Effecten en stand van zaken coronavirus

Gestart door O.B.Bommel, zondag 2 februari 2020, 08:30:55

Vorige topic - Volgende topic

Tinulang_Manok

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op woensdag  3 februari 2021, 18:08:01
Als ik dat stukje van Midas Dekkers analyseer staat er eigenlijk iets wat me intrigeert. Dan zijn het een soort verzetstrijders waarbij van alles geoorloofd is. In de oorlog iemand omleggen in de wetenschap dat er daarna repressailles komen. Zoiets? Of is dat dan ook absurd? Waar ik eerst iets over aan het dubben was, sta je aan de goede kant?

Dat klopt, degenen die nu de 'wappies' zijn, zouden in een oorlog best verzetsstrijders kunnen zijn, mensen die als ze in hun ogen onrecht zien gelijk handelend optreden zonder lang na te denken over de gevolgen voor hunzelf (of een ander).
Wat uiteindelijk de beste strategie is weet je nu niet, het is survival of the fittest, niet the strongest.
De geschiedenis wordt in ieder geval altijd geschreven door de overwinnaar, dus Rotterdam platgooien en V2's afvuren op Londen zijn oorlogsmisdaden, Dresden trakteren op een vuurstorm en kernbommen gooien op Japan dan weer een goed idee. Tot zover deze godwin.

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op woensdag  3 februari 2021, 18:08:01
Waarom makkelijk als het moeilijk kan, lijkt modus operandi van onze overheid te zijn.

Volgens mij ligt dat aan het Nederlandse poldermodel, ik werk zelf in het bedrijfsleven, maar sinds we 'lean' zijn gaan 'scrummen' is de hoeveelheid Poolse vergader-landdagen en bijbehorende bureaucratie geƫxplodeerd. Consultants vers van de universiteit bij de vleet, mensen die daadwerkelijk wat kunnen worden schaarser in Nederland.
Amare et sapere vix deo conceditur

O.B.Bommel

Citaat van: Tinulang_Manok op woensdag  3 februari 2021, 21:28:34
...
De geschiedenis wordt in ieder geval altijd geschreven door de overwinnaar, dus Rotterdam platgooien en V2's afvuren op Londen zijn oorlogsmisdaden, Dresden trakteren op een vuurstorm en kernbommen gooien op Japan dan weer een goed idee. Tot zover deze godwin.
....
Weer wat geleerd, had de naam van Godwin wel eens gehoord maar wist niet wat het betekende. Weer wat kennis toegevoegd. Die wet klopt aardig.

De geschiedenis wordt momenteel herschreven dus je maakt het echt mee tegenwoordig. Een Anton de Kom die belangrijker is geweest dan Drees en zo. Dat m.b.t. de canons wat op zich al aangeeft dat geschiedeniskennis abominabel is of mag zijn want er is wel meer gebeurd in het verleden. 50 plaatjes uit een encyclopedie zal de deskundigheid niet echt bevorderen. Maar goed het was al niks en het zal nooit wat worden zo.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

paco1938

Wens te reageren op bericht van BULDOZER VAN feb 2 waarin hij zegt dat COVID 19 alleen maar van toepassing is op oudere van dagen en zwakkere!
Ik denk niet dat de 10700 doden in de FILIPIJNEN en de tientalle duizenden besmette mensen alleeen van die kategorie zijn.
Ik hoop dat BULDOZER gezond en wel met zijn eventuele medereizigers met mond maskers veilig in MANILA toekomt.
Het lezen van de dagelijkse media is ten zeerste aangeraden.

Bulldozer

Welk bericht van mij? Graag een quote want ik kan het me niet herrineren dat ik dat ergens geschreven heb. Volgens mij ben je met iemand anders in de war.

Ik kon niet naar de Filippijnen. In January was dat verboden vanuit Nederland vanwege de britse variant. Nu een maand later mag het opeens weer wel. Terwijl de britse variant alleen maar is toegenomen. Zeer vreemd en onlogisch beleid. Ik zeg het maar bij deze, anders denken er een aantal nog dat ik het er mee eens ben. Speciaal voor de heer Rutte, nee ik ben het ook niet eens met een aantal van jullie regels. Maar ik ga niet rellen om dat te laten blijken. Als goede burger volg ik de regels. Soms met tegen zin en soms met verbijstering.

paco1938

Sorry Buldozer, dit was een reactie op je bericht van 2 feb 2020 en ik dacht dat het 2021 was, nogmaals sorry.

Bulldozer

Citaat van: Bulldozer op zondag  2 februari 2020, 09:08:54
Ik ga de 24e vliegen Nederland - Filippijnen. Van China Airlines niets gehoord dus ik neem aan dat het voor alsnog gewoon door gaat. Is trouwens via Taipei dus niet via China.

Mondkapjes hebben ze thuis al, maar dat is vooral tegen het stof van de vulkaan. Mijn dochter moet verplicht met mondkapje naar school. Maar dat is dus ook door de vulkaan en niet het virus. Zelf geloof ik niet in Mondkapjes en ga er niet mee lopen.

Ik dacht trouwens dat het Corona virus nog niet in de Filippijnen opgedoken was? Nouja, het schijnt alleen dodelijk te zijn voor de oudere en de zwakkere en daar reken ik mijzelf niet onder.

Ben ik trouwens de enige die denkt dat het misschien wel door Trump is losgelaten?
Ha paco,

Ok. Ik heb het er even bijgezocht. Was inderdaad een jaar geleden. Dat was toen indertijd de publieke opvatting. En ik hoor het de RIVM nog zeggen. "Kans dat het virus in Nederland komt is nihil. Mondkapjes werken niet."

Ik ben in de tussentijd 2x heen en weer naar de Filippijnen gevlogen. Niet ziek van geworden. Nu een keertje over geslagen, maar hoop in Mei wel weer te kunnen/mogen.

kristof19

Citaat van: Bulldozer op vrijdag  5 februari 2021, 08:59:33
Citaat van: Bulldozer op zondag  2 februari 2020, 09:08:54
Ik ga de 24e vliegen Nederland - Filippijnen. Van China Airlines niets gehoord dus ik neem aan dat het voor alsnog gewoon door gaat. Is trouwens via Taipei dus niet via China.

Mondkapjes hebben ze thuis al, maar dat is vooral tegen het stof van de vulkaan. Mijn dochter moet verplicht met mondkapje naar school. Maar dat is dus ook door de vulkaan en niet het virus. Zelf geloof ik niet in Mondkapjes en ga er niet mee lopen.

Ik dacht trouwens dat het Corona virus nog niet in de Filippijnen opgedoken was? Nouja, het schijnt alleen dodelijk te zijn voor de oudere en de zwakkere en daar reken ik mijzelf niet onder.

Ben ik trouwens de enige die denkt dat het misschien wel door Trump is losgelaten?
Ha paco,

Ok. Ik heb het er even bijgezocht. Was inderdaad een jaar geleden. Dat was toen indertijd de publieke opvatting. En ik hoor het de RIVM nog zeggen. "Kans dat het virus in Nederland komt is nihil. Mondkapjes werken niet."

Ik ben in de tussentijd 2x heen en weer naar de Filippijnen gevlogen. Niet ziek van geworden. Nu een keertje over geslagen, maar hoop in Mei wel weer te kunnen/mogen.

Je hebt een kind en vrouw in de Filipijnen. U mag nu toch al vliegen? Ban opgeheven op 23 januari dacht ik.

O.B.Bommel

#137
Gisteren had ik (in ieder geval in mijn omgeving ben ik de eerste) de mogelijkheid de eerste van 2 vaccinaties te krijgen. AstraZeneca.

Ik stond al voor volgende maand op de rol (ja ik val wel in elke risicogroep) maar ik was toevallig voor bloedafname in de buurt en er was iemand die dag uitgevallen. Of ik hem wilde. Ik viel in de groep dus geen voorkruipen. Nou eigenlijk voelt het dat ik in de proefkonijnengroep zit ik dacht het heeft zijn tijd wel maar ja, die trein komt niet elke keer voorbij en ik had toch al besloten me te laten vaccineren indien aangeboden dus aarzelde ik niet lang. Met respect voor andersdenkenden overigens.

Nou ben ik geen vaccinatiefreak en ook geen virusontkenner of aanhanger van de meeste complottheorieen (hoewel complotten er wel degelijk zijn afhankelijk van soort en definitie) dus denk ik redelijk gematigd te zijn.

Voor de beide andere kampen zal ik daarom laten weten wat ik er aan overhoud aan bijwerkingen. Of ik ineens Sigrid Kaag"s, Klaver's of Rutte's ga lullen of ineens nut zie in het klimaatbeleid. Als dat gebeurt hebben we een genetische mutatie.
Of er een chip mee is ingespoten zal minder te zien zijn want ik wordt al gevolgd met mijn telefoon...

Ook de lichamelijke dingetjes zal ik melden, zoals koortsaanvallen en ander ongemak.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

peldoman

Dus dan bent u nu voor 70% beschermd!

AstraZeneca meldde eerder dat het vaccin 70 procent bescherming bood.  RTL nieuws.


tjenn

In veel landen hebben ze liever geen spuitje van AstraZeneca  zeker bij het zorgpersoneel en dokters. Begin me daar wel vragen bij te stellen. :denk: