Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoe geld verdienen

Gestart door kamperman, maandag 18 juli 2011, 00:09:04

Vorige topic - Volgende topic

ladgar

Johan heeft dit idee van mij gestolen.
Ik heb zo de Nieuwstraat in Brussel reeds in mijn bezit.
De Meir in Antwerpen is mijn volgende (nog zeer geheim) project.

Johan En Elvie

Het is wat een tante van mij vrouw heeft gedaan en zij helpt ons nu om hetzelfde voor ons te doen maar we hebben tijd om hiernaar op zoek te gaan hoor ik ga nog niet direct naar daar wonen ik moet hier nog wel enkele jaren werken.

Maar ondertussen zoeken we verder en als de gelegenheid zich voordoet sta ik klaar.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

yepyep

Citaat van: Amice op vrijdag  6 januari 2012, 09:58:13
Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag  6 januari 2012, 08:45:52
Hoe geld te verdienen aldaar.

Wat ik denk dat het beste is.

Eerst en vooral je relatie met je vrouw moet heel goed zijn en goed blijven en dan kan je.

Met wat geld een kleine winkelstraat kopen (er naar zoeken in Manila of andere grote stad) dat maakt niet uit waar het is hoeft niet in het dorp te zijn waar je woont.

Je verdeeld die straat in vele kleine winkeltjes en je verhuurd die aan 3000 tot 5000 pesos per maand afhankelijk van de grootte van het pand die meestal niet groter hoeft te zijn dan een garage.

Als je kan rekenen kan je hiermee toch een aardig stuivertje verdienen alles bij elkaar.
En wat moet je hiervoor doen? juist zien dat je goede huurders hebt die er iets in doen die geld in het laatje brengt zodat ze je kunnen betalen.

Neem nu dat je er uiteindelijk zo'n 15 stuks hebt en je zorgt ervoor dat elke 2 dagen iemand betaald 3000 tot 5000 elke 2 dagen op je rekening.

Allereerst hoef je daar in manila niet naar te zoeken want dat hebben de chinezen dan allang en hele straten opkopen heb ik hier nog niet zien gebeuren. Zowel in de stad als province niet.
Kan enkel zijn dat een nieuwe wijk zoiets kan bieden, of op kleinere schaal de onderste verdieping van enkele towers die als winkelunits zijn gereseveerd maar dan heeft toch de eigenaar van de towers dat voorrecht.

Daarnaast is P300 tot 5000 wel erg weinig, hier heb je in manila al voor n m2 n prijs van 5000 tot 10000

Leuk idee om er van te dromen. :jajaja:


In (Metro) Manila heeft het geen zin nee. In de meeste panden zit al handel. De prijs per m2 varieert, en is bij huur goedkoper dan 5000-10000 per m2, dan varieert het van 350-2000+ per m2. Dit zijn de prijzen van enkele panden in Metro Manila. Echter als je koopt, dan kan de prijs per m2 oplopen tot 120.000 pesos per m2.

Maar je kan geluk hebben en ergens een straat in een wijkje vinden aan de rand van Metro Manila of net daarbuiten waar je tegen een schappelijke prijs wat kan krijgen en kan verhuren.

Pjottr

Citaat van: kamperman op donderdag  5 januari 2012, 16:48:13
Citaat van: Kano op donderdag  5 januari 2012, 00:19:29
Citaat van: kamperman op woensdag  4 januari 2012, 20:55:10
Waar kan ik dat doen bij welke bank ??

Bij Philippine Veterans Bank en inderdaad rural banken. De garantie is maar P 500,000 per bank dus verdelen.

zijn deze banken overal in de filippijnen vertegenwoordigd?

en 500.000 pesos keer twee is een miljoen dus nog lang geen 80.000 euro
is de garantie per bankvestiging of per bankmaatschapij??
Er gaan steeds meer Rural Banken over de kop Ik zou nog geen peso daar willen brengen.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

boomerang

Citaat van: Pyotr op vrijdag  6 januari 2012, 13:48:54
Citaat van: kamperman op donderdag  5 januari 2012, 16:48:13
Citaat van: Kano op donderdag  5 januari 2012, 00:19:29
Citaat van: kamperman op woensdag  4 januari 2012, 20:55:10
Waar kan ik dat doen bij welke bank ??

Bij Philippine Veterans Bank en inderdaad rural banken. De garantie is maar P 500,000 per bank dus verdelen.

zijn deze banken overal in de filippijnen vertegenwoordigd?

en 500.000 pesos keer twee is een miljoen dus nog lang geen 80.000 euro
is de garantie per bankvestiging of per bankmaatschapij??
Er gaan steeds meer Rural Banken over de kop Ik zou nog geen peso daar willen brengen.


Hingje net alle klean op deselde kapstôk. Oftewel,  je moet niet al je geld in één zaak steken.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Kijk uit met die Rural Banks..... :jajaja: :jajaja:

Zeer gevaarlijk......

Ik investeerde (double yor money deposit) (ging vroeger in de jaren '90 uitstekend bij de PNB maar die zijn ermee gestopt omdat de "overhead-expenses" te hoog waren) in totaal 2 miljoen pesos bij de Rural Bank of Bais op Oriental Negros en de Rural Bank of Minglanilla in Cebu en die banken waren toen members van het de beruchte Legacy Group.

Gelukkig had ik er 8 x P250T accounts van gemaakt op waarvan twee sets van 4 op elke bank en dat is mijn redding geweest maar ik heb wel twee jaar moeten zwoegen om dit geld terug te krijgen met een zeer grote corrupte papierenwinkel.....


Mijn advies........uitkijken....blijf bij de grote banken (zelfs die kunnen gevaarlijk worden)...zoals BPI...PNB....Metrobank....enz. enz.

Rentes zijn hier nu zeer laag vergeleken met de jaren '90.
Toen kreeg je op een Peso Time-deposit soms 13 + procent rente...en nu?????...... :negatief: :negatief: :negatief:
:negatief:

http://pdff.sytes.net/ar/t6254.htm




wiking

Ik zit ook te denken om daar met mijn gf een klein pand te huren. Heb ze zien staan voor 7k/8k rent per maand voor 40m2. Alleen nog even bedenken wat het dan zou gaan worden. spa/kapselon/kiosk/cybercaffee/copyshop/bakkerij. Heeft iemand anders nog een geweldig idee hiervoor? gr

bananacreek

#67
Citaat van: wiking op zaterdag  7 januari 2012, 13:50:53
Ik zit ook te denken om daar met mijn gf een klein pand te huren. Heb ze zien staan voor 7k/8k rent per maand voor 40m2. Alleen nog even bedenken wat het dan zou gaan worden. spa/kapselon/kiosk/cybercaffee/copyshop/bakkerij. Heeft iemand anders nog een geweldig idee hiervoor? gr






wiking

Ja zoiets inderdaad met name de onderste. Ze zijn aardige zoetekouwers daar. Wat je opstuurt aan snoep eten ze het daar in 3 dagen op waar wij een maand aan werken. Mischien een candy shop misschien in de vorm van Jamin? zelf snoep scheppen.

bananacreek

Citaat van: ladgar op vrijdag  6 januari 2012, 09:58:39
Johan heeft dit idee van mij gestolen.
Ik heb zo de Nieuwstraat in Brussel reeds in mijn bezit.
De Meir in Antwerpen is mijn volgende (nog zeer geheim) project.


En de Oudezijds Voorburgwal in  Amsterdam is door  mij in 1966 al opgekocht................ :jajaja: :jajaja: :jajaja:

Wel even vanafblijven natuurlijk anders komt de Abu Sayaf op bezoek in Nederland....