Duterte staakt bezoek Rusland om gevechten met IS in de Filipijnen

Gestart door ganda, donderdag 25 mei 2017, 07:54:30

Vorige topic - Volgende topic

ganda


Duterte staakt bezoek Rusland om gevechten met IS in de Filipijnen

De Filipijnse president Rodrigo Durterte breekt zijn bezoek aan Rusland af vanwege de huidige gevechten in zijn eigen land.
Duterte heeft voor zestig dagen de noodtoestand uitgeroepen in het zuidelijke eiland Mindanao waar de stad Marawi ligt.


Filipijnse overheidstroepen zijn daar dinsdag in gevecht geraakt met leden van de Maute, een aan Islamitische Staat (IS) gerelateerde organisatie. Drie personen zijn omgekomen, twaalf anderen zijn gewond.

Gewapende mannen hebben het lokale ziekenhuis overgenomen en zouden daar een zwarte vlag hebben gehesen, die lijkt op de vlag die IS gebruikt. Andere ooggetuigen melden dat de gevangenis en een middelbare school zijn aangevallen.

De Russische president Vladimir Poetin hoopt dat het conflict wordt opgelost "met een minimum aantal slachtoffers". Volgens hem zijn er wel mogelijkheden voor economische en militaire samenwerking tussen de landen. Duterte heeft Rusland om steun en wapens gevraagd in de strijd tegen de terreurbeweging.

Door: NU.nl/Reuters
Gepubliceerd: 23 mei 2017 22:40
Laatste update: 24 mei 2017 00:15

nico.cheryl

Duterte kan wel wat steun gebruiken lijkt mij. hoop maar dat hij kan aantonen dat krachtig optreden het enige is wat helpt. No merci voor dat k.. volk
1 keer in de Filipijnen geweest. Daar mijn kleine kip ontmoet :-)

hakke

ja hier zouden ze zeggen geef die jongens nog een kans die hebben een slechte jeugd gehad en hebben en spijt van :ikkeniebegrijp: :ripba8:

Duterte is de 1 van de beste leiders in de wereld denk ik hij geeft tenminste om zen volk en doet er iets aan om hen te beschermen :applaus:

Rich

Citaat van: hakke op donderdag 25 mei 2017, 12:39:32
ja hier zouden ze zeggen geef die jongens nog een kans die hebben een slechte jeugd gehad en hebben en spijt van :ikkeniebegrijp: :ripba8:

Duterte is de 1 van de beste leiders in de wereld denk ik hij geeft tenminste om zen volk en doet er iets aan om hen te beschermen :applaus:

Leider zei je?   :lachen: :lachen: :lachen:
Rich de Nederbelg.

Margeb

Citaat van: hakke op donderdag 25 mei 2017, 12:39:32
ja hier zouden ze zeggen geef die jongens nog een kans die hebben een slechte jeugd gehad en hebben en spijt van :ikkeniebegrijp: :ripba8:

Duterte is de 1 van de beste leiders in de wereld denk ik hij geeft tenminste om zen volk en doet er iets aan om hen te beschermen :applaus:

Uhmmm..... :ikkeniebegrijp:

stijn54


gertve

Je zou kunnen zeggen dat het aantal onschuldige slachtoffers fors verminderd is. Om maar iets te noemen.

kristof19

Citaat van: gertve op vrijdag 26 mei 2017, 18:42:29
Je zou kunnen zeggen dat het aantal onschuldige slachtoffers fors verminderd is. Om maar iets te noemen.

ok moderator: waar blijft die negeerknop?  :lachen:

kristof19

Citaat van: stijn54 op vrijdag 26 mei 2017, 11:43:24
Inderdaad. Wat heeft D30 al gedaan voor de gewone Filipino?

Uhm, om nog maar iets te noemen,  D30 heeft het pensioengeld van Guys schoonmoeke opgetrokken. :jajaja:
:benweg: