Wat stoort je aan de Filipijnen?

Gestart door Lorre, donderdag 22 mei 2014, 08:12:58

Vorige topic - Volgende topic

Lenn

Voor 3000 euro heb ik mijn townhouses van binnen en buiten geverfd.
Maar waar ik mij nou het meeste aan stoor is dat domme getekst, het gaat nergens over maar we zijn de hele dag bezig met domme sms'jes.
Ik stoor mij ook aan het feit dat die pinoys niet kunnen communiceren wat inhoud nog meer zinloze tekst sms.
Woon hier nu 7 jaar dus ben het wel gewend.

Blauwvinger

Ik ga ook de Filippijnen niet af kraken.Het was ook meer als lol bedoelt.
Het is een ander cultuur.
Anders handelen en denken als  :belgiesmiley: :nederlandsevlag:
Als je in  :smiley-philippines: woont probeer dan aan te passen.
Anders stoort het wel.

Cosyns Guy

Citaat van: blauwvinger50 op dinsdag 27 mei 2014, 20:21:01
Ik ga ook de Filippijnen niet af kraken.Het was ook meer als lol bedoelt.
Het is een ander cultuur.
Anders handelen en denken als  :belgiesmiley: :nederlandsevlag:
Als je in  :smiley-philippines: woont probeer dan aan te passen.
Anders stoort het wel.
Ik stoor mij aan het feit dat ik mij aan niks stoor.... :lachen:  :lachen:

Lorre

En ik ben al gestoord, dus ja... (maar zelf heb ik er geen last van!!)

Rich

Tja, wat stoort je aan de Filippijnen.

En dan kom je een bericht en foto tegen zoals deze:

Vernielde school door typhoon Yolanda en dan komen er dingen aan het licht die je niet voor mogelijk houdt.

"gewapend" beton op z'n Filippijns. De ene knoeier leert het van de' andere.
 


Dus bij mijn lijstje komt er nog eentje bij.  Gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel  :jajaja:

Bron : http://www.abs-cbnnews.com/nation/regions/05/27/14/look-bamboo-not-steel-used-destroyed-school-building
Rich de Nederbelg.

Lorre

Citaat van: Rich op dinsdag 27 mei 2014, 22:29:42
Tja, wat stoort je aan de Filippijnen.

En dan kom je een bericht en foto tegen zoals deze:

Vernielde school door typhoon Yolanda en dan komen er dingen aan het licht die je niet voor mogelijk houdt.

"gewapend" beton op z'n Filippijns. De ene knoeier leert het van de' andere.
 


Dus bij mijn lijstje komt er nog eentje bij.  Gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel  :jajaja:

Bron : http://www.abs-cbnnews.com/nation/regions/05/27/14/look-bamboo-not-steel-used-destroyed-school-building

Het verwondert me niks dat ze bamboe gebruiken ipv staal, zag het vorig jaar ook bij een woning in opbouw, de vertikale bars waren in bamboe ipv staal.  Valt binnen x-aantal jaar jouw huis op je hoofd?  Sorry Sir, steel bars... out of stock!

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Lenn op dinsdag 27 mei 2014, 12:55:12
Voor 3000 euro heb ik mijn townhouses van binnen en buiten geverfd.
Maar waar ik mij nou het meeste aan stoor is dat domme getekst, het gaat nergens over maar we zijn de hele dag bezig met domme sms'jes.
Ik stoor mij ook aan het feit dat die pinoys niet kunnen communiceren wat inhoud nog meer zinloze tekst sms.
Woon hier nu 7 jaar dus ben het wel gewend.
los van dat je de verf veel te duur hebt ben ik het met de rest volkomen eens . geen hap te vreten maar zo,n telefoon hebben ze allemaal .
ik kan mij ook mateloos ergeren dat die klanten de gehele dag op zo,n ding zitten te drukken . tis trouwens hier in  :nederlandsevlag: niet anders .
het zullen wel heel belangrijke mensen zijn denk ik dan maar .
ik heb ze mee gemaakt die compleet in paniek raken als ze geen stroom op zo,n kreng hebben , wat een mafketels , ze zitten nog liever een week zonder eten dan een dag zonder telefoon .

:ikkeniebegrijp:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Lenn

Sorry Jens voor mijn info, ik heb het laten doen door een engineer en er waren ook verschillende reparaties bij zoals lekkend dak op 3 plaatsen, repareren, vernieuwen cabinetdoors, vernieuwen 30m2 tegels, granite.etc.
Ja voor 3000 euro aan verf, verf je wel 12 townhouses.

Waar ik mij ook aan stoor is de Ph. schoonmaak, alleen dat schoonmaken wat in het zicht valt, b.v. dus onder, achter of boven de koelkast komen ze niet, etc.

klootzakken (voorheen Jens)

over ergeren gesproken .

Ormoc, Sabine Hotel.

een super mooi hotel met een zeer mooi zwembad , de eerste keer dat ik er was natuurlijk even zwemmen , na het zwemmen wilde ik mij van mijn natte zwembroek ontdoen en een droge broek en polo aan trekken . er was een grote kleedkamer met was gelegenheid aanwezig . ik doe de deur open en kreeg bijna een hartaanval , hadden die viespeuken wel 50 maal in die kleedruimte gescheten  :kotsen: ik ging spontaan over mijn nek overal lagen die pruimedanten gadverdamme wat vies . toen toch maar met mijn natte kloffie dwars door het hotel heen gebanjerd naar mijn kamer toe .

het zwembad is dan ook voor iedereen toegankelijk die intree betaald . wc,s zijn er genoeg aanwezig maar het klootjes volk vertikt het gewoon om van een wc gebruik te maken . lekker he.

een ware cultuurschok. 

 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Luc

Citaat van: jens op woensdag 28 mei 2014, 18:04:49
over ergeren gesproken .

Ormoc, Sabine Hotel.

een super mooi hotel met een zeer mooi zwembad , de eerste keer dat ik er was natuurlijk even zwemmen , na het zwemmen wilde ik mij van mijn natte zwembroek ontdoen en een droge broek en polo aan trekken . er was een grote kleedkamer met was gelegenheid aanwezig . ik doe de deur open en kreeg bijna een hartaanval , hadden die viespeuken wel 50 maal in die kleedruimte gescheten  :kotsen: ik ging spontaan over mijn nek overal lagen die pruimedanten gadverdamme wat vies . toen toch maar met mijn natte kloffie dwars door het hotel heen gebanjerd naar mijn kamer toe .

het zwembad is dan ook voor iedereen toegankelijk die intree betaald . wc,s zijn er genoeg aanwezig maar het klootjes volk vertikt het gewoon om van een wc gebruik te maken . lekker he.

een ware cultuurschok. 


en pissen deden ze waarschijnlijk niet naast de pot maar in het zwembad  :jajaja:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.