Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat betekent €100 voor een Nederlander/Belg?

Gestart door PHwaarde, maandag 14 mei 2012, 18:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Citaat van: yepyep op vrijdag 13 juli 2012, 08:54:31
Citaat van: Emigrant op donderdag 12 juli 2012, 13:18:31
100 Euro, daar kunnen we hier op de Filipijnen onze maandelijkse Gas, elek,sat.tv, internet en Philhealth van betalen.



En ik kan daar mijn electriciteit niet mee betalen.


Ik moet nog de helft bijleggen op mijn Meralco bill....

innka3

Citaat van: Luke op vrijdag 13 juli 2012, 09:01:50
Citaat van: yepyep op vrijdag 13 juli 2012, 08:54:31
Citaat van: Emigrant op donderdag 12 juli 2012, 13:18:31
100 Euro, daar kunnen we hier op de Filipijnen onze maandelijkse Gas, elek,sat.tv, internet en Philhealth van betalen.



En ik kan daar mijn electriciteit niet mee betalen.


Ik moet nog de helft bijleggen op mijn Meralco bill....
ja dan moeten jullie de aircons/waterkokers/koffiezetters maar uit zetten  :biggrinn:

Emigrant

Fantastisch al die hoge rekeningen, wij hebben hier de heledag tv en laptop aanstaan maar komen nooit boven de 2000 pesos per maand elektriciteit,wij hebben namelijk gratis aircon, hoogste temperatuur die wij hier in huis hebben gemeten overdag is 27 graden, heerlijke frisse lucht, wat is het leven toch mooi.

yepyep

Niet fantastisch, electriciteit is gewoon reteduur hier via Meralco.

Emigrant

Ja sorry Yepyep, dat is inderdaad niet leuk, dat was een beetje een klote verhaal van mij ;-)

Ketelbinkie

Citaat van: Emigrant op vrijdag 13 juli 2012, 09:29:14
Fantastisch al die hoge rekeningen, wij hebben hier de hele dag tv en laptop aanstaan maar komen nooit boven de 2000 peso per maand elektriciteit, wij hebben namelijk gratis aircon, hoogste temperatuur die wij hier in huis hebben gemeten overdag is 27 graden, heerlijke frisse lucht, wat is het leven toch mooi.
Een tv en een laptop zijn nu niet echt groot gebruikers als het gaat om elektriciteit. Een echte wasmachine die tot 95 graden verwarmd en een koelkast die ook echt koelt en vriest is toch even wat anders. Dus ja, als je die niet hebt, mag je wat mij betreft roepen: Fantastisch al die hoge rekeningen.
Laat mij dan maar een wat hogere rekening betalen, maar wel goed gekoelde dranken en echt goed ingevroren diepvries spul en een echte schone witte was. Wat is het leven toch mooi in de  :smiley-philippines: want ik hoef gelukkig niet elke centavo of peso om te draaien.
p.s. voor het verbeteren van stijl en schrijffouten in de quote, reken ik niks dat is helemaal gratis, fantastisch toch!

xav

Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag 13 juli 2012, 16:11:27

p.s. voor het verbeteren van stijl en schrijffouten in de quote, reken ik niks dat is helemaal gratis, fantastisch toch!

tijd teveel..?

Ketelbinkie

Citaat van: xav op vrijdag 13 juli 2012, 16:14:22
Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag 13 juli 2012, 16:11:27

p.s. voor het verbeteren van stijl en schrijffouten in de quote, reken ik niks dat is helemaal gratis, fantastisch toch!

tijd teveel..?

Hoezo...??!!

Emigrant

Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag 13 juli 2012, 16:11:27
Citaat van: Emigrant op vrijdag 13 juli 2012, 09:29:14
Fantastisch al die hoge rekeningen, wij hebben hier de hele dag tv en laptop aanstaan maar komen nooit boven de 2000 peso per maand elektriciteit, wij hebben namelijk gratis aircon, hoogste temperatuur die wij hier in huis hebben gemeten overdag is 27 graden, heerlijke frisse lucht, wat is het leven toch mooi.
Een tv en een laptop zijn nu niet echt groot gebruikers als het gaat om elektriciteit. Een echte wasmachine die tot 95 graden verwarmd en een koelkast die ook echt koelt en vriest is toch even wat anders. Dus ja, als je die niet hebt, mag je wat mij betreft roepen: Fantastisch al die hoge rekeningen.
Laat mij dan maar een wat hogere rekening betalen, maar wel goed gekoelde dranken en echt goed ingevroren diepvries spul en een echte schone witte was. Wat is het leven toch mooi in de  :smiley-philippines: want ik hoef gelukkig niet elke centavo of peso om te draaien.
p.s. voor het verbeteren van stijl en schrijffouten in de quote, reken ik niks dat is helemaal gratis, fantastisch toch!

Als je ook nog het merk van mijn koelkast en wasmachine erbij had gezet was het helemaal mooi geweest!  :thumb: Een beetje moderne koelvries combinatie komt niet eens boven de 200 watt plus het feit dat deze alleen stroom gebruikt wanneer de pomp aanslaat, Voorwat betreft een was machine, valt ook wel mee toch, we lopen de heledag in tshirt en korte broek dus zo gauw vol zit de wasmachine nou ook weer niet en 95 graden? alleen voor wat wittewas misschien?

Budgie

 graden
Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag 13 juli 2012, 16:11:27
Citaat van: Emigrant op vrijdag 13 juli 2012, 09:29:14
Fantastisch al die hoge rekeningen, wij hebben hier de hele dag tv en laptop aanstaan maar komen nooit boven de 2000 peso per maand elektriciteit, wij hebben namelijk gratis aircon, hoogste temperatuur die wij hier in huis hebben gemeten overdag is 27 graden, heerlijke frisse lucht, wat is het leven toch mooi.
Een tv en een laptop zijn nu niet echt groot gebruikers als het gaat om elektriciteit. Een echte wasmachine die tot 95 graden verwarmd en een koelkast die ook echt koelt en vriest is toch even wat anders. Dus ja, als je die niet hebt, mag je wat mij betreft roepen: Fantastisch al die hoge rekeningen.
Laat mij dan maar een wat hogere rekening betalen, maar wel goed gekoelde dranken en echt goed ingevroren diepvries spul en een echte schone witte was. Wat is het leven toch mooi in de  :smiley-philippines: want ik hoef gelukkig niet elke centavo of peso om te draaien.
p.s. voor het verbeteren van stijl en schrijffouten in de quote, reken ik niks dat is helemaal gratis, fantastisch toch!

Goh wat een verspilling van electriciteit Witte was bij 95 graden Die kan je met de moderne wasmiddelen gewoon bij 30 graden doen Gaan alle remsporen en vuil er ook uit En is hij stralend wit.
Getting older beats the alternative -dying young