Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Zou dat een probleem zijn?

Gestart door Saverio, vrijdag 26 juni 2009, 14:52:30

Vorige topic - Volgende topic

Saverio

Geachte,

Ik ga met mijn vriendin in België trouwen, ik heb al de trouw aanvraag gedaan, (met haar toestemming) al de documenten zijn in orde,ze heeft een medische onderzoek moeten doen in Manilla (waar ze nu nog verblijft), alles in gelukkig in orde, ze hebben alleen TBC ontdekt, gelukkig is het nog in een vroege stadium, ze is al een antibiotica kuur begonnen, mijn vraag is, kan het een probleem zijn om een Visum te krijgen? omdat ze volgende week naar de Ambassade moet gaan voor een visum te krijgen voor naar België te kunnen komen, ik hoop dat ik een snelle antwoord krijg, ik denk dat het geen probleem moet zijn omdat ze in een vroege stadium is en ze is al met een antibiotica kuur begonnen, maar toch maak ik mij, en ik niet alleen ook mijn vriendin zich een beetje zorgen

Groeten :thumb:

Luc

Ik vrees dat dit wel een probleem gaat geven. Je zou een keertje kunnen bellen of mailen naar dienst vreemdelingenzaken.

via  02/793 80 00 of via mail:  helpdesk.dvzoe@dofi.fgov.be


http://www.dofi.fgov.be/nl/1024/frame.htm

http://www.diplomatie.be/nl/pdf/medischattestnl.pdf



There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

huzzie

Hoi,

Geen idee of dit een probleem zou kunnen zijn maar ik heb wel op diplomatie.be gelezen dat de Phil. dokter zijn onderzoek rechtstreeks door stuurt naar de Be. embassy en dat zij het op hun beurt doorsturen naar België en daar wordt dit bekeken door medical advisors. Er stond ook nog bij dat je (veel) geduld moet hebben.

Ik ben trouwens ook bezig met een visum for fiancee maar zit nog vast in de papierberg.

Mssn kan je mij wat helpen:

Waar vind ik het document "proof of nationality" mijn stadsbestuur heeft dit nml. nodig van haar. En in de DFA zeggen ze dat ze dit niet nodig heeft. Copie pasport/birthcertificate(gelegaliseerd) zou volstaan volgens hen....

Wat kostte dit medisch onderzoek en hoelang heb je moeten wachten op de resultaten??

Dank alvast,

Ik wil je niet ontmoedigen maar volgens wat ik gehoord heb en gelezen blijft de slaagkans op een goedkeuring van het visum minimaal....Ook al zijn de documenten in orde ect....

Ik wil ook nog meegeven dat ik in maart 09 een tourist visa had aangevraagd, papieren waren ok maar toch geweigerd....Reden: onvoldoende garanties dat ze terug zou keren naar de Phils.

Mijn vriend had een maand voordien ook een touristenvisa aangevraagd. Ook geweigerd. Zelfde reden + vriendin is te jong. Hij 43j  zij 26j!!!

En zo blijf je natuurlijk ter plaatse trappelen hé....

Huzzie







wispelturig

Als een vrouw geen vaste job in de Filippijnen denken ze onmiddelijk dat ze zou nooit meer terug keren, dus het is een van de vele reden waarom maken ze (aan de ambassade) papier business moeilijk. Het grote verschil qua leeftijd is niet altijd een probleem. Mijn man en ik hebben 26 jaar verschil. Maar ik had gelukkig 21 dagen moeten wachten op een visum. Mijn interview had geen 15 minuten geduurd. Wij zijn wel daar in de Filippijnen getrouwd. Ik verbaasd me soms als ik hoorde hoe moeilijk het is voor sommige mensen om een visum te krijgen.

Fail_over

Citaat van: wispelturig op vrijdag 31 juli 2009, 21:30:44
Als een vrouw geen vaste job in de Filippijnen denken ze onmiddelijk dat ze zou nooit meer terug keren, dus het is een van de vele reden waarom maken ze (aan de ambassade) papier business moeilijk. Het grote verschil qua leeftijd is niet altijd een probleem. Mijn man en ik hebben 26 jaar verschil. Maar ik had gelukkig 21 dagen moeten wachten op een visum. Mijn interview had geen 15 minuten geduurd. Wij zijn wel daar in de Filippijnen getrouwd. Ik verbaasd me soms als ik hoorde hoe moeilijk het is voor sommige mensen om een visum te krijgen.

Ik denk ook dat een huwelijk in de Filipijnen, en ingeschreven in NL een groot verschil maakt. Geen schijnhuweilijk meer.
Wat vroegen ze tijdens het interveuw?
Belgie is wat dat betreft een beetje soepeler dan NL.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

buizesmurf

Ken zelfs koppels,getrouwd in de :smiley-philippines: maar toch in  :belgiesmiley: beoordeld als schijnhuwelijk. :ikkeniebegrijp: :denk: :weetikniet:
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

Fail_over

Als het huwelijk in de  :smiley-philippines: is voltrokken, en erkent door  :nederlandsevlag: en ingeschreven in GBA,MAG Belgie, en de EU het niet meer zien als schijhuwelijk. EU-Regels.
Hoe het zit in  :belgiesmiley: weet ik niet.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......