Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Overstaying in de Filippijnen.

Gestart door Soushkin, dinsdag 10 december 2013, 10:14:39

Vorige topic - Volgende topic

Soushkin

Citaat van: Bulldozer op woensdag 11 december 2013, 10:07:53
Citaat van: Soushkin op woensdag 11 december 2013, 09:54:41
Corrupte klootzakken als het hier zijn bij de ambtenarij gaan ze ongetwijfeld proberen mij in het gevang te zetten en me af te persen. Gelukkig heeft m'n vrouw een kennis bij de ombudsman zitten die een brief voor ons schrijft. Daar zijn de ambtenaren hier dan toch weer bang voor en heb ik minder kans op een onrechtmatig verblijf in het gevang.

De reden dat ik geen visum heb??  Gewoon stommigheid. ;)
Ik vind dat je wel even mag dimmen met op voorhand BI maar neer te zetten als corrupte klootzakken. Het is niet hun fout dat je te stom bent om je visum te verlengen. Als het een paar dagen zou zijn dan kan ik er nog inkomen, maar anderhalf jaar... Is je paspoort nog wel langer dan een half jaar geldig?

Anyway, succes. Ter info, ik heb nog niet met corrupte bi ambtenaren te maken gehad. Maarja ik doe wel alles volgens de regels.

Er zijn genoeg websites en posts op fora te vinden waaruit blijkt dat mensen wel degelijk onterecht voor jaren worden vastgehouden en afgeperst. Zover zelfs dat ze soms 100.000den pesos moeten betalen om er weer uit te komen.

http://www.gov.ph/2013/04/12/commissioner-david-vows-to-purge-naia-of-corrupt-immigration-men/
http://ireport.cnn.com/docs/DOC-1024822
http://bicutandetention.wordpress.com/2013/08/27/china-travel-ban-on-philippines-blamed-on-corrupt-immigration-opinion-philstar-mobile/

Om er maar even een paar voorbeelden neer te zetten. Verder heb ik het ook niet over corruptie bij de NBI maar bij de immigratiedienst.


Mijn paspoort is geldig tot 6 Maart 2016 dus daar zal ik verder geen problemen mee krijgen.

Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Ronny55

Citaat van: josv op woensdag 11 december 2013, 10:15:37
Ten eerste heeft die site niks te maken met BI. Tis een openbare klaagbaak waar iedereen z'n verhaal ( waar of niet waar ) kwijt kan.

Ten 2e is een overstay van 6 dagen geen vergrijp waarvan je kan zeggen dat het een dusdanige misdaad is waarmee je zomaar effe 4 maanden voor kan worden opgesloten. Zelfs niet in  :smiley-philippines: Mits je niks hebt uitgevroten natuurlijk.

Dat was ook mijn eerste gedachte. Waarschijnlijk is er of was er meer aan de hand en dat staat uiteraard niet op die side... ben ook eens enkele dagen te laat geweest in 2008... alles netjes geregeld en "Watch out next time" dat was alles...geluk gehad  :confused2:  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: Soushkin op woensdag 11 december 2013, 09:54:41
Ik ben bij het kantoor in Sta. Rosa geweest, zij hebben me doorverwezen naar Manila.

Zoujuist bij de Barangay geweest, heb ik m'n clearance opgehaald. Daar ga ik morgen mee naar de NBI om daar ook een clearance op te halen.


Verder heb ik uitgezocht dat overstayen als een klein administratief vergrijp wordt gezien en ik zou daarvoor niet gearresteerd kunnen worden zolang ik geen aanklachten en dergelijke tegen me heb lopen. Dat heb ik dan gelukkig ook niet. Een van de vriendinnen van m'n vrouw heeft een broer die rechten studeert aan Ateneo en ook bijna afgestudeerd is. Mocht ik rechtsbijstand nodig hebben kunnen we hem inschakelen.

Corrupte klootzakken als het hier zijn bij de ambtenarij gaan ze ongetwijfeld proberen mij in het gevang te zetten en me af te persen. Gelukkig heeft m'n vrouw een kennis bij de ombudsman zitten die een brief voor ons schrijft. Daar zijn de ambtenaren hier dan toch weer bang voor en heb ik minder kans op een onrechtmatig verblijf in het gevang.


Verder, in het geval ik het land moet verlaten, heb ik een ticket naar Nederland klaar liggen en een ticket dat me terug naar Singapore brengt waar ik dan m'n vrouw ontmoet (ook daar heeft ze weer kennisen zitten). Daarna gaan we gezamenlijk terug naar de Filippijnen via de balikbayan methode waardoor ik dan weer een visum voor een jaar krijg. :)


Dat is het plan zo'n beetje. Hopen dat het lukt haha. :)


De reden dat ik geen visum heb??  Gewoon stommigheid. ;)

Ze zijn hier goed in van een mug n olifant te maken als ze geld ruiken, dus dat klein vergrijp zal enkel opgaan als je  uit de idd corrupte handen weet te blijven.

Een Ateneo student is nog niet afgestudeerd en heeft nog geen bar exam gedaan en is aldus ook nog geen lawyer.
Hij kan je wel bijstaan als je naar BI gaat maar dat is dan informeel als adviseur en niet als jouw raadsman/attorney.

Ik zal niet zeggen ff dimmen ofschoon Buldozer wel n beetje gelijk heeft, maar dat komt voor mij persoonlijk om de reden dat er zomaar een order afgegeven kan worden om buitenlanders(illegaal of niet want het gaat duidelijk om buitenlander haat) in het gevang te smijten.

Verder indien je naar BI Manila gaat, laat dan het ticket maar even achterwege(lees verzwijg het) want als ze je willen deporteren en blacklisten laat ze dan maar het ticket voor je betalen.
ter info: BI is inmiddels op zwart zaad door de vele detenties en deportaties van buitenlanders, dus dat kan dan je geluk zijn om de zaak te kunnen middelen.

suc6

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Citaat van: Ronny55 op woensdag 11 december 2013, 10:24:17
Citaat van: josv op woensdag 11 december 2013, 10:15:37
Ten eerste heeft die site niks te maken met BI. Tis een openbare klaagbaak waar iedereen z'n verhaal ( waar of niet waar ) kwijt kan.

Ten 2e is een overstay van 6 dagen geen vergrijp waarvan je kan zeggen dat het een dusdanige misdaad is waarmee je zomaar effe 4 maanden voor kan worden opgesloten. Zelfs niet in  :smiley-philippines: Mits je niks hebt uitgevroten natuurlijk.

Dat was ook mijn eerste gedachte. Waarschijnlijk is er of was er meer aan de hand en dat staat uiteraard niet op die side... ben ook eens enkele dagen te laat geweest in 2008... alles netjes geregeld en "Watch out next time" dat was alles...geluk gehad  :confused2:  :weetikniet:

Vervlogen tijden gelden vandaag niet helaas,er is wel degelijk een strenger regime in BI op dit moment, gebaseerd op buitenlander haat. Overigens is dat nu iets (tijdelijk) getemperd vanwege de typhoon commotie.(zoals de wind waait,waait hun jasje dus)

Met 6 dagen overstay zou een satelite office in st.rosa er ook nog wel een mouw aan kunnen breien, maar meer dan 16 maanden is dan ook voor hen een ander verhaal.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ifugao

Citaat van: Soushkin op woensdag 11 december 2013, 09:54:41

........ Daarna gaan we gezamenlijk terug naar de Filippijnen via de balikbayan methode waardoor ik dan weer een visum voor een jaar krijg. :)



Vooropgesteld dat je dat krijgt met je illegale verleden. Hoop maar op het beste, maar verwacht het ergste.

Bulldozer

Citaat van: Soushkin op woensdag 11 december 2013, 10:18:15
Er zijn genoeg websites en posts op fora te vinden waaruit blijkt dat mensen wel degelijk onterecht voor jaren worden vastgehouden en afgeperst. Zover zelfs dat ze soms 100.000den pesos moeten betalen om er weer uit te komen.

Verder heb ik het ook niet over corruptie bij de NBI maar bij de immigratiedienst.

Ik heb het ook niet over NBI, maar over BI, oftewel bureau of immigration.
Zoals je in dit topic gelezen heb zijn er ook tig gevallen waarin geen corruptie speelde. Ik zou in iedergeval als ik zelf geen ervaring met corruptie heb gehad niet over corupte klootzakken spreken alleen maar aan de hand van berichten gelezen op internet waar jij de situatie niet van kent. Al helemaal niet als de fout bij jezelf ligt. En ja, je zou het land wel uitmoeten aangezien je niet langer dan 16 maanden mag blijven. Maar waarom ga je dan helemaal een duur ticket boeken naar Nederland? Bijvoorbeeld Hong Kong of Singapore is ook het land uit.

bananacreek

#36
Citaat van: Ifugao op woensdag 11 december 2013, 10:50:39
Citaat van: Soushkin op woensdag 11 december 2013, 09:54:41

........ Daarna gaan we gezamenlijk terug naar de Filippijnen via de balikbayan methode waardoor ik dan weer een visum voor een jaar krijg. :)



Vooropgesteld dat je dat krijgt met je illegale verleden. Hoop maar op het beste, maar verwacht het ergste.


Als je gedeporteerd wordt voor overstaying dan krijg je gegarandeerd een UNDESIRED ALIEN stamp in je paspoort



De BI commissioner gaat misschien zeggen:"Another Dutchman?"





bananacreek

#37
CitaatIk zal niet zeggen ff dimmen ofschoon Buldozer wel n beetje gelijk heeft, maar dat komt voor mij persoonlijk om de reden dat er zomaar een order afgegeven kan worden om buitenlanders(illegaal of niet want het gaat duidelijk om buitenlander haat) in het gevang te smijten.

Inderdaad, en er was hier een Nederlander ergens in Mindanao een aantal jaren geleden en die had miljoenen geinvesteerd maar een  :smiley-philippines: die jaloers was had een hooggeplaatste vriend werkzaam bij de BI en na twee dagen zat de man op een enkele reis MLA-ASD en zelfs zijn beklag in de Nederlandse krant en via de Ned Ambassade in MLA hielp totaal NIETS...... :neeneenee: :neeneenee:

Ik heb dat een jaar of twee geleden op dit forum geplaatst en kan de krantenclip (uit Nederland) niet meer vinden, zeer spijtig............ :negatief: :negatief:

Ok, ik ga twee minuten in de ondersta la kijken................... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Duidelijk NIET den onderste lade............ :neeneenee: :neeneenee:




Vergeet het maar................ :benweg: :benweg:

bananacreek

#38
Citaat van: Ronny55 op woensdag 11 december 2013, 10:24:17
Citaat van: josv op woensdag 11 december 2013, 10:15:37
Ten eerste heeft die site niks te maken met BI. Tis een openbare klaagbaak waar iedereen z'n verhaal ( waar of niet waar ) kwijt kan.

Ten 2e is een overstay van 6 dagen geen vergrijp waarvan je kan zeggen dat het een dusdanige misdaad is waarmee je zomaar effe 4 maanden voor kan worden opgesloten. Zelfs niet in  :smiley-philippines: Mits je niks hebt uitgevroten natuurlijk.

Dat was ook mijn eerste gedachte. Waarschijnlijk is er of was er meer aan de hand en dat staat uiteraard niet op die side... ben ook eens enkele dagen te laat geweest in 2008... alles netjes geregeld en "Watch out next time" dat was alles...geluk gehad  :confused2:  :weetikniet:

Ik was 3 jaar overstaying in 1983 (of zoiets) maar toen werd alles netjes "geregeld" in Intramuros zolang je maar de juiste connections kon vinden en dat was toen al helemaal geen probleem en toendertijd was er nog geen haat en jaloersheid zoals die nu is tegenover de blanken (en zwarten ook)........ :jajaja: :jajaja:

Reden van de overstaying?

GEEN VERSTAND.............. :jajaja: :jajaja:

Ik heb er ook wel voor moeten betalen en dat was heel wat........... :lachen: :lachen:


bananacreek

Citaat van: Amice op woensdag 11 december 2013, 07:58:00
Citaat van: Luke op woensdag 11 december 2013, 06:58:18
Citaat van: josv op woensdag 11 december 2013, 05:44:17
Citaat van: gosternokke op dinsdag 10 december 2013, 18:52:51
My husband who is a foreigner was detained illegally, Immigration officials arrested and detained him after his tourist visa had expired by 6 days. He had been admitted into the hospital for dengue, our thoughts were on his illness and not other matters. after explaining this to BI officials at the Manila main branch, they still took him into custody and sent him to Bicutan detention center. He stayed there for 4 months until he posted the 50,000 php bail required, but had to pay the hearing officer another 150,000 php to have the "bail pre-approved". He lost 17 kilos while he was in their custody and had gotten sick numerous times. This type of behavior must stop, we were scared to report this to authorities for fear of reprisals


Weet niet of het standaard zo gaat maar wat ik lees ook bij minor overstaying, zonder pardon Bicutan in  :negatief:

Broodje aap verhaal !!

Ik ben eens ( door m'n eigen stomme schuld en onkunde ) 1 jaar overstayed geweest. Moest toen 3 verlengingen tegelijk aanvragen die allemaal in m'n pp gezet werden zodanig dat de hele periode gecovert was. Kosten incl. boetes ong. 40.000p.

Maar dit lag nog BINNEN de 16 maanden-termijn !!

Inderdaad Jos, in het verleden was dat geen problem om lange tijd "illegaal" te verblijven.
Je ging gewoon naar BI kantoor en betaalde!

Vandaag de dag ben ik niet zo zeker dat het zonder slag of stoot kan opgelost worden. Er zijn groepen binnen BI die MEER willen!
Misschien beter in een klein/sateliet kantoor dan bij het hoofdkantoor in Manila.
Ik ben erg benieuwd hoe het afloopt!


Er is/was een directe order van het hoofd van de BI om buitenlanders op te pakken en vast te zetten.
Ik dacht dat creek daar ook over heeft bericht in zijn topic over dumaguete dat er een BI team daar actief was om illegalen buitenlanders op te pakken.

Het is dus idd van deze tijd en afhankelijk van de grillen van de BI chief, die de laatste jaren veelvuldig gewisseld werden.

Ik hoorde vroeger al dat de BI een "vrijpas" heeft van het "Department of Justice" (daar vallen ze onder) en als de commissioner WIL dat jij morgen op het vliegtuig zit, dan gaat dat ook zo gebeuren....altijd uitkijken met die mensen en proberen te vriend te houden.

Klinkt misschien onwaarschijnlijk maar het is WAAR.

Hier komt soms ook een BI team (met NBI assistance als nodig) en ze pakken iemand zomaar op zolang ze maar een reden kunnen vinden.

Mijn advies: Probeer de BI wetten en rules zoveel mogelijk NIET te breken en dan heb je hier geen enkel probleem zover ik dat heb gezien en ervaren.

In de jaren '80 kon je veel meer doen dan wat je nu kan en er was een aankondiging een jaar of twee geleden dat iedere "overstaying" alien zich vrijwillig zou moeten aanmelden en dan zou hij het land kunnen verlaten ZONDER EERST in BICUTAN (hel) opgesloten te worden.............. :jajaja: :jajaja:



Als je nu met de BI speelt, dan speel je met VUUR..................