Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vrouw en kind naar België krijgen

Gestart door Raftie, vrijdag 6 juli 2012, 16:48:00

Vorige topic - Volgende topic

Raftie

Goede dag aan allen,
Ik heb een serieus probleem, in het kort mijn verhaal:
In mei 2010 leerde ik via een toenmalige vriend mijn vrouw kennen. Eerst via chat, in juli bezocht ik haar. In oktober vroeg ik in Kortrijk met haar te mogen huwen. We hielden rekening met een lange procedure om een visum te krijgen. Het huwelijk werd geweigerd wegens vermoeden van schijnhuwelijk. Dit werd bevestigd door eerste aanleg die zich hiervoor baseerde op een te korte kennismakingen-periode. In juli vorig jaar zijn we op de filippijnen gehuwd en hebben sinds onze kennismaking meer dan 300 dagen samen doorgebracht op de Filippijnen. In april 2012 werd onze dochter geboren.
De burgemeester van Kortrijk, Stefaan De Clerck, bevestigde mij in februari dat hij ons huwelijk zou erkennen. Nu nog steeds niet dus.
Ik heb nu de, door de ambassade gelegaliseerde, geboorteakte bij. Nu zegt Kortrijk dat ze ook mijn kind niet kunnen erkennen, dat het huwelijk eerst moet erkend worden ???? Er komt dus nog een brief naar de procureur van Brugge en het beroep tegen het vonnis van eerste aanleg loopt door.
Kunnen ze de mensen gek maken?
Heeft iemand gelijkaardige ervaringen ? Wat nu ?
Groetjes,
Raf

Dreamer1975

Hoi Raftie,ik zit in gelijkaardige situatie.

Kort mijn verhaal schetsen.Ik heb mijn vrouw leren kennen in 2010 en we zijn getrouwd in de filipijnen vorig jaar.Maart laatstleden is ons zoontje geboren.Ons eerste visum is afgekeurd geweest omdat ik met interimcontract werkte tijdens de week en zodoende vonden ze mijn inkomen niet stabiel.Ondertussen had ik hier in harelbeke alles binnengedaan om ons huwelijk te laten erkennen maar kreeg ik dus het bericht dat ze geen huwelijk kunnen erkennen zolang mijn echtgenote hier niet is.Ze willen dus eerst mijn echtgenote interviewen om na te gaan of het geen schijnhuwelijk betreft.
Mijn zoon is bijgevolg dus ook filipino aangezien ze op de ambassade onze zoon niet konden inschrijven in de belgische bevolkingsregisters omdat ik hier dus nog als vrijgezel te boek sta.
Op 29 augustus pas mag mijn vrouw gaan voor een nieuwe visumaanvraag en dan wordt er samen met haar visumaanvraag een dossier ingediend voor onze zoon.Ik hoop dat deze visums worden goedgekeurd en dat we dan de stap kunnen zetten om ons huwelijk te erkennen en om dan eenmaal hier de belgische nationaliteit te kunnen krijgen voor mijn zoon.

dolfijn76

Raftie ik denk dat jou beroep op het moment misschien wel een probleem vormt op dit moment. Als ik het goed begrepen heb is dit nog niet uitgesproken. Het zou me verbazen dat ze je niet laten wachten tot er een uitsprak is geweest van jou beroep. Ik begrijp wel dat je een beroep hebt aangetekend maar ik denk dat je toendertijd beter op je tanden had gebeten en dit niet had gedaan. Maar ja gedane zaken nemen geen keer.  Ik ken weinig van de materie. Maar als jij naar de Filippijnen gaat en je vrouw geeft aan jou toestemming dat je je zoon mag meenemen is dit niet mogelijk?  Dan kan je hem misschien wel aangeven als je ook de geboorteakte bij hebt. En als je in De Filippijnen bent kan je misschien je huwelijk en zoon laten registeren op de belgische ambassade en zodoende deze achteraf ook in België laten registreren daar het dan toch gekend is in de registers?

Nu snap ik wel een beetje dat dvz het allemaal wat snel vind gegaan. Ik zou ook zo reageren dat het allemaal wel heel snel is gegaan. Maar ja wie ben ik om jullie relatie te beoordelen. Ik zie het hier ook gebeuren hoor. Dus ja het heeft niets te maken met het feit dat je met een buitenlandse bent.

Ik wens je alvast veel succes en proficiat met je dochter!

Raftie

@Dreamer,


Jij valt dus ook onder Brugge, veel geluk zou ik zeggen. Ik heb volgende week een afspraak in Brugge..volgens mij is het laten erkennen op de ambassade een goede piste.


Groetjes

Raf

Fail_over

vraag een en ander eens aan de belgische ombudman.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Raftie

Ombudsman antwoordt dat hij niet bevoegd is...

Dreamer1975

Bij u antwoord hij dan toch nog,ik heb niet eens een antwoord gekregen.

Dreamer1975

Toeval wil dus nadat ik hier gepost had dat ik niet eens antwoord had gekregen ik dus nu ongeveer twee weken geleden plots een email kreeg waarin ze alle stukken vrogen die ik ook maar kon voorleggen.Heb hen toen het complete dossier wat ik al had aangemaakt om mijn vrouw haar volgende visumaanvraag in te dienen ingescand en doorgemaild.
Krijg twee dagen later bericht dat DVZ inderdaad gelijk heeft en dat ik niet genoeg verdien .....HUH ???????? blijkt dat men de loonfiches verkeerd had gelezen,ik krijg immers een voorschot de 15de van 800â,¬ en dan rond de 5de de rest van mijn geld.Natuurlijk stond daar dan enkel nog onderaan de loonfiche "netto gestort : (resterende bedrag)" en net erboven "voorschot -800â,¬"......tja,als je dat voorschot er niet bij telt kom je natuurlijk niet aan 1.277â,¬  :biggrinn:
Ik dus een redelijk emotionele email terug en meteen daarna excuses van de persoon in kwestie dat men inderdaad mijn loonfiche verkeerd had geinterpreteerd.Men heeft dan onmiddelijk terug contact opgenomen met DVZ en zie daar,op 20 juli AKKOORD !

Nog maar eens het bewijs dat met al dat procederen men de mensen die de beslissing moeten nemen tegen hen in het harnas jaagt.Bezint eer ge begint,overloop eerst alle mogelijke pistes zonder de rechtbank er bij te betrekken en als het echt niet anders kan,ga er dan voor via de rechtbank.Blij vriendelijk en beleefd,daar komt men een héél eind mee.

Fail_over

I.d.d. Toen wij te horen hebben gekregen dat we een DNA test voor de kids moesten doen, ben ik naar Brussel afgereist om persoonlijk met iemand van DVZ te spreken.
Een heel goed gesprek gehad, en alleen maar medewerking, (mits alle feiten en gevraagde gegevens juist zijn) gekregen.

Ook op andere vragen via de mail met die persoon een reeks goede antwoorden gekregen, welliswaar in het Frans maar dat geefts niets,.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......