Wat stoort je aan de Filipijnen?

Gestart door Lorre, donderdag 22 mei 2014, 08:12:58

Vorige topic - Volgende topic

Soushkin

Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

walkingtree

Waar ik mij aan erger in de Filippijnen:

- verkeer rond Dumaguete-en in het algemeen
- babies tot peuters op een brommer voor-of achter de bestuurder
- iedereen die maar wat aanklooit in het verkeer
- hard tegen elkaar praten terwijl ze vlak naast elkaar staan
- honden geblaf de hele nacht door, wij hebben twee honden en 1 die vaak komt aanlopen, LOL
- voordringen in winkels
- regelmatig slechte kwaliteit eten in restaurants
- bedelen om geld
- leencultuur
- karige keus in goed fruit
- zeer slechte kwaliteit van veel wegen
- traag internet
- LTO vertraging voorruit stickers en kentekenbewijzen
- LTO "hoofdkantoor" Dumaguete, grotere zooi nooit tegen gekomen

Verder is het een prachtig eilandenrijk met een zee die prachtige kleur blauw heeft als de zon schijnt :-)

Maar eerlijk is eerlijk, als ik geen relatie had zou ik het eerste het beste vliegtuig terug naar Thailand nemen...
In het algemeen, is mijn ervaring, zijn de Thai een stuk beleefder, naar elkaar en naar de buitenlander.
Dit land loopt echt 15 jaar achter wat infrastructuur betreft ten opzichte van Thailand.

Het verkeer is ergenis number one, rijden rond Dumaguete in het bijzonder, is geen lolletje.
Ben steeds weer blij als we heelhuids thuis gekomen zijn.
Het rijden rondom Bacalod is een stuk prettiger, mijn vriendin komt uit de buurt van Sagay, lekker rustig wat verkeer betreft.
Behalve die grote suikerriet trucks waar je soms kwartier-of langer achter moet rijden voordat je kunt passeren.


Ronny55

Citaat van: walkingtree op donderdag 10 juli 2014, 15:00:03
Waar ik mij aan erger in de Filippijnen:

- verkeer rond Dumaguete-en in het algemeen
- babies tot peuters op een brommer voor-of achter de bestuurder
- iedereen die maar wat aanklooit in het verkeer
- hard tegen elkaar praten terwijl ze vlak naast elkaar staan
- honden geblaf de hele nacht door, wij hebben twee honden en 1 die vaak komt aanlopen, LOL
- voordringen in winkels
- regelmatig slechte kwaliteit eten in restaurants
- bedelen om geld
- leencultuur
- karige keus in goed fruit
- zeer slechte kwaliteit van veel wegen
- traag internet
- LTO vertraging voorruit stickers en kentekenbewijzen
- LTO "hoofdkantoor" Dumaguete, grotere zooi nooit tegen gekomen

Verder is het een prachtig eilandenrijk met een zee die prachtige kleur blauw heeft als de zon schijnt :-)

Maar eerlijk is eerlijk, als ik geen relatie had zou ik het eerste het beste vliegtuig terug naar Thailand nemen...
In het algemeen, is mijn ervaring, zijn de Thai een stuk beleefder, naar elkaar en naar de buitenlander.
Dit land loopt echt 15 jaar achter wat infrastructuur betreft ten opzichte van Thailand.

Het verkeer is ergenis number one, rijden rond Dumaguete in het bijzonder, is geen lolletje.
Ben steeds weer blij als we heelhuids thuis gekomen zijn.
Het rijden rondom Bacalod is een stuk prettiger, mijn vriendin komt uit de buurt van Sagay, lekker rustig wat verkeer betreft.
Behalve die grote suikerriet trucks waar je soms kwartier-of langer achter moet rijden voordat je kunt passeren.


In verschillende van die punten ben ik akkoord maar zeker niet in allemaal....slecht eten in sommige retaurants ...daar ben je zelf bij , of hebben ze u gedwongen daar te eten.
Traag internet....beetje meer betalen dan is dat zo opgelost ...chaos in het verkeer ??? kom eens naar CDO, dan weet je wat chaos is ....dumaguetti is naar  :smiley-philippines: normen nog goed te doen...
Keuze in goed fruit....nergens zoveel keuze gehad als hier.

Maar ja het is wat je gewend zijt....Of het in thailand beter of slechter is  :weetikniet: .Ik weet alleen dat er meer van thailand naar de  :smiley-philippines: verkassen dan andersom, dat zal ook wel 'n reden hebben.
Wat ik wel weet is dat thailand een stuk duurder is.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

walkingtree

@Ronny55

Ach ik moet ook niet te veel vergelijken met Thailand, Thailand heeft zo zijn andere negatieve kanten...
Maar dat het daar duurder is, dat vraag ik mij af, denk dat het niet veel scheelt door de bank genomen met de Filippijnen.
Zeker wat voedsel betreft!
En dan heb je in Thailand echt smakelijker eten en een goede kwaliteit fruit.
Ben nog nooit in CDO geweest, heb wel gehoord dat er goed fruit is in Mindanao.
Om toch ff een vergelijking met Thailand te maken, het fruit is daar echt stukken beter, meer variatie en betere kwaliteit.
Neem er eens een kijkje :-)
Vergeet Bacong, daar is het aanbod echt om te huilen maar zelfs in Dumaguete is de kwaliteit minder als in Thailand.
Manga's vind je hier in de regel maar in twee soorten, de Rambutan ziet er niet uit,is hier kleiner en smaakt minder.
Wat ze in Thailand "Lamjai" noemen, hier heet de vrucht "Dragon Eye" vindt je hier alleen als import in de supermarkt, niet vers en dan alleen nog maar
in de Robinsons Supermarket van Dumaguete.

De huizen in de Filippijnen zijn in het algemeen minder in kwaliteit en duurder in huur.
Ga maar eens googlen op Thaise Real Estate sites...

Dus wat verkeer aangaat zitten we hier goed?
Ben je wel eens in Dumaguete geweest?

Het draadje gaat over waar we niet tevreden over zijn in dit land, moest het ff kwijt.
Don't kill the messenger, LOL

Ronny55

Citaat van: walkingtree op vrijdag 11 juli 2014, 01:30:05
@Ronny55

Ach ik moet ook niet te veel vergelijken met Thailand, Thailand heeft zo zijn andere negatieve kanten...
Maar dat het daar duurder is, dat vraag ik mij af, denk dat het niet veel scheelt door de bank genomen met de Filippijnen.
Zeker wat voedsel betreft!
En dan heb je in Thailand echt smakelijker eten en een goede kwaliteit fruit.
Ben nog nooit in CDO geweest, heb wel gehoord dat er goed fruit is in Mindanao.
Om toch ff een vergelijking met Thailand te maken, het fruit is daar echt stukken beter, meer variatie en betere kwaliteit.
Neem er eens een kijkje :-)
Vergeet Bacong, daar is het aanbod echt om te huilen maar zelfs in Dumaguete is de kwaliteit minder als in Thailand.
Manga's vind je hier in de regel maar in twee soorten, de Rambutan ziet er niet uit,is hier kleiner en smaakt minder.
Wat ze in Thailand "Lamjai" noemen, hier heet de vrucht "Dragon Eye" vindt je hier alleen als import in de supermarkt, niet vers en dan alleen nog maar
in de Robinsons Supermarket van Dumaguete.

De huizen in de Filippijnen zijn in het algemeen minder in kwaliteit en duurder in huur.
Ga maar eens googlen op Thaise Real Estate sites...

Dus wat verkeer aangaat zitten we hier goed?
Ben je wel eens in Dumaguete geweest?

Het draadje gaat over waar we niet tevreden over zijn in dit land, moest het ff kwijt.
Don't kill the messenger, LOL


Hola wij killen hier niemand, ieder mag zijn ding zeggen , het zou saai worden moesten we allemaal dezelfde mening heben ...Niet toch, het is tenslotte een forum.

Ben nooit in Thailand geweest , wat ik er van weet is van horen zeggen....Voor wat dat waard is.  :weetikniet:

Heb de heel  :smiley-philippines: doorkruist met de mottoclub zelf meerdere malen in dumaguetti geweest , als we negros bezochten was dat CDO--> Dapitan--> ferry--> dumagueti

Inderdaad, het fruit is hier beduidend beter dan op negros waarom dat zo is....denk dat Mindanao de groenten en fruittuin van de  :smiley-philippines: is.

Wat de prijzen betref idd is wel betrekkelijk beterkoop als de rest van de  :smiley-philippines: , dan bedoel ik op den buiten , ik woon in de stad of op de rand, hier scheelt het zich niet

zoveel. Heb vrienden van  :belgiesmiley: die jarenlang in Pataya overwinterd hebben , de laatste drie jaar overwinteren ze hier op de   :smiley-philippines: ...reden: Financieel veel

gunstiger. Er zijn hier ook minder buitenlander dan in Thailand , ook minder dan de overige eilanden van de  :smiley-philippines:

Uiteindelijk is het maar, waar ben je mee tevreden. Daar is wel op alles iets aan te merken. Heb regelmatig een lijstje gemaakt qua voor en nadelen ,  :smiley-philippines:  :belgiesmiley:

nu is mijn lijstje met de nadelen hier,  :smiley-philippines:  korter en korter geworden en de nadelen in  :belgiesmiley: langer, waarom  :weetikniet: MSS heb ik me intussen beter kunnen

aanpassen
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

walkingtree

@Ronny55

Heb dat ook gehoord dat je daar in Mindanao in de fruittuin zit :-)
Neem aan, jouw ervaring lezend, dat het auto verkeer in CDO moeilijker verloopt als in Dumaguete.
Moet niet eenvoudig zijn als je ziet hoe het hier in Dumaguete is...
We zijn gebonden aan het stadje door studie vriendin, anders zouden we verkassen naar Davao, we hebben het er wel eens over gehad.

Thailand is IMHO echt niet duurder dan The Philippines hoor.
Pattaya is een rioolput waar je niet wilt wonen, we waren een paar maanden geleden in Jomtien voor een maandje, dat ligt er 5 kilometer vanaf en is rustiger,
meer een familie badplaats.
Pattaya is niet Thailand, het is een stukje Rusland in Thailand, het is een overvolle toeristenplaats, vergeven van de dames van plezier (:-)) waar de prijzenvan voedsel en huren hoog zijn in vergelijking met bijvoorbeeld Chiang Rai in het hoge noorden van het land, niet te verwarren met Chiang Mai, dat ook extreem duur is door het toerisme.
In Pattaya zitten te veel hoeren om met je vriendin langs de boulevard te lopen.
Goedkoop zit je in Phitsanulok, dat ligt stuk onder Chiang Mai en omgeving van de Isaan, de Isaan ligt in het noord/oosten van Thailand.
Rond Nong Khai, Udon Thani en Sakhon Nakon, plaatsen in de Isaan,  is het goedkoop, zijn de huren laag.
Het is allemaal wat verzorgder in Thailand, maar genoeg geklaagd, leve The Philippines.
Nu maar hopen dat ze in Bacong een snellere internet adsl verbinding maken dan de huidige 2 MBps die we hier thuis hebben.

bananacreek

CitaatNu maar hopen dat ze in Bacong een snellere internet adsl verbinding maken dan de huidige 2 MBps die we hier thuis hebben.

Zal je nog lang moeten wachten want zelfs de barangays in de buurt van de luchthaven hebben max. 3 mb (Globe)



De grote ellende begint hier..................... :negatief: :negatief: :negatief: :negatief:.......  :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7:





Hier thuis goed omdat er minder subscribers zijn ...dus niet zo veel "sharing"

Downtown een hoop ellende................... :negatief: :negatief:

Fail_over

Citaat van: bananacreek op vrijdag 11 juli 2014, 14:12:43
hebben max. 3 mb (Globe)

K snap niet waarom die technologie daar zo lang duurt.
Ik heb hier sinds een maand in   :belgiesmiley: 16 mb down en 10 mb up tegen â,¬ 35,- per maand over hetzelfde koperlijntje wat er in de  :smiley-philippines: ligt.  :weetikniet: :ikkeniebegrijp:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Luc

Is 4G (LTE) geen oplossing. Ik zie dat sommige delen van Dumaguete al 4G hebben.

Smart

LTE 995   Unlimited surfing on 3G/LTE Network   P995   30 days
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

nils

Citaat van: Fail_over op vrijdag 11 juli 2014, 20:13:26
Citaat van: bananacreek op vrijdag 11 juli 2014, 14:12:43
hebben max. 3 mb (Globe)

K snap niet waarom die technologie daar zo lang duurt.
Ik heb hier sinds een maand in   :belgiesmiley: 16 mb down en 10 mb up tegen â,¬ 35,- per maand over hetzelfde koperlijntje wat er in de  :smiley-philippines: ligt.  :weetikniet: :ikkeniebegrijp:
Volgens mij is de enige reden omdat de overheid dit op een actieve manier gestimuleerd/verplicht heeft.
Daarnaast gaan het in ieder geval in Nederland om grote investeringen in centrales terwijl de oude het nog prima doen.
Als het aan de telecom providers ligt, gooien ze de markt op slot en harken ze lekker geld binnen.