ervaringen met filippijnse echtgenote laten overkomen

Gestart door driver, woensdag 9 maart 2011, 14:29:14

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

 :copulatie:  :happy:  :happy: gefeliciteerd DRIVER.

MAAK ER EEN MOOIE TIJD VAN. :thumb:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

driver

 :vl: :smiley-philippines:

@ rambonsusay : proficiat man , ik moet nog een klein beetje geduld hebben :denk:
@digos, klusser, jens, boldy,josv: thanks ik ga er van genieten.

Anakin

Citaat van: driver op dinsdag  6 september 2011, 09:42:07
ja de cfo seminar heeft ze al gedaan . Ze moest dat doen voor ze haar visum kon aanvragen blijkbaar


mijn vrouw is nog niet geweest voor haar cfo,daar we niet zeker wisten of wel visum zou goedgekeurd zijn
zal pas doen nadat ze opgebeld word met bevestiging dat het is goed gekeurd .
lig blijkbaar bij iedereen anders,sommige doen het voordien en sommige nadien .
hopelijk hebben we geen problemen met die cfo  :denk: :denk: :confused2:

driver

@ anakin

die cfo zal wel geen problemen opleveren;het is gewoon een dag seminarie dat ze moet volgen. Naar het schijnt tonen ze een film over europa ( de slechte dingen...) . Wat wel belangrijk is is het volgende: ze zullen daar vragen stellen over jou , wat je doet van werk, of je broers of zussen hebt, of je ouders nog leven en wat zij doen van werk, waar je woont, hoe oud je bent al van die dingen.. Het is wel belangrijk dat je vrouwtje erop kan antwoorden en dat het juiste antwoorden zijn. Daarna krijgt ze een soort van attest dat ze dit gevolgd heeft en dat heeft ze nodig om te mogen vliegen. Geen attest = niet vliegen

Tinulang_Manok

Citaat van: driver op zaterdag 10 september 2011, 17:09:52
@ anakin

die cfo zal wel geen problemen opleveren;het is gewoon een dag seminarie dat ze moet volgen. Naar het schijnt tonen ze een film over europa ( de slechte dingen...) . Wat wel belangrijk is is het volgende: ze zullen daar vragen stellen over jou , wat je doet van werk, of je broers of zussen hebt, of je ouders nog leven en wat zij doen van werk, waar je woont, hoe oud je bent al van die dingen.. Het is wel belangrijk dat je vrouwtje erop kan antwoorden en dat het juiste antwoorden zijn. Daarna krijgt ze een soort van attest dat ze dit gevolgd heeft en dat heeft ze nodig om te mogen vliegen. Geen attest = niet vliegen
Het attest (certificate) is ook niet alles, als je het CFO certificate hebt en ook het visum, moet je daarmee naar de DFA om een sticker in je paspoort op te halen, daarmee mag je de grens over.
Amare et sapere vix deo conceditur

klusser

#25
Citaat van: driver op zaterdag 10 september 2011, 17:09:52
Wat wel belangrijk is is het volgende: ze zullen daar vragen stellen over jou , wat je doet van werk, of je broers of zussen hebt, of je ouders nog leven en wat zij doen van werk, waar je woont, hoe oud je bent al van die dingen.. Het is wel belangrijk dat je vrouwtje erop kan antwoorden en dat het juiste antwoorden zijn.

Wat is dit nou weer voor onzin ?  :weetikniet:
De cursus bij CFO is gewoon een info sessie om duidelijk te maken waar men terrecht kan bij eventuele problemen, zoals ambassade en politie. Dat hele geval neemt een paar uur in beslag en that's it. Er worden GEEN persoonlijke vragen gesteld, dat gebeurd bij een ( eventueel ) interview op de ambassade.

Digos


Als ze het seminair gevolgd hebben, reiken ze inderdaad een certificate (diploma/bewijs) uit waarmee als ze later als ze het land willen verlaten hun CFO sticker BIJ CFO kunnen verkrijgen nadat ze het visum hebben gekregen in hun paspoort. Dus de CFO kan je gerust op voorhand doen.

In ons geval (al enkele jaren terug) moest men vrouw bij de aanvraag voor het vrijgeven van haar eerste paspoort dat certificate al tonen.....of dit nu zo echt is, weet ik niet....hangt er maar vanaf of van op welk eiland je bent....ze hebben en maken daar allemaal hun eigen wetten/regeltjes.....mea culpa....en met wat je voor je krijgt aan het loket.

Eens ze dat certificate bij DFA had getoond kreeg ze haar paspoort.

Toen de visum voor  :belgiesmiley: in haar paspoort stond is ze terug naar CFO gegaan met haar certificate en heeft CFO de sticker in haar paspoort gezet (foto staat hier ergens op het forum)

Spijtig genoeg is je bewering niet juist.

DFA reikt geen sticker uit......wel CFO bij het tonen van het certificate eender waar in de phils.

BI op de luchthaven controleerd of ze die sticker heeft.

Wat betreft het intervieuw, hoor ik nou dat het er wel is, in beperkte mate dan......men asawa strande op de vraag ....dat ze postcode van  :belgiesmiley: niet wist en dat ze geen bewijs van NBI kon voorleggen....één xeroxke te weinig....over het hoofd gezien.  :mauer: 

Over de postcode van  :belgiesmiley: heeft ze nadien maar 2170 opgegeven, en ze waren content.....zolang je maar iets invult, is het goed....maar laat geen vakje open hoor....of ze sturen je terug naar huis. 

Daarmee maak van al je papieren genoeg copie's en breng die naar iedere instantie waar ge heen gaat mee, in de phils.

Ik heb zo'n vermoeden dat er heel wat verwarring heerst hier met al die verschillende instantie's op de phils....wat wel te begrijpen is.

Wees goed voorbereid als je naar CFO gaat en zie dat ze alle papieren bij heeft die je hebt....alleen de achternaam verraad al veel. Koste men vrouw drie ritten Bacolod-Cebu....en voor wat  :weetikniet:


O0
:daag:
LIVE ONCE - LIVE IT

Phille

@Paul, betreffende onderstaande:

CitaatIn ons geval (al enkele jaren terug) moest men vrouw bij de aanvraag voor het vrijgeven van haar eerste paspoort dat certificate al tonen.....of dit nu zo echt is, weet ik niet....hangt er maar vanaf of van op welk eiland je bent....ze hebben en maken daar allemaal hun eigen wetten/regeltjes.....mea culpa....en met wat je voor je krijgt aan het loket.

Dit is een standaard procedure wanneer men de naam wenst te veranderen:

Citaat

If you would like to use the surname of your spouse:

   
- Marriage Contract (MC) in Security Paper issued by NSO and Certified True Copy issued by the Local Civil Registrar if MC secpa is unreadable.
   
- Certificate of Attendance (color green) from CFO (Commission of Filipino Overseas) if married to a foreigner.



Digos

LIVE ONCE - LIVE IT

Tinulang_Manok

Citaat van: Digos op zondag 11 september 2011, 02:07:10
DFA reikt geen sticker uit......wel CFO bij het tonen van het certificate eender waar in de phils.
Ik heb nog bij de asawa nagevraagd, en die zei DFA, misschien komt de verwarring doordat in Cebu het CFO office dan boven de DFA zit?
Ik ben toen meegegaan om de sticker op te halen, en het gebouw was het gebouw waar de DFA in Cebu ook inzit, alleen dan op de 1e verdieping.
Sorry als ik hier mensen op het verkeerde been heb gezet  :spank: 
Amare et sapere vix deo conceditur