Wat stoort je aan de Filipijnen?

Gestart door Lorre, donderdag 22 mei 2014, 08:12:58

Vorige topic - Volgende topic

daf105paccar

@walkingtree:
betreffende het eten wint Thailand met grote voorsprong.
Daar heb je gelijk in.

Ik vind het wel een beetje jammer dat niet veel goede eetkraampjes hebt in  :smiley-philippines:.(gewoon op weg bedoel ik)

Luc

Citaat van: nils op vrijdag 11 juli 2014, 22:41:57
Citaat van: Fail_over op vrijdag 11 juli 2014, 20:13:26
Citaat van: bananacreek op vrijdag 11 juli 2014, 14:12:43
hebben max. 3 mb (Globe)

K snap niet waarom die technologie daar zo lang duurt.
Ik heb hier sinds een maand in   :belgiesmiley: 16 mb down en 10 mb up tegen â,¬ 35,- per maand over hetzelfde koperlijntje wat er in de  :smiley-philippines: ligt.  :weetikniet: :ikkeniebegrijp:
Volgens mij is de enige reden omdat de overheid dit op een actieve manier gestimuleerd/verplicht heeft.
Daarnaast gaan het in ieder geval in Nederland om grote investeringen in centrales terwijl de oude het nog prima doen.
Als het aan de telecom providers ligt, gooien ze de markt op slot en harken ze lekker geld binnen.

:belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: was voor de komst van het internet al volledig bekabeld met koper. Zo rond 1980 had vrijwel iedereen een vaste lijn. Toen had bijna niemand in de  :smiley-philippines: een telefoon. In die tijd was het aanschuiven bij de kantoortjes van PLDT om te kunnen telefoneren. In de  :smiley-philippines: is men met de komst van de gsm meteen mobiel gegaan. Vrijwel iedereen loopt in de  :smiley-philippines: rond met een mobieltje. Het is dan ook veel rendabeler om te investeren in mobiel internet met 4G.

Om met koper een down van 16mb te halen moet je al minder dan 1000 meter van een telefooncentrale wonen. Anders zakt je snelheid al drastisch. Men vangt dat op door het plaatsen van een ROP. ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Remote_optical_platform ). In grote agglomeraties als Manila en Cebu zal dat wel rendabel zijn, maar in de dunbevolkte rurale gebieden in de  :smiley-philippines: totaal niet.  
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

janvanderijt

ik ben zeer tevreden over globe heb kabelinternet hier
en je kunt het hier niet vrgelijken met nederland
daar had ik glasfiber
we lopen hier gewoon 20 jaar achter en dat moeten we accepteren
denk niet dat je in nederland tel en internt aansluiting hebt voor
1299 pesso

Ronny55

Citaat van: janvanderijt op zaterdag 12 juli 2014, 02:47:09
ik ben zeer tevreden over globe heb kabelinternet hier
en je kunt het hier niet vrgelijken met nederland
daar had ik glasfiber
we lopen hier gewoon 20 jaar achter en dat moeten we accepteren
denk niet dat je in nederland tel en internt aansluiting hebt voor
1299 pesso

  Helaba, het internet is een van de duurste ter werelt in de   :smiley-philippines: als je vergelijkt, hier heb ik 5 tot 10 mb + telefoon voor 3250 Peso ....in  :belgiesmiley: betaalde ik voor 20 mb +telefoon + kabeltv bij telenet 53 euro .... 5 mb had je al voor 19,99 euro.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

walkingtree

@daf105paccar

Ja jammer is dat.
Ik wil het hierna bijna niet meer, of het moet on-topic zijn, over Thailand hebben hoor maar ik was in het lijstje
van mijn bericht in dit draadje nog iets vergeten:

- Sari sari stores

Begrijp niet dat ik dit vergeten ben, komt zeker omdat ik er al aan gewend ben geraakt.
Toen ik was aangekomen in  :smiley-philippines:, zat na twee dagen Cebu in de bus naar Dumaguete, vielen meteen de Sari Sari stores op.
Kleine gevangeniscel achtige krotachtig, met kippen gaas en een luikje waar mijn hand maar amper door kon om te ontvangen en te betalen.
Wat een luxe daar in Thailand, elk winkeltje aan de straat is open, je kunt er naar binnen gaan, meestal ZELF pakken wat je wilt kopen.

Ik denk dat er in  :smiley-philippines: enorm gejat wordt, kan niet anders, in Thailand zijn de meesten ook arm maar niet zo arm als in dit land.
Of zou het liggen aan het Katholicisme vs Boeddhisme?
Een Boeddhist "weet" dat hij een diefstal op zijn karma krijgt bijgeschreven, een Katholiek is er na een biecht vanaf.



Amice

CitaatIk denk dat er in  smiley-philippines enorm gejat wordt, kan niet anders, in Thailand zijn de meesten ook arm maar niet zo arm als in dit land.
Of zou het liggen aan het Katholicisme vs Boeddhisme?
Een Boeddhist "weet" dat hij een diefstal op zijn karma krijgt bijgeschreven, een Katholiek is er na een biecht vanaf.

Ik denk niet dat ze zoveel armer zijn hier om die gevangenis achtige sari sari stores te doen rechtvaardigen.
Jatten echter zit er al van kinds af aan in gegoten, net als het  bedelen.
Zo ken ik een Sari sari eigenaresse in een toch redelijk welgestelde & bewaakte village met open store, die ook load verkoopt, daarop krijgt ze vaak maar 1-2 peso winst, dat  ging goed totdat er van buitenaf iemand load kwam kopen en zelf zijn nummer in de cp van haar zette. Toen hij weg was kwam ze erachter dat hij P1000 aan load naar zijn nummer had verstuurd en maar p30 betaald.Toen ging de gate met tralies wel dicht en konden de klanten door een luikje boodschappen doen.

Als buitenlander maak je zelfs mee dat de Sari sari eigenaar je wil besodemieteren ook al is het vaak maar 1 peso, maar die buitenlander moet er blijkbaar altjd aan geloven.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pjottr

Citaat van: walkingtree op zaterdag 12 juli 2014, 06:05:41
@daf105paccar

Ja jammer is dat.
Ik wil het hierna bijna niet meer, of het moet on-topic zijn, over Thailand hebben hoor maar ik was in het lijstje
van mijn bericht in dit draadje nog iets vergeten:

- Sari sari stores

Begrijp niet dat ik dit vergeten ben, komt zeker omdat ik er al aan gewend ben geraakt.
Toen ik was aangekomen in  :smiley-philippines:, zat na twee dagen Cebu in de bus naar Dumaguete, vielen meteen de Sari Sari stores op.
Kleine gevangeniscel achtige krotachtig, met kippen gaas en een luikje waar mijn hand maar amper door kon om te ontvangen en te betalen.
Wat een luxe daar in Thailand, elk winkeltje aan de straat is open, je kunt er naar binnen gaan, meestal ZELF pakken wat je wilt kopen.

Ik denk dat er in  :smiley-philippines: enorm gejat wordt, kan niet anders, in Thailand zijn de meesten ook arm maar niet zo arm als in dit land.
Of zou het liggen aan het Katholicisme vs Boeddhisme?
Een Boeddhist "weet" dat hij een diefstal op zijn karma krijgt bijgeschreven, een Katholiek is er na een biecht vanaf.



De hypocrisie van de  kerk katholiek of protestant = Huichelen liegen corrupt en dubbel In je gezicht vroom en buiten de kerk van God los en...maria
Het irriteert me steeds meer.
Hoevaak komt onder het mom van geloof de hel tevoorschijn?

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

CitaatHoevaak komt onder het mom van geloof de hel tevoorschijn?

Omdat ze soms het bord in de verkeerde richting draaien............... :jajaja: :negatief: :negatief: :negatief:




Lenn

Het is niet alleen de Christian brainwash maar ook dat achterlijke bijgeloof, zo kocht ik hier een nieuwe auto, moesten ze dat met kippenbloed dopen, opdat je geen ongeluk zou krijgen. :moord:

yepyep

Citaat van: Lenn op zaterdag 12 juli 2014, 13:16:52
Het is niet alleen de Christian brainwash maar ook dat achterlijke bijgeloof, zo kocht ik hier een nieuwe auto, moesten ze dat met kippenbloed dopen, opdat je geen ongeluk zou krijgen. :moord:

Echt? En liet je dat toe?