Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

gezocht iemand die naar cebu gaat

Gestart door stef boss, zaterdag 23 mei 2015, 11:16:13

Vorige topic - Volgende topic

stef boss

Ik ben op zoek naar iemand die zeer binnenkort naar Cebu gaat en me een kleinigheid kan mee nemen voor mijn familie het heeft enkel het gewicht van een brief

Amice

Citaat van: stef boss op zaterdag 23 mei 2015, 11:16:13
Ik ben op zoek naar iemand die zeer binnenkort naar Cebu gaat en me een kleinigheid kan mee nemen voor mijn familie het heeft enkel het gewicht van een brief

een kleinigheid met het gewicht van een brief kan bevatten:

1 een brief, een stuk papier met geschreven inhoud  dus
2. poeder zoals antrax, cocaine en andere verboden stoffen.
3. hennep en cannabis tot een bepaald gewicht welke eveneens verboden zijn.

en nog meer normale en onverkwikkelijke zaken.

Het lijkt me beter om die "brief" gewoon per post te versturen aangezien "binnenkort' ook niet duidt op een haast klus wat de mogelijkheid van per post versturen uit zou kunnen sluiten. De filippijnse post werkt de laatste jaren goed want bij mij komt alles gewoon aan en wordt afgeleverd.

Indien je die "brief' dus  NU per post verstuurd heeft de ontvanger het 'binnenkort' in huis.
vergeet daarbij niet om jezelf als afzender te vermelden indien het poststuk onbestelbaar is, zodat ze het naar de afzender terug kunnen sturen.  :biggrinn:

:atyourservice:



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

stef boss

ik heb al een paar keer iets willen versturen naar mijn vrouw in Cebu het is nog nooit aan gekomen met de post trouwens wat ik wil mee geven aan iemand is enkel een postomat kaart van de post en geen drugs of wat dan ook

Amice

Citaat van: stef boss op zaterdag 23 mei 2015, 13:34:32
ik heb al een paar keer iets willen versturen naar mijn vrouw in Cebu het is nog nooit aan gekomen met de post trouwens wat ik wil mee geven aan iemand is enkel een postomat kaart van de post en geen drugs of wat dan ook


Niet zo moeilijk dan om duidelijk te zijn, toch.

Succes
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: Amice op zaterdag 23 mei 2015, 13:42:03
Citaat van: stef boss op zaterdag 23 mei 2015, 13:34:32
ik heb al een paar keer iets willen versturen naar mijn vrouw in Cebu het is nog nooit aan gekomen met de post trouwens wat ik wil mee geven aan iemand is enkel een postomat kaart van de post en geen drugs of wat dan ook

Niet zo moeilijk dan om duidelijk te zijn, toch.

Succes

Tja, met een beetje duidelijkheid kom je verder dan dat geheimzinnige gedoe. Ik heb wel vaker voor iemand iets mee genomen of zelf iets mee laten brengen. Post is hier NIET betrouwbaar. Maar wees duidelijk waar het om gaat. Documenten ? Ok, maak maar open en check of er niks geks in zit. Doe ik zelf ook en waarschuw de verzender ook dat ik dat doe ! Geen toestemming  :benweg: breng het dan zelf maar  :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Fail_over

Tip:

Als het om zoiets als een brief gaat, stop het in het midden van een (kinder)boek.
En verstuur het gewoon met de post. (maak natuurlijk een Kopie)

Zo heb ik veel post, bankkaarten enz. verstuurt. (Geen drugs natuurlijk)

Dingen met andere mensen meegeven is not done deze tijd. Helaas.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

Citaat van: Fail_over op zaterdag 23 mei 2015, 22:42:47
Tip:

Als het om zoiets als een brief gaat, stop het in het midden van een (kinder)boek.
En verstuur het gewoon met de post. (maak natuurlijk een Kopie)

Zo heb ik veel post, bankkaarten enz. verstuurt. (Geen drugs natuurlijk)

Dingen met andere mensen meegeven is not done deze tijd. Helaas.
Als het echt voornaam is stuur ik het, of laat ik het opsturen via DHL....kost iets meer maar is na 3-4 dagen hier, tot nog toe geen problemen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

Citaat van: stef boss op zaterdag 23 mei 2015, 13:34:32
ik heb al een paar keer iets willen versturen naar mijn vrouw in Cebu het is nog nooit aan gekomen met de post trouwens wat ik wil mee geven aan iemand is enkel een postomat kaart van de post en geen drugs of wat dan ook


Sedert 1996 heb ik hier een P.O. box en maar zeer weinig problemen gehad tenzij men niet het juiste adres vermeld (zoals Nederlandse regerings instellingen zoals GAK. SVB/belastingdienst enz enz...............kosten "Hoog" @ P1000 per jaar want de meeste brieven gaan toch per email.....


josv

Citaat van: Fail_over op zaterdag 23 mei 2015, 22:42:47

Dingen met andere mensen meegeven is not done deze tijd. Helaas.

Sorry, maar dit vindt ik onzin. Zolang je maar weet WAT je meeneemt en van WIE.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

share

Philpost goed werken? :weetikniet: Slechte ervaringen mee....
Ik ga wel, maar niet 'binnenkort", tenzij 30 november binnenkort zou zijn....
Ik heb vroeger nog zaken van andere mensen meegenomen, en andere mensen hebben dat ook voor mij gedaan (en dan van MNL naar CEB opgestuurd met LBC) dus ik zou er geen bezwaar tegen hebben, maar zou moeten weten wat er in het "briefpakje" zit...