Wat stoort je aan de Filipijnen?

Gestart door Lorre, donderdag 22 mei 2014, 08:12:58

Vorige topic - Volgende topic

innka3

gisteravond was er ook nog wat ,wat mij niet stoorde.gister  kwamen we terug van kennonroad
we hadden daar een kennis bezocht die daar hoog in de bergen woont.op de terug weg op de edsa
+_ 10 uur sávonds was het druk en het stoplicht ging op groen maar het hield wat op,zodat  net voor de kruising het licht weer op rood ging.dus ik stopte een meter of 40 over de stopstreep
maar totaal niet in de weg. dus politie zegt naar de kant,rijbewijs laten zien en toen zegt hij dat is een cursus van 3 dagen ergens voor bijscholing en 2k boete en het rijbewijs is zolang inbeslag genomen.nu is dat rijbewijs er een uit abudhabi UAE .ik zeg"" houd die maar """want morgen vlieg ik en stuur hem maar naar de UAE goverment op,nou toen gingen ze overleggen.komt hij terug en zegt ''hij vals ''en liet me een hand vol met valse usa -rijbewijzen zien .ik zeg nou deze niet want er zit een hologram in,hij weer weg overleggen.komt terug en zie 2000,ik houd hem maar en stuur maar op.weer weg en komt terug 1000 ,ik zegrijbewijs terug en 500.binnen een minut reden we weer,en voor een 10tje toch weer 15min lol gehad  :lachen:

yepyep


Amice

Mja, wat zou er gebeuren als je voet bij stuk had gehouden dan? :weetikniet:

Ik zou ook voor die p500 gaan, daar niet van maar ik ben er wel eens benieuwd naar wat ze doen als je echt tegengas blijft geven.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

innka3

Citaat van: yepyep op maandag 29 september 2014, 15:26:56
Triest, maar wel leuk

:thumb:
ja yep, eigenlijk wel .als ik aan het werk geweest ''waardan ook'' was had ik zowieso niet betaald. dan bel je met de regelaar ,en dan komt het wel goed.
ik heb zo'n camera in de auto die alles op neemt .maar die zat aan de voorruit,jammer die had ik moeten draaien dan hadden we nog ''live tv'' met geluid erbij gehad. maarja ook triest dat zoiets
gebeurd.

LMBen

Jammer dat ik al de regels in de phil wet heb gedelet.
Daarin staat duidelijk dat bij heel uitzondelijke gevallen zoals aanrijding met letsel je rijbewijs kan worden ingenomen en anders nooit.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa



titorobert

Na de meeste topics gelezen te hebben, valt mij 1 ding op.

Ik ben beroepsmatig "bijna" elke dag in contact met filipino's, waarvan niet allen gestudeerd hebben, maarrrrrr.....

..indien die filipino's nederlands zouden spreken, dan konden ze zich, op een paar uitzonderingen na, onopvallend aan dit topic aansluiten en commentaar geven, niemand zou het opvallen.

Het punt wat ik maak is dat zij bijna zonder uitzondering precies zo denken over hun land als de meesten in dit forum, pikant detail; zij moeten er ook nog wonen, wat de meesten niet zo erg vinden trouwens, want ook zij gedragen zich bahala-na, simpelweg om te overleven.

Als ik hun vraag wat ze ergert aan Duitsland of Europa, is dat bijna uitsluitend het weer!!! Gek genoeg, of niet, dáár erger ik mij dus ook aan, dus....

...Laten we het voor de verandering eens over het weer hebben.....  :zwart-wit:

Amice

Het weer voor Filipino's zal sterk afhangen an hoe ze wonen.
Als dat op het platteland in een hutje van bamboo is dan zullen ze de typhoon ellende wel ondervonden hebben.

Maar er leven (en zeker diegene die werken) toch een behoorlijk aantal in normale concrete huizen en bezijdens de overstromingen is het dan nog wel te doen.

Klagen over het  weer is eindeloos maar dienaangande hebben ze hier een stuk aangenamer klimaat dan in  :eu:

Zoniet dan ben ik meteen  :benweg:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Overigens maak ik diezelfde Filipino's mee maar dan na het werk en ik denk dat er toch en groot verschil zit tussen hun werk attitude en hun prive leven.

Prive zijn het vaak(niet allemaal) nationalisten die wel degelijk hun eigen cultuur steunen en net zo hard meedoen aan alle facetten van de samenleving.

In die prive sfeer merk je dan ook wel de buitenlander haat, of ze daar nu mee moeten werken of niet.
Het voordeel van prive t.o.v. werkende is dat ze niet zo nodig bepaalde zaken en attitude hoeven te verbergen.
Zakelijk kunnen ze moeilijk laten blijken dat ze een buitenlander liever niet aan de telefoon hebben lijkt me zo.

Prive is het zo dat ze al gauw praten over "bleeding noose" en het zogenaamd allemaal niet begrijpen.

De Filippijnse cultuur is er niet een om je rijk aan te rekenen of je zegeningen te tellen als buitenlander.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent