorderd word er door de Bro  met steeds meer stemverheffing gesproken. Duurd niet lang of de hele zaal barst in tranen uit.

Al snel volgt het einde van de dienst en komen de collecte zakken te voorschijn,  En er word goed gedoneerd , niks geen muntgeld, ik zie voornamelijk briefjes van  10 en 20 euro die in het collecte zakje gaan.

  Buiten staan de mensen die niet binnen konden geraken, en die krijgen allemaal een handje van hem, hij krijgt nog een bosje bloemen  en weg is tie in een dikke zwarte mercedes

  Heel   onwezenlijk om zo iets een keer mee te maken

Cosyns Guy

Citaat van: gosternokke op dinsdag 11 juni 2013, 18:01:58
Citaat van: Ronny55 op dinsdag 11 juni 2013, 01:48:25
Je moet zeker niet het redetalent van deze heren onderschatten , ze praten je groen voor rood aan .....Dan de mensen , ja als je nergens geen houvast hebt ben je een gemakkelijke prooi....Zeg zeker niet ,"mij kan zoiets niet gebeuren" Het gaat veelal zonder dat je het zelf merkt en tegen dat je het beseft hang je er met handen en voeten aan vast. De stap terug is dan heel moeilijk of wordt onmogelijk gemaakt.





   Nou had ik zelf het genoegen een optreden van een  charismatische  Bro te mogen bijwonen.   Afgelopen zondag bij de inzegening van de kerk in Amsterdam-lansmeer door Bro Eduardo manalo.

  Hoewel er maar plek is voor paar honderd man, komt er zeker 700 man op het optreden af.    Alles is zorgvuldig voorbereid. tassen mogen niet mee binnen ( gevaar voor bom )  telefoons en cameraas zijn binnen ook verboden. Wel een eigen tv ploeg van INC media die alles op camera vastlegd.

De Bro begint zijn tekst, praat in het begin zacht, bijna onverstaanbaar, alles in tagalog, dus kan lang niet alles volgen.      De mensen luisteren aandachtig en hangen aan zijn lippen, narmate de dienst vorderd trekken meer en meer mensen een zakdoek en beginnen te snotteren.   Vooral bij de vrowen zie ik  bij velen tranen over de wangen  lopen.    naaarmate de dienst vorderd word er door de Bro  met steeds meer stemverheffing gesproken. Duurd niet lang of de hele zaal barst in tranen uit.

Al snel volgt het einde van de dienst en komen de collecte zakken te voorschijn,  En er word goed gedoneerd , niks geen muntgeld, ik zie voornamelijk briefjes van  10 en 20 euro die in het collecte zakje gaan.

  Buiten staan de mensen die niet binnen konden geraken, en die krijgen allemaal een handje van hem, hij krijgt nog een bosje bloemen  en weg is tie in een dikke zwarte mercedes

  Heel   onwezenlijk om zo iets een keer mee te maken
Tja....Zalig zijn de zwakken van geest want aan hun behoord het Rijk der Hemelen.
Denk dat dat zinnetje het hele gedoe met die charlatans genoeg verklaard.

gosternokke

@  cosyns guy.    Wat bedoel je daar mee ?  dat alleen simpele mensen zonder al te veel te veel educatie genoten te hebben op charlatans afkomen ?

huisman45

je kunt beter zeggen mensen met een vertroebelde blik of zonder rationeel denkvermogen of onder de plak van de vrouw,of onder de rok van de vrouw,of mensen met een hoog zwarte kousenband geindoctrineerde jeugd.  En de minder bedeelde met hersen en katholieken  ben ik er nog meer vergeten
in dit rijtje ???? :lachen: :lachen: :happy: :happy:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Cosyns Guy

Citaat van: gosternokke op donderdag 13 juni 2013, 21:23:53
@  cosyns guy.    Wat bedoel je daar mee ?  dat alleen simpele mensen zonder al te veel te veel educatie genoten te hebben op charlatans afkomen ?
Grotendeels wel.Waarom denk je dat de kerk vroeger in Belgie zoveel macht had ? Hou ze arm en hou ze dom was het motto van de Kerk en je doet ermee wat je wil.


gosternokke

Ik weet niet of het zo simpel is ,door te zeggen ,, dat zijn allemaal mensen zonder denkvermogen en weinig opleiding genoten.    maar  er blijkt van alles tussen te zitten.   na afloop sprak ik met een filippino,  die een amerikaans paspoort heeft ,  als militair in  :smiley-philippines:  begonnen en via amerika nu in brussel wonend, en naar eigen zeggen  een hoge positie bij de NAVO organisatie SHAPE in Brussel.

Eeen andere vrouw die ik sprak had ,ook naar eigen zeggen een universitaire opleiding gehad,  en werkte nu al jaren bij de filippijnse diplomatieke dienst, momementeel is zij attache op de  :smiley-philippines: ambasade in  Den haag. 


  En zo sprak ik er nog meer die zeker geen dommerikken waren, goed stel hersens en goede positie hebben , waaronder een aantal pinoys die door Philips naar hier zijn gehaald , omdat ze uitzonderlijke capaciteiten hebben die men zo snel in  :nederlandsevlag: niet kon vinden.


Ik vind het zeker te kort door de bocht  , te stellen dat het hier om mensen zonder rationeel denkvermogen gaat.