Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat stoort je aan de Filipijnen?

Gestart door Lorre, donderdag 22 mei 2014, 08:12:58

Vorige topic - Volgende topic

gertve

Zullen we anders een topic starten 'waar erger je aan in NL/BE', en dan de reacties vergelijken?

Geloof me, ook een hoop zaken waar we ons aan storen in BE/NL.

Cosyns Guy

Citaat van: INGY op zaterdag  7 juni 2014, 20:30:01
1 vraagje: Waarom zijn jullie dan getrouwd of samen met en filippina(o)?
Ok, er zijn veel zaken om je als "westerse man/vrouw" aan te ergeren, maar als ik deze reacties lees ben ik toch verbaasd!
Volgens de reacties is niets maar dan ook niets goed!!! Wat doen jullie dan in de Filippijnen? :ikkeniebegrijp:
Omdat wij westerlingen,de grote meerderheid toch, dat superioriteits gevoel hebben dat wij in alles beter zijn en het gewoon vertikken om andere culturen en anders denkenden ook maar proberen te verstaan.
Dat gevoel zit er al eeuwen in en zal nog wel een paar eeuwen duren voor het helemaal verdwenen is vrees ik.
Weet je, zoals enkelingen hier beweren,als ze je belazeren doen ze het tenminste in je gezicht en niet zoals wij op een achterbakse manier.

Ingy

Guy,
Ok, ik ben het eens met je!
Als ik als westerling ergens ga, dan probeer ik mij aan te passen aan de lokale cultuur.
Soms is dit wel moeilijk in sommige landen!
Ik ben gelukkig met mijn asawa en heb geen noemenswaardige problemen ondervonden als in de phil's was.
thx!  :atyourservice:

INGY

Ingy

Eventjes vergeten, sorry!

@gertve: je hebt gelijk! Er is een hoop zaken waar wij  :belgiesmiley:en :nederlandsevlag:en zelfs  :eu: ons aan ergeren. En met reden! Maar dit is een ander topic! Groetjes! INGY

Amice

#84
Citaat van: INGY op zaterdag  7 juni 2014, 20:30:01
1 vraagje: Waarom zijn jullie dan getrouwd of samen met en filippina(o)?
Ok, er zijn veel zaken om je als "westerse man/vrouw" aan te ergeren, maar als ik deze reacties lees ben ik toch verbaasd!
Volgens de reacties is niets maar dan ook niets goed!!! Wat doen jullie dan in de Filippijnen? :ikkeniebegrijp:

Filipina's zijn de nr3 knapste vrouwen in de wereld dus zo vreemd is dat niet en daar komt nog bij dat filipina's zelf actief op zoek zijn naar, laat ik het omschrijven als " zekerheid". het is ook vaak niet de Filipina waar je mee getrouwd of samen bent maar de 90 miljoen anderen erom heen. De  :smiley-philippines: cultuur dus, die net als in  :eu: voordelen maar zeker ook nadelen kent, Discriminatie t.o.v buitenlanders bijvoorbeeld en hun nationalistische instelling.

Daar komt bij dat veel activiteiten om geld te krijgen wederrechtelijk zijn, zowel in  :eu: als ook in  :smiley-philippines: waar bv bedelen ook niet legaal is en geld aftroggelen feitelijk neerkomt op flessentrekkerij en afzetterij..
Nu kun je dat met verzachtende omstandigheden goed proberen te praten, maar dan maak je dus krom wat recht dient te zijn.
M.i. maakt het daarbij niet uit of dit in :smiley-philippines: of in  :eu: plaatsvindt.




Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: INGY op zaterdag  7 juni 2014, 21:39:03
Guy,
Ok, ik ben het eens met je!
Als ik als westerling ergens ga, dan probeer ik mij aan te passen aan de lokale cultuur.
Soms is dit wel moeilijk in sommige landen!
Ik ben gelukkig met mijn asawa en heb geen noemenswaardige problemen ondervonden als in de phil's was.
thx!  :atyourservice:

INGY

Ok, hoelang woon je al in de  :smiley-philippines: ....oh wacht effe je bent hier alleen op vacantie geweest.....aha , Wat wil je dan praten over vogelen je heb nog nooit meegevlogen.
Wat me echt opvalt hier is het verschil van commentaren tussen de in de  :smiley-philippines: gedomicileerden en de toeristen....het valt echt op....

Citaat van: INGY op zaterdag  7 juni 2014, 20:30:01
1 vraagje: Waarom zijn jullie dan getrouwd of samen met en filippina(o)?
Ok, er zijn veel zaken om je als "westerse man/vrouw" aan te ergeren, maar als ik deze reacties lees ben ik toch verbaasd!
Volgens de reacties is niets maar dan ook niets goed!!! Wat doen jullie dan in de Filippijnen? :ikkeniebegrijp:

Wees gerust INGY de lijst me de "goede" dingen is veeeeeeel langer, waar jij hebt leren lezen  :weetikniet: maar dat er niets maar dan ook niets goed is heb ik nergens gelezen..... Ga hier niemand woorden in de mond leggen die er nooit gezegt zijn.....Is getekend: Een muggezifter die in de  :smiley-philippines: woont.... :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Lorre

Citaat van: INGY op zaterdag  7 juni 2014, 20:30:01
1 vraagje: Waarom zijn jullie dan getrouwd of samen met en filippina(o)?
Ok, er zijn veel zaken om je als "westerse man/vrouw" aan te ergeren, maar als ik deze reacties lees ben ik toch verbaasd!
Volgens de reacties is niets maar dan ook niets goed!!! Wat doen jullie dan in de Filippijnen? :ikkeniebegrijp:

Niet iedereen heeft een glazen bol zoals jij, INGY.  Want jij weet vóór je een land bezoekt, het reilen en zeilen in dat bepaalde land? Ik denk toch dat je dat pas weet door er te handelen, te ervaren en door te reizen, niet?  

Je kan de storende factoren er ook voor lief bij nemen, zoals jouw asawa ook jouw mindere kantjes er voor lief bij neemt, toch?  Ook is er een verschil tussen er eventjes (1 x per jaar) op vakantie gaan of er permanent wonen.

Ik hoop alleszins dat je er slippers in jouw schoenmaat vindt, want met zo'n lange tenen zou dat wel eens een probleem kunnen vormen. :biggrinn: :biggrinn:

Amice

Opvallend overigens dat diegene die de roze bril nog dragen ook niet verder komen dan het argument"wat doe je daar dan nog", veel meer heb ik niet van ze gelezen zover.  :floet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

nils

Citaat van: INGY op zaterdag  7 juni 2014, 20:30:01
1 vraagje: Waarom zijn jullie dan getrouwd of samen met en filippina(o)?
Ok, er zijn veel zaken om je als "westerse man/vrouw" aan te ergeren, maar als ik deze reacties lees ben ik toch verbaasd!
Volgens de reacties is niets maar dan ook niets goed!!! Wat doen jullie dan in de Filippijnen? :ikkeniebegrijp:
Als je een ergens een vuilcontainer plaatst dan is het een kwestie van tijd voordat het gaat stinken.
Het feit dat de Filippijnen niet een en al rozengeur en maneschijn is, is wellicht waar je nog wel achterkomt.
Daarentegen moet je dit geklaag wel in perspectief kunnen plaatsen en zijn er ook genoeg goede kanten zoals je partner. :P
Tenminste als die niet met je geld er vandoor is gegaan.  :haha:

Ingy

Dat het niet een en al rozengeur en maneschijn is in de Filippijnen, weet ik wel. Maar waar is dit wel het geval?

ik was juist verbaasd van de 8 à 9 pagina's "ergernissen". Misschien een topic starten onder een positieve noot "Waarom hou je van de Filippijnen" of zoiets.  :biggrinn: