Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Zo veel Belgen bezoeken elke maand een prostituee

Gestart door Ronny55, zaterdag 22 november 2014, 03:53:26

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Jaarlijks spenderen Belgen 430 miljoen euro aan prostituees. Dit komt doordat meer dan een half miljoen mannen gemiddeld 15 keer per jaar naar voornamelijk raamprostituees of privéclubs gaan. Onderzoekers van de Nationale Bank ontdekten dat illegale praktijken als drugs, prostitutie en smokkel de Belgische economie doen groeien met 1,3 miljard euro.

De Nationale Bank kreeg van Europa de opdracht de illegale economie, waaronder prostitutie, drugshandel en smokkel, van België in kaart te brengen. Vrijwillige prostitutie is niet illegaal in ons land, maar pooierschap wel. Toch heeft Eurostat, het statistisch bureau van Europa, beslist dat enkel de legale prostitutie moet meegerekend worden.

Frequentie
Om te berekenen hoeveel waarde prostitutie toevoegt aan onze economie, is de Nationale Bank van een opvallende stelling vertrokken. Namelijk dat 10 procent van de Belgische mannen tussen 18 en 65 jaar een 'hoerenloper' zou zijn. Gemiddeld zou hij 15 keer per jaar een prostituee bezoeken. Meestal kiest hij voor vrouwen die hun diensten aanbieden in een vitrine (45 procent) of in een club/bar (27 procent). Op basis van de prijs per dienst en de kosten voor de prostituee komt de Nationale Bank tot een bedrag van 305 miljoen euro. Het totale bedrag dat mannen jaarlijks achterlaten bij hun prostitutiebezoeken wordt geschat op 430 miljoen euro.

Prostitutie is niet de grootste illegale uitgavenpost van de Belgen, we geven 535 miljoen uit aan drugs als cannabis, xtc, amfetamines, cocaïne en heroïne. De Nationale Bank geeft toe dat het om ramingen gaat omdat het niet makkelijk is om deze illegale praktijken in kaart te brengen.

Moeilijke cijfers
Bronnenmateriaal daarover bestaat niet. Daarom werd er een beroep gedaan op gegevens van de politie, hulporganisaties en wetenschappelijke instituten.

Toch stellen Belgische experts deze gegevens in vraag. Professor Guido Van Hal van de Universiteit van Antwerpen bestudeerde ooit al het onderwerp en voerde een rondvraag uit bij Belgische prostituees. "Een half miljoen mannen die regelmatige klanten zijn bij hoeren, dat lijkt me aan de hoge kant."

http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relaties/article/detail/2072089/2014/10/01/Zo-veel-Belgen-bezoeken-elke-maand-een-prostituee.dhtml

Tja dat vind ik ook een beetje aan de hoge kant  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

huisman45

Ze zeggen wel Belgen nu maar hoeveel BERBERS zijn het die elke week naar de hoeren gaan
want hun walrus thuis die willen ze niet meer hebben. :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Amice

Er is ook nog zo iets als sextourisme vanuit andere landen, denk dat  :nederlandsevlag: uit brabant enz. makkelijker de grens oversteken dan in eigen omgeving ten rade te gaan.

Dus het is puur gissen wat men doet.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gertve

Hey Amice, je gaat me toch niet vertellen dat de Belgische hoeren ook nog eens lekkerder zijn?   :floet:

Ik ben best bereid het toe te geven mbt bier en chocolade, maar ergens moeten we een grens trekken, niet?  :biggrinn:

Amice

Citaat van: gertve op zaterdag 22 november 2014, 06:35:29
Hey Amice, je gaat me toch niet vertellen dat de Belgische hoeren ook nog eens lekkerder zijn?   :floet:

Ik ben best bereid het toe te geven mbt bier en chocolade, maar ergens moeten we een grens trekken, niet?  :biggrinn:

Ik zou niet weten wat ik met een belgische dame moet, nog afgezien of ze knap zijn of er lekker uitzien, het zal mijn keuze niet zijn.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

huisman45

Biertje drinken patatje eten en dan dumpen zijn geur kleur en smakeloos  :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja: :jajaja:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

klootzakken (voorheen Jens)

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Ronny55

Citaat van: jens op zaterdag 22 november 2014, 07:38:22
ik mis Gosternokke hier  :lachen: is hij ziek of zo ?
Den "expert" houd zich op de vlakte   :weetikniet:   :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

peldoman

Jaarlijks spenderen Belgen 430 miljoen euro aan prostituees. Dit komt doordat meer dan een half miljoen mannen gemiddeld 15 keer per jaar naar voornamelijk raamprostituees of privéclubs gaan. Onderzoekers van de Nationale Bank ontdekten dat illegale praktijken als drugs, prostitutie en smokkel de Belgische economie doen groeien met 1,3 miljard euro.

Dus naast het beste in Kaas, bier, friet, en bonbons, ook nog eens de 1e in Hoerenloper zijn!!

Nu kan je 2 dingen doen; hier trots op zijn, of je afvragen of er niet iets structureel mis is in  :belgiesmiley: :jajaja:
Of moet ik zeggen , met de Belgen?

boldy

Je vergeet dat ze ook nog eens de beste zijn in de Nederlandse taal.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Cosyns Guy

Citaat van: peldoman op zaterdag 22 november 2014, 12:26:23
Jaarlijks spenderen Belgen 430 miljoen euro aan prostituees. Dit komt doordat meer dan een half miljoen mannen gemiddeld 15 keer per jaar naar voornamelijk raamprostituees of privéclubs gaan. Onderzoekers van de Nationale Bank ontdekten dat illegale praktijken als drugs, prostitutie en smokkel de Belgische economie doen groeien met 1,3 miljard euro.

Dus naast het beste in Kaas, bier, friet, en bonbons, ook nog eens de 1e in Hoerenloper zijn!!

Nu kan je 2 dingen doen; hier trots op zijn, of je afvragen of er niet iets structureel mis is in  :belgiesmiley: :jajaja:
Of moet ik zeggen , met de Belgen?
Nu,ik denk dat 90% van de prostituees buitenlands zijn,dus het verschil tussen een   :nederlandsevlag:  :belgiesmiley: Fransman etc. niet kennen.
Dus dat is zo weer een onderzoek met haar op.
En denk dat er zeker 400 miljoen euro die gespendeerd word van dokters,advocaten,rechters,ministers en dergelijke komt.. :lachen:

Blauwvinger

Al dat geld dat die lieve vrouwtjes verdienen, eerlijk opgeven aan de fiscus   :denk:
k`Dacht het niet.