Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

uitschrijven in Belgie?

Gestart door eddyvm, zaterdag 1 november 2014, 02:18:11

Vorige topic - Volgende topic

pagud


gosternokke

 :confused2:  O, ik dacht dat tacloban helemaal plat was weggevaagd door tyfoon Hayan ?   :ikkeniebegrijp:

pagud

Nee , helemaal niet , 90 percent is terug opgebouwd of hersteld .Het dagdagelijkse leven gaat zen gangetje, mooie Robinsons , fastfood , palengke, winkels en proper geveegde straten zoals wij gewoon waren . Wel zijn er nog woningen niet hersteld , mensen die een lening hadden op hun huis en alles verloren hebben ......
Scholen worden terug opgebouwd , city hall , alles , zelfs de kerken " draaien vollen bak " :lachen:
In onze subdivision , gelegen aan het water , neemt geleidelijk zen ouden plooi, de mensen , foreigners herstellen hun huizen , hun flooded cars zijn verkocht voor ong 120.000 pesos ( montero , tucson, escape, pagero, enz) en worden verscheept naar manila, waar ze hersteld en goedkoop worden doorverkocht . Vele hebben handen vol geld verloren , gewoonweg ondat de filippijnse verzekeringsysteem niet werkt en ze weinig of geen vertrouwen hebben , betalen ja , maar terug krijgen
in geval van schade ..........
Mijn stiefdochter had mijn tucson slecht verzekert ( ik had vertrouwen), 7000 km op de teller, geen krasje op te merken....... en verkocht voor 200.000 php .
FLOODED, maar alles naar de kloten.

Ik heb reeds mijn huis hersteld, een bijgebouw aangezet en volgend jaar koop ik mij een kleiner wagen . Als ik teveel san miguel op heb , dan pis ik er eens tegen,
ik heb ondertussen geleerd dat niets blijft en je van het leven moet genieten .
Dat is ook de reden dat ik volgend jaar naar tacloban verkas, zelf naar de palengke, met mijn motor en slippers, mijn verse vis en groenten koop en al de rest
mij weinig kan schelen . Ik heb genoeg bijgedragen , betaald , afgezien en gewerkt .
Leave me alone en laat me genieten van mijn leven . Ik heb genoeg de clown uitgehangen om de klanten te plezieren .