Wat stoort je aan de Filipijnen?

Gestart door Lorre, donderdag 22 mei 2014, 08:12:58

Vorige topic - Volgende topic

yepyep


Amice

Citaat van: Ronny55 op zaterdag 24 mei 2014, 14:55:43
Citaat van: josv op zaterdag 24 mei 2014, 05:36:37
Al die buitenlanders die zich niet een beetje fatsoenlijk kunnen kleden als ze uitgaan en die het nodig vinden op teenvreters(slippers) short(ok) en singlet door de malls te lopen.

sorry hoor maar mag ik hier heel hartelijk om lachen !!

:lol84qv7:  :lol84qv7:  :lol84qv7:  :lol84qv7:  :lol84qv7:  :lol84qv7:

Met je andere punten ben ik het trouwens 100% eens !


Sorry, als jij dat belachelijk vind , now dat zegt veel over jouw of je gebrek aan zelfrespect  :weetikniet:
Citaat van: Gibson op zaterdag 24 mei 2014, 10:49:15


sorry hoor maar mag ik hier heel hartelijk om lachen !!

Ik loop ook in Bermuda shorts, T-shirt/polo en slippers in de PH, ook in de malls (eigenlijk 24 uur per dag). Kijk, als je in sport shorts, tank top (of hoe zo'n klein shirtje ook heet) rondloopt door de stad, dan heb ik zo mijn bedenkingen, dat doe je op het strand of in de sport school. Maar, kijk eens in Nederland (of waar terwereld dan ook) naar de toeristen in de zomer.

Uit eten/stappen of naar officiele instanties, ja, dan gaat de langebroek aan met normale schoenen, maar effe shoppen, geen haar op mijn hoofd die daar over peinst. Ga binnen kort op vakantie naar Nederland....kwam er achter dat ik maar weinig broeken heb.....wel nette pantalon voor bruiloften maar da's een beetje overkill denk ik

Trouwens, officieel mag het nu bij de BI, Bermuda, T-shirt (geen tank-top) en slippers (ik doe het niet, maar het mag tegenwoordig wel!!!)

http://www.immigration.gov.ph/index.php/news/top-stories/78-top-stories/563-new-dress-code-policy

Daar kan ik het mee eens zijn , ik ga ook wel eens in kortebroek en t-shirt met slippers naar de winkel maar voor de rest , afspraak , uit eten, stappen, officiele instantie's, zeker en vast de lange broek aan, polo of hemdje en degelijk schoeisel. Vooral uit respect voor mezelf maar ook voor de mensen waar je mee afspreekt enz, het kost niks en geloof me het wordt op prijs gesteld, zeker weten.


Mee eens en dat is overal ter wereld niet anders, je weet immers nooit wie je tegen het lijf loopt.
Op pad betekent correct gekleed en dat kent ook keerzijden.
Zo was ik op de ambassade party n paar jaar geleden waar de toenmalige ambassadeur (brinks) dus slacks en colbert voorschreef, dat voorschrift heb ik maar in de wind geslagen en  gewoon zoals altijd correct mijn eigen style  gehandhaaft.
Toen ik sprak met hem zei hij"god was is het warm, we hadden beter zo als jij kunnen komen", de colberts gingen dan ook al gauw uit en het jaar daarop was het gewoon weer tenue de ville.

Tijdens TV opnamen hoefde ik me als enige bijna nooit om te kleden, hooguit n colbert met tie eraan toe te voegen en die hadden ze op de set altijd voorhanden, behalve dan voor n rol als tourist op het strand, tja toen moest ik toch n korte broek aan.  :lachen:
.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

#52
Citaat van: yepyep op zaterdag 24 mei 2014, 16:58:16
Wat deed je precies bij GMA7?

Uiteen lopend, in  :nederlandsevlag: meestal als in mijn vakgebied (juridisch) praat programma's met politici( Ed Nijpels,erica Terpstra bv.) Maar ook als acteur in verschillende rollen,manager,dokter,priester enz. in programma's als "I love New York", "Bahay mo bato","Magpakailan man", met in de  :smiley-philippines: bekende sterren als, Mark Herras,Jolina Magdacal, Jennelyn Mercado, Nadine Samonte enz.
Ook voor commercials voor Philips,BDO, MILO ach noem maar op.

Leuke tijd maar kost wel "TIJD"

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Blauwvinger

Ik denk, zo op vakantie is het aardig en halen we de schouder op van ach ok, tis vakantie.
Maar als je er woont :confused2: 
Dan zijn er TIENTALLEN dingen en zaken op te noemen waar aan je kunt ergeren in  :smiley-philippines:
Na 20 jaar daar wonen ben je  :ripba8: of  :benweg: of  :crazy:

Lorre

@blauwinger: de bedoeling van dit topic is: ervaringen delen, vakantie of er wonen zal een hemelsbreed verschil maken, dus deel jouw mening(en).  Maar je bent  :nederlandsevlag: en je woont in :nederlandsevlag:, misschien woonde je ooit in de :smiley-philippines:,  :weetikniet:.  We kunnen enkel van elkaar "leren", dus shoot!!

janvanderijt

mensen mensen  mensen ik lees nu twee items  een wat stoort  je aan de filippijnen en zijn filippijnen te vertrouwen

mag ik ook een vraag stellen wat stoort je aan de belgen en nederlanders
en zijn ze te vertouwen want als ik dit zo lees vraag ik me af voor eenpaar mensen hier
wat doe je in godsnaam in dit land
laten we eerst ons eigen straatje schoonvegen en dan pas comentaar geven over de mensen in je gastland
ik heb best veel filippijnse vrienden hier en ik vertrouw ze
ik hou van de filippijnen en val ze niet aan het is nu mijn thuis
groetjes jan

Amice

Citaat van: janvanderijt op dinsdag 27 mei 2014, 01:57:02
mensen mensen  mensen ik lees nu twee items  een wat stoort  je aan de filippijnen en zijn filippijnen te vertrouwen

mag ik ook een vraag stellen wat stoort je aan de belgen en nederlanders
en zijn ze te vertouwen want als ik dit zo lees vraag ik me af voor eenpaar mensen hier
wat doe je in godsnaam in dit land
laten we eerst ons eigen straatje schoonvegen en dan pas comentaar geven over de mensen in je gastland
ik heb best veel filippijnse vrienden hier en ik vertrouw ze
ik hou van de filippijnen en val ze niet aan het is nu mijn thuis
groetjes jan

Dat straatje schoonvegen gaat hier niet luikken want je bent een buitenlander en dus grotendeels een outlaw met weinig recht van spreken en daar zit nu juist het verschil met  :nederlandsevlag: :belgiesmiley: waar buitenlanders wel meer rechten hebben.

Ik heb ook vrienden hier maar dat neemt niet weg dat je alert dient te blijven, ik zal je een actueel voorbeeld daarvan geven en wel van hedenmorgen:
De landlady had maintainers gestuurd om het dak te repareren en ik wilde eigenlijk wel een afdakje aan het huis. De landlady textte me dat ik beter de materialen zelf kan kopen want de maintainers hadden haar ook bedonderd daarmee.

Kijk het zijn HAAR maintainers waar ze me voor dient te waarschuwen, gekker kan eigenlijk niet want dat soort lui had ik niet meer ingehuurd als ik haar was. Overigens zijn het wel goede werkers,zonder problemen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

janvanderijt

en dat komt in nederland en belgie niet voor
heb een vrindin in nederland die haar schuurtje liet verbouwen
toen ze ermee klaar waren was het eeb bouwval koste ook 3000 euro
hij zou het komen verbeteren ze heeft die vent nooit meer gezien
andere kennis van mij in nederland zijn raam was gesneuveld
komen een nieuwe inzetten verzekering betaald
toen ze klaar waren was zijn laptop verdwenen
wat zijn we goed in nederland he en slecht zijn die filippijnen
er zit overal kaf tussen het koren
o ja en we respecteren buitenlanders
begrijp ik als je een marokaan niet respecteert
teroriseren ze je hele buurt met een groep
hiep hoi veilig nederland
groetjes jan

Lorre

Citaat van: Lorre op donderdag 22 mei 2014, 08:12:58
Het is niet om een steen te werpen of hen af te kraken tot tegen de grond, enkel en alleen onze ervaringen delen. :atyourservice:

@janvanderijt: bovenstaande zin stond in het het openingstopic.  Ik wens hier geen negativisme jegens de Filipijnen te creĆ«ren, enkel ervaringen delen. :biggrinn: :biggrinn:

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: janvanderijt op dinsdag 27 mei 2014, 03:57:30
en dat komt in nederland en belgie niet voor
heb een vrindin in nederland die haar schuurtje liet verbouwen
toen ze ermee klaar waren was het eeb bouwval koste ook 3000 euro
hij zou het komen verbeteren ze heeft die vent nooit meer gezien
andere kennis van mij in nederland zijn raam was gesneuveld
komen een nieuwe inzetten verzekering betaald
toen ze klaar waren was zijn laptop verdwenen
wat zijn we goed in nederland he en slecht zijn die filippijnen
er zit overal kaf tussen het koren
o ja en we respecteren buitenlanders
begrijp ik als je een marokaan niet respecteert
teroriseren ze je hele buurt met een groep
hiep hoi veilig nederland
groetjes jan

voor 3000 euro heb je bij voshaar een compleet nieuwe schuur , netjes en met 10 jaar garantie .
voor die criminele kut Marokkanen heb ik totaal geen respect , het geld niet voor de Marokkanen die zich hier wel kunnen gedragen daar heb ik veel respect voor.
maar dit topic gaat nu eenmaal over filippijnen en niet over  :belgiesmiley:  :nederlandsevlag:  :jajaja:  :daag: 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.