Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

machtsmisbruik: vervolg

Gestart door Fonzzz, vrijdag 17 februari 2012, 01:36:08

Vorige topic - Volgende topic

Digos

Toen wij er woonde met onze zaak.....NEE echt.

Was iedere morgen happy......dat ik nog wakker werd....echt.

Met wat fonzz bezig is .....is wachten op een bullet.

LIVE ONCE - LIVE IT

yepyep

#31
Ik voel me veilig ja.

Toen ik hier net kwam wonen voelde ik me trouwens minder veilig, maar dat vertrouwen is in de loop der jaren gegroeid. Zoek de situaties alleen niet op en blijf inderdaad alert als je op bepaalde locaties komt waar je je ongemakkelijk voelt.


yepyep

Citaat van: Pjottr op maandag 20 februari 2012, 14:44:03
Citaat van: yepyep op vrijdag 17 februari 2012, 16:45:22
Citaat van: Pjottr op vrijdag 17 februari 2012, 11:48:27
Ik zit hier nu best wel lang en heb een ding geleerd: Nergens mee bemoeien;Vooral mensen niet te kakken zetten ook al zijn ze corrupt.Gezichtsverlies machtsverlies zijn killers. Dit is Maffia en niet een stel corrupte burocraten
De Italiaanse Mob is hier nog heilig bij.
De hele transport industrie is gebouwd op corruptie door georganiseerde maffia.Ik heb hierom heel bewust niet voor de transport business gekozen.
Ze weten wie je bent kennen je gaan en staan je vrouw en kinderen en familie. Ik probeer hier een zeer low profile leven te leiden en dat gaat tot nu toe goed
Heb bewondering voor je gevoel van rechtvaardigheid maar als je dat met je leven moet bekopen of je vrouw.
Filipijnen is een mooi land maar geen partij voor ons kano's als het om rechten gaat.
Ik hoop dat je onze waarschuwingen niet ziet als negatieve bemoeizucht.Iedereen hier gunt je een mooi leven hier maar dat heb je hier voor een groot gedeelte in eigen hand
Gr
Pjottr


Pjottr, da's klinklare onzin wat je nu schrijft. Je maakt het veel spannender dat het is.
Dat je je low profile moet opstellen klopt en fonzzz adviseer ik ook om zeker niet de plannen door te voeren die hij van plan is. Je hebt immers met de overheid alhier te maken.

Edit: inderdaad het is corrupt hier en daar, maar het is echt geen maffia die weet waar jij en je familie leeft. LTO/LTFRB en DOTC ook niet.

@Yep het lijkt gechargeerd maar ik blijf er bij. Als je in dit land iets doet waar de ander het niet mee eens is dan loop je de kans zoals velen hier ook schrijven dat er een afspraak voor je wordt gemaakt met God.
Ze leggen elkaar al om voor 200 peso. Hier pas nog gebeurd.Het zal dan wel geen maffia zijn maar de praktijken kennen ze maar al te goed.
Ik vertrouw niemand en in het bijzonder officials.
Beter is het om in dit soort situaties een tikkeltje te overdrijven.Het houdt je wel scherp.
Zit hier nu lang genoeg om een oordeel te kunnen vellen. Heb het zeer goed naar mijn zin hier maar het blijft een verdomt moeilijk land
Mee eens of niet dat mag Alle respect daarbij
Gr
P

Ik snap je en ga in bovenstaande mee. Het ging mij over deze zinnen: De hele transport industrie is gebouwd op corruptie door georganiseerde maffia.Ik heb hierom heel bewust niet voor de transport business gekozen. Ze weten wie je bent kennen je gaan en staan je vrouw en kinderen en familie.. Maar dat was je denk ik wel duidelijk.

Het is goed om scherp te blijven, maar laat je zeker niet belemmeren door teveel angst.


Digos

Citaat van: yepyep op maandag 20 februari 2012, 15:48:49

Het is goed om scherp te blijven, maar laat je zeker niet belemmeren door teveel angst.


Gemakkelijk, gezegd......beter bange pier dan dooie pier en zeker in de phils.

Ik zit nu nog met gekneusde ribben....maar had toen we er woonde meer last van.....van elke keer die elleboog in men ribben van men asawa om men mond dicht te houden.

Achteraf gezien moest ik ze wel gelijk geven, al hoewel ze een pak jonger is als ik.

Tot zover.....


O0
LIVE ONCE - LIVE IT

yepyep

Citaat van: Digos op maandag 20 februari 2012, 16:10:16
Citaat van: yepyep op maandag 20 februari 2012, 15:48:49

Het is goed om scherp te blijven, maar laat je zeker niet belemmeren door teveel angst.


Gemakkelijk, gezegd......beter bange pier dan dooie pier en zeker in de phils.

Ik zit nu nog met gekneusde ribben....maar had toen we er woonde meer last van.....van elke keer die elleboog in men ribben van men asawa om men mond dicht te houden.

Achteraf gezien moest ik ze wel gelijk geven, al hoewel ze een pak jonger is als ik.

Tot zover.....


O0
:happy2:

Jammer dat je zo'n rot tijd hebt gehad. Jij woonde en werkte toch in Mindanao? Ja, da's toch andere koek dan het wonen en werken in een omgeving waar men wat beter is gewend aan een buitenlander.

Pieter-Jan

Denk je echt dat ze meer gewoon zijn aan buitenlanders? Hier in mindanao proberen ze me er wel niet op te leggen. Als ik nog maar land in manila begint het al. Taxis die hun meters niet willen gebruiken. Overal straatkinderen die de kleren van uw lijf trekken voor wat pisos. Politie die veel corupter is dan in mindanao. Immigratie kantoor waar je de hele dag staat. Geef mij maar mindanao hoor. Maar ja, mindanao is minderwaardig voor tagalogs he.
Ik dacht ook niet dat digos een rotte tijd gehad heeft in silay hoor.

yepyep

Citaat van: Pieter-Jan op maandag 20 februari 2012, 16:43:05
Denk je echt dat ze meer gewoon zijn aan buitenlanders? Hier in mindanao proberen ze me er wel niet op te leggen. Als ik nog maar land in manila begint het al. Taxis die hun meters niet willen gebruiken. Overal straatkinderen die de kleren van uw lijf trekken voor wat pisos. Politie die veel corupter is dan in mindanao. Immigratie kantoor waar je de hele dag staat. Geef mij maar mindanao hoor. Maar ja, mindanao is minderwaardig voor tagalogs he.
Ik dacht ook niet dat digos een rotte tijd gehad heeft in silay hoor.

Sorry, niks ten nadele van het mooie Mindanao. Dat was ook helemaal niet minderwaardig bedoeld.


Wilde alleen zeggen dat je wat minder opvalt als buitenlander in een gebied waar vele buitenlanders verblijven.
Ik denk dat je eerder een 'target' bent als je in een omgeving woont met minder buitenlanders.

ladgar

Citaat van: yepyep op maandag 20 februari 2012, 16:27:48
Jammer dat je zo'n rot tijd hebt gehad. Jij woonde en werkte toch in Mindanao? Ja, da's toch andere koek dan het wonen en werken in een omgeving waar men wat beter is gewend aan een buitenlander.


En zo ontstaan fabeltjes. Digos heeft in Negros gewerkt.
Er is nog een Belg geweest Roger R. die had meer dan honderd taxi's met zijn bedrijf PhilBel in Cebu City , ( daar is men toch wel buitenlanders gewoon).
Die is daar ook goed genaaid , zelfs door eigen schoonfamilie. Later durfde hij niet meer naar Cebu City te gaan , men wilde zelfs zijn minderjarige zoon vermoorden.

yepyep

Ja, inderdaad.. Excuses.

@digos: Waarom was je blij om iedere ochtend toch wakker te worden?

Digos


Ben men eerdere posting weer kwijt gespeelt......

Als je zaken doet en je woont nog eens alleen met twee zonder naaste buren op het eind van de subdivision.

Bang....bang....patay, geen haan die er om kraait!!!

Lees je hier veel over witneuzen die het loodje leggen, maar denk echter niet dat er niks achter zit.

Maar het is wel de waarheid.

En iedere ochtend als ik wakker werd was ik blij en dacht zo bij me zelf.....weer een dagje overleefd.

Want zo is het toch als je met iets bezig bent in de phils?

O0

LIVE ONCE - LIVE IT