Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Multiple-entry visum voor Nederland : vraagje !!

Gestart door josv, vrijdag 17 februari 2012, 04:23:06

Vorige topic - Volgende topic

josv

I.v.m. familie-omstandigheden zijn we van plan om voor Nene een multiple-entry visum aan te vragen zodat ( in geval van nood ) we meteen naar NL kunnen. Maar hoe zit het dan met 'n vliegticket-reservering en ziektekostenverzekering want die hebben we dan natuurlijk niet. Of is het zo dat de 1e entry ( zo zal ik het dan maar noemen ) een "geplande" moet zijn ( dus met reservering en verzekering ). Dat zou dan eind augustus worden en dan kon het wel eens te laat zijn.

De enige "info" die ik er over op de website van de ambassade kan vinden is het vakje wat je aan moet kruisen op het aanvraagformulier. Tenzij ik weer met m'n neus gekeken heb natuurlijk.........

Heeft iemand hier ervaring mee ? ?
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

#1
Aangaande tourist visa is er geen verschil tussen een single entry of multi entry visum.
de vereisten zijn hetzelfde, hetgeen inhoudt dat je in beide gevallen een reis/ziektekostenverzekering dient te hebben met dekking van minimaal â,¬30000 voor ziektekosten voor de periode van verblijf in europa/schengen.

Vervolgens kun je een open ticket boeken  en een verzekering(bv bij blue cross) voor de gehele overkoepelende periode.

Het visum vervolgens zal altijd een vaste periode omvatten van maximaal 3 maanden. Welliswaar naar jullie keuze.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: Amice op vrijdag 17 februari 2012, 13:06:26
Het visum vervolgens zal altijd een vaste periode omvatten van maximaal 3 maanden. Welliswaar naar jullie keuze.

Nou, daar ben ik het dus niet mee eens. Dan zou het betekenen dat je in 3 maanden zoveel op en neer kan als je wil. Ik heb "verhalen gehoord" van multiple-entry visa geldig voor 3 JAAR !!

Maar hang me er niet aan op. Vandaar ook dit topic.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

ladgar

Pieter-Jan heeft toch zo een multiple entry gekregen voor zijn vrouw . Is wel een Belg.
Er heeft toch eens een schrijven geweest van consul Peeters , dat belgen die officieel op de filippijnen verblijven , en die als gehuwd staan ingeschreven , gratis zo een multiple entry visum konden krijgen voor hun vrouw.

kamperman

volgens de mevrouw van de vreemdelingenpolitie hier ter plaatse,
is het mogelijk om een visum te vekrijgen voor twee jaar, maar de regel drie maanden in en drie maanden out blijft staan,
m.a.w. je vraagt hem een keer aan en kan hem meerdere keren gebruiken, zolang er maar drie maanden zit tussen aankomst in manila en vertrek,
zo heb ik het begrepen, mocht dat niet zo zijn is het intressant om te weten hoe het wel zit

Amice

Citaat van: ladgar op vrijdag 17 februari 2012, 17:46:07
Pieter-Jan heeft toch zo een multiple entry gekregen voor zijn vrouw . Is wel een Belg.
Er heeft toch eens een schrijven geweest van consul Peeters , dat belgen die officieel op de filippijnen verblijven , en die als gehuwd staan ingeschreven , gratis zo een multiple entry visum konden krijgen voor hun vrouw.

In principe mag het niets uitmaken of het eenbelg of nederlander is want het gaat nog steeds om een schengen visum.
Voor gehuwden kan een family visiting visum worden afgegeven van maximaal 6 maanden.
Multientry houdt overigens ook niet perse in dat men op en neer vliegt maar kan ook dienen om buiten schengen in en uit te vliegen. bv. heen en weer Noorwegen.

De 3 maandelijke periode (of 6 maandelijkse) is een maximale verblijfsperiode, waartussen inderdaad 3 maanden dienen te zitten om hernieuwd een visum te kunnen verkrijgen.

Van een 3 jaar durend toeristenvisum heb ik never nooit gehoord en lijkt me ook een sterk verhaal.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: Amice op vrijdag 17 februari 2012, 22:33:31
Van een 3 jaar durend toeristenvisum heb ik never nooit gehoord en lijkt me ook een sterk verhaal.

Een citaat, even geleend van een ander forum :

CitaatMijn vrouw kreeg een 5 jaar (dat slechts 4 jaar geldig is omdat haar paspoort dan afloopt) visum, nadat ik een doorlopende ziekenkosten verzekering had overlegd. Binnen 2 week was de visum goed gekeurd en het ging redelijk gemakkelijk. Natuurlijk wel een briefje geschreven en aannemelijk gemaakt dat we niet in Nederland gaan wonen.

Overigens daarna vroegen we voor mijn vrouw een Visum voor de USA aan en die gaven haar direct een 10 jaar visum. Volgens mijn vrouw waren ze zeer onder de indruk dat mijn vrouw een schengen visum had die 5 jaar geldig was, dit hadden ze nog nooit gezien.


Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Emigrant

Mijn filipijnse vrouw heeft in 2008 een multi-entry, type c visum gekregen, geldig voor 1 jaar, van 20-9 2008 tot 20-9 2009, zij is daar 2 maal Nederland mee in gereisd. Het visum hadden we aangevraagd in Hongkong omdat we toen nog in China woonde, de maximale duur per verblijf is 90 dagen, zo'n visum zou voor Josv een oplossing kunnen zijn.
Wij hadden toen wel een doorlopende ziekte kosten verzekering bij de BUPA als expat zijnde en hebben alleen een reservering van de vlucht toegevoegd tijdens de aanvraag.

Succes en beterschap.

Amice

Citaat van: josv op zaterdag 18 februari 2012, 04:29:18
Citaat van: Amice op vrijdag 17 februari 2012, 22:33:31
Van een 3 jaar durend toeristenvisum heb ik never nooit gehoord en lijkt me ook een sterk verhaal.

Een citaat, even geleend van een ander forum :

CitaatMijn vrouw kreeg een 5 jaar (dat slechts 4 jaar geldig is omdat haar paspoort dan afloopt) visum, nadat ik een doorlopende ziekenkosten verzekering had overlegd. Binnen 2 week was de visum goed gekeurd en het ging redelijk gemakkelijk. Natuurlijk wel een briefje geschreven en aannemelijk gemaakt dat we niet in Nederland gaan wonen.

Overigens daarna vroegen we voor mijn vrouw een Visum voor de USA aan en die gaven haar direct een 10 jaar visum. Volgens mijn vrouw waren ze zeer onder de indruk dat mijn vrouw een schengen visum had die 5 jaar geldig was, dit hadden ze nog nooit gezien.



Ik zou zeggen ,doe het hem eens na en vraag het aan bij de ambassade. Ik hoor graag hoe het afloopt.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent