kunnen ze de legal capacity weigeren ?

Gestart door gammaracer, zaterdag 29 september 2012, 16:01:47

Vorige topic - Volgende topic

gammaracer

ja ,dames en heren

kunnen ze de legal capacity weigeren ??????
hoe is het in godsnaam mogelijk dat een ambasade een huwelijk kan voorkomen , mijn vriendin is een erg gevoelig iemand en kan geen rampspoed meer zien .

ik zou dus naar daar vertrekken met de bedoeling te trouwen met haar en dan zal dit je maar overkomen .

heeft iemand daar al ervaring mee met het interview  in de ambasade van manilla ,wat betreft de vragen etc.....
kost tenslotte toch veel geld om langs manilla te moeten passeren voor de LC ,je moet zelfs bijna een week verblijven daar want ze beslissen niet direct .
En alleen op 2 dagen in de week van 11-12h , een echte schande is het



Rich

Citaat van: gammaracer op zaterdag 29 september 2012, 16:01:47
ja ,dames en heren

kunnen ze de legal capacity weigeren ??????
hoe is het in godsnaam mogelijk dat een ambasade een huwelijk kan voorkomen , mijn vriendin is een erg gevoelig iemand en kan geen rampspoed meer zien .

ik zou dus naar daar vertrekken met de bedoeling te trouwen met haar en dan zal dit je maar overkomen .

heeft iemand daar al ervaring mee met het interview  in de ambasade van manilla ,wat betreft de vragen etc.....
kost tenslotte toch veel geld om langs manilla te moeten passeren voor de LC ,je moet zelfs bijna een week verblijven daar want ze beslissen niet direct .
En alleen op 2 dagen in de week van 11-12h , een echte schande is het


Je moet nog maar beginnen met vanalles en begint nu al schande te spreken. Oh oh oh  :neeneenee: :neeneenee:
Rich de Nederbelg.

Cosyns Guy

Citaat van: gammaracer op zaterdag 29 september 2012, 16:01:47
ja ,dames en heren

kunnen ze de legal capacity weigeren ??????
hoe is het in godsnaam mogelijk dat een ambasade een huwelijk kan voorkomen , mijn vriendin is een erg gevoelig iemand en kan geen rampspoed meer zien .

ik zou dus naar daar vertrekken met de bedoeling te trouwen met haar en dan zal dit je maar overkomen .

heeft iemand daar al ervaring mee met het interview  in de ambasade van manilla ,wat betreft de vragen etc.....
kost tenslotte toch veel geld om langs manilla te moeten passeren voor de LC ,je moet zelfs bijna een week verblijven daar want ze beslissen niet direct .
En alleen op 2 dagen in de week van 11-12h , een echte schande is het



In theorie mogen ze het niet weigeren als voldaan is aan al de legale eisen,in praktijk is weer iets anders natuurlijk. Bijvoorbeeld met een groot leeftijds verschil kunnen ze wel eens lastig doen of met de evertuele mogelijkheid van een schijnhuwelijk.Wat de vragen betreft,tja,wijzelf hadden misschien geluk dat ze ons het niet te lastig gemaakt hebben alhoewel ik toch de wenkbrauwen fronste bij een paar ervan.Persoonlijk denk ik dat het het beste is om zo eerlijk als mogelijk de vragen te beantwoorden en oefenen voor je daar heen gaat zodat jullie de zelfde antwoorden op de vragen geven.
Je hoeft daar geen week te verblijven.Op aanvraag en betaling sturen ze de LC met een koerierdienst  naar een adres dat je opgeeft,bv: hotel,huis vriendin...etc.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik 4 jaar geleden gehuwd ben en sindsdien de wetten serieus verscherpt zijn,dus nu zal het 1 en ander wel zo simpel niet meer zijn.Bv:Wijzelf wisten na het interview dat het LC goedgekeurd was,als ik het goed gelezen heb op de website van de Ambassade in Manila sturen ze de aanvraag nu op naar Belgie eventueel voor verder onderzoek.
In elk geval wens ik je veel succes en volharding,denk dat je het nodig zal hebben.

Cosyns Guy

Citaat van: Rich op zaterdag 29 september 2012, 16:27:24
Citaat van: gammaracer op zaterdag 29 september 2012, 16:01:47
ja ,dames en heren

kunnen ze de legal capacity weigeren ??????
hoe is het in godsnaam mogelijk dat een ambasade een huwelijk kan voorkomen , mijn vriendin is een erg gevoelig iemand en kan geen rampspoed meer zien .

ik zou dus naar daar vertrekken met de bedoeling te trouwen met haar en dan zal dit je maar overkomen .

heeft iemand daar al ervaring mee met het interview  in de ambasade van manilla ,wat betreft de vragen etc.....
kost tenslotte toch veel geld om langs manilla te moeten passeren voor de LC ,je moet zelfs bijna een week verblijven daar want ze beslissen niet direct .
En alleen op 2 dagen in de week van 11-12h , een echte schande is het


Je moet nog maar beginnen met vanalles en begint nu al schande te spreken. Oh oh oh  :neeneenee: :neeneenee:
Denk eerder dat hij met schande het weigeren van de LC bedoelde,of niet ?



ladgar

Hij gaat haar dan de eerste keer zien , en dan direct trouwen , zij kunnen weigeren de LC direct te geven , eerst opsturen naar Brussel , ze doen dat echter maar heel zelden

rony

kan er niet van meeklappen ... of mss heel veel sjans gehad ... ambassade binnen ... toevallig consul daar gezien geval uitgelegd .. even aanschuiven in wachtzaal met aanstaande en hopla ... kom ik daar toch wel niet buiten met mijne legal dinges zeker .... :lachen: :lachen: :lachen: ps wij schelen wel maar 3 jaar
The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care

stijn54

Ik had liever gehad dat ze me de legal capacity geweigerd hadden dan het me te geven en 5 weken later negatief advies geven voor visa gezinshereniging op een interview van amper 30 minuten. Van hypocrisie gesproken.

Budgie

Citaat van: ladgar op zaterdag 29 september 2012, 18:51:22
Hij gaat haar dan de eerste keer zien , en dan direct trouwen , zij kunnen weigeren de LC direct te geven , eerst opsturen naar Brussel , ze doen dat echter maar heel zelden

Dat kan ik nergens zien Wel dat hij nieuw is hier en dat hij nu al een grote mond heeft over de papierwinkel
Als hij wijs is gaat hij zich eerst eens goed inlezen Meeste problemen die je hier lees komen voor uit het niet goed en compleet inleveren van het papierwerk. En niet door de ambtenaren.
Lees ook hoelang en hoe vaak je je vriendin moet hebben gezien en gesproken voor ze een visa kan krijgen.
Getting older beats the alternative -dying young

Cosyns Guy

Citaat van: Budgie op zaterdag 29 september 2012, 21:35:04
Citaat van: ladgar op zaterdag 29 september 2012, 18:51:22
Hij gaat haar dan de eerste keer zien , en dan direct trouwen , zij kunnen weigeren de LC direct te geven , eerst opsturen naar Brussel , ze doen dat echter maar heel zelden

Dat kan ik nergens zien Wel dat hij nieuw is hier en dat hij nu al een grote mond heeft over de papierwinkel
Als hij wijs is gaat hij zich eerst eens goed inlezen Meeste problemen die je hier lees komen voor uit het niet goed en compleet inleveren van het papierwerk. En niet door de ambtenaren.
Lees ook hoelang en hoe vaak je je vriendin moet hebben gezien en gesproken voor ze een visa kan krijgen.
Beetje appels met peren vergelijken,hij is Belg en U bent Nederlander,ander land ,andere regels.
En wat heeft het aantal maal dat men zijn vriendin gezien ermee te zien met het geven van een  LC ? In theorie niks !!
Na 8 maand chatten ben ik daar heen gegaan,na 10 dagen verblijf besloten we te huwen,papierwinkel geregeld,ben dan terug naar Spanje gereisd en 3 maand later terug gegaan om the huwen...en nu hoor ik de commentaren al van dat ik een idioot was om met alles zo snel gegaan te zijn,maar ik was toen 51 en mijn vrouw 36 en
ik zag er het nut niet van in om een paar jaar heen en terug te vliegen om haar te zien,ben niet van de jongste meer ook precies,daarbij elk geval is verschillend dus algemene regels opstellen is ook niet echt logisch me dunkt,als er al een regel moet zijn is het deze wel dat men uit zijn doppen moet kijken en met zijn hoofd boven en niet met het hoofd in de broek moet denken.

gammaracer

Ik zet helemaal geen grote mond op en heb men vriendin reeds meerdere malen bezocht ,maar een garantie aan mijn vriendin kan ik niet geven en ze is er het hart van in dat een ambtenaar beslist of wij huwen of niet .Zoals ik al zei , ze is heel gevoelig op dat vlak ,wij kibbelen constant over het feit dat ik geen garantie kan geven over een huwelijk .

ben trouwens ook al 51 , kheb dus ook geen tijd te verspillen ,mijn vriendin is 10 jaar jonger trouwens , tis niet dat ik met men dochter huw.

ik wil gewoon weten of het al ergens geweigerd is voor een koppel ,misschien kan ik haar daarmee een beetje geruststellen

dus alle reacties welkom aub

Cosyns Guy

Citaat van: gammaracer op zondag 30 september 2012, 10:33:43
Ik zet helemaal geen grote mond op en heb men vriendin reeds meerdere malen bezocht ,maar een garantie aan mijn vriendin kan ik niet geven en ze is er het hart van in dat een ambtenaar beslist of wij huwen of niet .Zoals ik al zei , ze is heel gevoelig op dat vlak ,wij kibbelen constant over het feit dat ik geen garantie kan geven over een huwelijk .

ben trouwens ook al 51 , kheb dus ook geen tijd te verspillen ,mijn vriendin is 10 jaar jonger trouwens , tis niet dat ik met men dochter huw.

ik wil gewoon weten of het al ergens geweigerd is voor een koppel ,misschien kan ik haar daarmee een beetje geruststellen

dus alle reacties welkom aub
Heb je al eens naar die sites gesurft die ik hierboven vermeld heb ? In theorie als je voldoet aan de eisen mogen ze de LC niet weigeren.

gammaracer

ja natuurlijk heb ik dat gedaan ,en dat stelt me enigszins gerust .

het is wat ik al reeds in mijn hoofd had , geen enkele wettelijke basis om onze rechten op een huwelijk te weigeren.


bedankt voor de links Guy
:thumb:

ladgar

Op de website van de ambassade in Manilla staat duidelijk dat het mogelijk de afgifte van de LC uit te stellen , ik heb geen weet van koppels waar dit reeds gebeurd is

http://www.diplomatie.be/Manilanl/default.asp?id=23&ACT=5&content=10&mnu=23

Procedure

De wetgever voorziet dat de ambtenaar van burgerlijke stand waakzaam moet zijn voor de problematiek van de schijn- (art. 146 bis van het BW) en gedwongen (art. 146 van het BW) huwelijken.

De ter Ambassade ontvangen aanvragen worden voorgelegd aan FOD Buitenlandse Zaken te Brussel, Dienst Familierecht en Burgerlijke Stand.

Indien de FOD Buitenlandse Zaken te Brussel, Dienst Familierecht en Burgerlijke Stand een vermoeden heeft dat men te maken heeft met een schijn- of gedwongen huwelijk, zal het hele dossier overgemaakt worden aan de heer Procureur des Konings van de woonplaats van de aanvrager om een bijkomend onderzoek te vragen en het advies in te winnen van de heer Procureur.

De afgifte van het attest zal in dat geval uitgesteld worden tot ontvangst door de Ambassade van het advies van de heer Procureur des Konings.

Indien een complete en geldige set documenten werd voorgelegd en er geen vermoeden van schijn- of gedwongen huwelijk is:

Ø        op dinsdag zal het attest op vrijdag dezelfde week uitgereikt worden.
Ø        op donderdag zal het attest op dinsdag van de volgende week uitgereikt worden

PHwaarde

Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag 29 september 2012, 16:44:12
Citaat van: gammaracer op zaterdag 29 september 2012, 16:01:47
ja ,dames en heren

kunnen ze de legal capacity weigeren ??????
hoe is het in godsnaam mogelijk dat een ambasade een huwelijk kan voorkomen , mijn vriendin is een erg gevoelig iemand en kan geen rampspoed meer zien .

ik zou dus naar daar vertrekken met de bedoeling te trouwen met haar en dan zal dit je maar overkomen .

heeft iemand daar al ervaring mee met het interview  in de ambasade van manilla ,wat betreft de vragen etc.....
kost tenslotte toch veel geld om langs manilla te moeten passeren voor de LC ,je moet zelfs bijna een week verblijven daar want ze beslissen niet direct .
En alleen op 2 dagen in de week van 11-12h , een echte schande is het



In theorie mogen ze het niet weigeren als voldaan is aan al de legale eisen,in praktijk is weer iets anders natuurlijk. Bijvoorbeeld met een groot leeftijds verschil kunnen ze wel eens lastig doen of met de evertuele mogelijkheid van een schijnhuwelijk.Wat de vragen betreft,tja,wijzelf hadden misschien geluk dat ze ons het niet te lastig gemaakt hebben alhoewel ik toch de wenkbrauwen fronste bij een paar ervan.Persoonlijk denk ik dat het het beste is om zo eerlijk als mogelijk de vragen te beantwoorden en oefenen voor je daar heen gaat zodat jullie de zelfde antwoorden op de vragen geven.
Je hoeft daar geen week te verblijven.Op aanvraag en betaling sturen ze de LC met een koerierdienst  naar een adres dat je opgeeft,bv: hotel,huis vriendin...etc.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik 4 jaar geleden gehuwd ben en sindsdien de wetten serieus verscherpt zijn,dus nu zal het 1 en ander wel zo simpel niet meer zijn.Bv:Wijzelf wisten na het interview dat het LC goedgekeurd was,als ik het goed gelezen heb op de website van de Ambassade in Manila sturen ze de aanvraag nu op naar Belgie eventueel voor verder onderzoek.
In elk geval wens ik je veel succes en volharding,denk dat je het nodig zal hebben.



Een interview bij het verkrijgen van de legal capacity? Wat voor soort vragen worden daar dan gesteld?

Mawibata

Citaat van: ladgar op zondag 30 september 2012, 11:13:45
Op de website van de ambassade in Manilla staat duidelijk dat het mogelijk de afgifte van de LC uit te stellen , ik heb geen weet van koppels waar dit reeds gebeurd is


Vroeger werd het wel geweigerd, een iemand heeft er zelfs mee in de krant gestaan.

De ombudsman heeft hem veel geholpen vertelde hij me, en hij heeft nadien toch de LC gekregen.

Ik kan het krantenartikel niet meer terugvinden.   :weetikniet:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Cosyns Guy

Citaat van: PHwaarde op maandag  1 oktober 2012, 10:19:17
Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag 29 september 2012, 16:44:12
Citaat van: gammaracer op zaterdag 29 september 2012, 16:01:47
ja ,dames en heren

kunnen ze de legal capacity weigeren ??????
hoe is het in godsnaam mogelijk dat een ambasade een huwelijk kan voorkomen , mijn vriendin is een erg gevoelig iemand en kan geen rampspoed meer zien .

ik zou dus naar daar vertrekken met de bedoeling te trouwen met haar en dan zal dit je maar overkomen .

heeft iemand daar al ervaring mee met het interview  in de ambasade van manilla ,wat betreft de vragen etc.....
kost tenslotte toch veel geld om langs manilla te moeten passeren voor de LC ,je moet zelfs bijna een week verblijven daar want ze beslissen niet direct .
En alleen op 2 dagen in de week van 11-12h , een echte schande is het



In theorie mogen ze het niet weigeren als voldaan is aan al de legale eisen,in praktijk is weer iets anders natuurlijk. Bijvoorbeeld met een groot leeftijds verschil kunnen ze wel eens lastig doen of met de evertuele mogelijkheid van een schijnhuwelijk.Wat de vragen betreft,tja,wijzelf hadden misschien geluk dat ze ons het niet te lastig gemaakt hebben alhoewel ik toch de wenkbrauwen fronste bij een paar ervan.Persoonlijk denk ik dat het het beste is om zo eerlijk als mogelijk de vragen te beantwoorden en oefenen voor je daar heen gaat zodat jullie de zelfde antwoorden op de vragen geven.
Je hoeft daar geen week te verblijven.Op aanvraag en betaling sturen ze de LC met een koerierdienst  naar een adres dat je opgeeft,bv: hotel,huis vriendin...etc.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik 4 jaar geleden gehuwd ben en sindsdien de wetten serieus verscherpt zijn,dus nu zal het 1 en ander wel zo simpel niet meer zijn.Bv:Wijzelf wisten na het interview dat het LC goedgekeurd was,als ik het goed gelezen heb op de website van de Ambassade in Manila sturen ze de aanvraag nu op naar Belgie eventueel voor verder onderzoek.
In elk geval wens ik je veel succes en volharding,denk dat je het nodig zal hebben.



Een interview bij het verkrijgen van de legal capacity? Wat voor soort vragen worden daar dan gesteld?
Hangt af van de ondervrager,als die een slechte dag heeft word het zweten.
Mijn toen verloofde hebben ze gevraagd hoe oud ze was,gescheiden,kinderen had,of ze geld ontving van mij.
Bij de vraag hoe oud ze was en getrouwd geweest was trok ik wel de wenkbrauwen op toen de ondervraagster antwoordde dat dat niet kon dat mijn toen verloofde antwoorde van niet.Ze zei vlakaf dat dat de gewoonte niet was in de Filipijnen.
Op haar vraag hoe we elkaar leerden kennen keek ze ook al niet al te happy de ondervraagster...we hebben elkaar leren kennen op een chatsite,Megafriends genaamd.Maar daar is ze niet al te diep op ingegaan.
Dat waren zowat de belangrijkste vragen als ik mij herinner,al bij al viel het nog mee en op de vraag of de LC toegekend was wisten we direct het antwoord:positief.
Als ik een goeie raad mag geven is het wel de raad om kalm en beleefd te blijven,persoonlijk denk ik dat men daar het verst mee komt.
Maar ieder inteview is anders,bij sommigen verloopt het vlot ,bij anderen,tja,vraagt men de neuskeutels uit de neus.
En wat betreft hoeveel keer men elkaar al ontmoet heeft was ik gewoon eerlijk en antwoorde: De eerste maal dat ik haar zie in levende lijve.
Misschien hadden we het geluk dat mijn toen verloofde reeds 36 was en het leeftijdsverschil wel groot was ( 15 jaar )maar blijkbaar niet te groot om er een punt van
te maken.
Misschien 1 puntje nog,onderschat de ondervraagster of ondervrager niet,na honderden interviews weten ze meestal met wat voor vlees ze in de kuip hebben.

a007esprit

goed raad oefen wat op mogelijke vragen, Bij mij waren er 5 koppels  , wij waren bij de 2 enige die een Legal capacity kregen.
ze vragen natuurlijk waar je elkaar leerde kennen , namen vader moeder , broers ........ zelf hebben ze gevraagd aan welke kant van het bed we slapen :denk: . ja echt !!!  dus normaal geen probleem als je elkaar goed kent.

Amice

Dat zijn toch eigenlijk vragen die niet door de beugel kunnen.
Volgende vraag zou maar zo kunnen zijn :" is uw man links of rechts dragend?"

Ik vind dat Belgie daar veels te ver in gaat maar niemand die daar bezwaar tegen maakt. :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

dolfijn76

Ik heb die vragen in de tijd nooit gehad. Maar ja wij zijn ook voor de wet in België getrouwd (2005) en later voor de kerk (2007) in de Filippijnen. Moet wel zeggen dat ik toch ook ogen trok bij dat seminar. Zit je daar met 5 koppels en dan vragen ze dood serieus of men al sex heeft gehad voor het huwelijk en zo van die dingen. Vond het best wel grappig en vooral om de gezichten van de Filipina's te zien.  De vragenlijst die we vooraf moesten invullen kon ook wel tellen. Zoiets kan je je echt niet voorstellen in België. Maar goed ieder land zijn charmes zeker.

O.B.Bommel

Citaat van: dolfijn76 op dinsdag  6 november 2012, 02:17:17
...... Moet wel zeggen dat ik toch ook ogen trok bij dat seminar. Zit je daar met 5 koppels en dan vragen ze dood serieus of men al sex heeft gehad voor het huwelijk en zo van die dingen. Vond het best wel grappig en vooral om de gezichten van de Filipina's te zien.......
Die dag kan ik mij ook nog wel herinneren. Net een voorstelling. Ten eerste had ik het idee dat ik beter voor de klas kon staan en de lerares er in.
Maar ze deed haar best en vanwege de handtekening maakte ik het haar niet te moeilijk, ze wist toch al niet hoe een houding te geven, dus maakte ik maar wat grapjes hetgeen ons op de bijnaam "the jolly couple" kwam te staan. In de groep zat ook een  :smiley-philippines: weduwnaar met veel ervaring, dus had ik gelijk een maatje.

Ach, is weer eens iets anders dan woensdag-rijbewijsdag op Saba.

Het meeste heb ik gelachen over de bloedserieuze uitleg over het verbouwen van groente om je huishouden rond te krijgen.
Maar volgens mij waren we allemaal geslaagd, terwijl je duidelijk kon zien dat een koppel duidelijk te jong was om het allemaal te vatten, dus heeft zo'n seminar alleen zin als je die koppels behoed voor problemen.
Ze zal wel zwanger geweest zijn.....
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam