Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoe geld verdienen

Gestart door kamperman, maandag 18 juli 2011, 00:09:04

Vorige topic - Volgende topic

Quezonboy

Citaat van: shando op vrijdag  6 april 2012, 02:49:58
Citaat van: Pjottr op donderdag  5 april 2012, 15:03:10
Wat beoog je met de vraag Wil je daar dan ook iets beginnen? Of wil je deze van iemand dan overnemen?
Het topic is geld verdienen hier. Ik kan je zeggen dat dit niet makkelijk zal zijn. Belangrijk is dat je weet wat je wil en  dat je een financiele buffer hebt hier of elders.



aaah, ik stel de vraag een beetje verkeerd denk ik. Ik ben daar al een resto begonnen. Door omstandigheden ziet het er naar uit dat er binnenkort voor mij betere mogelijkheden zijn gekomen om tot zaken te komen zodat ik waarschijnlijk straks geen tijd meer heb om aandacht te schenken aan de resto.

Ik weet dat het nogal vaag klinkt, maar het is een lang verhaal dat ik niet zomaar 1,2,3 hier neer kan pennen. Het is ook wat moeilijk om het uit te leggen.
Maar reken er maar op dat het betrouwbaar zal zijn als het zover is. Ik doe liever zaken met een europeaan met een filipijnse asawa dan met een gehele filipijnse familie. Dit vanwege afspraken, netheid, onderhoud, communicatie etc.


:denk:Ik zal er eens een privemailtje oversturen maar op jouw profiel staat dat je een Indonesie nationaliteit heb geen Europees? Hoe dan ook garantie kan ik niet geven want mijn vriendin heeft toch sterk de voorkeur voor Manila regio en omgeving. We hebben nog andere plannen dus het wordt in elk geval later in het jaar.

shando

Citaat van: Quezonboy op vrijdag  6 april 2012, 17:30:50

:denk:Ik zal er eens een privemailtje oversturen maar op jouw profiel staat dat je een Indonesie nationaliteit heb geen Europees? Hoe dan ook garantie kan ik niet geven want mijn vriendin heeft toch sterk de voorkeur voor Manila regio en omgeving. We hebben nog andere plannen dus het wordt in elk geval later in het jaar.

Ik woon gewoon in Nederland en heb mijn roots in indonesie. That's all, ben gewoon een nederlander hoor.
Ik weet dat het voor jou in de nabije toekomst is dat je iets wilt doen. Het heeft voor mij ook geen haast. Ik wil eerst weten hoe de zaken gaan verlopen en ondertussen onderzoeken wat de mogelijkheden zijn.

In principe gaat het een beetje hierom: Het huren van een commercial space op een bijna A1-locatie tegen een schappelijke prijs. Als we het een beetje slim aanpakken en hard werken kun je een redelijke inkomen genereren. Mijn gemiddelde omzet met de resto is tussen de 100K-180k per maand incl. de kosten.
Alleen ik heb straks er geen tijd meer voor.

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Tussen de 100 en 180 K aan omzet?

En dan moet daar de bijna A1 locatie- huur vanaf? En de inkoop, de gas / electrisch enz.

Hoe wil je daar nog wat aan verdienen? Hoeveel dan wel? Of begrijp ik het niet goed?

:ikkeniebegrijp: :confused2: :weetikniet:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Quezonboy

Dat zullen we onderling bespreken, ik hou mijn hart ook vast wat betreft de huur.

vvjoris

Citaat van: Baron op vrijdag  6 april 2012, 23:30:43
:hoedjeaf: :hoedjeaf:

Tussen de 100 en 180 K aan omzet?

En dan moet daar de bijna A1 locatie- huur vanaf? En de inkoop, de gas / electrisch enz.

Hoe wil je daar nog wat aan verdienen? Hoeveel dan wel? Of begrijp ik het niet goed?

:ikkeniebegrijp: :confused2: :weetikniet:
In  :belgiesmiley: is in Horeca een normale verhouding omzet 1/3 aankoop, 1/3 kosten 1/3 winst, dus als uw resto hier zou zijn verdien je met 180K omzet 60K. In de  :smiley-philippines: liggen de verhoudingen anders vrees ik, ik herinner me dat een flesje San Miguel in de winkel toen ik er in 2008 was 19 pesos koste, en op café 35 pesos, (dit jaar heb ik er niet op gelet, heb ook meer Tanduay Ice gedronken, aan 22 pesos) als dat de norm zou zijn heb je een marge van 84 %, terwijl in  :belgiesmiley: 200 %, langs de andere kant is in  :smiley-philippines: de personeelskost gigantisch veel lager
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Amice

Baguio is een touristen locatie, kan maar zo zijn dat de europese resto/bars daar net als manila dikke prijzen rekenen. P65 voor sml is in manila normaal.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

yepyep

Voor jouw beleedvorming Edele Baron: fastfoodketens draaien gemakkelijk 3+ miljoen pesos per maand.


Citaat van: Baron op vrijdag  6 april 2012, 23:30:43
:hoedjeaf: :hoedjeaf:

Tussen de 100 en 180 K aan omzet?

En dan moet daar de bijna A1 locatie- huur vanaf? En de inkoop, de gas / electrisch enz.

Hoe wil je daar nog wat aan verdienen? Hoeveel dan wel? Of begrijp ik het niet goed?

:ikkeniebegrijp: :confused2: :weetikniet:

shando

Citaat van: Baron op vrijdag  6 april 2012, 23:30:43
:hoedjeaf: :hoedjeaf:

Tussen de 100 en 180 K aan omzet?

En dan moet daar de bijna A1 locatie- huur vanaf? En de inkoop, de gas / electrisch enz.

Hoe wil je daar nog wat aan verdienen? Hoeveel dan wel? Of begrijp ik het niet goed?

:ikkeniebegrijp: :confused2: :weetikniet:

je begreep het niet goed...Ik schreef inclusief de kosten dus huur, electriciteit, water etc.

shando

Citaat van: Quezonboy op vrijdag  6 april 2012, 23:38:30
Dat zullen we onderling bespreken, ik hou mijn hart ook vast wat betreft de huur.

Eerst bespreken is altijd het beste en dan onderzoeken wat voor mogelijkheden er zijn.

shando

Citaat van: vvjoris op zaterdag  7 april 2012, 00:47:17
In  :belgiesmiley: is in Horeca een normale verhouding omzet 1/3 aankoop, 1/3 kosten 1/3 winst, dus als uw resto hier zou zijn verdien je met 180K omzet 60K. In de  :smiley-philippines: liggen de verhoudingen anders vrees ik, ik herinner me dat een flesje San Miguel in de winkel toen ik er in 2008 was 19 pesos koste, en op café 35 pesos, (dit jaar heb ik er niet op gelet, heb ook meer Tanduay Ice gedronken, aan 22 pesos) als dat de norm zou zijn heb je een marge van 84 %, terwijl in  :belgiesmiley: 200 %, langs de andere kant is in  :smiley-philippines: de personeelskost gigantisch veel lager

Het klopt een beetje wat je schrijft. Personeels salaris is lager en huurkosten zijn ook wat lager vergeleken met europa. Het beste is er om zelf te werken.