Verzenden van Dozen (Balikbayan door to door service)

Gestart door Johan En Elvie, zaterdag 20 februari 2010, 16:36:37

Vorige topic - Volgende topic

Johan En Elvie

Citaat van: Willy op maandag 12 november 2012, 14:12:31
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag  9 november 2012, 15:38:08
Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag  9 november 2012, 15:10:50
....
Er zijn vorige maand 37 dozen hier blijven staan die er ook niet meer opkonden.
Wat heb ik dan gedaan? ik heb dozen hier gehouden die moeten geleverd worden in Metro Manila of dicht bij in Luzon.
......
Het probleem waar we nu mee kampen is dat we voor sommige perioden te veel dozen hebben.
Er zaten op die 40 voet vorige maand zo'n 340 stuks op (kleine en grote dozen bij elkaar) en dan was het nog een high cube 40 feet dus groter was er niet beschikbaar.
ik weet nu gaan er zeggen er is ook 45 feet maar die company heeft deze niet en zou die moeten gaan lenen voor een to hoge kostprijs.

Wij zitten in de andere perioden nu een beetje tussen 2 vuren, een kleine container is te klein aan het worden en een 40 feet is nog te groot, dus kan ik het volgende doen.
Ofwel wacht ik tot er genoeg zijn voor een 40 voet, ofwel laat ik de 20 voet op tijd vertrekken en hou ik steeds dozen hier.
In het eerste geval is alles iets langer onderweg en in het 2de geval hebben die dozen die hier moeten blijven de pech dat ze een maand langer onderweg zijn.
Soms is het niet eenvoudig hoor om voor iedereen goed te doen.
....
Tja, beetje lastig, maar als je niet kunt leveren wat je belooft is dat het probleem van de ondernemer.
Als je gewoon zegt dat je vol zit en dat je niet meer capaciteit hebt krijg je die problemen niet. Dan kunnen de potentiele klanten op zoek naar iemand die wel kan leveren.
Die dozen versturen is duur genoeg, daar zit het ondernemersrisico in verwerkt zou ik zo zeggen. Dan maar een grotere container met een beetje loze ruimte.

Als dat veel gaat voorkomen raak je de klanten kwijt. Een ondernemer die zijn tent niet goed kan draaien is geen lang leven beschoren.
Het is maar een tip hoor, jij bent de ondernemer.
Inderdaad Bommel, dan begint de Belg Filipijnse toestanden te importeren.
Dat er externe factoren (staking, stormweer, moeilijke douanen, gekaapte boot,enz.) zijn die je als ondernemer niet in de hand hebt daar kan ik begrip voor opbrengen. Maar eerst "barnum reclame" verspreiden op het internet om klanten te ronselen bij eventuele concurenten om vervolgens tot de vaststelling te komen dat je het niet waar kan maken door het overaanbod. Dan gaan verkondigen dat de klanten voor 99% content zijn, terwijl hij niet eens weet wat de reacties zijn van de 31 te late dozen, vind ik erover. En dan blijft het niet met die 31 in overaanbod. Daar komen dan nog dozen bij die gewoon blijven staan op zijn contact adressen.
Inderdaad Bommel het ligt aan de ondernemer en niet aan de klant, al wil hij dat graag laten uitschijnen en zoekt hij allerlei foefkes om zich goed te praten!!!!

Willytje toch, plaats hier nu eens de waarheid wat er tussen u en mij is gebeurd dan kunnen de mensen hier hun oordeel vellen.
Begin alvast maar uw verhaal te plaatsen.
Maar probeer hierbij vooral niet te liegen want dat is wat je doet om je gelijk te kunnen halen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

Citaat van: Johan En Elvie op maandag 12 november 2012, 14:21:31
Citaat van: Willy op maandag 12 november 2012, 14:12:31
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag  9 november 2012, 15:38:08
Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag  9 november 2012, 15:10:50
....
Er zijn vorige maand 37 dozen hier blijven staan die er ook niet meer opkonden.
Wat heb ik dan gedaan? ik heb dozen hier gehouden die moeten geleverd worden in Metro Manila of dicht bij in Luzon.
......
Het probleem waar we nu mee kampen is dat we voor sommige perioden te veel dozen hebben.
Er zaten op die 40 voet vorige maand zo'n 340 stuks op (kleine en grote dozen bij elkaar) en dan was het nog een high cube 40 feet dus groter was er niet beschikbaar.
ik weet nu gaan er zeggen er is ook 45 feet maar die company heeft deze niet en zou die moeten gaan lenen voor een to hoge kostprijs.

Wij zitten in de andere perioden nu een beetje tussen 2 vuren, een kleine container is te klein aan het worden en een 40 feet is nog te groot, dus kan ik het volgende doen.
Ofwel wacht ik tot er genoeg zijn voor een 40 voet, ofwel laat ik de 20 voet op tijd vertrekken en hou ik steeds dozen hier.
In het eerste geval is alles iets langer onderweg en in het 2de geval hebben die dozen die hier moeten blijven de pech dat ze een maand langer onderweg zijn.
Soms is het niet eenvoudig hoor om voor iedereen goed te doen.
....
Tja, beetje lastig, maar als je niet kunt leveren wat je belooft is dat het probleem van de ondernemer.
Als je gewoon zegt dat je vol zit en dat je niet meer capaciteit hebt krijg je die problemen niet. Dan kunnen de potentiele klanten op zoek naar iemand die wel kan leveren.
Die dozen versturen is duur genoeg, daar zit het ondernemersrisico in verwerkt zou ik zo zeggen. Dan maar een grotere container met een beetje loze ruimte.

Als dat veel gaat voorkomen raak je de klanten kwijt. Een ondernemer die zijn tent niet goed kan draaien is geen lang leven beschoren.
Het is maar een tip hoor, jij bent de ondernemer.
Inderdaad Bommel, dan begint de Belg Filipijnse toestanden te importeren.
Dat er externe factoren (staking, stormweer, moeilijke douanen, gekaapte boot,enz.) zijn die je als ondernemer niet in de hand hebt daar kan ik begrip voor opbrengen. Maar eerst "barnum reclame" verspreiden op het internet om klanten te ronselen bij eventuele concurenten om vervolgens tot de vaststelling te komen dat je het niet waar kan maken door het overaanbod. Dan gaan verkondigen dat de klanten voor 99% content zijn, terwijl hij niet eens weet wat de reacties zijn van de 31 te late dozen, vind ik erover. En dan blijft het niet met die 31 in overaanbod. Daar komen dan nog dozen bij die gewoon blijven staan op zijn contact adressen.
Inderdaad Bommel het ligt aan de ondernemer en niet aan de klant, al wil hij dat graag laten uitschijnen en zoekt hij allerlei foefkes om zich goed te praten!!!!

Leg dat eens nader uit? begrijp daar niet veel van.
Hoe kan je nu reklame gaan maken bij uw concurenten
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

Citaat van: Johan En Elvie op maandag 12 november 2012, 14:28:27
Citaat van: Johan En Elvie op maandag 12 november 2012, 14:21:31
Citaat van: Willy op maandag 12 november 2012, 14:12:31
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag  9 november 2012, 15:38:08
Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag  9 november 2012, 15:10:50
....
Er zijn vorige maand 37 dozen hier blijven staan die er ook niet meer opkonden.
Wat heb ik dan gedaan? ik heb dozen hier gehouden die moeten geleverd worden in Metro Manila of dicht bij in Luzon.
......
Het probleem waar we nu mee kampen is dat we voor sommige perioden te veel dozen hebben.
Er zaten op die 40 voet vorige maand zo'n 340 stuks op (kleine en grote dozen bij elkaar) en dan was het nog een high cube 40 feet dus groter was er niet beschikbaar.
ik weet nu gaan er zeggen er is ook 45 feet maar die company heeft deze niet en zou die moeten gaan lenen voor een to hoge kostprijs.

Wij zitten in de andere perioden nu een beetje tussen 2 vuren, een kleine container is te klein aan het worden en een 40 feet is nog te groot, dus kan ik het volgende doen.
Ofwel wacht ik tot er genoeg zijn voor een 40 voet, ofwel laat ik de 20 voet op tijd vertrekken en hou ik steeds dozen hier.
In het eerste geval is alles iets langer onderweg en in het 2de geval hebben die dozen die hier moeten blijven de pech dat ze een maand langer onderweg zijn.
Soms is het niet eenvoudig hoor om voor iedereen goed te doen.
....
Tja, beetje lastig, maar als je niet kunt leveren wat je belooft is dat het probleem van de ondernemer.
Als je gewoon zegt dat je vol zit en dat je niet meer capaciteit hebt krijg je die problemen niet. Dan kunnen de potentiele klanten op zoek naar iemand die wel kan leveren.
Die dozen versturen is duur genoeg, daar zit het ondernemersrisico in verwerkt zou ik zo zeggen. Dan maar een grotere container met een beetje loze ruimte.

Als dat veel gaat voorkomen raak je de klanten kwijt. Een ondernemer die zijn tent niet goed kan draaien is geen lang leven beschoren.
Het is maar een tip hoor, jij bent de ondernemer.
Inderdaad Bommel, dan begint de Belg Filipijnse toestanden te importeren.
Dat er externe factoren (staking, stormweer, moeilijke douanen, gekaapte boot,enz.) zijn die je als ondernemer niet in de hand hebt daar kan ik begrip voor opbrengen. Maar eerst "barnum reclame" verspreiden op het internet om klanten te ronselen bij eventuele concurenten om vervolgens tot de vaststelling te komen dat je het niet waar kan maken door het overaanbod. Dan gaan verkondigen dat de klanten voor 99% content zijn, terwijl hij niet eens weet wat de reacties zijn van de 31 te late dozen, vind ik erover. En dan blijft het niet met die 31 in overaanbod. Daar komen dan nog dozen bij die gewoon blijven staan op zijn contact adressen.
Inderdaad Bommel het ligt aan de ondernemer en niet aan de klant, al wil hij dat graag laten uitschijnen en zoekt hij allerlei foefkes om zich goed te praten!!!!

Leg dat eens nader uit? begrijp daar niet veel van.
Hoe kan je nu reklame gaan maken bij uw concurenten

Er waren geen 31 dozen maar 37 dozen die hier moesten blijven omdat we er te veel hadden.
En neen ze blijven ze zullen niet te laat geleverd worden, het was de bedoeling om die dozen VOOR KERSTMIS te leveren bij de klanten en daar gaan we ook in lukken zonder onvoorziene omstandigheden (maar er kan bij elke zending vertraging oplopen maar we duimen voor een vlotte levering)
Het zijn dozen bestemd voor Metro Manila en die zijn mist lang onderweg daarom heb ik gekozen om die dozen hier te houden en een VERVROEGDE zending te sturen die al is vertrokken (en waar mijnheer Willy dacht dat zijn doos daar zou bijgemoeten hebben terwijl hij ze pas op 2 november heeft binnengebracht terwijl de laatste ophaaldag 31 oktober was voor deze vervroegde zending)

Het enige verschil is nu dat de zending waarbij normaal de laatste ophaaldag 10 november was uitgesteld is naar 15 november dus 5 dagen later dan eerst voorzien.
Zijn doos is binnen van 2 november dus zou die meegaan met de zending van 15 november maar dat is niet goed voor mijnheer.
hij kan dit maar niet begrijpen.
Hij zegt dan heb ik mijn doos daar veel te laat en zou ik al bijna terugkomen als die doos daar aankomt, terwijl hij in zijn eerste mail schreef dat hij daar 3 maand blijft.
Als hij zijn doos daar eerder had gewild dan had hij ze al moeten sturen in oktober met de grote zending.
Of indien je zeker wil zijn dat je doos er op een paar dagen is of op een bepaalde dag aankomt dan zend je die gewoon met luchtpost via DHL of zo maar dat kost dan weer te veel.
Klanten moeten eens weten dat zij dit niet in de hand hebben als ze een doos via balikbayan sturen, de levertijd kan je nooit op voorhand vastleggen, je kan dit denken maar soms heeft het vertraging hé daar kan je niet onder uit.
Als ikzelf voor mij een doos zend en ik ga naar daar dan zorg ik er voor dat mijn doos reeds ter plaatse is voor ik hier op het vliegtuig stap.

Dat hij nu boos is komt omdat ik nadat ik hem dit hier met handen en voeten probeerde uit te leggen volharde en steeds bleef zeggen dat ik mijn CONTRACT niet nakom, dat ik gewoon heb gezegd haal je doos terug bij mijn agent ik wil ze niet meer zenden. Ik laat niet op mijn kop kakken.

En voor de rest is er geen enkele doos bij mijn agenten blijven staan zoals hij hier tracht te beweren.
Zijn doos staat er nog ja maar die was ook TE LAAT binnen.
Hij kan ze nu gerust met de concurentie zenden.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Cosyns Guy

Heb zo de indruk dat een hoop leden hier geen flauw benul hebben wat een transport naar het buitenland eigenlijk inhoud.
Er zijn zoveel factoren die meespelen dat er eigenlijk 1 zekerheid is en dat is dat er geen zekerheid voor de 100 percent is kwestie transport.
En nu mag de ondernemer nog zo goed zijn,als ik dan hier lees dat mensen dozen 2 dagen voor het vertrek van de container binnenbrengen,tja dan staat
de ondernemer ook met de rug tegen de muur bij gebrek aan plaats in de container.
Zit zelf in het transport,als chauffeur internationaal, dus denk ik wel dat ik min of meer op de hoogte ben van wat er zowat allemaal kan mislopen in het vervoer van goederen.En dat is dan nog maar in Europa alleen,laat staan overzee.
En eerlijk is eerlijk,het is niet altijd de schuld van de vervoerder of ondernemer maar in het gros van de gevallen de klant zelf die zijn goederen verzend.
Maar ja,met oogkleppen oplopen en geen reden kunnen verstaan is makkelijker dan zelf schuld durven te bekennen.



vvjoris

Citaat van: Johan En Elvie op maandag 12 november 2012, 14:21:31
Citaat van: Willy op maandag 12 november 2012, 14:12:31
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag  9 november 2012, 15:38:08
Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag  9 november 2012, 15:10:50
....
Er zijn vorige maand 37 dozen hier blijven staan die er ook niet meer opkonden.
Wat heb ik dan gedaan? ik heb dozen hier gehouden die moeten geleverd worden in Metro Manila of dicht bij in Luzon.
......
Het probleem waar we nu mee kampen is dat we voor sommige perioden te veel dozen hebben.
Er zaten op die 40 voet vorige maand zo'n 340 stuks op (kleine en grote dozen bij elkaar) en dan was het nog een high cube 40 feet dus groter was er niet beschikbaar.
ik weet nu gaan er zeggen er is ook 45 feet maar die company heeft deze niet en zou die moeten gaan lenen voor een to hoge kostprijs.

Wij zitten in de andere perioden nu een beetje tussen 2 vuren, een kleine container is te klein aan het worden en een 40 feet is nog te groot, dus kan ik het volgende doen.
Ofwel wacht ik tot er genoeg zijn voor een 40 voet, ofwel laat ik de 20 voet op tijd vertrekken en hou ik steeds dozen hier.
In het eerste geval is alles iets langer onderweg en in het 2de geval hebben die dozen die hier moeten blijven de pech dat ze een maand langer onderweg zijn.
Soms is het niet eenvoudig hoor om voor iedereen goed te doen.
....
Tja, beetje lastig, maar als je niet kunt leveren wat je belooft is dat het probleem van de ondernemer.
Als je gewoon zegt dat je vol zit en dat je niet meer capaciteit hebt krijg je die problemen niet. Dan kunnen de potentiele klanten op zoek naar iemand die wel kan leveren.
Die dozen versturen is duur genoeg, daar zit het ondernemersrisico in verwerkt zou ik zo zeggen. Dan maar een grotere container met een beetje loze ruimte.

Als dat veel gaat voorkomen raak je de klanten kwijt. Een ondernemer die zijn tent niet goed kan draaien is geen lang leven beschoren.
Het is maar een tip hoor, jij bent de ondernemer.
Inderdaad Bommel, dan begint de Belg Filipijnse toestanden te importeren.
Dat er externe factoren (staking, stormweer, moeilijke douanen, gekaapte boot,enz.) zijn die je als ondernemer niet in de hand hebt daar kan ik begrip voor opbrengen. Maar eerst "barnum reclame" verspreiden op het internet om klanten te ronselen bij eventuele concurenten om vervolgens tot de vaststelling te komen dat je het niet waar kan maken door het overaanbod. Dan gaan verkondigen dat de klanten voor 99% content zijn, terwijl hij niet eens weet wat de reacties zijn van de 31 te late dozen, vind ik erover. En dan blijft het niet met die 31 in overaanbod. Daar komen dan nog dozen bij die gewoon blijven staan op zijn contact adressen.
Inderdaad Bommel het ligt aan de ondernemer en niet aan de klant, al wil hij dat graag laten uitschijnen en zoekt hij allerlei foefkes om zich goed te praten!!!!

Willytje toch, plaats hier nu eens de waarheid wat er tussen u en mij is gebeurd dan kunnen de mensen hier hun oordeel vellen.
Begin alvast maar uw verhaal te plaatsen.
Maar probeer hierbij vooral niet te liegen want dat is wat je doet om je gelijk te kunnen halen.

Mmmmm, er is precies een voorgeschiedenis met een conflictje tussen Willy en Johan....

Los daarvan, heb ik de indruk dat Willy niet goed thuis is in wat er allemaal gebeurt als je onderneemt.... Of het nu in  :eu: :vl: :nederlandsevlag: :belgiesmiley: of  :smiley-philippines:, overal valt het dikwijls voor dat mensen zich niet aan afspraken houden, en wie de eindverantwoordelijkheid heeft tegenover de eindklant heeft altijd de bonen gefret. Zo kan een ondernemer failliet gaan als hij zijn leveranciers niet kan betalen omdat zijn personeel de zaak naar de kl... doen of zijn klanten niet betalen. Maar, dat is ondernemingsrisico... Daarom moet de ondernemer zich indekken, en in dit geval zou ik dus zeggen:

1. boxen binnen 5 dagen voor de boot vertrekt
2. first come first serve, als de container vol is, gaan 'latere' boxen naar het volgende shipment
3. tapen verplicht, zoniet tapen we zelf en da's 10 euro extra

Voor het uitleveren in  :smiley-philippines: is het uiteraard wel noodzakelijk ginder mensen te hebben die zich aan hun afspraken houden, dus geen pesos voor uitlevering ginder zonder ontvangstbevestiging van de bestemmeling...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Pascal&Katiren

Citaat van: Cosyns Guy op maandag 12 november 2012, 14:57:47
Heb zo de indruk dat een hoop leden hier geen flauw benul hebben wat een transport naar het buitenland eigenlijk inhoud.
Er zijn zoveel factoren die meespelen dat er eigenlijk 1 zekerheid is en dat is dat er geen zekerheid voor de 100 percent is kwestie transport.
En nu mag de ondernemer nog zo goed zijn,als ik dan hier lees dat mensen dozen 2 dagen voor het vertrek van de container binnenbrengen,tja dan staat
de ondernemer ook met de rug tegen de muur bij gebrek aan plaats in de container.
Zit zelf in het transport,als chauffeur internationaal, dus denk ik wel dat ik min of meer op de hoogte ben van wat er zowat allemaal kan mislopen in het vervoer van goederen.En dat is dan nog maar in Europa alleen,laat staan overzee.
En eerlijk is eerlijk,het is niet altijd de schuld van de vervoerder of ondernemer maar in het gros van de gevallen de klant zelf die zijn goederen verzend.
Maar ja,met oogkleppen oplopen en geen reden kunnen verstaan is makkelijker dan zelf schuld durven te bekennen.




En dan lees ik hier ook nog eens dat velen de dozen niet netjes tapen, mja alsof anderen toch niks beters te doen hebben dan hun tijd en geld er in te steken om het voor hun te doen???
Had ik beter mijn doos ook via jullie verzonden.
Ik had een doos 3 maanden geleden ondertussen verzonden via een bedrijf wat ik maar niet ga noemen.
Zending was ~verloren~ of zou nog kunnen aankomen.
De inhoud zat in plastic en de doos was helemaal getaped.
Nu kunnen ze hem blijkbaar nietmeer terugvinden?


PS: petje af voor jullie werk om er zoveel tijd en zorg in te steken.

Rich

De logistiek in goederenvervoer, en dan voornamelijk naar het buitenland wordt sterk onderschat.

Als Johan dozen over heeft die niet op de container kunnen dan heeft dat niets te maken met "overaanbod" en dat je dan beloftes niet waar kunt maken  :neeneenee:

Zeg precies tegen de klant wat er scheelt en leg uit dat het in zulke gevallen langer kan duren. Klanten die dat niet niet begrijpen ben je liever kwijt dan rijk.

Klant is koning?   NO WAY!   Niet ten koste van wat weet ik al zo. Je bent en blijft je eigen baas en regelt het naar eigen goeddunken.
Rich de Nederbelg.

O.B.Bommel

Toch geweldig dat de deskundige ondernemers in ruime mate aanwezig zijn op dit forum.
Misschien heb ik er wel geen benul van wat transport naar het buitenland inhoudt. Daarover later, want daar ging het niet over.

De opmerking werd geplaatst omdat de "ondernemer" reeds vooraf aangeeft (anders moet hij dat niet zo schrijven)dat er een grote kans is dat hij niet aan zijn verplichtingen kan voldoen omdat er teveel dozen zijn of weer te weinig voor een grotere container, whatever.
Als dat zo is dan moet je geen bovenmatige verwachtingen scheppen. Niks meer en niks minder, de rest is het zo mooi gebezigde woord "ondernemersrisico".
Eigenlijk was ik daar gewoon klaar mee, edoch dan komt weer van het een het ander. Ik heb nooit een negatieve ervaring gehad dus heb ik geen persoonlijk belang bij de post. Ach, en 99% is "maar" een percentage.

Nu heb ik altijd op school geleerd dat ondernemers vooral als doel hebben winst te maken en geen filantropen zijn die er alleen maar geld bijleggen. De ondernemer die mij vertelt doe maar een beetje minder want ik heb winst genoeg ben ik nog niet tegen het lijf gelopen. Als het grosso modo niks zou opleveren zouden ze het ook niet doen ben ik maar zo naief om te denken.
Het is mij ook nog bekend dat het niet meevalt, het is me inderdaad een raadsel hoe je die dozen altijd ongeopend door de douane in de PH krijgt, dat moet nogal wat corruption fee kosten of je moet goede relaties hebben bij de douane wat zich dan terugverdient. Als ik dat allemaal zou weten kan ik het zelf wel, dus daarom betaal ik die hoge tarieven, tenminste gerelateerd aan een simpele inhoudsberekening. Een kennis die een keer een container verscheepte bij emigratie moest wel het nodige bijlappen tenminste.

Ik gun verder iedereen zijn onderneming en zijn winst, maar we moeten nu ook weer niet al te zielig gaan doen, anders hoor ik graag precies hoe het werkt met de adressen/contacten erbij, dan ga ik het zelf wel doen.

Misschien een ideetje: Rode stickers die wel mee moeten en groene voor wie het niet uitmaakt maar dan een beetje goedkoper, zo werkt de post ook. Of ben ik nu raar?


Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

vvjoris

De golden sixties liggen al lang achter ons.... er kan eindeloos gediscusieerd worden of de kleine zelfstandige het nu beter of slechter heeft dan de loonslaaf maar in de huidige situatie komt het er als ondernelmer op de eerste plaats op aan om te overleven, zeker in een opstartfase, eens gesettled en na enigszins vertandig zakendoen heb je 'recurring revenue' zodat het logischer wijze van jaar tot jaar beter gaat....

Hoe je 't ook draait of keert het sturen van dozen naar  :smiley-philippines: is het goedkoopste met een Balik Bayan service, en het ene bedrijf zal dat al wat professioneler doen dan het andere. Alternatieven zijn BPost (maar aangezien die laten uitleveren in  :smiley-philippines: door Philpost is er ook wel een risico aan verbonden) en voor de rest zijn DHL, UPS, TNT, Fedex,...allemaal veel duurder. Bovendien stuur je met koeriers eerder lagere gewichten....

Maar O.B. Bommel, het zelf doen, daar zal je wel heel snel van terugkomen als je hoort wat er allemaal komt bij kijken naast gezaag op het forum.... Ik ben zelfs nog geen klant van Eljo, maar ik weet hoe het in mekaar zit (heb ook ervaring in de internationale transportsector) Er moet helemaal niet zielig over gedan worden, maar als jij wil werken aan 5 euro per uur, ga je gang....

Prior en non-prior boxen lijkt me anders idd geen slecht idee....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Cosyns Guy

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op maandag 12 november 2012, 16:13:29
Toch geweldig dat de deskundige ondernemers in ruime mate aanwezig zijn op dit forum.
Misschien heb ik er wel geen benul van wat transport naar het buitenland inhoudt. Daarover later, want daar ging het niet over.

De opmerking werd geplaatst omdat de "ondernemer" reeds vooraf aangeeft (anders moet hij dat niet zo schrijven)dat er een grote kans is dat hij niet aan zijn verplichtingen kan voldoen omdat er teveel dozen zijn of weer te weinig voor een grotere container, whatever.
Als dat zo is dan moet je geen bovenmatige verwachtingen scheppen. Niks meer en niks minder, de rest is het zo mooi gebezigde woord "ondernemersrisico".
Eigenlijk was ik daar gewoon klaar mee, edoch dan komt weer van het een het ander. Ik heb nooit een negatieve ervaring gehad dus heb ik geen persoonlijk belang bij de post. Ach, en 99% is "maar" een percentage.

Nu heb ik altijd op school geleerd dat ondernemers vooral als doel hebben winst te maken en geen filantropen zijn die er alleen maar geld bijleggen. De ondernemer die mij vertelt doe maar een beetje minder want ik heb winst genoeg ben ik nog niet tegen het lijf gelopen. Als het grosso modo niks zou opleveren zouden ze het ook niet doen ben ik maar zo naief om te denken.
Het is mij ook nog bekend dat het niet meevalt, het is me inderdaad een raadsel hoe je die dozen altijd ongeopend door de douane in de PH krijgt, dat moet nogal wat corruption fee kosten of je moet goede relaties hebben bij de douane wat zich dan terugverdient. Als ik dat allemaal zou weten kan ik het zelf wel, dus daarom betaal ik die hoge tarieven, tenminste gerelateerd aan een simpele inhoudsberekening. Een kennis die een keer een container verscheepte bij emigratie moest wel het nodige bijlappen tenminste.

Ik gun verder iedereen zijn onderneming en zijn winst, maar we moeten nu ook weer niet al te zielig gaan doen, anders hoor ik graag precies hoe het werkt met de adressen/contacten erbij, dan ga ik het zelf wel doen.

Misschien een ideetje: Rode stickers die wel mee moeten en groene voor wie het niet uitmaakt maar dan een beetje goedkoper, zo werkt de post ook. Of ben ik nu raar?



Heel simpel Bommel,het is onmogelijk om elke binnenkomende container  te controleren.Men houd gewoon een steekproef of men pikt er 1 uit waarvan men denkt dat hij eventueel een verdachte lading ZOU kunnen hebben.
Daarbij als de douane een container opent ,volgestouwd met dozen pikken ze er zowiezo maar enkele uit om te checken.
Misschien een kleine opmerking nog.De transportsector werkt met een 2 percent of nog weiniger winstmarge,dus je moet al goed gek zijn om er nog maar  aan te willen beginnen.
Chapeau voor Johan dat hij het wil doen....denk dat het hem al een paar grijze haren heeft opgeleverd... :biggrinn: