Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Kind op komst ?

Gestart door degreune, donderdag 16 december 2010, 12:54:36

Vorige topic - Volgende topic

degreune

Citaat van: stef boss op zondag 12 september 2010, 21:35:48
Ik heb een filipijnse vriendin en ga er volgend jaar mee huwen nu ze heeft een kind van 2 en half jaar de vader heeft haar laten staan toen ze zwanger was het kind heeft tot op heden geen geboorteakte wat moet ik doen om dit kind ook naar belgie te halen na ons huwelijk kan ik het op mijn naam zetten?

Mijn vriendin is zwanger en gaat in Maart bevallen van ons zoontje.
Ze is nu hier in Nederland bij mij op toeristenvisum en gaat 4 januari 2011 terug.
Ik ga in februari voor de bevalling naar de Filippijnen toe om bij de bevalling te zijn.
We hebben ons kind hier in Nederland al erkend.
En ik hiervan een papier gekregen Nederlands talig.
Wat moeten we nu verder doen om een Nederlands paspoort te krijgen voor ons kind ?
En waar moet ik zijn om ook kinderbijslag te verkrijgen voor ons kind als ik op de Fillipijnen ben ?
Hierna willen we gaan trouwen en een mvv aanvragen.
Heeft iemand nog tips waar we op moeten letten.
En ook over hoe ik als vader ook gezag krijg over mijn zoon zodat ik hem zo nu en dan ook mee naar Nederland kan nemen ?
Bij voorbaat dank !

Robert

Citaat van: stef boss op zondag 12 september 2010, 21:35:48
Ik heb een filipijnse vriendin en ga er volgend jaar mee huwen nu ze heeft een kind van 2 en half jaar de vader heeft haar laten staan toen ze zwanger was het kind heeft tot op heden geen geboorteakte wat moet ik doen om dit kind ook naar belgie te halen na ons huwelijk kan ik het op mijn naam zetten?

ik zag een eerder bericht van je waarin je schreef dat je een vriendin had, maar daar nog niet mee kon trouwen.
is dat dan allemaal nu geregeld.
je bent al eens eerder getrouwd geweest, zal niet zo makkelijk worden om alles te regelen lijkt me.

Fail_over

Citaat van: degreune op donderdag 16 december 2010, 12:54:36

En waar moet ik zijn om ook kinderbijslag te verkrijgen voor ons kind als ik op de Fillipijnen ben ?


Neem contact op met de SVB. Die regelt de kinderbijslag in Nederland.

Algemene regel is dat je aantoonbaar kunt maken dat je het kind voor minimaal â,¬ 408 per kwartaal onderhoudt. Doormiddelvan elk kwartaal bank afschriften of geld overboekingen te overleggen.

Mag ze nog vliegen dan, als ze hoogzwanger is?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

dolfijn76

Fail Over,

Je mag op lange afstand vliegen tot de 6de maand van de zwangerschap.  Daarna moet je een doktersattest voorleggen. 

Ik vraag mij alleen af waarom heeft hij net geprobeerd dat ze hier kan blijven en hier bevallen en daarna ook hier te trouwen.  Moet mogelijk zijn en heb je niet al die miserie daarna.  Tenzij het in Nederland ondoenbaar is, maar denk het niet toch zeker niet in haar toestand.

Budgie

Citaat van: dolfijn76 op zondag 19 december 2010, 11:19:18
Fail Over,

Je mag op lange afstand vliegen tot de 6de maand van de zwangerschap.  Daarna moet je een doktersattest voorleggen. 

Ik vraag mij alleen af waarom heeft hij net geprobeerd dat ze hier kan blijven en hier bevallen en daarna ook hier te trouwen.  Moet mogelijk zijn en heb je niet al die miserie daarna.  Tenzij het in Nederland ondoenbaar is, maar denk het niet toch zeker niet in haar toestand.

Helaas Dolfijn de Nederlandse wet bepaald dat je een MVV in het land van herkomst moet doen en daar de uitslag moet afwachten. Zijn daar strict in. Indien je hier blijf maak je bijna geen kans meer om ooit een visa te krijgen.
En haar toestand is niet levensbedreigen dus kan ze gewoon terug volgens de regels 
Getting older beats the alternative -dying young

Fail_over

Citaat van: Budgie op zondag 19 december 2010, 21:13:55
Citaat van: dolfijn76 op zondag 19 december 2010, 11:19:18
Fail Over,

Je mag op lange afstand vliegen tot de 6de maand van de zwangerschap.  Daarna moet je een doktersattest voorleggen. 

Ik vraag mij alleen af waarom heeft hij net geprobeerd dat ze hier kan blijven en hier bevallen en daarna ook hier te trouwen.  Moet mogelijk zijn en heb je niet al die miserie daarna.  Tenzij het in Nederland ondoenbaar is, maar denk het niet toch zeker niet in haar toestand.

Helaas Dolfijn de Nederlandse wet bepaald dat je een MVV in het land van herkomst moet doen en daar de uitslag moet afwachten. Zijn daar strict in. Indien je hier blijf maak je bijna geen kans meer om ooit een visa te krijgen.
En haar toestand is niet levensbedreigen dus kan ze gewoon terug volgens de regels 

Klopt Budgie. :applaus:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

dolfijn76

Ok Budgie,

En wat dan als ze niet meer mag vliegen omwille van haar toestand?  Dan mag ze blijven tot de kleine is geboren en dan terug vliegen????  Zelfs in Nederland mag je een gezin niet uit elkaar houden bij mijn weten.  Ik ken persoonlijk iemand die zo haar visum heeft gekregen hoor omdat haar dochter/zoon in Nederland was geboren.

Budgie

@ Dolfijn tot een jaar terug kon er nog wel eens visa bij de minister geregeld worden Die had de bevoegdheid om in speciale gevallen ondanks dat het niet volgens de regels was toch op sociale gronden een visa te verstrekken.En de IND hielp ermee om het aan te vragen.
Deze minister is wat erg rechtlijnig en doet het dus niet
Getting older beats the alternative -dying young

degreune

Citaat van: dolfijn76 op zondag 19 december 2010, 11:19:18
Fail Over,

Je mag op lange afstand vliegen tot de 6de maand van de zwangerschap.  Daarna moet je een doktersattest voorleggen. 

Ik vraag mij alleen af waarom heeft hij net geprobeerd dat ze hier kan blijven en hier bevallen en daarna ook hier te trouwen.  Moet mogelijk zijn en heb je niet al die miserie daarna.  Tenzij het in Nederland ondoenbaar is, maar denk het niet toch zeker niet in haar toestand.

:ikkeniebegrijp:
Hoi hoe bedoel je ?
Is er een mogelijkheid dat ze hier in Nederland kan bevallen ?
Dat hadden we ook het liefst.
Ze moet eigenlijk 4 januari terug en is 29 weken zwanger.
Wie weet raad ?
Groet Peter & Marita

degreune

 :daag:

Hallo iedereen.
Mijn vriendin is nu hier in Nederland op een touristenvisum voor 3 maanden.
Ze moet 4 januari terug volgens de regels.
Maar ze is 29 weken zwanger en wij hadden het liefst ons kind hier geboren zien worden.
10/15 maart is ze uitgeteld het word trouwens een boy.
Ik heb het kind inmiddels erkend als vader op het gemeentehuis en heb een papier in het Nederlands gekregen.
Is er een mogelijkheid om het kind hier in Nederland geboren te laten worden ?
En stel dat dit niet zo is hoe kom ik dan aan een Nederlands paspoort voor ons kind ?
En hoe zit dat met de kinderbijslag ?
Wie weet hier iets van ?

Alvast prettige kerstdagen iedereen  :thankyoufw5:

Amice

Paspoort zul je bij de ambassade moeten aanvragen.

Er is geen levensbedreigende situatie wat een van de weinige redenen is om een langer verblijf te verkrijgen.
Je zou nog kunnen overwegen om te trouwen en naar Belgie of duitsland te verkassen, maar of dat een haalbare kaart is blijft de vraag.

Aldus zal ze terug moeten maar niemand kan je tegenhouden om haar te vergezellen naar de filippijnen.
Meteen MVV aanvragen als ze terug is, lijkt me het beste en meest zekere weg indien je aan de inkomenseis en overige voorwaarden voldoet.

Kinderbijslag kun je als vader zelf aanvragen zodra het geboren is.Je moet daarbij wel aan tonen dat je het kind in grote mate onderhoud
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

Indien er een dringende medische noodzaak is zou je verlenging van de termijn van het toeristenvisum kunnen vragen. Maar ze zal hoe dan ook terug moeten om de MVV aan te vragen. Als je als buitenlander een Nederlands kind hebt geeft dat niet automatisch recht op een verblijfsvergunning, want er wordt heel rechtlijnig geredeneerd: moeder en kind kunnen samen in het buitenland verblijven.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

antzan

Is dat je grootste zorg : waar je kinderbijslag kan krijgen  [ als je in de
Filippijnen bent ]
Er zal heel wat anders op je af komen .
Het is niet zo makkelijk meer tegenwoordig , met " dank "  aan vele fraudeurs vroeger  en  nog  meer  aan niet werkende medelanders ,
met veel ?  kinderen in Turkije , Marokko etc .
Ik wens je het beste , zelf heb ik er 3 jaar ver gedaan om e.e.a.
in orde te krijgen .
Antzan
Foodmaster

Fail_over

Citaat van: antzan op maandag 28 maart 2011, 19:26:42
Is dat je grootste zorg : waar je kinderbijslag kan krijgen  [ als je in de

De grootste zorg is dat je de voordelen uit je situatie kunt halen. De overheid plukt je toch wel overal.
Kinderbijslag is een vorm van compensatie. Als er zon regels zijn mag je daar gebruik van maken. Dit is geen misbruik.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......