Budgetteren op de Filippijnen, een utopie?

Gestart door Raftie, dinsdag 15 november 2011, 09:58:26

Vorige topic - Volgende topic

Jan69

Ik heb een eigen huis zonder echte hypotheek.

De huwelijkscoefficient gaat me dat toch zeker 225â,¬ per maand opbrengen. Daarvan kan ik haar eigenlijk 525â,¬ ongeveer netto geven  die me effectief 300â,¬ kost. ALs ik haar dat geef voor haar eigen noden. Verdien ik maar 300â,¬ per maand minder. Dat bedrag zal dan op de belastingsbrief staan en maakt het gemakkelijk om te zeggen dat is voor jouw. Alhoewel dat ik dat wel tamelijk veel vind. Maar kan zeggen dat ze daarvan moeten sparen om naar de Phil terug te gaan.
Als ze daarmee al haar kleren koopt, moet ik ze enkel nog wat te eten en drinken geven.
Ik zou dan geschat toch maar  25% van mijn inkomen aan haar moeten besteden.

Hoe komen jullie dan aan 75% of 100% voor de kost van een vrouw die niet werkt?
Die vrouw waarmee je in Belgie getrouwd was die werkte toch wel, hoe kan je dan aan 100% uitgaven van je loon komen?

Maar ja, ik he nog nooit samengewoont dus ik zou er naast kunnen zitten.



dolfijn76

Jan69

Ronny55 heeft niet aangegeven of zijn ex-vrouwen al dan niet werkte.  Maar als zij niet werkte draaide hij voor de hele mikmak op. Nu dat is voglens mij hetzelfde als je met een filipina getrouwd bent hoor.  Dan is jou loon ook haar loon neem ik aan.  Alleen is het in de Filippijnen goedkoper vertoeven en het is daar dat hij het op heeft denk ik dan.

Nu ja als je getrouwd bent en ook met z'n tweeën werkt dan ga je toch niet alles zitten delen. Je werkt toch samen voor je toekomst. Nu ja ieder maakt zijn eigen portemonnee he. Ik zie mij nu geen bv tv kopen en zeggen tegen mijn man voor mij is het zoveel en voor jou is het zoveel.  Zelfde met een heleboel andere dingen, maar ja ieder zijn ding.  Ik heb ook al wel mensen gehoord die alles uitrekenen en dan met een coëfficient verdelen, vind dat nogal ver gaan maar ja als zij zo gelukkig zijn hetzij zo.


Digos


CitaatAls ze daarmee al haar kleren koopt, moet ik ze enkel nog wat te eten en drinken geven.

Klinkt of je het hebt over een huisdier........

LIVE ONCE - LIVE IT

Jan69

En af en toe eens uitlaten in het shoppingscentrum  :biggrinn:


Ik heb niet de gewoonte dat elke euro die iedere maand binnenkomt,ook uitgegeven moet worden. Msschien is dat niet compatibel met een filipina pf vrouw in het algemeen

Digos


Of je dat af en eens toe eens uitlaten in een shoppingmall klaar krijgt.....ja, ik ben altijd blij dat als ik de hond uitlaat....hij ook zen piske en kakse doet, anders kan ik met een probleem zitten nadien... :ikkeniebegrijp:

Citaat van: dolfijn76 op zaterdag 26 november 2011, 17:09:06
Jan69

Ronny55 heeft niet aangegeven of zijn ex-vrouwen al dan niet werkte.  Maar als zij niet werkte draaide hij voor de hele mikmak op. Nu dat is voglens mij hetzelfde als je met een filipina getrouwd bent hoor.  Dan is jou loon ook haar loon neem ik aan.  Alleen is het in de Filippijnen goedkoper vertoeven en het is daar dat hij het op heeft denk ik dan.

Nu ja als je getrouwd bent en ook met z'n tweeën werkt dan ga je toch niet alles zitten delen. Je werkt toch samen voor je toekomst. Nu ja ieder maakt zijn eigen portemonnee he. Ik zie mij nu geen bv tv kopen en zeggen tegen mijn man voor mij is het zoveel en voor jou is het zoveel.  Zelfde met een heleboel andere dingen, maar ja ieder zijn ding.  Ik heb ook al wel mensen gehoord die alles uitrekenen en dan met een coëfficient verdelen, vind dat nogal ver gaan maar ja als zij zo gelukkig zijn hetzij zo.



Met het standpunt van dolfijn76 sluit ik me volledig bij aan......alhoewel een filippina denkt of kan er soms (probeerd toch) er anders over denken.

LIVE ONCE - LIVE IT

Jan69

Ik hoor van iemand die ik ken dat hij bijvoorbeeld elke maand 1400â,¬ overschrijft naar de gezamenlijke rekening en zijn vrouw ook een bepaald bedrag.
De rest wordt dan gebruikt voor "persoonlijke zaken".

Persoonlijk vind ik mijn idee van de huwelijkcoefficient niet slecht. Maar zelf geef ik eigenlijk geen 500â,¬ uit voor persoonlijke dingen per maand.


xav

Citaat van: Jan69 op zaterdag 26 november 2011, 16:39:05
Ik heb een eigen huis zonder echte hypotheek.

De huwelijkscoefficient gaat me dat toch zeker 225â,¬ per maand opbrengen. Daarvan kan ik haar eigenlijk 525â,¬ ongeveer netto geven  die me effectief 300â,¬ kost. ALs ik haar dat geef voor haar eigen noden. Verdien ik maar 300â,¬ per maand minder. Dat bedrag zal dan op de belastingsbrief staan en maakt het gemakkelijk om te zeggen dat is voor jouw. Alhoewel dat ik dat wel tamelijk veel vind. Maar kan zeggen dat ze daarvan moeten sparen om naar de Phil terug te gaan.
Als ze daarmee al haar kleren koopt, moet ik ze enkel nog wat te eten en drinken geven.
Ik zou dan geschat toch maar  25% van mijn inkomen aan haar moeten besteden.

Hoe komen jullie dan aan 75% of 100% voor de kost van een vrouw die niet werkt?
Die vrouw waarmee je in Belgie getrouwd was die werkte toch wel, hoe kan je dan aan 100% uitgaven van je loon komen?

Maar ja, ik he nog nooit samengewoont dus ik zou er naast kunnen zitten.




amaai jong... zo moeten rekenen en afwegen om wat en hoeveel... volgens mij zal je nog ZEER veel discussies hebben later  :lachen:

Pieter-Jan

ik geniet van deze topic. Mijn huisdier vraagt gelukkig niet veel. Haar familie ook al niet MEER. Verder gaat alles goed. Ze heeft net gejongd. Verharen jullie huisdiertjes ook zo? Volgende keer neem ik een kortharige denk ik hahahaha :dollareyes:

dolfijn76

Pieterjan kortharige honden is nog meer miserie.  Dat haar kruipt overal tussen en gaat precies nooit weg.  Dan toch liever 1 met lang haar dat je zo wegkrijgt en nergens tussenkruipt.


westhoek

Citaat van: Jan69 op zaterdag 26 november 2011, 17:45:17
En af en toe eens uitlaten in het shoppingscentrum  :biggrinn:


Lach je nu met jezelf, of wat is het ?

Nu kijk ik ook alles wel na, hoe en waar ik subsidies kan krijgen, mijn boekhoudster geeft alles in wat er in te geven valt, maar over mensen denk ik zo niet.

TS had het er ook al over, over 'zijn eigendom' dat zijn ex. erg waarschijnlijk zijn eigen kind opvoedt, 'zijn' kot onderhoud, misschien ook wel gaat werken, eten klaarmaakt, daarover had ie het toevallig niet. (is eigenlijk van een ander topic : 'maak ik een kans', maar is hier ook van toepassing eigenlijk, feitelijk'

Dit topic wordt hoe langer hoe gekker, of moet ik zeggen : 'de maskers vallen af bij sommigen ?"