VOOR IEDERE FORUMLID DIE IN VISAYAS WOONT...

Gestart door Paring Belga, donderdag 7 november 2013, 15:08:34

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Hier in Sabang weer rustig, was een zware nacht, paar hotels beschadigd en daken verdwenen. Voor de rest ok. Vanaf morgen varen er weer boten naar Batangas.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

boldy

ik las dit op fb   :Tony Samson


Our latest report on tacloban: numerous people are feared dead after the astrodome sports complex which served as a shelter collapsed with lots of evacuees inside. There was a tsunami-like effect and it is reported that a ship of undetermined size was washed on top of the gaisano supermarket. Two truckloads of army soldiers from catb was met with surging flood, was washed away. Only two soldiers survived. Two housing projects near the San Juanico bridge were flooded.water in the city proper was reported to have reached at least 10 feet..vehicles were washed away like match boxes..

ik d8 de eerste keer dak beelden zag dat het allemaal nog wel mee viel maar als je dit leest   en wat amice schijft dan is het tig wel heftig .  heeft iemand hier iets over op tv van gezien ?
het leven is net een lul keihard en veel te kort

huisman45

Berichten op GMA en CNN spreken al van meer dan 100 doden op straat in Tacloban
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Amice

het nieuws komt nu langzaam op gang.
Idd 100  doden enkel al in tacloban en nog eens 20 in een dorp verderop.

De rest moeten we nog maar afwachten, aangezien er nog steeds geen contact mogelijk is in bepaalde provincies.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Baliw-katok

Citaat van: boldy op zaterdag  9 november 2013, 05:52:58
ik las dit op fb   :Tony Samson


Our latest report on tacloban: numerous people are feared dead after the astrodome sports complex which served as a shelter collapsed with lots of evacuees inside. There was a tsunami-like effect and it is reported that a ship of undetermined size was washed on top of the gaisano supermarket. Two truckloads of army soldiers from catb was met with surging flood, was washed away. Only two soldiers survived. Two housing projects near the San Juanico bridge were flooded.water in the city proper was reported to have reached at least 10 feet..vehicles were washed away like match boxes..

ik d8 de eerste keer dak beelden zag dat het allemaal nog wel mee viel maar als je dit leest   en wat amice schijft dan is het tig wel heftig .  heeft iemand hier iets over op tv van gezien ?

Heb deze nacht al bijna niet geslapen, maar als ik dit lees word ik serieus ongerust.  Mijn schoonbroer werkt daar namelijk als gym instructor en het is dus  zo goed als zeker dat hij en zijn gezin daar bescherming zullen gezocht hebben.  Wij krijgen geen contact met onze familie in Capoocan (halfweg de highway van Tacloban naar Ormoc) en de onzekerheid begint echt wel ondraaglijk lastig te zijn.  Ook Jeroen (Gago) en zijn vrouwtje Ching verbleven op dit moment in Tacloban (Asia Stars Hotel) en ook van hen nog geen teken van leven ... :(

Rich

Citaat van: Baliw-katok op zaterdag  9 november 2013, 09:34:58
Citaat van: boldy op zaterdag  9 november 2013, 05:52:58
ik las dit op fb   :Tony Samson


Our latest report on tacloban: numerous people are feared dead after the astrodome sports complex which served as a shelter collapsed with lots of evacuees inside. There was a tsunami-like effect and it is reported that a ship of undetermined size was washed on top of the gaisano supermarket. Two truckloads of army soldiers from catb was met with surging flood, was washed away. Only two soldiers survived. Two housing projects near the San Juanico bridge were flooded.water in the city proper was reported to have reached at least 10 feet..vehicles were washed away like match boxes..

ik d8 de eerste keer dak beelden zag dat het allemaal nog wel mee viel maar als je dit leest   en wat amice schijft dan is het tig wel heftig .  heeft iemand hier iets over op tv van gezien ?

Heb deze nacht al bijna niet geslapen, maar als ik dit lees word ik serieus ongerust.  Mijn schoonbroer werkt daar namelijk als gym instructor en het is dus  zo goed als zeker dat hij en zijn gezin daar bescherming zullen gezocht hebben.  Wij krijgen geen contact met onze familie in Capoocan (halfweg de highway van Tacloban naar Ormoc) en de onzekerheid begint echt wel ondraaglijk lastig te zijn.  Ook Jeroen (Gago) en zijn vrouwtje Ching verbleven op dit moment in Tacloban (Asia Stars Hotel) en ook van hen nog geen teken van leven ... :(

Hopelijk hebben jullie snel goed nieuws Steven, want die onzekerheid lijkt me verschrikkelijk.

Sterkte!
Rich de Nederbelg.

Baliw-katok

Dank U Rich.  Citadel heeft zowat de ganse nacht achter de PC gezeten om ook maar iets van goed nieuws te proberen te krijgen, maar niemand lukt het blijkbaar om contact te krijgen in Leyte.  Nu is ze de ganse dag gaan werken, en eerlijk gezegd, dit verschrikkelijke nieuws over de astrodome durf ik niet te vertellen.  Ik denk dat het beter is om af te wachten tot er bevestiging komt en  hopen op een goede afloop.

Amice

Citaat van: Baliw-katok op zaterdag  9 november 2013, 09:34:58
Citaat van: boldy op zaterdag  9 november 2013, 05:52:58
ik las dit op fb   :Tony Samson


Our latest report on tacloban: numerous people are feared dead after the astrodome sports complex which served as a shelter collapsed with lots of evacuees inside. There was a tsunami-like effect and it is reported that a ship of undetermined size was washed on top of the gaisano supermarket. Two truckloads of army soldiers from catb was met with surging flood, was washed away. Only two soldiers survived. Two housing projects near the San Juanico bridge were flooded.water in the city proper was reported to have reached at least 10 feet..vehicles were washed away like match boxes..

ik d8 de eerste keer dak beelden zag dat het allemaal nog wel mee viel maar als je dit leest   en wat amice schijft dan is het tig wel heftig .  heeft iemand hier iets over op tv van gezien ?

Heb deze nacht al bijna niet geslapen, maar als ik dit lees word ik serieus ongerust.  Mijn schoonbroer werkt daar namelijk als gym instructor en het is dus  zo goed als zeker dat hij en zijn gezin daar bescherming zullen gezocht hebben.  Wij krijgen geen contact met onze familie in Capoocan (halfweg de highway van Tacloban naar Ormoc) en de onzekerheid begint echt wel ondraaglijk lastig te zijn.  Ook Jeroen (Gago) en zijn vrouwtje Ching verbleven op dit moment in Tacloban (Asia Stars Hotel) en ook van hen nog geen teken van leven ... :(

Tja, idem dito wat je ook probeert er is geen contact mogelijk in meerdere regio's waarvan je kunt verwachten dat het daar heftig er aan toe gegaan zal zijn.

Het enige wat je kunt doen is ze de tijd maar geven en vertrouwen op het gezonde verstand.  :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Baliw-katok op zaterdag  9 november 2013, 10:11:19
Dank U Rich.  Citadel heeft zowat de ganse nacht achter de PC gezeten om ook maar iets van goed nieuws te proberen te krijgen, maar niemand lukt het blijkbaar om contact te krijgen in Leyte.  Nu is ze de ganse dag gaan werken, en eerlijk gezegd, dit verschrikkelijke nieuws over de astrodome durf ik niet te vertellen.  Ik denk dat het beter is om af te wachten tot er bevestiging komt en  hopen op een goede afloop.
Bij mijn asawa hebben ze een winkel in Tacloban .....nog steeds geen contact kunnen maken ....blijkbaar de GSM zendmasten ook buiten dienst  :weetikniet: . Met Ormoc hebben ze wel contact gehad.
Van wat we hier op het nieuws zien moet het verschrikkelijk zijn.....in het conventie centrum. Versta wel niet wat ze zeggen maar de beelden...pfff . Het beste hopen zou ik zeggen...We hebben daar ook vrienden , nog geen teken van gekregen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

boldy

#19
baliw  ik hoop dat  jij en je vrouw snel goed nieuws krijgen dat alles ok is    en de rest die daar in die regio zijn ook uiteraard .  onzeker is killing   maar het enigste wat iedereen kan doen is  helaas afwachten en maar hopen op zo snel mogelijk goed nieuws

hier op fb kan je ook nog een beetje info zien en een paar foto's  waarop is te zien  hoe erg de schade is

https://www.facebook.com/ThePhilippineSTAR

nog een stukje nieuws van gisteren van leyte :http://www.youtube.com/watch?v=y438d4VlGeQ&feature=youtu.be
het leven is net een lul keihard en veel te kort