Personeel gezocht voor de SQ, Davao City

Gestart door josv, vrijdag 4 mei 2012, 13:49:31

Vorige topic - Volgende topic

mork2007

Citaat van: huisman45 op zaterdag  5 mei 2012, 08:04:12
Denk dat je er geen donder van  afweet  wat ze hier verdienen zoal, maar gewoon je mening geeft,een beetje dom mischien?
Misschien toch wel serieus kort door de bocht, jouw reactie. 
Het gaat misschien niet over niet weten hoeveel er verdiend wordt door de filipino's.  Misschien gaat het er over om niet persoonlijk deel te nemen aan dergelijke lage lonen voor het personeel dat voor jou werkt.  Ik zou persoonlijk ook niemand in dienst willen nemen om 6 dagen per week voor dit karig loon bij mij te werken.  Het zou niet stroken met mijn geweten.  Maar dit is mijn persoonlijke mening.  Misschien vind je me nu ook dom, omdat ik er andere mening op na hou?  :weetikniet:

Bulldozer

Feit is wel dat het ruim 100 peso onder het minimum loon zit. Vind ik toch ook wel uitbuiting om maar 50% van het minimum loon te geven omdat ze zoals gezegd geen andere keus hebben en blij met iets moeten zijn. Weer een Nederlander die zich zo goed gedraagd in de Filippijnen.  :daag:
En dan wel boos worden mochten de Filippijnen proberen te profiteren van hem  :negatief:

By the way 50 euro per uur wil ik ook wel verdienen. Wat moet ik daar voor doen?


Bulldozer


josv

Citaat van: Bulldozer op zaterdag  5 mei 2012, 08:31:40
Weer een Nederlander die zich zo goed gedraagd in de Filippijnen.  :daag:

Och, waarom zou ik meer moeten betalen dan de buren. Omdat ik een nederlander ben ? Als ik eerlijk ben dan vind ik dat ze het hier best wel goed hebben, juist omdat ik een nederlander ben. Tis ongeschoolde arbeid, tis geen zwaar werk en anders zitten ze toch maar thuis op op de kinderen van zussen/broers te passen. Mijn vrouw en ik behandelen ze als "gelijken". Nene werkt 10x zo hard, maakt meer uren en is meer een "moeder" voor ze dan een "bazin". Als wij Jollibee eten krijgen zij het ook, wij 'n ijsje, zij ook etc. etc.

Er zijn hier al meerdere forumleden geweest en ik geloof nu niet dat een van hen de indruk heeft gekregen dat ik zo'n uitbuiter ben.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

shando

Citaat van: josv op zaterdag  5 mei 2012, 09:14:21
Citaat van: Bulldozer op zaterdag  5 mei 2012, 08:31:40
Weer een Nederlander die zich zo goed gedraagd in de Filippijnen.  :daag:

Och, waarom zou ik meer moeten betalen dan de buren. Omdat ik een nederlander ben ? Als ik eerlijk ben dan vind ik dat ze het hier best wel goed hebben, juist omdat ik een nederlander ben. Tis ongeschoolde arbeid, tis geen zwaar werk en anders zitten ze toch maar thuis op op de kinderen van zussen/broers te passen. Mijn vrouw en ik behandelen ze als "gelijken". Nene werkt 10x zo hard, maakt meer uren en is meer een "moeder" voor ze dan een "bazin". Als wij Jollibee eten krijgen zij het ook, wij 'n ijsje, zij ook etc. etc.

Er zijn hier al meerdere forumleden geweest en ik geloof nu niet dat een van hen de indruk heeft gekregen dat ik zo'n uitbuiter ben.

Geef je een iets hoger salaris dan kun je binnenkort sluiten. Zo simpel is het, geloof me gewoon maar!
Niks slavernij, niks slecht geweten. Dom gelul. Je kunt niet meer uitgeven dan wat je binnenkrijgt.
De meeste forumleden zullen dit niet begrijpen.

Bulldozer

Je zou je gewoon aan de regels moeten houden. Dat andere dat niet doen is geen excuus.

Als je ze als gelijken behandel waarom moet je vrouw dan 10x zo hard werken? Houden jullie er ook maar 120 peso per dag aan over?

Dom gelul? Als een bedrijf het salaris van de werknemers niet kan betalen moeten er gewoon werknemers uit, dat is simpel. Om je dan maar niet aan de wet te gaan houden omdat je anders je personeel niet kan betalen vind ik meer dom gelul.

mork2007

Citaat van: shando op zaterdag  5 mei 2012, 09:42:41
Geef je een iets hoger salaris dan kun je binnenkort sluiten. Zo simpel is het, geloof me gewoon maar!
Niks slavernij, niks slecht geweten. Dom gelul. Je kunt niet meer uitgeven dan wat je binnenkrijgt.
De meeste forumleden zullen dit niet begrijpen.

Als 'dom' forumlid begrijp ik dan anders wel dat ik over voldoende financiĆ«le draagkracht moet beschikken om naar de Filipijnen te gaan wonen, zodat ik niemand in dienst moet nemen aan zo'n ondermaats loon.  Als dit betekent dat ik eerst wat langer en/of harder moet werken in  :belgiesmiley: , so be it.

bloem

ahhhh, hier zijn zijw weer de ''uitbuitinggoedzakken''

ik neem aan dat jullie ook geen Polen inhuren..., ?? maar gewoon een Nederlands bedrijf ala 80 euro per uur in dienst nemen..

helaas is het nu eenmaal zo, dat het in de filipijnen anders werkt,
beter een beetje verdienen, dan niks,
beter wat werk ervaring dan niks

ik ging vroeger ook voor weinig geld een krantenwijk lopen, (meerdere)
ik ging ook werken (zwart) voor een paar gulden per uur....

Ja en toen was er ook een ''minimum loon '' in nederland...
ik werkte gewoon voor de helft of minder....

gelukkig kreeg ik werkervaring, ik leerde geld te verdienen, er mee omgaan en ik kon leuke dingen voor mezelf kopen (vooral bier kopen)

in de fipilijnen leven gezinnen van kleine inkomens, als Jos er niet heen was gegaan had niemand daar werk gehad, OF bij een andere (kut) baas in diens gekomen, die ze niet zo goed behandelde...

nu, voordat jullie over uitbuiting beginnen, moet je hier even goed over doordenken...


shando

 :thumb:
Citaat van: bloem op zaterdag  5 mei 2012, 11:12:18
ahhhh, hier zijn zijw weer de ''uitbuitinggoedzakken''

ik neem aan dat jullie ook geen Polen inhuren..., ?? maar gewoon een Nederlands bedrijf ala 80 euro per uur in dienst nemen..

helaas is het nu eenmaal zo, dat het in de filipijnen anders werkt,
beter een beetje verdienen, dan niks,
beter wat werk ervaring dan niks

ik ging vroeger ook voor weinig geld een krantenwijk lopen, (meerdere)
ik ging ook werken (zwart) voor een paar gulden per uur....

Ja en toen was er ook een ''minimum loon '' in nederland...
ik werkte gewoon voor de helft of minder....

gelukkig kreeg ik werkervaring, ik leerde geld te verdienen, er mee omgaan en ik kon leuke dingen voor mezelf kopen (vooral bier kopen)

in de fipilijnen leven gezinnen van kleine inkomens, als Jos er niet heen was gegaan had niemand daar werk gehad, OF bij een andere (kut) baas in diens gekomen, die ze niet zo goed behandelde...

nu, voordat jullie over uitbuiting beginnen, moet je hier even goed over doordenken...



Jij begrijpt het.

mork2007

Citaat van: shando op zaterdag  5 mei 2012, 11:19:13
:thumb:
Citaat van: bloem op zaterdag  5 mei 2012, 11:12:18
ahhhh, hier zijn zijw weer de ''uitbuitinggoedzakken''

ik neem aan dat jullie ook geen Polen inhuren..., ?? maar gewoon een Nederlands bedrijf ala 80 euro per uur in dienst nemen..

helaas is het nu eenmaal zo, dat het in de filipijnen anders werkt,
beter een beetje verdienen, dan niks,
beter wat werk ervaring dan niks

ik ging vroeger ook voor weinig geld een krantenwijk lopen, (meerdere)
ik ging ook werken (zwart) voor een paar gulden per uur....

Ja en toen was er ook een ''minimum loon '' in nederland...
ik werkte gewoon voor de helft of minder....

gelukkig kreeg ik werkervaring, ik leerde geld te verdienen, er mee omgaan en ik kon leuke dingen voor mezelf kopen (vooral bier kopen)

in de fipilijnen leven gezinnen van kleine inkomens, als Jos er niet heen was gegaan had niemand daar werk gehad, OF bij een andere (kut) baas in diens gekomen, die ze niet zo goed behandelde...

nu, voordat jullie over uitbuiting beginnen, moet je hier even goed over doordenken...



Jij begrijpt het.


En iemand met een andere mening, begrijpt het niet en is een dommerik...