Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum afgekeurd

Gestart door ronny, vrijdag 8 februari 2013, 01:24:20

Vorige topic - Volgende topic

ronny

hallo de visa van mijn vriendin is afgekeurd wegens leeftijdverschil 19 jaar en ze denken op schijnhuwelijk
ik kan in beroep gaan hoe doe ik dit het best zelf beroep aantekenen of door een advocaat
heb reeds een advocaat reraadpleegt maar deze moet een voorschot hebben van 1395 euro om de zaak te starten heb hem reeds 125 euro betaald om 20 min met hem te praten
de 1395 euro voorschot om de zaak te starten vind ik toch hoog bedrag omdat hij zegd dat hij meschien geen sucses heeft en ze toch geen visa krijgt
kan er mij iemand helpen met een advocaat in gent die toch wat menselijke prijzen hanteerd of met de uitlen hoe ik zelf in beroep ga
dank u ronny

Paring Belga

Ronny, ik ken niet te veel van die zaken maar 'I feel sorry for you and your girlfriend'.  Wanneer ik je vorige berichten lees leef ik met je mee, maar je kan maar de beslissing lezen van hen dat je vriendin niet in Belgie mag komen wonen met jou.

Ik weet nu niet wat je verder kan doen.  Ik vind, als je eens de wereld rond gereisd heeft, dat 19 jaar verschil niet al te groot is, maar vertel dat niet aan een Belg die weinig reist en maar meestal met zijn eigen volk ommegaat.

Schijnhuwelijk, het is een koorts die ze over hen gekregen hebben en de koorts hebben ze nog op het bureau daar, dat iedereen onder jullie een schijnhuwlijk aangaan, zo ze kunnen de eerlijke en de onrechte niet meer onderscheiden.

Wat ik zou doen is papieren neerleggen, gelijk vliegtuigbiljetten, ontmoetingen met je vriendin, foto's van haar, enz, kortom duidelijk maken dat je van haar houdt en met haar echt wil trouwen, haar naar Belgie wil nemen zodat ze daar in Belgie ook mag wonen met jou.  :thumb:


ronny


Raftie

Bertrnd Vrijens is niet zo duur en hij weet welke weg je best volgt

gammaracer

 :ripba8: OMG

als leeftijdsverschil al gaat spelen , stond dit er letterlijk in als motivering ????


veel sterkte

koy

Ik heb ook een advocate ingehuurd om me te begeleiden bij de procedure en die vroeg een voorschot van 500â,¬ en naargelang haar tijdsbesteding werd die 500â,¬ opgebruikt; e-mails, bellen, brieven schrijven etc.

Nu weet ik niet wat een beroepsprocedure zou kosten.

succes eh
leven en laten leven...

Amice

Is dit de eerste keer dat het wordt afgewezen?

Mocht ook in beroep weer afgewezen worden zul je de EU route kunnen overwegen. daarvoor kun je bv naar duitsland-nederland of Spanje.
Spanje blijkt een goede optie.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

mike-bel

Ronny, ge spreekt over een visum die afgekeurd is : welk soort visum ?
ik lees dat het je vriendin is ?

welk is de feitelijke motivatie van weigering?

in de hypothese dat jij een 19 jaar jonger meisje naar belgie uitnodigd, is de kans groot dat het visum inderdaad wordt geweigerd
als het je verloofde of echtgenote is, maak je reeds meer kans op slagen

mijn destijds, vriendin, was ook geweigerd (10 j verschil)= toeristvisum
maar wij gaan uit van het feit dat je het universeel recht hebt om je leven te delen met wie jij kiest
en met dit gedacht in ons achterhoofd besloten wij om dorr te gaan, "no matter what"

en dus, als jij en je vriendin, er zo over denken,    opnieuw proberen en nooit opgeven

als ge recht in uw schoenen staat hebt ge geen advocaat nodig
advokaten kosten handen geld en geen garantie op succes !
en via europa lees ik? waar begint ge aan en waar eindigt dit ?

laat bezinken en denk nuchter na







gammaracer

@ Ronny

ik zou toch ook graag wat meer weten omtrent de weigering op basis van leeftijd
en idd , de fiancee visa is veel stricter dan de gezinshereniging , lees hier zelf maar

http://www.diplomatie.be/Manila/default.asp?ACT=5&content=43&id=28&mnu=28

En leeftijds discriminatie zou normaal nie mogen , mss moet een van de leden wel eens naar het europees hof raad van state stappen omwille van dit,denk dat dit een serieuze schending van de grondwet is trouwens

Denk ook niet dat het veel met ons welzijn of schijnhuwelijken te maken heeft , veel meer met de geldstromen richting  :smiley-philippines:
Krijgen onze asawas trouwens ook geen overlevings pensioen bij overlijden ?, :haha:

nils

Misschien is de deze link wel interessant.
http://www.kruispuntmi.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=189

De Belgische overheid heeft zelf in een brief 10 indicatoren voor een schijnhuwelijk opgesomd, waarvan een een groot leeftijdsverschil is.
Maar hierbij staat er ook expliciet bij dat een indicator niet afdoende is.