Effecten en stand van zaken coronavirus

Gestart door O.B.Bommel, zondag 2 februari 2020, 08:30:55

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Citaat van: Antonio op maandag  1 februari 2021, 11:29:04
Citaat van: Herbie op dinsdag 29 december 2020, 17:45:33
Rustig blijven, april 2022 is het allemaal gedaan. Gaan ze er niet meer over praten over de fake news drama elke dag. Ben het kots beu. Elke dag zelfde zever te horen. Niet vergeten april 2022
En mag ik vragen hoe je aan deze wijsheid komt ?
Onderbuik / Fingerspitzen gevoel ?
Voorspelling van een goeroe, profeet, oid ?
Of een eigen interpretatie vanuit een oudheidkundig manuscript ?

Zoek eens op Planning 2020 2030 ze zijn er al tientallen jaren mee bezig, hoe ze de wereldbevolking kunnen halveren.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

O.B.Bommel

#121
Citaat van: Herbie op maandag  1 februari 2021, 17:00:29
....

Jij bent hier de enige die wakker is op het forum, de rest zijn een pak broekschijters.
Te veel eer, niet iedereen laat zich even gaan op dit medium. En ik vraag ook niemand om het met me eens te zijn, ik moest het even kwijt. En ik ben geen ontkenner ("wappies" noemen ze die geloof ik) maar ook geen slaafse verdediger van al die "maatregelen". Ik probeer gewoon na te denken en ik denk dat ik zo langzamerhand seniel word.

Ik las vanmorgen een quote die bleef hangen: Hoe weet je of je aan de goede kant staat. Achteraf weet je het meestal wel. Ook ik heb in mijn leven achteraf gesproken wel eens aan de verkeerde kant gestaan als ik toen wist wat ik nu wist. Maar een beetje nadenken kan helpen. Met levenservaring, vooral dat heeft invloed.

Ik hoor van kennissen uit Manila dat heel veel zich daar niet willen of kunnen inenten (noem bewust geen percentages) dus gaat het virus NIET weg, niet nu en ook niet later. En als je inge-ent bent kan je het virus gewoon doorgeven lijkt mij dus wat helpt het dat JIJ eventueel bent inge-ent? Niet het land wat jou zou moeten toelaten. En ik wil toch ooit weer binnenkomen daar en wel met het vliegtuig, met de auto gaat het niet en zwemmen is een beetje ver.

Zou je dan op die basis met de huidige denktrant enige voorspelling kunnen doen op korte termijn? Volgens mij niet dan wordt het zoiets als denken in jaren. Ik denk niet dat een samenleving dit kan hebben. Dan gebeuren er rare dingen.

Die avondklok vond ik een teken aan de wand. Zoveel mensen zijn in de nacht niet op straat. IK heb er zelf niet eens last van, ik ben geen nachtbraker. Maar het is een zwaar middel. Oorlogstijd.

En de politieke belangen worden weer extra belangrijk, nog 6 weken voor de verkiezingen in Nederland. Die overigens geen oplossing brengen want de peilingen geven aan dat alles blijft zoals het was dus dezelfde poppetjes blijven zitten. Kunnen ze zich weer buigen over de tijdstippen van de avondklok.

Overigens, dat ze ermee bezig zijn om de wereldbevolking te halveren als opzet onderschrijf ik niet, dat behoort volgens mij tot de sprookjescomplotten zoals er zoveel zijn. Maar........ daarmee sluit ik niet alle theorieen uit, dat is weer te makkelijk. Wat is de definitie van complot, politieke smeerpijperij is volgens mij zoiets en dat gebeurt elke dag.

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Tinulang_Manok

Citaat van: Herbie op maandag  1 februari 2021, 17:00:29

@ O.B.Bommel en Tom Poes

Jij bent hier de enige die wakker is op het forum, de rest zijn een pak broekschijters.

Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat ik een broekschijter zou zijn, ik wil graag kunnen zien of iets dat als een feit wordt gepresenteerd ook een feit is en niet een mening, daarvan zijn er al genoeg. Daarbij helpt bronvermelding, 'zoek maar eens op' helpt niet.
Ik zeg ook niet dat ik de overheid slaafs volg, dat daar geregeld de werkelijkheid wordt gemanipuleerd ten eigen voordele is mij wel duidelijk, andersom is dat ook zo voor de andere kant die overal complotten ziet en koffie drinkt op het museumplein, daar wordt de werkelijkheid net zo goed geweld aangedaan.

Dat covid bestaat weet ik zeker, ik heb het zelf gehad, 2,5 maand lopen hoesten en piepen, nog nooit zo'n griepje meegemaakt. Dus ik blijf zoveel mogelijk thuis, als ik ergens heen moet een mondkapje op en hygiene naleven. Als ik een prik mag halen, die laten zetten zodat ik minder kans heb weer ziek te worden, maar uiteindelijk zal het virus weer muteren zodat het vaccin weer zinloos wordt. Het is ook niet alsof we een wonderbaarlijke anti-griepprik hebben. Ondertussen wachten tot de lockdowns opgeheven worden, die zijn op lange termijn onhoudbaar en -betaalbaar, dan maar weer eens naar de schoonfamilie.

Ik denk dat dit de lading wel aardig dekt: https://www.welingelichtekringen.nl/natuur-en-milieu/2478181/midas-dekkers-relschoppers-zijn-net-aangespoelde-potvissen.html
Amare et sapere vix deo conceditur

Bulldozer

Citaat van: Herbie op maandag  1 februari 2021, 17:00:29
@ O.B.Bommel en Tom Poes

Jij bent hier de enige die wakker is op het forum, de rest zijn een pak broekschijters.
Herbie, waarom beledig jij mij? Kan je dat even uitleggen?

tjenn

Citaat van: Herbie op dinsdag 29 december 2020, 17:45:33
Rustig blijven, april 2022 is het allemaal gedaan. Gaan ze er niet meer over praten over de fake news drama elke dag. Ben het kots beu. Elke dag zelfde zever te horen. Niet vergeten april 2022
Zoals het nu gaat, gaat het zeker nog tot 2022 duren eer we terug normaal kunnen reizen daar heb je wel een punt. Of het nu juist in april gaat zijn  :denk: hopelijk van wel liever wat vlugger zou ik zeggen.

Antonio

Citaat van: Herbie op maandag  1 februari 2021, 17:05:39
Citaat van: Antonio op maandag  1 februari 2021, 11:29:04
Citaat van: Herbie op dinsdag 29 december 2020, 17:45:33
Rustig blijven, april 2022 is het allemaal gedaan. Gaan ze er niet meer over praten over de fake news drama elke dag. Ben het kots beu. Elke dag zelfde zever te horen. Niet vergeten april 2022
En mag ik vragen hoe je aan deze wijsheid komt ?
Onderbuik / Fingerspitzen gevoel ?
Voorspelling van een goeroe, profeet, oid ?
Of een eigen interpretatie vanuit een oudheidkundig manuscript ?

Zoek eens op Planning 2020 2030 ze zijn er al tientallen jaren mee bezig, hoe ze de wereldbevolking kunnen halveren.

Nergens op gebaseerd dus. En geen idee wie "ze" zijn.
Maar er is niks mis met een een goed voorgevoel of instinct, daar zijn we als mens ver mee gekomen in de evolutie.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Antonio

Citaat van: Herbie op maandag  1 februari 2021, 17:00:29
@ O.B.Bommel en Tom Poes
Jij bent hier de enige die wakker is op het forum, de rest zijn een pak broekschijters.

Deze opmerking is op zijn minst niet netjes, maar slaat bovendien helemaal nergens op. Of ken jij iedereen op dit forum persoonlijk ?

Overigens heb ik veel waardering voor de posts van O.B.Bommel, maar het enige feit dat iemand niet zijn persoonlijke kijk op dit forum neer pent, wil nog niet zeggen dat hij niet zindelijk is.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

kristof19

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op maandag  1 februari 2021, 18:27:21
Citaat van: Herbie op maandag  1 februari 2021, 17:00:29
....

Jij bent hier de enige die wakker is op het forum, de rest zijn een pak broekschijters.
Te veel eer .....

:neeneenee:  Ik zou mij persoonlijk niet zo vereerd voelen wanneer de Covid19-malloot een veer in mijn reet zou stoppen.
Dergelijke PIPO'S zijn in mijn ogen krankzinnig en totaal niet serieus te nemen :crazy:  :crazy:  :crazy:  :lol84qv7:  :harenuittrekkenpg2:
:ikkeniebegrijp:

O.B.Bommel

Citaat van: kristof19 op dinsdag  2 februari 2021, 19:06:22
...
Ik zou mij persoonlijk niet zo vereerd voelen wanneer de Covid19-malloot een veer in mijn reet zou stoppen.

Dergelijke PIPO'S zijn in mijn ogen krankzinnig en totaal niet serieus te nemen :crazy:  :crazy:  :crazy:  :lol84qv7:  :harenuittrekkenpg2:
:ikkeniebegrijp:
Voordat het weer vastloopt, dat gaat niet letterlijk over mijn eer, dat is een bepaalde manier van uitdrukken uit een gezegde. Schrijven is nog niet zo eenvoudig kom ik nog steeds vaak achter.
Ik probeerde aan te geven dat niet iedereen die niet reageert geen gedegen mening heeft.

Ik spreek ook in deze kwestie niet zo snel over malloten, volgens mij mag iedereen best wel "out of the box" denken en dan passeren ook absurde visies de revue. Maar inderdaad, beweringen over "ZE" zonder te weten wie dat nu zijn maken het waarheidsgehalte tamelijk dubieus. Dan is het argument niet zo sterk.

Als ik dat stukje van Midas Dekkers analyseer staat er eigenlijk iets wat me intrigeert. Dan zijn het een soort verzetstrijders waarbij van alles geoorloofd is. In de oorlog iemand omleggen in de wetenschap dat er daarna repressailles komen. Zoiets? Of is dat dan ook absurd? Waar ik eerst iets over aan het dubben was, sta je aan de goede kant?

Gisteren heb ik voor het eerst eens naar die persconferenties gekeken. Die liet ik voorheen voor wat ze waren maar sinds de avondklok en de aankomende verkiezingen en de langdurigheid van de maatregelen wordt het inmiddels een principieel issue. Het barstte weer van de aannames. En natuurlijk weer rare dingen.

Basisscholen open, andere scholen niet. Veel kinderen bij elkaar in de klas maar winkels dicht. De avondklok nog in beraad. De vraag is wat de politieke timing wordt want de opmerking daarover was wel heel cryptisch.

Vanaf 8 min 55 sec.: Je moet het minimaal (hoelang dan wel?) 2 weken monitoren. En dan ik citeer Rutte: Het is nu na 9 uur stil op straat en dus het ZOVEELSTE bewijs dat we ons eraan houden OMDAT we vinden dat het nodig is......."

Wanneer kunnen we ons inschrijven voor de basisschool? Niet alleen schrijven is blijkbaar niet eenvoudig.

Vanmorgen in de krant een paar leuke metaforen gelezen. Ook mopjes maar dan anders. Komt eigenlijk uit een financiele column maar ik vond hem grappig:

Citaat:Kent u die mop van een natuurkundige, een scheikundige en een econoom die op een onbewoond eiland stranden? Niet? Nou, ze zijn dus gestrand op een onbewoond eiland en hebben enorme honger. Geluk bij ongeluk spoelt een blikje soep op het strand aan. Het probleem is alleen dat ze niets hebben om het blikje open te maken.
De natuurkundige stelt voor het blikje vanaf de hoogste boom te laten vallen zodat die openspringt. De scheikundige zegt dat ze een vuurtje moeten maken en het blikje erin moeten gooien en wachten totdat het openbarst. De econoom slaat de discussie gade en zegt dat het allemaal niet gaat werken. In beide gevallen zou de soep eruit vloeien en zouden ze nog steeds honger hebben. Gelukkig heeft hij dé oplossing: ,,We nemen aan dat we een blikopener hebben."

Ik moest aan die mop denken toen ik las dat Nederland ineens circa 120.000 meer ingeënten tegen corona had dan eerder werd gemeld. Omdat onze overheid er moeite mee heeft daadwerkelijk te tellen hoeveel mensen de prik krijgen – hoe lastig is dat!? – meldt ze voortaan op basis van een schatting een 'rekenkundige aanname' van het aantal mensen die geprikt zijn.

Waarom makkelijk als het moeilijk kan, lijkt modus operandi van onze overheid te zijn. Het is hetzelfde als de vraag van iemand hoe het weer buiten is beantwoorden door satellietbeelden en gegevens over luchtstromingen erbij te halen en te analyseren samen met de historische gemiddelden voor het jaargetijde in plaats van naar buiten te kijken en te vertellen of de zon schijft of dat het regent.


Ach ja, als we ons maar bezighouden....




Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

innka3

 :denk: ze maken de mensen wijs dat ''HET'''weg gaat,nou ze hebben de griep nog niet onder controle.
''DIT'' gaat niet meer weg en muteerd zich nu al continu. wat wllin ze iedereen elk jaar inspuiten ?
over een jaar is het normaal geworden dat ''JE'' het krijgt.en alles is weer open,wat dus nu al op Isel of Man is.daar is alles al afgeschaft. btw 1 jaar geleden vlogen we via HK in 1 week december naar manila na 1 1/2 week lagen we allebei op apegapen voor 2 weken ''een griep dachten we '' met lokale medicijnen ''veel'' werd het weer goed.toen ging dat virus al rond ,dus je weet het niet.als ik moest kiezen dan nam ik eerder eentje van putin  :lachen: