Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

uitschrijven in Belgie?

Gestart door eddyvm, zaterdag 1 november 2014, 02:18:11

Vorige topic - Volgende topic

eddyvm

hallo mensen
Heeft iemand van jullie ervaring met het zich laten uitschrijven in Belgie,wat komt er bij kijken?Moet men in persoon naar de gemeente gaan of kan de echtgenoot dat ook doen voor de echtgenote en voor de kinderen?Of kan je dat ook doen bv in de belgische ambassade in manila?Mutualiteit?Alvast bedankt voor de reakties,groetjes

Pinocchio

Voor Belgie:
Wie zich laat uitschrijven in de gemeente moet dat in persoon doen en zijn/haar identiteitsbewijs inleveren (niet het paspoort dat ook een identiteitsbewijs is)

Indien men langer dan 6 maanden aan 1 stuk in het buitenland verblijft kan de gemeente van ambtswege deze persoon schrappen uit de bevolkingsregisters.

Meestal is men hierin soepel en zal er eerst eens worden nagevraagd door de wijkagent van dienst.

pieterbreugel

Hallo als je vast in het buitenland gaat wonen en je wil je uitschrijven in jou vaderland
moet je zich uitschrijven op het gemeente of stads huis waar je momenteel woont in Belgie
Dit word meteen gedaan vergeet vooral niet het formulier '' MODEL 8''    te vragen dit heb je nodig al je in het buitenland wil
ingeschreven worden via de Belgische ambassade in het land je dan woont.
Vraag ook een bewijs van goed gedrag en zeden op het gemeente huis
Vergeet ook niet langs het ziekenfonds te gaan om het nodige in orde te brengen.
Loop ook even lang bij uw bankkantoor ook zij zullen u helpen met de juiste keuze te maken

Grt

Ronny55

Citaat van: pieterbreugel op zaterdag  1 november 2014, 07:51:04
Hallo als je vast in het buitenland gaat wonen en je wil je uitschrijven in jou vaderland
moet je zich uitschrijven op het gemeente of stads huis waar je momenteel woont in Belgie
Dit word meteen gedaan vergeet vooral niet het formulier '' MODEL 8''    te vragen dit heb je nodig al je in het buitenland wil
ingeschreven worden via de Belgische ambassade in het land je dan woont.
Vraag ook een bewijs van goed gedrag en zeden op het gemeente huis
Vergeet ook niet langs het ziekenfonds te gaan om het nodige in orde te brengen.
Loop ook even lang bij uw bankkantoor ook zij zullen u helpen met de juiste keuze te maken

Grt

Dat is het zowat  :jajaja: Btw, Zonder Model 8 kan je je niet op de ambassade laten inschrijven. Je laten registreren dat je in de  :smiley-philippines: verblijft kan wel maar dat is geen wettelijke inschrijving. Het eerste jaar was ik op proef (zien of ik me hier kon aanpassen) in de  :smiley-philippines: . Het is mogelijk voor max 1 jaar een administratief addres in  :belgiesmiley: te hebben , je wordt dan niet uitgeschreven . Nu heb ik enkel nog een postaddres, enkele instantie vragen nog altijd een addres in  :belgiesmiley: maar het is niet  wettelijk verplicht . De eerste jaren is het mss aan te raden maar nu na 7 jaar komt daar geen post meer aan.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Nou als ik het zo lees dan hebben die Belgen het toch maar goed want in  :nederlandsevlag: komt op de eerste plaats afrekenen met de belastingdienst( en die naaien je nog wel een oor aan), als dat in orde is  dan is de rest een makkie.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

pagud

How Amice , voor je vertrekt , regel je best  je belastingen , ze kunnen perfect de eindrekening opstellen en je vertellen of je moet terug krijgen of afdokken .
We zijn er ook mee bezig . Heb al info ontvangen de ambassade in manila .

Als alles ok is , vertrekken we in oktober 2015 .
Gemeentehuis , ziekenkas , nummerplaat binnen brengen , auto verkopen , persoonlijke goederen met balikbayanbox opsturen , rest verkopen of weggeven,
kadaster verwittigen , huurder verwittigen ( ik hou mijn huis , want ik wil niet op mijn bakkes vallen , moest ik om een of andere reden terug moeten ),
abonnementen opzeggen en last but not least , MIJN WERKGEVER .


Ronny55

Citaat van: pagud op zaterdag  1 november 2014, 15:02:24
How Amice , voor je vertrekt , regel je best  je belastingen , ze kunnen perfect de eindrekening opstellen en je vertellen of je moet terug krijgen of afdokken .
We zijn er ook mee bezig . Heb al info ontvangen de ambassade in manila .

Als alles ok is , vertrekken we in oktober 2015 .
Gemeentehuis , ziekenkas , nummerplaat binnen brengen , auto verkopen , persoonlijke goederen met balikbayanbox opsturen , rest verkopen of weggeven,
kadaster verwittigen , huurder verwittigen ( ik hou mijn huis , want ik wil niet op mijn bakkes vallen , moest ik om een of andere reden terug moeten ),
abonnementen opzeggen en last but not least , MIJN WERKGEVER .


Tja een heel lijstje , uiteraard hebben we dat ook allemaal gedaan, maar dat zijn voorbereidingen voor het vertrek, maar werkgever verwittigen :confused2: dat klink alsof je hier nog moet zien de kost te verdienen, of ga je rentenieren tot je pensioen. blijkbaar alles goed doordacht en voorbereid , geen hals over kop vertrek, mooi . Misschien  administratief een jaartje ingeschreven blijven in  :belgiesmiley: . Bij tegenslag , val je dan zacht op "je bakkes" en is er geen man overboord.  :weetikniet: .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

pagud

Dag Ronny ,
ons vertrek is reeds lang gepland , ik ben ondertussen 52 jaar oud , beginnen werken op 13. Thuis komen , was geld afgeven , soit.
We zijn reeds 5 jaar bezig met ons plan . We hebben eerst een paar hectare met fruitbonen , coconut , bananatrees en een piggery gekocht . Dan ons huis gebouwd dichtbij de zee;ondertussen voorzien van zwembad . Ons huis ligt op 500 meter van een hospitaal en we zullen dan ook kamers met breakfast en een gemeubelde studio verhuren . Ook hebben we inkomsten van ons rijstveld , alhoewel de oogsten de laatste tijd ( typhoon, flooded) minder opbrengen dan voorzien . We hebben ook nog inkomsten van ons ander huis ( duplex ) en binnenkort starten we de bouw van een ander ( 4 wooneenheden ) dichtbij Robinsons . We hebben goedkoop een cornerlot kunnen
kopen van iemand die vertrok naar het buitenland. Verder hebben we reeds een huurder voor ons huis hier in belgie .
Wat ons betreft , denk ik dat we bijna klaar zijn om naar de phils te verkassen. We zullen niet rijk zijn , maar we zullen niets tekort komen . Oja , ik kom al 15
jaar naar de phils .

Amice

Citaat van: pagud op zondag  2 november 2014, 14:02:53
Dag Ronny ,
ons vertrek is reeds lang gepland , ik ben ondertussen 52 jaar oud , beginnen werken op 13. Thuis komen , was geld afgeven , soit.
We zijn reeds 5 jaar bezig met ons plan . We hebben eerst een paar hectare met fruitbonen , coconut , bananatrees en een piggery gekocht . Dan ons huis gebouwd dichtbij de zee;ondertussen voorzien van zwembad . Ons huis ligt op 500 meter van een hospitaal en we zullen dan ook kamers met breakfast en een gemeubelde studio verhuren . Ook hebben we inkomsten van ons rijstveld , alhoewel de oogsten de laatste tijd ( typhoon, flooded) minder opbrengen dan voorzien . We hebben ook nog inkomsten van ons ander huis ( duplex ) en binnenkort starten we de bouw van een ander ( 4 wooneenheden ) dichtbij Robinsons . We hebben goedkoop een cornerlot kunnen
kopen van iemand die vertrok naar het buitenland. Verder hebben we reeds een huurder voor ons huis hier in belgie .
Wat ons betreft , denk ik dat we bijna klaar zijn om naar de phils te verkassen. We zullen niet rijk zijn , maar we zullen niets tekort komen . Oja , ik kom al 15
jaar naar de phils .

Dat is een mooi plan Pagud lekker veel spreiding zodat je niet zo snel een buil kunt vallen en berooid terug moet.  :thumb:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: pagud op zondag  2 november 2014, 14:02:53
Dag Ronny ,
ons vertrek is reeds lang gepland , ik ben ondertussen 52 jaar oud , beginnen werken op 13. Thuis komen , was geld afgeven , soit.
We zijn reeds 5 jaar bezig met ons plan . We hebben eerst een paar hectare met fruitbonen , coconut , bananatrees en een piggery gekocht . Dan ons huis gebouwd dichtbij de zee;ondertussen voorzien van zwembad . Ons huis ligt op 500 meter van een hospitaal en we zullen dan ook kamers met breakfast en een gemeubelde studio verhuren . Ook hebben we inkomsten van ons rijstveld , alhoewel de oogsten de laatste tijd ( typhoon, flooded) minder opbrengen dan voorzien . We hebben ook nog inkomsten van ons ander huis ( duplex ) en binnenkort starten we de bouw van een ander ( 4 wooneenheden ) dichtbij Robinsons . We hebben goedkoop een cornerlot kunnen
kopen van iemand die vertrok naar het buitenland. Verder hebben we reeds een huurder voor ons huis hier in belgie .
Wat ons betreft , denk ik dat we bijna klaar zijn om naar de phils te verkassen. We zullen niet rijk zijn , maar we zullen niets tekort komen . Oja , ik kom al 15
jaar naar de phils .
Mooi, goed doordacht en gepland  :thumb: kan weinig mislopen denk ik zo. Vele kleine eitjes in de korf is beter dan een dik ei. Waar gaat de reis naartoe als ik vragen mag ??
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.