Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

trouwen in belgen

Gestart door ronny, zaterdag 3 november 2012, 17:13:48

Vorige topic - Volgende topic

ronny

hallo
volgens dvz zijn alle papieren van mijn vriendin voor haar visa om in belgen te trouwen in orde
ze wachten aleen nog op het antwoord van de politie dat ze hier wel kan wonen
mijn vraag is wie stuurt de politie naar mijn huis is dit dvz de gemeente of het parket
dank u ronny

fastlane

Dvz geeft opdracht voor een onderzoek aan het parket en die vragen dan aan de lokale politie om je uit te nodigen voor een gesprek. Zo werkt het toch bij een verhoor voor schijnhuwelijk dus denk wel dat dit dezelfde prcedure zal zijn.

ronny

ok dank u
maar volgens dvz is het om te kijken dat ze hier wel kan wonen dan moeten ze toch bij mij langskomen

ronny

en hoelang duurt het voor ze komen of mij uitnodigen op status van haar visa staat beslising genomen 9 oktober

ganda

#4
Citaat van: ronny op zaterdag  3 november 2012, 17:45:04
en hoelang duurt het voor ze komen of mij uitnodigen op status van haar visa staat beslising genomen 9 oktober


Normaal gezien is het de wijkagent die langskomt, indien je de procedure ietsje wilt versnellen kun je zelf contact opnemen met die man. Vraag of hij de opdracht reeds heeft gekregen, zo ja maak een afspraak dat ie langskomt.
Onze wijkagent ( die schijnhuwelijk moest controleren ) was zelf blij met dit initiatief want dan stond hij niet nutteloos voor een gesloten deur en moest hij niet terugkomen.


Fail_over

Citaat van: ronny op zaterdag  3 november 2012, 17:13:48
van de politie dat ze hier wel kan wonen

Ik neem aan dat u hier gewoon de "Woonst controle" bedoelt.

Dat is gewoon zoals Ganda al zegt dat de wijkagent langs komt om te kijken of u voldoende woonruimte heeft en dat ze niet in een kast hoeft te slapen enz.

Sneller en beter is zelf een afspraak te maken.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

ronny

ja het gaat om woonst controle
alvast bedank maandag bel ik hem eens
ronny

ronny

hallo vandaag heeft de politie zelf contackt opgenomen met mij maar ik moet bij hun langsgaan om wat vragen te antwoorden voor mijn huwelijk in belgen maar de woonst controle komen ze niet doen zolang ze niet in belgen is maar de gemeente wil maar de papieren van de trouw doorsturen naar dvz al er een woonst controle is geweest
weet niet wat ik nu moet doen
groeten ronny

ganda

Citaat van: ronny op maandag  5 november 2012, 21:15:59
hallo vandaag heeft de politie zelf contackt opgenomen met mij maar ik moet bij hun langsgaan om wat vragen te antwoorden voor mijn huwelijk in belgen maar de woonst controle komen ze niet doen zolang ze niet in belgen is maar de gemeente wil maar de papieren van de trouw doorsturen naar dvz al er een woonst controle is geweest
weet niet wat ik nu moet doen
groeten ronny

Ga naar het bueau en antwoord op hun vragen, tevens kunt u op uw beurt vragen hoe de procedure verder zal verlopen. Die mensen weten wel wat ze doen en houden zich aan de regels.

succes.


dolfijn76

De woonstcontrole gebeurd inderdaad meestal pas als ze effectief in het land is. Was bij ons toch zo in de tijd.

Zoals reeds gezegd gewoon naar de afspraak gaan en de vragen beantwoorden. Wijkagenten vallen meestal wel goed mee. Zij vulllen hun papiertjes in en daarmee uit.