Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Weigering visum

Gestart door Danny, vrijdag 2 september 2011, 13:22:52

Vorige topic - Volgende topic

kristof19

Citaat van: Phille op woensdag  7 september 2011, 09:43:55


Hier zijn een aantal voorbeelden van beschikbaar onder de forumleden. Een eerder geweigerde visum aanvraag (bv tourist or visit a friend) zal altijd aanleiding geven tot het doorsturen naar DVZ, maar als het dan met een positief advies van de ambassade gebeurt dan is het gewoon een kwestie van net geen 4 maand geduld te hebben. Daartegenover, als de ambassade een negatief advies geeft, waar ik geloof dat ze dat dan ook met een goeie reden doen, dan zal DVZ dit natuurlijk extra onderzoeken.



Ikzelf zal ook proberen mijn vriendin in 2012 naar hier te laten komen met een touristvisum. Ik zal geen 3 maanden vragen (zoals de meesten weigeringen) maar slechts 3 à 4 weken. Ik ben van mening dat ze hier moet geweest zijn om voor haarzelf na te gaan of ze hier zou kunnen leven. Om haar een beter beeld te geven over Belgie. Als de visumaanvraag geweigerd wordt, dan is het zo. (Ik heb tenminste geprobeerd) Vestigingsgevaar zou waarschijnlijk de reden voor weigering zijn. Indien dit dus zou mislukken, kunnen we  huwen in de Phils en dan een visum gezinsherening aanvragen. Dat dit dossier dan zou overgemaakt worden naar DVZ is voor mij geen enkele belemmering om niet te proberen om het toeristenvisum aan te vragen, want vestigingsgevaar kunnen ze dan niet meer  inroepen. Dat het dan iets langer zou duren voor ze hier is dan is dit maar zo.
En wat zou DVZ extra moeten onderzoeken als de toeristenvisumaanvraag werd afgekeurd wegens vestigingsgevaar?  :weetikniet:

Verder stel ik Danny veel sterkte toe en dat alles zo vlug mogelijk in orde zal komen voor u en uw vrouw.

Anakin

Citaat van: Danny op woensdag  7 september 2011, 17:02:14
@ Anakin : ziehier de link voor de Belgische Omboudsman :

http://www.ombudsman.be/home.aspx




hartelijk dank voor deze link ,ik hoop ze niet nodig zal hebben,maar altijd goed als je zoiets bij de hand heb in geval van problemen.
veel dank phille :)


pvgossum

kristof19: ik had slechts 4 weken gevraagd zodat ze bij mijn doctoraatsverdediging aanwezig kon zijn, na een behandeltermijn van 3 maanden geweigerd wegens vestigingsgevaar (vermits ze geen eigendom had, te weinig geld had op haar bankrekening (ze hebben dit als bewijsmiddel gevraagd, stond niet bij de officiele papieren), geen permenant arbeidscontract)

pvgossum


stijn54

Mijn ervaring: Wie een hond wil slaan vindt altijd een stok. Als ze het visum willen weigeren is het simpel om redenen te vinden.
:negatief:

Amice

M.i. is het juist de bedoeling dat men die stok zelf in de handen houdt.

Als men aan de regels voldoet, kan men ieder argument die geen hout snijdt verdedigen en teniet doen.
Indien men aan alle regels voldoet, is het je recht om een visum te verkrijgen.

Dat ambtenaren al dan niet gedwongen anders willen, is een feit maar die hebben geen recht dat ook daadwerkelijk per saldo te eisen.

Vervolgens mag het van belang zijn dat de wet geen willekeur kent. Niet voor u noch voor ambtenaren.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

pvgossum

amice: In vlaanderen is de stok van DVZ groter dan de stok die jezelf kunt krijgen. En dit vooral omdat er geen beroep ten gronde bestaat tegen beslissingen van DVZ (toch niet voor de Raad van vreemdelingenbetwisting, dit is strijdig met de EU regels maar dit strijdig zijn vormt geen probleem voor het hoogste gerechtscollege van Belgie). Als burger kun je enkel uw stok aanwenden tegen de trage gerechtsgang bij rechtbank van eerste aanleg.

ladgar

Allez in 'Exotische Liefde' wisten ze al te melden dat het visum geweigerd was.
Het optreden van Danny daar is geen reklame voor zijn dossier.
En ook geen publiciteit voor al wie getrouwd is met een filipina:
" Den diene zijn filipina is nog niet eens in Belgie , en hij is reeds zo blut dat hij zijn huisraad zelfs moet verkopen" hoorde ik als opmerking.

josv

Citaat van: ladgar op donderdag  8 september 2011, 16:44:46
Allez in 'Exotische Liefde' wisten ze al te melden dat het visum geweigerd was.
Het optreden van Danny daar is geen reklame voor zijn dossier.
En ook geen publiciteit voor al wie getrouwd is met een filipina:
" Den diene zijn filipina is nog niet eens in Belgie , en hij is reeds zo blut dat hij zijn huisraad zelfs moet verkopen" hoorde ik als opmerking.

Auch !!

Denk dat ik dat programma maar eens ga kijken ! Reactie van Danny zou nu leuk zijn.......
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

stijn54

Ik heb het programma gezien. Ik wist niet dat het Danny van het forum was. Begrijp niet goed waarom hij niet naar Filippijnen kan gaan wonen. Wel een schril contrast met de man met shemale, wat een prachtig huis in Thailand. Op mijn werk was er nogal commentaar op het feit dat hij zegt geen gay te zijn. Ik zou dat toch niet kunnen met een shemale hoe mooi ze ook mag zijn. Verder zijn mijn collega's de mening toegedaan dat het alleen voor het geld is en dat is ook wel zo maar je kan dan toch nog gelukkig zijn samen vind ik.
De ander man van Diksmuide is zijn Filippijnse vrouw veel te veel aan het verwennen tenzij dit enkel voor tv is.
Mijn opinie :jajaja: