Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum afgekeurd

Gestart door ronny, vrijdag 8 februari 2013, 01:24:20

Vorige topic - Volgende topic

Paring Belga

#30
Van het zo te lezen vermoed ik zo een beetje dat de Belgische overheid niet zo graag mensen van de Filipijnen naar Belgie laat komen.  Het kan wel zijn dat ze een negatieve blik op de Filipijnen hebben en voor hen is "iedereen" een beetje corrupt daar, dat het vrij moeilijk is van heren die willen met een Filipijnse vrouw trouwen en dan haar naar Belgie brengen, zelfs als ze juist even Belgie willen bezoeken, kunnen ze al voor problemen staan bij de douane in Brussel.  Bewijzen en nog eens bewijzen dat je niet zal blijven plakken in Belgie wanneer je echt moet teruggaan naar de Filipijnen.

Meestal van de ambtenaren zullen je niet geloven dat je op tijd zal terugkeren naar de Filipijnen, zo velen zullen afgekeurd worden.

Juist een voorbeeldje.  Ik ben een vroegere Belg maar heb nu de Canadeze nationaliteit.  Had een plannetje uitgestippeld om met m'n vrouwke naar Belgie te reizen ieder 3 maand, zo totaal 6 maanden in een jaar.  Canadezen (m'n vrouw is ook Canadees) mag in de Schengenlanden elk een keer 3 maanden vertoeven en dan terugkeren naar je verblijfsplaats waar je woont.

Ik kan ook een auto kopen in Belgie, maar die kan alleen op een andermans z'n naam staan.  Op m'n zuster's haar naam kan die auto staan, en ook de verzekeringspolies.

Iemand van onze familie heeft een paar jaar geleden terug naar Belgie verhuisd vanuit Canada en die heeft een korting gekregen op zijn omnium-autoverzekeringspremie omdat hij kon tonen dat hij voor jaren geen ongeluk heeft gehad, zo kreeg hij dan een korting.

Nu dat ik dat vroeg aan de verzekeringsagent kon het zeker niet zijn dat ik een korting op m'n toekomstige verzekeringspremie kon krijgen, nochthans ook geen ongelukken veroorzaakt in Canada en nu reeds 6 jaar in de Filippijnen.

Als men in Belgie de Filipijnen hoort is het "corruptie, mannen".  Dat voelde ik van die verzekeringsagent.  Nogthans ben ik hier verzekerd met een firma via BDO die groter is dan die verzekeringsfirma van het familielid die naar Belgie verhuisde.


ronny

ik ben 100 procent belg
heb vandaag de gemeente gehoord die wisten mij te vertelen als ik op de philipijnen was getrouwd dan had ze zeker haar visa gekregen
heb geantwoord als ik in belge trouw dan is het schijnhuwelijk maar moest ik getrouwd zij in de :smiley-philippines:  dan is het plots geen schijnhuwelijk versta het niet hoor  :confused2:

Dreamer1975

Da's ook zever van de gemeente.Zij zijn niet degene die erover beslissen of het schijnhuwelijk is of niet,maar dit is het parket die hierover beslist.Dat het geen schijnhuwelijk zou zijn en ze haar visa zou krijgen als je ginder trouwt is dikke zever.Er zijn er genoeg die geen visum krijgen terwijl ze ginder getrouwd zijn.

Zelf heb ik ook een jaar bezig geweest om alles in orde te krijgen voor mijn vrouw en kind naar hier te krijgen.Ben blij dat het gelukt is nu want het wordt steeds erger en erger.Het is ronduit mensonterend hoe je ziet welk gespuis hier allemaal binnengelaten wordt en dat dan mensen die gelukkig willen zijn met elkaar dit geluk niet gegund worden.Dat ze streng moeten zijn om gelukzoekers te wren,ok,allemaal goed en wel,maar men moet toch nog enigzins menselijk blijven ook,het zijn niet allemaal gelukzoekers die naar hier willen komen om hun leven te verbeteren.

gammaracer

ja natuurlijk dreamer , der is duidelijk geen consequentie in het beleid van  :belgiesmiley:, dat een rechtbank kan beslissen over een eventueel schijnhuwelijk tot daar toe , maar een ambtenaar van DVZ?

btw hebben jullie dat verhaal verleden week ook gelezen in GVA? , als iemand met een filipina in t nieuws komt is het wel op een negatieve manier .
lees wel : heeft zijn vriendin hier leren  kennen in de volmolen in lier (ook wel f**k molen genoemd)tanden uitgeklopt etc ,illegaal verblijf van bijna 5 jaar in belgie ,huisuitzetting van eigenaar , en nadien werd zij na een proces terug gerepatrieerd naar de filipijnen , echt een heel straf verhaal over mannenmishandeling (ja u leest het juist) :benweg:

stijn54

@gammaracer. Akkoord maar kan een rechtbank daar over beslissen ? Eerst en vooral is de Filippijnse vrouw daar niet en dan nog kunnen ze gedachten lezen? Ik vind het een klucht en voor de een gaat het vlot en voor de ander niet.

ronny

ja zeg dat wel voor de ene gaat het vlot en de andere niet
ken 4 gevalen 1 die voor de eerste keer naar ph gaat voor 10 dagen getrouwd is en zijn vrouw is hier van 2012
en 3 gevalen dat voor de eerste keer naar thailand gaan en getrouwd en hun vrouw is hier ook aangekomen in 2012
ik ken haar al 2 jaar voor we een aanvraag deden voor een visa en in die 2 jaar 5 keer geweest voor 45 dagen meschien had ik bij de eerste ontmoething moeten trouwen dan was het geen schijnhuwelijk :ikkeniebegrijp:

Ronny55

Het is uiteraard knudde ,als je alles goed voor hebt en wordt van het kluitje in't riet gestuurt....Voor 1965 hoefde je maar met een buitenlandse te trouwen en je Asawa kreeg automatisch de belgische nationaliteit. ...Dat is de tijd dat de immigratie een halt werdt toegeroepen .......Het tekort aan arbeider was opgelost...Dat is zo ongeveer de tijd dat de fraude en schijnhuwelijken zijn begonnen. Telkens weer werden de wetten verstrengt en de faude meer en meer gesofistikeerd. Zelfs nu nog , wie persee het land in wil vind met effe te googlen en met de nodige  :dollareyes: nog steeds een weg.
Daar zijn de ter goeder trouw handelende nu de dupe van.....
Wilde ook de  :belgiesmiley:  nationaliteit voor mijn vrouw , dossiers door DVZ goedgekeurd maar de procureur vond dat 6 jaar samenwonen, 5 jaar getrouwd en in verwachting van een Belgishe man, niet voldoende  de band met Belgie bewijst.
Misschien hadden we daar meer terroristische uitspraken moeten doen....op het ocmw gaan profiteren, iedereen uitmaken voor rasist....Dat zou een goede band met Belgie geweest zijn.

Belastingen en RMZ mag ik nog altijd betalen , maar mijn familie is er niet welkom. Niet dat het mijn bedoeling is terug te keren, ben goed hier :happy:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

gammaracer

CitaatWilde ook de    nationaliteit voor mijn vrouw , dossiers door DVZ goedgekeurd maar de procureur vond dat 6 jaar samenwonen, 5 jaar getrouwd en in verwachting van een Belgishe man, niet voldoende  de band met Belgie bewijst.
Misschien hadden we daar meer terroristische uitspraken moeten doen....op het ocmw gaan profiteren, iedereen uitmaken voor rasist....Dat zou een goede band met Belgie geweest zijn.

Belastingen en RMZ mag ik nog altijd betalen , maar mijn familie is er niet welkom. Niet dat het mijn bedoeling is terug te keren, ben goed hier

amai amai ,wa een verhaal ........ik veronderstel dat jullie 6 jaar samenwoonden in  :smiley-philippines: ?

Vele dossiers worden ook afgewezen omwille van fouten in namen ,plaatsen etc...,dus je kan maar beter alles 4-5 keer controleren , 1 letterke verkeerd is opnieuw $$$$$ :negatief:

Ronny55

Citaat van: gammaracer op zaterdag 16 februari 2013, 19:04:57
amai amai ,wa een verhaal ........ik veronderstel dat jullie 6 jaar samenwoonden in  :smiley-philippines: ?

Vele dossiers worden ook afgewezen omwille van fouten in namen ,plaatsen etc...,dus je kan maar beter alles 4-5 keer controleren , 1 letterke verkeerd is opnieuw $$$$$ :negatief:

Jaja in de  :smiley-philippines:
het dossier was in orde en rechtsgeldig  , alleen beslisde de procureur anders . Er is nog een waterkansje, het wordt dan doorverwezen naar het parlement. Maar die volgen bijna altijd het advies van de procureur.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Yoshi

Citaat van: Ronny55 op zaterdag 16 februari 2013, 19:23:37
Citaat van: gammaracer op zaterdag 16 februari 2013, 19:04:57
amai amai ,wa een verhaal ........ik veronderstel dat jullie 6 jaar samenwoonden in  :smiley-philippines: ?

Vele dossiers worden ook afgewezen omwille van fouten in namen ,plaatsen etc...,dus je kan maar beter alles 4-5 keer controleren , 1 letterke verkeerd is opnieuw $$$$$ :negatief:

Jaja in de  :smiley-philippines:
het dossier was in orde en rechtsgeldig  , alleen beslisde de procureur anders . Er is nog een waterkansje, het wordt dan doorverwezen naar het parlement. Maar die volgen bijna altijd het advies van de procureur.

Dat vind ik dan eens echt dikke kul seg. Heel uw dossier is volledig in orde, alles klopt, je bent dan al 6 jaar samen waarvan 5 jaar getrouwd met nog eens een kindje op komst en dan wordt zoiets nog niet goedgekeurd. Dan vraag ik me serieus af wat de reden hiervoor is. Het lijkt me overduidelijk dat zoiets geen schijnhuwelijk is. Moest ik het zijn, ik zou er ongelofelijk gefrustreerd van geraken. Het maakt me al bang voor de toekomst  :negatief: