Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoe geld verdienen

Gestart door kamperman, maandag 18 juli 2011, 00:09:04

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Zoiets waarschijnlijk ...... :jajaja: :jajaja: :thumb:


Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Man, ga toch pannekoekjes, popffertjes bakken.
Zoek een locatie bij een school of elders waar veel (jong) volk komt en bak poffertjes en/of pannekoekjes. Niks ingewikkelds, langs de weg, voor een paar peso. En ik voorspel je je wordt miljonair (in peso's dan toch).

Geloof mij nou, ik ben de uitvinder van ijsthee, ijskoffie en van het verkopen op buitenmarkten, schaatsbanen enz (waar het dus koud is) van bruine bonen met spek. De mensen die dit nu doen verdienen heeel goed.

Ook het chinees restorant is een uitvinding van mij. De frituurkes is dan wel weer een Belgische uitvinding (ook niet slecht).

:crazy: :crazy: :crazy:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Pjottr

Citaat van: bananacreek op dinsdag 17 januari 2012, 14:28:16
Zoiets waarschijnlijk ...... :jajaja: :jajaja: :thumb:


daar wil ik wel naast liggen (levend Nat...uurlijk  :lachen:
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

shando

Heeft iemand ergens een bizniz rond Baguio en/of eraan denkt om daar iets te beginnen?  :denk:


Pjottr

Wat beoog je met de vraag Wil je daar dan ook iets beginnen? Of wil je deze van iemand dan overnemen?
Het topic is geld verdienen hier. Ik kan je zeggen dat dit niet makkelijk zal zijn. Belangrijk is dat je weet wat je wil en  dat je een financiele buffer hebt hier of elders.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

vvjoris

Citaat van: Pjottr op maandag  9 januari 2012, 15:45:17
Bedankt heer Creek. Ben momenteel bezig met het uitzoeken waarin nu (nog) met fatsoen kan worden belegd
Daar komt bij dat ik alleen beleg met geld wat ik kan missen.
Ik neem nooit risico's met geld dat nodig is. Ben ik het kwijt jammer dat is het risico anders moet je er niet aan beginnen.
En ik stap nooit zomaar ergens in.
Gr
SMDC, zou dat iets interessant zijn (SM, Shoe Mart... van de malls é, en DC staat voor Development Company, en het gaat vooral over hun vastgoed) Ik hebde cijfers bekeken, en dat ziet er goed uit, en vastgoed kan toch nooit misgaan? Tenzij de boel bij een aardbeving instort natuurlijk....
Ik ga alleszins een zaak opzetten in Cebu, maar ik heb nog wel interessante ideetjes voor ginder....als er iemand wil meedoen, erg veel hoeft er niet geinvesteerd worden denk ik, maar het is belangrijk dat er zoveel mogelijk van de tijd een Europeaan aanwezig is, en ik kan mezelf niet in twee snijden....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Quezonboy

Mijn vriendin wil een klein restaurant of "resto" beginnen in de nabije toekomst, verdient dat wat in Manila regio?  :confused2:
Ze willen er ook in overnachten om zo niet geld hoeven uit te geven aan een kamer, maar ik denk niet dat een Europeaan dat zou doen. 

yepyep

Citaat van: Quezonboy op donderdag  5 april 2012, 23:49:28
Mijn vriendin wil een klein restaurant of "resto" beginnen in de nabije toekomst, verdient dat wat in Manila regio?  :confused2:
Ze willen er ook in overnachten om zo niet geld hoeven uit te geven aan een kamer, maar ik denk niet dat een Europeaan dat zou doen. 

Met eten kun je zeker geld verdienen in Manila. Maar zorg dat je een goede lokatie uitzoekt en onderzoekt of je product gewild is en niet te duur is voor die locatie.


shando

Citaat van: Quezonboy op donderdag  5 april 2012, 23:49:28
Mijn vriendin wil een klein restaurant of "resto" beginnen in de nabije toekomst, verdient dat wat in Manila regio?  :confused2:
Ze willen er ook in overnachten om zo niet geld hoeven uit te geven aan een kamer, maar ik denk niet dat een Europeaan dat zou doen. 

Wil je iets betrouwbaars hebben? Misschien heb ik wel iets interessants voor je in het loop van het jaar voor een resto. Het hangt nog van een paar zaken af.
Het is wel in de buurt van Tarlac/Baguio.

shando

Citaat van: Pjottr op donderdag  5 april 2012, 15:03:10
Wat beoog je met de vraag Wil je daar dan ook iets beginnen? Of wil je deze van iemand dan overnemen?
Het topic is geld verdienen hier. Ik kan je zeggen dat dit niet makkelijk zal zijn. Belangrijk is dat je weet wat je wil en  dat je een financiele buffer hebt hier of elders.



aaah, ik stel de vraag een beetje verkeerd denk ik. Ik ben daar al een resto begonnen. Door omstandigheden ziet het er naar uit dat er binnenkort voor mij betere mogelijkheden zijn gekomen om tot zaken te komen zodat ik waarschijnlijk straks geen tijd meer heb om aandacht te schenken aan de resto.

Ik weet dat het nogal vaag klinkt, maar het is een lang verhaal dat ik niet zomaar 1,2,3 hier neer kan pennen. Het is ook wat moeilijk om het uit te leggen.
Maar reken er maar op dat het betrouwbaar zal zijn als het zover is. Ik doe liever zaken met een europeaan met een filipijnse asawa dan met een gehele filipijnse familie. Dit vanwege afspraken, netheid, onderhoud, communicatie etc.