Verzenden van Dozen (Balikbayan door to door service)

Gestart door Johan En Elvie, zaterdag 20 februari 2010, 16:36:37

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: Johan En Elvie op zondag 11 november 2012, 13:35:19
Citaat van: vvjoris op zondag 11 november 2012, 01:56:27
Citaat van: Johan En Elvie op zaterdag 10 november 2012, 09:14:33
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag  9 november 2012, 15:38:08
Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag  9 november 2012, 15:10:50
....

....
Tja, beetje lastig, maar als je niet kunt leveren wat je belooft is dat het probleem van de ondernemer.
Als je gewoon zegt dat je vol zit en dat je niet meer capaciteit hebt krijg je die problemen niet.

....

Tja 99% of meer van onze klanten kunnen we tevreden stellen


Wat mij betreft doen Johan en Elvie héél erg hun best en leveren ze véél meer kwaliteit af dan kan verwacht worden voor zo'n lage prijs. Als je zeker wil zijn dat je doos in de container zit die op 10 december vertrekt, dan lever je wat vroeger aan dan 9 december é...

Wat we ook doen nu is prioriteit geven aan dozen die VOLLEDIG zijn ingetaped zoals wij altijd vragen aan onze klanten en ook op de website en facebook enz steeds vermelden.
Sommigen nemen dit niet zo nauw en doen het niet om onverklaarbare reden.
Ze vinden geen tape in de winkels? ze vinden het misschien te duur? (bij ons 1,50 euro per rol en 1 rol is goed voor 1 doos)
Of de doos is reeds eerder ongeschonden zonder tape afgeleverd, dat kan wel goed zijn maar heeft het er dan op geregend? Dit kan je maar beter uitsluiten.
Het is wel zo dat de container aangenomen wordt en in het magazijn binnen wordt uitgeladen dus niet in de regen maar de dozen moeten ook verder gedragen worden door vele handen en het kan dus zijn dat je doos op een vessel staat waar het wel in regent of de trycycle die het laatste deel moet doen of zelfs helemaal aan het begin van de trip hier in België als we de container laden, dan moeten wij met de dozen op paletten naar buiten met de vorklift om ze op de container te plaatsen en als het dan juist regent is het ook mis.
We kunnen dan dozen die zijn getaped eens afdrogen met een doek en klaar is kees.

Als na aandringen de klanten hun dozen totaal niet getaped aanleveren en we hebben niet meer de tijd om dit allemaal zelf te doen dan houden we dozen zonder tape hier.
Ik wil namelijk nooit dozen sturen die niet VOLLEDIG getaped zijn, als de klanten het niet doen doe ik het dan maar zelf als er dus tijd voor is.
Maar als je de laatste 2 a 3 dagen 100 dozen krijgt zonder tape dan is het voor mij ook onmogelijk om die allemaal nog te tapen.

Waarom vind ik dit zo belangrijk?
Nu zal je zeggen als ze het niet doen hoef jij dat toch niet te doen in hun plaats, en daar ben ik het volledig mee akkoord maar toch tape ik ze zelf.
Waarom dan?
Als er iets met hun doos gebeurd dan nadien tijdens het transport (dozen worden uitgeladen en het regent en het karton gaat stuk en hun doos scheurt open) wat of wie gaan ze dan blameren?
Juist dan komen ze bij mij terecht maar niet rechtstreeks, dan gaan ze dat overal rondvertellen zonder er natuurlijk bij te zeggen dat het hun eigen fout is hé.
Het is het resultaat dat telt, doos stuk goederen verloren, hoe dit dan tot stand is gekomen is van minder belang wij zitten met de gebakken peren.
Daarom geef ik hen niet de kans om dit te gaan vertellen en zorg ik er wel voor dat dit niet kan gebeuren ook al kost het mij dan een rol tape en het werk.

Er zijn er ook die de doos maar half tapen, juist boven en onderkant maar de regen loopt ook over het middendeel hé dus gaat de doos daar stuk, je doos is sterk boven en onder en in het midden zwak en de ketting breekt aan de zwakste schakel.
Het is zelfs zo dat de doos dan nog sneller gaat scheuren omdat de boven en onderkant zo sterk is dat dit het middendeel volledig open scheurt.


Groot gelijk Johan, maar jij bent veel te braaf ... je zou moeten zeggen 'niet getaped? Dat is dan 10 euro extra aub', en dat is dan nog goedkoop.... En je maakt de deadline om dozen binnen te brengen 2 dagen vroeger é, dat geeft je wat meer tijd.... Als die klanten 10 euro extra teveel vinden en op een ander gaan, so what? Je geraakt nu al niet door je werk....


Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Kano

Misschien is het een idee om de dozen in plastic folie te wikkelen, zoals men op de luchthavens doet.   :weetikniet:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Ik dacht eigenlijk dat volledig tapen aanbevolen werd omdat de containers gegast worden, :weetikniet:  regen is dan een ander voordeel die daarmee gewonnen wordt.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Johan En Elvie

Citaat van: Kano op maandag 12 november 2012, 03:47:55
Misschien is het een idee om de dozen in plastic folie te wikkelen, zoals men op de luchthavens doet.   :weetikniet:

Liever niet in plastiek folie en wel om volgende reden.
Die plastiek komt los als je de dozen verplaatst en andere dozen op of onder plaatst en dan zit je karton terug bloot.
Dozen met die plastiek folie schuiven helemaal niet en dan is het moeilijk om die te laden, je kan ze niet doorschuiven.
Als er plastiek folie rond is doe ik er nog tape bovenop om het handelbaar te maken.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

Citaat van: Amice op maandag 12 november 2012, 04:32:12
Ik dacht eigenlijk dat volledig tapen aanbevolen werd omdat de containers gegast worden, :weetikniet:  regen is dan een ander voordeel die daarmee gewonnen wordt.

Het geeft niets dan voordelen indien de dozen volledig getaped zijn.
Je doos is veel sterker
Je doos schuift overal goed door waardoor je er bij het verplaatsen geen gaten in stampt (je moet weten dat heel veel dozen tussen de 70 en 100 kg zijn met hun voeding in blik, dranken enz...) Als je dan een doos vlot kan schuiven spaar je ook je rug hé.
Je doos kan tegen een beetje vocht, als het regent en je kuist de doos met een doek af blijft ze mooi droog, als ze niet getaped is dan dringt het nat in het karton en is je doos heel zwak op de plaatsen waar geen tape is.
Een doos maar half tapen is dus ook geen oplossing.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Kano

Nog een vraag? Bestaan er geen geplastificeerde dozen of komt dat te duur?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Johan En Elvie

Citaat van: Kano op maandag 12 november 2012, 09:35:05
Nog een vraag? Bestaan er geen geplastificeerde dozen of komt dat te duur?

Alles zal bestaan denk ik of anders maken ze het op bestelling.
Maar het komt veel te duur uit.
Dan liever wat meer werk om ze te tapen en het kan nu toch geen enkel probleem zijn voor de zender om dit zelf te doen hé, iedereen wil dat zijn spullen veilig aankomen het is duur genoeg om een doos gevuld te krijgen en de zending te betalen.
Het maakt echt wel een heel groot verschil uit of je doos getaped is of niet.
Waarom hebben wij nooit problemen met opengescheurde dozen en anderen wel?
Juist omdat ik ervoor zorg dat geen enkele doos ongetaped de deur uitgaat, als anderen dit werk niet willen doen moeten ze dan maar nadien op de blaren zitten.
Klanten die ergens anders slechte ervaringen hebben hiermee lopen naar ons over.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

callebaut

Ik heb eens dozen gezien en die waren vernist ....geen tape ....  :jajaja:

Johan En Elvie

Citaat van: callebaut op maandag 12 november 2012, 11:21:33
Ik heb eens dozen gezien en die waren vernist ....geen tape ....  :jajaja:

Kan eventueel ook maar het is voor het eerst dat ik dit hoor.
Als ze maar zo goed als waterdicht worden gemaakt, maar nu een spuitbus of pot vernis kopen of een rol tape ik zou het wel weten wat het voordeligst is.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Willy

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag  9 november 2012, 15:38:08
Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag  9 november 2012, 15:10:50
....
Er zijn vorige maand 37 dozen hier blijven staan die er ook niet meer opkonden.
Wat heb ik dan gedaan? ik heb dozen hier gehouden die moeten geleverd worden in Metro Manila of dicht bij in Luzon.
......
Het probleem waar we nu mee kampen is dat we voor sommige perioden te veel dozen hebben.
Er zaten op die 40 voet vorige maand zo'n 340 stuks op (kleine en grote dozen bij elkaar) en dan was het nog een high cube 40 feet dus groter was er niet beschikbaar.
ik weet nu gaan er zeggen er is ook 45 feet maar die company heeft deze niet en zou die moeten gaan lenen voor een to hoge kostprijs.

Wij zitten in de andere perioden nu een beetje tussen 2 vuren, een kleine container is te klein aan het worden en een 40 feet is nog te groot, dus kan ik het volgende doen.
Ofwel wacht ik tot er genoeg zijn voor een 40 voet, ofwel laat ik de 20 voet op tijd vertrekken en hou ik steeds dozen hier.
In het eerste geval is alles iets langer onderweg en in het 2de geval hebben die dozen die hier moeten blijven de pech dat ze een maand langer onderweg zijn.
Soms is het niet eenvoudig hoor om voor iedereen goed te doen.
....
Tja, beetje lastig, maar als je niet kunt leveren wat je belooft is dat het probleem van de ondernemer.
Als je gewoon zegt dat je vol zit en dat je niet meer capaciteit hebt krijg je die problemen niet. Dan kunnen de potentiele klanten op zoek naar iemand die wel kan leveren.
Die dozen versturen is duur genoeg, daar zit het ondernemersrisico in verwerkt zou ik zo zeggen. Dan maar een grotere container met een beetje loze ruimte.

Als dat veel gaat voorkomen raak je de klanten kwijt. Een ondernemer die zijn tent niet goed kan draaien is geen lang leven beschoren.
Het is maar een tip hoor, jij bent de ondernemer.
Inderdaad Bommel, dan begint de Belg Filipijnse toestanden te importeren.
Dat er externe factoren (staking, stormweer, moeilijke douanen, gekaapte boot,enz.) zijn die je als ondernemer niet in de hand hebt daar kan ik begrip voor opbrengen. Maar eerst "barnum reclame" verspreiden op het internet om klanten te ronselen bij eventuele concurenten om vervolgens tot de vaststelling te komen dat je het niet waar kan maken door het overaanbod. Dan gaan verkondigen dat de klanten voor 99% content zijn, terwijl hij niet eens weet wat de reacties zijn van de 31 te late dozen, vind ik erover. En dan blijft het niet met die 31 in overaanbod. Daar komen dan nog dozen bij die gewoon blijven staan op zijn contact adressen.
Inderdaad Bommel het ligt aan de ondernemer en niet aan de klant, al wil hij dat graag laten uitschijnen en zoekt hij allerlei foefkes om zich goed te praten!!!!