Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

bankrekening op de filipijnen

Gestart door Raventje, zondag 30 juni 2013, 19:18:05

Vorige topic - Volgende topic

Raventje

Ik zou graag weten van leden die al op de  :smiley-philippines: wonen wat het beste is..een â,¬ rekening of een $ rekening openen? of beiden?

Alvast bedankt :thankyoufw5:

ruff rider

 :hoedjeaf:

Hangt er een beetje vanaf waar die rekening moet voor dienen.


Greetz
Ruff Rider

Bulldozer

Tja, ik gebruik gewoon een Peso rekening.  :ikkeniebegrijp: Waarom euro's of dollars?

Kano

Inderdaad, wat is het doel van de rekening.???

Naast een pesorekening met ATM kaart lijkt mij een Eurorekening handiger dan een dollarrekening want dan kun je er rechtstreeks euro's naar zenden, ophalen en wisselen bij een wisselkantoor als je daar een hogere koers denkt te krijgen dan bij de bank.
Bij een dollarrekening zit er een schakel tussen, want dan gaat de bank eerst de euro's naar dollars wisselen en krijg je bankkosten en koersverlies voordat het op de rekening komt.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luke

PH is nog altijd een USD land!
Het is hier al ergens aangegeven dat het soms goedkoper is om eerst USD te kopen en die dan te storten op een PH USD rekening.
USD wisselkoersen zijn meestal beter dan EUR, vooral in de provincies.

Maak eens een berekening hoeveel een overschrijving vanuit BE/NE kost en hoeveel de PH bank aanrekent voor het ontvangen van EUR of USD. Elke PH bank rekent een fix of procentueel bedrag aan ongeacht of de zender alle of gedeelde kosten heeft betaald.

Op de website van Bangko Sentral: http://www.bsp.gov.ph/statistics/sdds/exchrate.htm (werkt nu juist niet), vind je de officiële wisselkoersen. Sanry's en andere wisselagenten zitten maar een paar centiemen van de BSP koers. Dan weet je meteen hoeveel het uiteindelijk kost om EUR/USD te storten ten opzichte van het bedrag dat je ontvangt als je die EURs cash zou meebrengen en wisselen.



Raventje

Inderdaad Luke, :smiley-philippines: is een $land..zelfs voor de SRRV word alles betaald in dollars en de jaarlijkse kosten.

Ik ga het houden bij een $ spaarrekening en een peso rekening voor dagelijkse uitgaven.

Bedankt voor de info :thumb:

robert van dijck

Heb je al een ACR-I card Raventje? zonder dergelijke card kan je geen rekening openen in   :smiley-philippines:

groetjes

Robert

Raventje

Citaat van: robert van dijck op maandag  1 juli 2013, 08:30:25
Heb je al een ACR-I card Raventje? zonder dergelijke card kan je geen rekening openen in   :smiley-philippines:

groetjes

Robert


Ik heb al inlichtingen genomen in BPI bank,men belgische ID volstaat (voorlopig) hebben ze verteld.

Zodra men SRRV inorde is krijg ik een andere ID

robert van dijck

Ik heb vorige maand geprobeerd bij BDO en Metrobank, geen ACR-I card,  geen rekeningnummer,

Robert

robert van dijck