Wat stoort je aan de Filipijnen?

Gestart door Lorre, donderdag 22 mei 2014, 08:12:58

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: INGY op zondag  8 juni 2014, 10:09:52
Dat het niet een en al rozengeur en maneschijn is in de Filippijnen, weet ik wel. Maar waar is dit wel het geval?

ik was juist verbaasd van de 8 à 9 pagina's "ergernissen". Misschien een topic starten onder een positieve noot "Waarom hou je van de Filippijnen" of zoiets.  :biggrinn:


Het weer  :jajaja:     :zon7ie2:
Rich de Nederbelg.

Amice

Citaat van: Rich op zondag  8 juni 2014, 10:14:21
Citaat van: INGY op zondag  8 juni 2014, 10:09:52
Dat het niet een en al rozengeur en maneschijn is in de Filippijnen, weet ik wel. Maar waar is dit wel het geval?

ik was juist verbaasd van de 8 à 9 pagina's "ergernissen". Misschien een topic starten onder een positieve noot "Waarom hou je van de Filippijnen" of zoiets.  :biggrinn:


Het weer  :jajaja:     :zon7ie2:

Dat is iig beter dan in  :nederlandsevlag: maar deze zomer met El nino was ook niet alles moet ik zeggen, dat is dan net weer te.
Er zijn daarnaast ook regen seizoenen waar de ene typhoon na de andere passeert dan is het hier ook leiden in last.

Blijf ik toch nog  :ontopic:  :lachen:

Als een Nederlander niks te kankeren heeft dan is die ziek. :jajaja:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

CitaatTenminste als die niet met je geld er vandoor is gegaan.

Baas in eigen buik........... :jajaja: :jajaja:



Lenn

Nog een paar maandjes en we kunnen de colectebussen weer openen voor het komende natuurgeweld.

Adriaan

#94
Laat me ook een duit, die ik tot mijn verbazing nog niet in andere brieven heb gezien, in het zakje doen. Waar ik me het meest aan stoor is het misbruik van geluidsapparatuur die altijd op maximale capaciteit schijnt te moeten functioneren. Het geschreeuw in een karaoke microfoon, bijv. bij openbare vertoningen in SM, en oh ja ... nu ik toch bezig ben, het geblaf van honden, niet zo zeer om het lawaai maar omdat ik nog nooit een Filipijnse eigenaar het equivalent van "koest" of "shut up" heb horen roepen.

Voor de rest vind ik het een aardig land waar witneuzen vaak met meer onderscheiding behandeld worden dan de meesten verdienen.

bananacreek

Citaat van: Adriaan op zondag  8 juni 2014, 13:24:14
Laat me ook een duit, die ik tot mijn verbazing nog niet in andere brieven heb gezien, in het zakje doen. Waar ik me het meest aan stoor is de misbruik van geluidsapparatuur die altijd op maximale capaciteit schijnt te moeten functioneren. Het geschreeuw in een karaoke microfoon, bijv. bij openbare vertoningen in SM, en oh ja ... nu ik toch bezig ben, het geblaf van honden, niet zo zeer om het lawaai maar omdat ik nog nooit een Filipijnse eigenaar het equivalent van "koest" of "shut up" heb horen roepen.

Voor de rest vind ik het een aardig land waar witneuzen vaak met meer onderscheiding behandeld worden dan de meesten verdienen.

Ik woonde in 1979 in Cebu city achter de Provincial Jail (Mc Quenco street) en daar stonden naast de kamer waar ik sliep (plywood muur) een stuk of 12 kasten met vechthanen erin en dat gekrijs begon al om middernacht..dan wer het wat stil en om 04.30 begon de hoofdshow............ :negatief: :negatief: :negatief:




bananacreek

Maar zoals al opgemerkt...wie het niet leuk vind hier kan vertrekken.................. :lachen: :lachen:

Maar toch leuk om de general trend te lezen............ :thumb: :thumb:



Money lending................ :lachen: :lachen:






Lorre

Citaat van: INGY op zondag  8 juni 2014, 10:09:52
Dat het niet een en al rozengeur en maneschijn is in de Filippijnen, weet ik wel. Maar waar is dit wel het geval?

Trek je nu opeens je staart in of wat?  Eerst een grote muil opentrekken, een beetje tegenkanting krijgen en dan met de hoop meeheulen/ met de mond meepraten?  Niks mis met ballen aan je lijf te hebben en bij je standpunt te blijven!

Vraagje: wat doe JIJ in de Filipijnen?  Hoeveel maal bezocht je het land al?  Ben je getrouwd met een pinay of neuk je er gewoon in de rondte (niks mis mee) = deeltje van de economie?

***Zie dit geenszins als aanval, maar als een gedegen nadenken op jouw reactie***

Ronny55

Citaat van: bananacreek op zondag  8 juni 2014, 13:51:22
Maar zoals al opgemerkt...wie het niet leuk vind hier kan vertrekken.................. :lachen: :lachen:


Inderdaad, maar zolang het lijstje met voordelen in de  :smiley-philippines: langer blijf als het  :belgiesmiley: lijstje blijven we nog effe.

NB. het  :belgiesmiley: lijstje heeft een schier onoverbruggelijke achterstand goed te maken.  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Adriaan

Wat ik het meeste vrees hier is in aanraking komen met het gerecht. Omdat ik op mijn leeftijd weinig kans meer heb om me te misdragen kan dat vrijwel alleen zijn door een verkeersdelict. Mijn jonge zwager rijdt me - stel voor dat hij een bij een aanrijding betrokken is waarbij een gewonde of zelfs dode valt. Wat dan? Mijn consigne is doorrijden en wel naar het naastbijzijnde politiebureau. Want als je stopt heb je kans dat jij de volgende zwaargewonde of dode bent. Raak je echter hier eenmaal bij een rechtszaak betrokken dan zit je in een molen die heel langzaam draait en geen uitgang heeft.