Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Admin op woensdag 15 december 2010, 22:36:25
Citaat van: bananacreek op woensdag 15 december 2010, 16:35:51
Foto van de surplus motoren komt er niet uit. Morgen maar bekijken :benweg:


[img][color=red]http:[/color][[color=red]http://lh4.ggpht.com/_freyqwqi6nE/TQToX7FovKI/AAAAAAAAAxY/XOBLRiJOIrw/s720/P1020498.JPG[/color]/img]
Departure schedules

[img][color=blue]http://lh5.ggpht.com/_freyqwqi6nE/TQjd__fBIwI/AAAAAAAAA4I/-CLo4kfbcdM/s912/P1020499.JPG[/color][/img]
Surplus motoren bij NITO'S schuin tegenover de Cokaliong Tower. Redelijke prijzen.


De reden was een fout in de syntaxis van de foto ervoor.


ADMIN
Zeer veel dank voor uw hulp

bananacreek

Dank voor de reacties.

De Bacardi hier zijn 0,75 liter voor de P483 fles en sommigen zijn 1 liter

@Jens
Sta ik van te kijken (betreffende Sheraton) en ga dat verder uitzoeken ! Interessant om te weten te komen

@Boldy
De reis met die boot de "Iloilo" duurt bijna acht uur. Vertrek is om middernacht en aankomst om en nabij 7.30. Dat is een mooie tijd
De andere schepen van Cokaliong zijn wat sneller, 5 uur en drie kwartier in die buurt en dan kom je zeer vroeg in Cebu.

Meer foto's te komen van Dumaguete, en Xmas party disco. Eerst computer ellende oplossen, want de foto's zitten op een andere computer en daarvan zijn er windows problemen en moederboord problemen.

Er is een gezegde ergens: Computers, vrouwen en auto's geven altijd problemen?



bananacreek

#62
Weer proberen

Ik kreeg laaste vrijdag visite van twee leden van dit forum wleke waren vergezeld bij hun first ladies.

Maar daarover later (zaterdag)

Eerst de reden van absence:

Na het bijwonen van een begravenis van een familielid van Boomerang reed ik met mijn motor naar Bacong op zaterdag 18 december, om ongeveer 13.30 uur (zonder alcohol)  :denk:  :shots:

Op een gegeven moment kwam ik op een weg in Babahuba (barangay in Dumaguete) waar ze naast de weg drainage- kanalen aan het graven waren en de mafkezen hadden het zand over de weg gestrooid om dan zogezegd de potholes op te vullen. Dit zand droogde op in de hete zon en de buurtbewoners legden daarna zg. "cocoslabs" over de weg om het verkeer af te remmen. :ikkeniebegrijp:
Op de foto zijn de slabs niet te zien want de foto werd door mij genomen de volgende dag na het ongeluk, waarvoor men de slabs al verwijderd had.  :explotieren:

Dit is de weg


Ik reed met een snelheid van 40 km per uur. :weetikniet: :fietsen:
Op een gegeven moment en op een afstand van ongeveer 12 meter voor mijn motor uit reed een andere motor met een passagier en die dan plotseling op zulk een cocoslab tot stilstand kwam. :slapen:

Op dat moment moest ik een snelle reactie maken en beslissen oftewel links -of rechts  passeren of remmen.
Ik deed het laatste en remde met beide de voor -en achterremmen. :neeneenee:
In een tijdsbestek van een halve seconde schoof mijn voorwiel onderuit naar rechts en schoof ik onder de motor en werd een meter of drie meegesleept. Toen de hele zaak uiteindelijk tot stilstand kwam lag ik met mijn linkerbeen onder de motor, borst onder het linker handvat van het stuur en het rechterbeen bovenop de motor. :applaus:

De passagier van de voorgaande motor stond daar gewoon te kijken en ik schreewde: "verdomme, sta daar niet te leuteren manneke, haal die motor van mij af !!" (kijk die motor is in gewicht alleen maar een kilo of tachtig maar dat voelt veel zwaarder als dat het in werkelijkheid is)  :jajaja:
Zo, toen kwam de kneuter eindelijk in action en wilde de motor van mijn lichaaam halen, maar de motor draaide nog en stond nog in de derde versnelling en de sleutels waren eruit geslingerd. Dus moest hij eerst de sleutels vinden, (twee meter verderop) en de motor afzetten voordat hij de motor oppakte. :clapping:

Ok, mijn gedachten gingen gelijk uit zoals: "verdorie, schade aan de motor, wat is er aan de hand?", toen de gedachte: " Hoi Klootzak, ga eerst even naar jezelf kijken wat er aan de hand is?"  :thumb:

Ok, broek naar de kloten, overhemd naar de kloten, en een hoop bloed op de zijkant van de tank van de motor, en het bloed vloeide rijkelijk (als ik gewond ben bloed ik behoorlijk door) en verder een pinker kapot en het rubber van de handle van het stuur en de koppelings-lever   :floet:

Op de eerste foto (na het ongeluk ter plaatste) was het bloeden al iets minder  :applaus:


Toen kwam er een vriendelijke buurtbewoonster die even wilde helpen en een fles alcohol over de wonden wilde gieten hetgeen ik dan ook resoluut maar vriendelijk weigerde  :thumb: en ze sprak om mij een pedicab te vinden om naar het ziekenhuis te gaan, maar in die buurt zie je daar maar weinig pedicabs gedurende lunchtijd.
Dus besloot ik om gewoon op de motor te stappen en naar Holy Child ziekenhuis te rijden. :benweg:
Makkelijker gezegd dan gedaan want reken maar dat het toch pijnlijk was, want de twee wonden op de grote teen waren leuke wondjes waar de huid en vlees toch wel een aantal mm waren afgeschaafd.
Maar gelukkig had ik mijn hoofd wonderwaarlijk (zonder daarbij te denken) boven het asphalt kunnen houden. :moord:

Ok, toen ongeveer vier km naar het ziekenhuis gereden en gelijk ruzie met een verkeersregelaar omdat ik niet mocht parkeren waar ik op dat moment wilde parkeren. Ik liet hem zien wat er aan de hand was maar hij zei: " dan loop je maar een dertig meter naar de ingang van het ziekenhuis". Die man heeft toen kennis gemaakt met zuivere zeer heldere Nederlandse taal. :neeneenee: Ik liet de motor voor wat het was en hinkelde de eerste-hulp zaal binnen.

Verdorie, alle bedden waren bezet en alleen achterin nog een krappe ruimte
De man op de foto denkt: "Ha, Ha, die kaaskop lijkt op een echte Klootzak". :stomstomstom:


Ok, toen werd ik verteld om achterin maar op de "tafel" te gaan liggen, "nee hoor, niemand bood mij een rolstoel aan, en tijdens mijn trektocht liet ik wel even mijn bloedsporen behoorlijk op de tegelvloer achter.

Eenmaal achterin gekomen kon ik op een soort brancard gaan liggen en aan mij werd daarbij veteld dat het nogal druk was die dag en dat men zou proberen om zo spoedig mogelijk een doctor voor mij te vinden.
Toen dacht ik: " Ja hoor, daar gaan we weer, doctors? Sorry sir, "OUT OF STOCK, maybe later" ?????


Ok, toen begon een wond weer te bloeden en uiteindelijk werd er een "pressure-verband" aangelegd.


Vervolgens, na een minuut of 25 wachten (natuurlijk op dat moment geen krant op zak en ze hebben ook geen leesmap daar) kwam er een verpleegster die wilde dat ik een anti-tetanus injectie ging kopen (P 1200 en na drie maanden een booster extra).
Ik zei: "lieve dame,wilt u nu werkelijk dat ik even de stad in ga om een anti-tetanus injectie te koen? Kijk als ik u nu eens het geld gaf en u koopt het HIER in het ziekenhuis bij de Pharmacy?" "Ok" zei ze, en vervolgde: " Dat is een goed idee klootzak, geef mij het geld maar". Na 10 min kwam ze terug met de injecties (tetanus injectie bestaat uit 2 delen) en gaf me in beide bovenarmen een injectie. :atyourservice:

Toen na een minuut of drie was er warempel een doctor (trainee) beschikbaar, die vroeg wat er gebeurt was en of ik gedronken had, en na mijn antwoord begon hij in de wonden te wieden en zij: " Nou Joe, ik kan die wonden niet dichtnaaien dus heeft het wat meer tijd nodig om te genezen".

" Ok" zei ik.


Na een hoop schoonmaakwerk en wat bij - en -af snijden was de zaak voor elkaar en mocht ik weg en betalen, na een antibiotic te zijn voorgeschreven. Pijnstiller wilde ik niet want had voornemens om "ARCOXIA 60mg" tekopen, dat is de beste pijnstiller voor arthritis zover ik weet, maar ook voor andere acute pain.


Ok, nu mag u even afrekenen:


Eerst om een plastic zak gevraagd omdat mijn slipper door en door vuil was (en kapot) :ikkeniebegrijp:



De schade was in totaal ongeveer 3000 pesos
Toen medicijnen gekocht en naar huis gereden zo goed dat dan maar ging, maar de verkeersregelaar niet meer gezien.
Na vier dagen kwam het volgende probleem: water retention in de enkel en voet.

Waarom? Teveel gelopen? Ja, dat was ook een reden, maar volgens een andere dokter werden de antibiotics verkeerd voorgeschreven. Nu moest ik maar andere medicijnen kopen, terwijl ik de eerste medicijnen niet meer kan omruilen omdat ik het " receipt" verloren had. :mauer: Maar de doctor (vrouw) zei: Mr. klootzak, als u de medicijnen koopt, vraag dan om de GENERTIC " CLINDAMYCIN HYDROCHLORIDE" en niet de "brandname" ( ik lees net in de PPD (medicijnen guide Philippines) dat dit medicijn voor serious infections wordt gebruikt.
Ik dus naar de drugstore en daar stonden zeeeer veel mensen want de stad was VOL met mensen voor kerst-inkopen.
Nummertje gepakt en later teruggekomen en ik vroeg aan de verkoopster: " hoevel pesos voor beide de generic -en brandname?" Ze zocht het op in de computer en ik schrok met rot: 6,40 pesos voor de generic en 35,60 voor de "brandname". Verdulleme dacht ik, "Als dat ook zo is met de meeste duurdere medicijnen dan worden er een hoop mensen geflest op deze planeet".




Ok, dat was het zo'n beetje.
"Ja, ok, u daar op de achterste rij, u houd twee vingers op, u wilt weten waar de wc is? Nee? Oh u had een vraagje?"

De navolgende vraag word met een glimlach gesteld: " Wacht nu even klootzak, je doet je naam wel eer aan, maar waarom reed jij met slippers en niet met schoenen wat de normale mensen doen op de motor?, en  vervolgens "Waarom geen helm?"

"Ja, ik begrijp uw vraag ergens wel".Ok ik geef hier dan volmondig toe dat het rijden op een motor met allen maar slippers hier in het "beloofde land" natuurlijk om moeilijkheden vragen is. Ik kan daar natuurlijk nooit onderuit, maar toch heb ik een kleine reden: Ik heb maat 11 (46) van schoenen en die maat kan je hier niet vinden in de winkel dan wel alleen bij Alee Mae een tweedehands spulletjes zaak en dan nog betaal je 1800 peso terwijl nieuwe schoenen hier voor tussen de 490 en 700 pesos staan. Als men mijn maat zou hebben dan koop ik ze en draag ze, maar dan heb ik ook nog een zogenaamde "BUNION" op de grote teen, zie foto, hetgeen het nog iets meilijker maakt en ik heb hier nog nooit een echte "SCHOEN- LEEST" gezien zoals we dat vroeger hadden in Nederland.
De Helm? Ja, daar hebben we het al uitvoerig over gehad op dit forum. :nocomment:

"Ok, da meneer daar op da tweede rij: Wat kan ik voor u doen?"
" U zegt dat het gevaarlijk is om op los zand te remmen op hogere snelheid met de voorrem?"
"Ja,meneerke, ik kan niet anders als met tranen in de ogen toegeven dat dit inderdaad een gevaarlijke situatie kan opleveren, en ik denk dat ik de volgende keer toch probeer om het anders te doen, maar in ieder geval dank voor uw vraag". :hoedjeaf:

"Laatste vraag voor die knappe dame op de eerste rij". "Oh, ja juffrouw, dat klopt als ik met mijn linkerbeen onder het motorblok zou komen te zitten dan was het geen" Tuyok Manok" maar "Tuyok Klootzak" oftewel "barbecue time", moet er niet aan denken" :jajaja:

Oeps, vergessen: Nog twee "licht" gekneusde ribben waar het stuur op sloeg. :blumen:

Naar waarheid opgemaakt
Origineel getekend: De Klootzak


PRETTIGE FEESTDAGEN TOEGEWENST AAN ADMIN EN ALLE LEDEN EN GASTEN VAN DIT FORUM

boldy

hehe het zat je ook niet mee zeg  hopen dat je snel weer opgeknapt bent . je poot ziet er lekker dik uit ja jesus zeg , again beterschap en prettige dagen .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

xav

ondertussen zal de klootzak zich rustig houden tijdens de feestdagen  :happy2:

alvast veel beterschap gewenst...

Guadalupe

Oeei zo`n olifanten poot heb ik ook ooit al eens gehad in de Filipijnen,ook met een wondje begonnen.

Gelukkig heb ik mijn voetekes nog,een tetanus injectie is meestal wel goed...

Beterschap !
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Rich

Rich de Nederbelg.

bananacreek

Dank u voor de beste wensen
Even tussendoor: :offtopic:

Ik kreeg vorige week bezoek van twee leden van dit forum, namelijk Ko en Willy en hun echtgenotes.
Dat moest allemaal even snel geregeld worden want Willy moest weer terug naar Bac.de volgende dag.
Eenmaal bij mij thuis aangekomen heb ik ze koffie en softdrinks aangeboden (ik ben geen goede kok, kon ze dus geen eten aanbieden naast een gekochte cake. Ik ben nooit echt een goede gastheer geweest omdat ik jaren alleen heb gewoond met maar weinig officiele bezoekers.

Ko, Willy en hun echtgenotes vond ik uitermate leuke en vriendelijke mensen zoals ook de andere leden die ik hier heb ontmoet nl, Ron en Eeuwe. :respect:

Maar toen kwam de aap uit de mouw: Er waren geen kopjes (en schoteltjes) om de thee voor de dames in te doen. Kopjes heb ik dus niet (nooit aan gedacht en moet er toch maar eens flink aan gaan denken om toch maar eens een paar leuke kop en schotels te kopen). Donaties zijn dan ook van harte welkom natuurlijk.

Maar, niet getreurd, de dames wisten een noodoplossing en dronken hun groene thee uit "chinese soep kommen"


Volgende bezoekers worden geadviseerd om hun eigen koffie kopjes mee te nemen :ikkeniebegrijp:
Maar gelukkig voor mij zijn het sportmensen en namen ze het allemaal met een korrel zout en waarschijnlijk dachten ze diep in hun hart: " Ok, het is en blijft een klootzak en dan kan je ook van alles verwachten".

"Ja meneer op de achterste rij?" "Of ik me niet even schaamde?" Ja, ik liep rood aan en ik stond natuurlijk wel even met een " bek vol tanden". Ik had er nooit bij stilgestaan. Maar een gewaarschuwd man telt voor twee?

Dus aan Ko, Willy, en hun charmante echtgenotes: "Sorry na lang?" volgende keer beter. :jajaja:










bananacreek

#68
Ok, proberen de draad weer op te pakken


Een ander die in Bacong het stof moest bijten.


Wachten op het kerstpakket van de gemeente. Dit zouden de armen moeten zijn, alleen komen de meesten op de motor, hebben een mooie cellphone en kleuren tv en natuurlijk een microfoon voor de karaoke.Dit zijn de standaard items die men hier meestal heeft.

Sommige mensen gaan naar de bank hier om geld te lenen om zoveel mogelijk vuurwerk te kunnen kopen. Terugbetalen? "Ok, no problem, as soon we get the money".


The Buang of the day :denk:


Hier worden de geiten letterlijk en figuurlijk van de wagen afgegooid.


Okay Okay kleding.
Wordt in andere landen aan het rode kruis gegeven om te dienen voor slachtoffers, maar komt hier in de verkeerde handen en wordt tegen een behoorlijke prijs verkocht en de regering knijpt weer eens de ogen dicht, en zegt: "Ja, we moeten toch allemaal leven?"


Had toch mijn kussen mee moeten nemen?


Onions uit Nederland (Brabant) :applaus:




"Flower section" in de market


Zelfde truck als de mijne, maar zonder winch en met een 4-cylinder NON turbo motor. Het Filipijnse leger heeft er 620 stuks in Korea gekocht.


Foto van de maand: Lesbische (tomboy) traffic-aid met volle borst vooruit. Schreeuwt alleen maar als buitenlanders niet op het (bijna onzichtbare) zeebra-pad oversteken en dreigt met een ticket, en als je zegt "haal je klauwen uit je zak want je bent een "officer in uniform" dan wordt ze woest. :shoot13lj7:


Altijd goede zaken vlak voor kerstmis.


Verdomme, hoe zat dat nou ook weer?

Rich

Citaat van: bananacreek op zaterdag 25 december 2010, 15:44:19


Ik ben nooit echt een goede gastheer geweest omdat ik jaren alleen heb gewoond met maar weinig officiele bezoekers.


Volgende bezoekers worden geadviseerd om hun eigen koffie kopjes mee te nemen :ikkeniebegrijp:


"Ja meneer op de achterste rij?" "Of ik me niet even schaamde?" Ja, ik liep rood aan en ik stond natuurlijk wel even met een " bek vol tanden". Ik had er nooit bij stilgestaan. Maar een gewaarschuwd man telt voor twee?




Het gaat om het gebaar, en dat is wat telt. Prachtig toch?  :thumb:
Rich de Nederbelg.