Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

gezinshereniging

Gestart door stijn54, zondag 4 april 2010, 10:44:18

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Citaat van: stijn54 op zondag 22 augustus 2010, 18:26:15
@fail-over. Sterkte en ik hoop voor jou dat het allemaal goed komt. Ik heb totaal geen respect voor Consul René Peeters alhoewel er hier onder de leden hem wel sympathizeren. Hij weel goed  genoeg welke criteria er gebruikt wordt in de ambassade om een visum te weigeren maar daar wordt bij het afleveren van de legal capacity niks over gezegd. Is dit niet met het leven/verwachting van de Filippijnse vrouw spelen? Ik noem dit gewoon misdaad tegen de mensenrechten. En daar bovenop komt dan nog dat justitie de politici volgt. Ik ben er nog steeds kapot van. :ikkeniebegrijp:

Spelen met het leven, en de relatie is het zeker. Ik snap werkelijk niet waarom rechtschapen mensen die in het buitenland verliefd worden, en hun geliefde hier willen halen over 1 kam geschoren worden met de criminelen die vrouwen voor prostitutie hier halen. Turken en Marokanen die elk na 3 jaar een nieuwe bergbruid hier halen. Dit is niet een gang van zaken die ontmoedigd of vertraagt moet worden.
Het is een gang van zaken waar de EU politiek eens beter over moet buigen. Of het kaf van het koren te scheiden.

Nu is het zo dat iedereen door de zelfde molen moet, omdat ze "iets" vermoeden dat het illigaal is. Dat "iets" kan in veel dingen zitten. Als de politiek wil dat er iets gedaan wordt aan de vrouwenhandel, of stompzinnige Belgen, of Hollanders die hun buitenlandse bruid als oud vuil behandelen, zullen ze iets anders moeten verzinnen.

De rechtschapen buitenlandse bruid voelt zich erg ongewenst, alsook ikzelf die erg teleurgesteld ben in het rechtssysteem van ons, zo superieure westerse systeem.  :kotsen:

Als ik ook maar 1 kleine mogelijkheid zou hebben om naar haar in de Fhils zou kunnen gaan, en blijven, zou ik het doen.

Dan verliezen ze een kenniswerker, en een goedkope werkkracht, alsmede 3 kids, waar ze hier in België zo op zitten te springen.

Maar ja, dat zal hunnie worst wezen.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

rudslovac

Hallo iedereen,

Kijk eens in het Belgisch staatsblad
49360 Ministerie van binnenlandse zaken
[C - 2002/00763] pagina 72/124

Zie www.ejustice.just.fgov.be


stip66

Citaat van: rudslovac op zondag 22 augustus 2010, 23:03:50
Hallo iedereen,

Kijk eens in het Belgisch staatsblad
49360 Ministerie van binnenlandse zaken
[C - 2002/00763] pagina 72/124

Zie www.ejustice.just.fgov.be



:confused2:

rudslovac

Even duidelijkheid brengen, dit was een reactie op wat ik vond op www.mensenrechten.be, info visum gezinshereniging na huwelijk pagina 4 bericht geplaatst op dinsdag 27 april 2010 om 6.49 pm en volgende. Het ene kan misschien gebruikt worden door het andere toe te passen. Het zijn zeer goede te begrijpen en toe te passen teksten.

stip66

Citaat van: rudslovac op zondag 22 augustus 2010, 23:29:59
Even duidelijkheid brengen, dit was een reactie op wat ik vond op www.mensenrechten.be, info visum gezinshereniging na huwelijk pagina 4 bericht geplaatst op dinsdag 27 april 2010 om 6.49 pm en volgende. Het ene kan misschien gebruikt worden door het andere toe te passen. Het zijn zeer goede te begrijpen en toe te passen teksten.

Kan je es wat preciezer zijn qua uitleg ? Met links naar de hoofdpagina zijn we niet veel

rudslovac

Waarom laat iedereen zich nog steeds als een mak schaap de tradionele (lange) weg opdringen terwijl er een veel snellere oplossing kan benut worden.  Organiseer een "huwelijksreis van een tweetal weken naar een schengenland en pas zo de befaamde en mooi verzwegen circulaire toe.

stip66

Citaat van: rudslovac op zondag 22 augustus 2010, 23:46:46
Waarom laat iedereen zich nog steeds als een mak schaap de tradionele (lange) weg opdringen terwijl er een veel snellere oplossing kan benut worden.  Organiseer een "huwelijksreis van een tweetal weken naar een schengenland en pas zo de befaamde en mooi verzwegen circulaire toe.

Graag wat meer begrijpbare uitleg hierover  :ikkeniebegrijp:

rudslovac

Elke Belg getrouwd met iemand van buiten de EU en een probleem heeft zijn huwelijkspartner bij zich in België te krijgen kan gebruik maken van de regels van het vrij verkeer binnen de EU.  Deze regels gelden m.b.t.visa NIET voor een Belg in België, maar ze gelden wel als deze Belg een reis maakt over de grens bijv. Nederland of een ander Schengenland  Dit geldt ook als die vreemdeling (je echtgenote/genoot) nog niet in Europa is en vanuit zijn eigen land wil vertrekken.  Er zijn hierover duidelijke richtlijnen vanuit de Europese Commissie opgesteld.  Je zou het volgende kunnen doen: Organiseer een huwelijksreis/bezoek aan een Schengenland.
         Maak een brief op voor de ambassade van dat Schengenland waar die reis in vermeld staat.
         Deel mee een Belg te zijn en verzoek om je huwelijkspartner een gratis visum af te leveren zodat deze je bij de reis/bezoek kan vergezellen.
         Je buitenlandse partner gaat dan naar betreffende ambassade met een gewoon Schengenvisumaanvraagformulier en zet daarboven inreisvisum art.5 RICHTLIJN 2004/38EG.
         Zij/hij toont jouw brief, copie van jou paspoort en jullie huwelijksakte.
         Zaken zoals inkomensbewijs, verzekering, hotelreservering, retourticket en dergelijke mogen niet worden gevraagd.
         Een positief antwoord moet binnen de vier weken worden beslist.
         

rudslovac

Wat vergeten,

Niets houd jullie natuurlijk tegen tijdens het bezoek de grens over te steken en daarna de procedure gezinshereniging op te starten in je woonplaats in België.  Wel zien dat alle nodige wettelijke documenten hiervoor in jullie bezit zijn.

robert van dijck

Citaat van: rudslovac op maandag 23 augustus 2010, 00:39:20
Elke Belg getrouwd met iemand van buiten de EU en een probleem heeft zijn huwelijkspartner bij zich in België te krijgen kan gebruik maken van de regels van het vrij verkeer binnen de EU.  Deze regels gelden m.b.t.visa NIET voor een Belg in België, maar ze gelden wel als deze Belg een reis maakt over de grens bijv. Nederland of een ander Schengenland  Dit geldt ook als die vreemdeling (je echtgenote/genoot) nog niet in Europa is en vanuit zijn eigen land wil vertrekken.  Er zijn hierover duidelijke richtlijnen vanuit de Europese Commissie opgesteld.  Je zou het volgende kunnen doen: Organiseer een huwelijksreis/bezoek aan een Schengenland.
         Maak een brief op voor de ambassade van dat Schengenland waar die reis in vermeld staat.
         Deel mee een Belg te zijn en verzoek om je huwelijkspartner een gratis visum af te leveren zodat deze je bij de reis/bezoek kan vergezellen.
         Je buitenlandse partner gaat dan naar betreffende ambassade met een gewoon Schengenvisumaanvraagformulier en zet daarboven inreisvisum art.5 RICHTLIJN 2004/38EG.
         Zij/hij toont jouw brief, copie van jou paspoort en jullie huwelijksakte.
         Zaken zoals inkomensbewijs, verzekering, hotelreservering, retourticket en dergelijke mogen niet worden gevraagd.
         Een positief antwoord moet binnen de vier weken worden beslist.
         

Dat zal waarschijnlijk wel waar en juist zijn, maar ik denk dat als de visa aanvraag niet door DVZ Brussel is gedaan via min. van buitenlandse zaken ( de normale procedure) en de echtgenote bied zich aan in het plaatselijk gemeentehuis voor een i.d. kaart dat dan de poppen aan het dansen gaan, want het gemeentehuis leverd deze i.d. kaart na controle van de documenten afgeleverd door minesterie en dvz, een visa voor gezinshereniging (D visa) is slechts 6 maanden geldig, in deze periode moet de inwijkeling bewijzen dat zij integratiecursus volgt en zo meer, en ik geloof dat zij zich niet kan inschrijven voor deze cursus alvorens zij een i.d. kaart heeft, deze i.d. kaart is 5 jaar geldig
Ik ben niet 100%  zeker van dit alles, maar Fail Over, informeer jezelf goed alvorens je dergelijke dingen gaat doen, DVZ / b.z.  is een zéér sterk orgaan in Belgie, en hun advies of opinie bypasseren is volgens mij een gevaarlijk spel

groetjes Robert