Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Maestro kaart

Gestart door ingrid, zondag 16 augustus 2009, 10:09:38

Vorige topic - Volgende topic

koy

Citaat van: ladgar op vrijdag 26 november 2010, 11:53:47
Mijn vrouw heeft een kaart van Citibank , een recente van 08/2010 en daar staat zowel een magneetstrip als een chip op .
Is het wel zeker dat er geen magneetstrip ( de zwarte band op de achterkant van de kaart ) meer op de maestro-cards van citibank staat ?

Ik zal vanavond eens kijken want ik zit hier op m'n iPad in taverne te surfen en heb de kaart niet bij.
leven en laten leven...

Pjottr

Ik heb recentelijk een mail van ABN gehad waarin staat dat Maestro er uit gaat. Ik zou dat toch eerst even goed informeren.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

robert van dijck

Citaat van: koy op vrijdag 26 november 2010, 13:59:55
Bedankt voor deze info over Citibank in Cebu. De bankbediende zei me als je bij een Citibank afhaalt er absoluut geen kosten aan verbonden zijn enkel de omzetting van de valutawaarden.
Mij lijkt dit momenteel de veiligste en goedkoopste oplossing, vermits je hier maximaal extra kosten vermijdt. We betalen al genoeg aan die banken, heb zelf ook KBC, Argenta, Fortis en Keytrade rekening, nu dus ook een Citibank maar da's dus enkel voor m'n ventje in de Filipijnen. Mijn God wat mis ik hem, over 3 weken zijn we opnieuw samen, zalig. Ik ben ondertussen ook verliefd geworden op het land en zijn waarden, smiling people en prachtige natuur. Gelukkig kan ik er straks opnieuw van genieten.

Greetzz, koy.

en die 200 Peso die ze er telkens bijlappen als je geld uit de muur haalt met je Maestro, ongeacht bij welke bank. :confused2: :confused2: Je moet nog over een Citybank beschikken in de stad waar je je bevind.

Robert

robert van dijck

Weet iemand onder de forumleden of er een Citybank is in Tacloban, tot nu toe nog niet gezien.

groet

Robert

opinie

Blijkbaar niet: BACOLOD CITY, CAGAYAN DE ORO , CEBU OSMEÃ'A, DAVAO CITY

Zie: http://www.citibank.com.ph/global_docs/CSI/fs_csi_branches.htm#vm
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

koy

Citaat van: ladgar op vrijdag 26 november 2010, 11:53:47
Er is nog een Citibank kantoor op Osmena - boulevard , de baan van het rond punt Fuente Osmena (waar Robinson is) naar Capitol (provinciebestuur ) , een beetje voorbij Cebu Doctors ,een kantoor met een zeer moderne selfbanking.
Mijn vrouw heeft een kaart van Citibank , een recente van 08/2010 en daar staat zowel een magneetstrip als een chip op .
Is het wel zeker dat er geen magneetstrip ( de zwarte band op de achterkant van de kaart ) meer op de maestro-cards van citibank staat ?

Ik heb eens goed gekeken en inderdaad er staat nog steeds een magneetstrip op de Citibank kaart, sorry had het niet direct gemerkt, zoveel te beter eh zou ik zeggen.
Ook staat vooraan het Iban kaart nummer en de kaart nummer voor online banking en het Maestro logo.
Achteraan op de kaart het Cirrus, bankxafe, proton en bancontact logo.
Op het eerste gezicht ziet er goed uit als er kantoren zijn in de Filipijnen.Dit is de website:
http://www.citibank.com.ph/portal/citiph_home.htm
leven en laten leven...

koy

Citibank in de Filipijnen:

Het heeft enig zoekwerk gevraagd maar hier is de link waar je Citibank kantoren kan vinden in de Filipijnen

http://findmyciti.com/ph/

succes, koy
leven en laten leven...

robert van dijck

Citaat van: opinie op vrijdag 26 november 2010, 16:17:47
Blijkbaar niet: BACOLOD CITY, CAGAYAN DE ORO , CEBU OSMEÃ'A, DAVAO CITY

Zie: http://www.citibank.com.ph/global_docs/CSI/fs_csi_branches.htm#vm

Bedankt voor de info  opinie

groet

Robert

robert van dijck

Citaat van: Kano op dinsdag  9 november 2010, 01:43:37
Belgische banken blokkeren betaalkaarten buiten Europa



de standaard dinsdag 09 november 2010
Auteur: Kristof Simoens


BRUSSEL - Vanaf 17januari zullen de Belgische banken alle fysieke transacties met Maestro buiten Europa onmogelijk maken, vernam de bankvergelijkingssite Spaargids.be uit goede bron.

Van onze redacteur

De Maestro-functie, in ons land aanwezig op zo'n 12miljoen Bancontact-kaarten, zorgt ervoor dat u op (zaken)reis in het buitenland even gemakkelijk als in eigen land geld uit de muur kunt halen of in de winkel kunt betalen met uw bankkaart. Maar als het van de banken afhangt, wordt dat 'buitenland' vanaf 17januari een stuk kleiner. 'De definitieve lijst met landen waar Maestro wel of niet zal functioneren, is nog niet bekend', zegt Kristof De Paepe van Spaargids.be. 'Maar wat we wel al weten: de Verenigde Staten en Japan staan niet op de lijst van veilige landen. In het Verenigd Koninkrijk, dat geen lid is van de eurozone, zou de functie niet worden geblokkeerd.'

Naar eigen zeggen nemen de banken deze maatregel om fraude door 'skimming' tegen te gaan. Bij 'skimming' wordt de magneetstrip van de bankkaart gekopieerd. Daardoor kunnen fraudeurs 'valse' kaarten aanmaken waarmee ze dan aankopen kunnen betalen. Als ze ook nog eens de geheime code weten te ontfutselen, kunnen ze zelfs geld uit de muur halen.

Volgens de banken gebeurt dat misbruik hoofdzakelijk buiten Europa, waar transacties nog vaak verwerkt worden op basis van de magneetstrip en niet op basis van de veiliger chip. En dus moeten álle betaalkaarttransacties buiten Europa eraan geloven. Toch moest Atos Wordline, de Europese leider in elektronische betalingen, eind vorig jaar liefst 100.000 kaarten blokkeren van Belgen die hun gegevens gekopieerd zagen in... Spanje.

Onder meer daarom willen Deutsche Bank en Citibank deze draconische maatregel niet invoeren. 'De meeste fraudegevallen doen zich nog altijd voor in Europa. Dus waarom dan de kaart blokkeren buiten Europa?', vraagt Lars Seynaeve van Citibank zich af. 'Wij vinden dit een nutteloos initiatief. En bovendien niet klantvriendelijk. Het kan mensen in het buitenland in heel vervelende situaties brengen, en dat willen we absoluut vermijden. Klanten die op een correcte manier met hun bankkaart omgaan, zijn gedekt en verzekerd. Zij mogen hiervoor niet gestraft worden.'

Wie buiten Europa wenst te reizen, krijgt van Axa Bank bijvoorbeeld het advies om naast de bankkaart ook een kredietkaart (zoals Visa of Mastercard) mee te nemen. Maar: niet iedereen heeft zo'n kaart én banken kunnen de aanvraag voor zo'n kredietkaart altijd weigeren. Bovendien is het gebruik van een kredietkaart in het buitenland duurder. De reiziger wordt dus op kosten gejaagd.


Bron: http://www.destandaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=TS31UIFF




Heb zojuist telefoon gekregen van Dexia (Kalmthout). Op aanvraag kan de blokkering buiten Europa ongedaan gemaakt worden voor een periode van 3 maand, deze periode kan verlengd worden met telefoon of mail naar uw eigen kantoor, ikzelf heb ineens voor 1 jaar gevraagd.

groeten

Robert 

koy

Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij doet maar mij heeft KBC en Fortis gezegd dat dit een uitzonderingsregel is die er op termijn uit zou gaan, een overgangsregel dus.
Citibank gaf mij een heel professionele indruk en is blijkbaar een wereldspeler vermits ze dus ook in de Filipijnen aanwezig zijn. Mocht die Maestro maatregel om je kaart te blokeren in het buitenland niet hebben bestaan, zou ik er nooit aan gedacht hebben daar een rekening te openen.

Wanneer je in de Filipijnen bij een Citibank geld afhaalt zijn er geen kosten aan verbonden, precies zoals je hier in België zou afhalen. Natuurlijk kan je met die kaart ook bij andere banken zoals BDO etc geld afhalen, en dat met de Maestro functie die bij Citibank dus nog wel werkt. Ik herhaal nog eens dat ik de kaart met alle functies volledig gratis heb gekregen, zonder verplichtingen, wat wil je nog meer...
leven en laten leven...