Wat stoort je aan de Filipijnen?

Gestart door Lorre, donderdag 22 mei 2014, 08:12:58

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Rich de Nederbelg.

kristof19

Citaat van: stijn54 op vrijdag  8 augustus 2014, 11:35:00
Mijn vriendin is met werken begonnen voor een sari sari buiten het familiehuis na de vernieling van yolanda. Het is een betonnen familiehuis waar ze in wonen waar ze de sari sari hadden in huis en nu is ze bezig om de sari sari buiten het huis te bouwen. Ze begon met 60.000 pesos nu ben ik al aan 100.000 pesos wat ik heel vervelend vind maar ze zegt het is zo moeilijk hier om een goede schatting te maken van de kostprijs, zij koopt het materiaal. Eind september ga ik naar daar en ik voel me een beetje gevangen zeg ik nu neen dan is de verstandhouding verpest. Ik hou van haar als persoon maar ge geld behoefte steekt me tegen. Zij heeft allen de sari sari als inkomen.

Ik persoonlijk vind een investering veel beter dan gewoon maandelijks geld op te sturen. Wat als ze na de afwerking van de sari sari store hier haar behoeften mee kan bekostigen.
als ze u vroeger maandelijks 10k pesos kostte en ze kan door de sari sari store haar eigen boontjes doppen dan hebt u toch dat geld in 10 maanden terugverdiend en de sari sari shop zal er nog altijd staan.

Ikzelf heb een veelvoud van die 100k overgemaakt aan mijn vriendin. Wij huren een appartement die ik vroeger maandelijks betaalde voor ongeveer 8500 pesos (huur, water, electriciteit en internet) Sedert dat ik dat geld (ongeveer 1.5 jaar geleden) overmaakte om verschillende business te starten betaalt mijn vriendin de 8500 voor ons appartement.
Mijn winst op vandaag is 153000 pesos (18 maanden x 8500). Zij had er indertijd niet om gevraagd. Ze kon evengoed in haar boardinghouse (varkensstal) gebleven zijn maar dan moest ik ook de hotelkosten voor mijn verblijf iedere keer betalen en geraakte mijn vriendin ook niet financieel vooruit. Nu verblijf ik daar gratis en spaar ik 153k pesos uit op heden..... :jajaja: :jajaja:


Ifugao

Citaat van: diky dik op zaterdag  9 augustus 2014, 00:52:22
Vroeger was ik innerlijk beschaamd als iemand me vroeg "" Zou je ooit nog met een buitenlands huwen mocht je , je leven herbeginnen""
Toen zei ik  ""ja"" met in het achterhoofd ""nee""
Als NU  iemand me dezelfde vraag stelt dan zeg ik "" NEE"" en denk ik ""NEE"" :vl:

Als u meerdere malen met en Belgische vrouw gehuwd zou zijn geweest, en men zou u dezelfde vraag hebben gesteld " Zou je ooit nog met een Belgische huwen mocht je , je leven herbeginnen" Dan zou het antword ook NEE zijn geweest. Het probleem zit niet in de huidskleur of cultuur maar in uzelf.

Ronald-D

Citaat van: diky dik op zaterdag  9 augustus 2014, 00:52:22
De meesten worden wel gemanipuleerd NA het huwelijk.

Denk niet dat dit alleen iets te maken heeft met of je nu gehuwd bent met een buitenlandse of niet getuige het aantal scheidingen die ook voorkomen bij niet gemengde huwelijken. Rijst me toch de vraag naar boven hoe vaak u zich dan wel niet aan "dezelfde steen" heeft gestoten in die 23 jaar om tot deze conclusie te komen.

Cosyns Guy

Citaat van: Ronald-D op zaterdag  9 augustus 2014, 22:25:28
Citaat van: diky dik op zaterdag  9 augustus 2014, 00:52:22
De meesten worden wel gemanipuleerd NA het huwelijk.

Denk niet dat dit alleen iets te maken heeft met of je nu gehuwd bent met een buitenlandse of niet getuige het aantal scheidingen die ook voorkomen bij niet gemengde huwelijken. Rijst me toch de vraag naar boven hoe vaak u zich dan wel niet aan "dezelfde steen" heeft gestoten in die 23 jaar om tot deze conclusie te komen.
Dat vraag ik mij ook af waarom hij zich dan telkens weer laat vangen...en we lezen enkel het verhaal vanuit 1 zijde bekenen..de zijne.
En daarbij bedenk ik met de plus minus 1000 leden hier hoeveel pinay´s een echt goed leven hebben met hun partner,zoals gezegd,enkel onze kant van het verhaal word verteld en we horen maar bitter de Filipina zijde van het verhaal.

Ifugao

Citaat van: Ronald-D op zaterdag  9 augustus 2014, 22:25:28
.....Rijst me toch de vraag naar boven hoe vaak u zich dan wel niet aan "dezelfde steen" heeft gestoten in die 23 jaar om tot deze conclusie te komen.


Dat geeft hij eigenlijk zelf al aan:

Citaat van: diky dik op zaterdag  9 augustus 2014, 00:52:22

Als ik mijn 23 jaar oude storys zou vertellen is dit blad hier veeeeeeel te kort zijn en zouden ze zelfs hier een zwaardere server moeten zetten om dit allemaal te verwerken !


Zo te lezen is meneer niet de gelukkigste man op de aardbodem.  :denk:

Cosyns Guy

Citaat van: Ifugao op zondag 10 augustus 2014, 14:50:35
Citaat van: Ronald-D op zaterdag  9 augustus 2014, 22:25:28
.....Rijst me toch de vraag naar boven hoe vaak u zich dan wel niet aan "dezelfde steen" heeft gestoten in die 23 jaar om tot deze conclusie te komen.


Dat geeft hij eigenlijk zelf al aan:

Citaat van: diky dik op zaterdag  9 augustus 2014, 00:52:22

Als ik mijn 23 jaar oude storys zou vertellen is dit blad hier veeeeeeel te kort zijn en zouden ze zelfs hier een zwaardere server moeten zetten om dit allemaal te verwerken !


Zo te lezen is meneer niet de gelukkigste man op de aardbodem.  :denk:
Ja,maar door wiens schuld ? Het zijne ? het hare ? Of van beiden ?

Amice

Waar 2 vechten hebben meestal ook 2 de schuld 

Als een Filipina niet gelukkig is in een relatie dan is die relatie snel afgelopen of de partner wordt wel bedonderd en de relatie op die manier comfortabel in stand gehouden vanwege de financiele zekerheid...totdat de partner er  achter komt uiteraard.

Daarnaast kennen Filipina's ook nog de term"to be practical" hetgeen een instelling is omwille van praktische redenen met een buitenlander mee te gaan( zelfs naar het buitenland) maar ze er al die tijd toch een Filipino als boyfriend op na houdt.
En dat is geen fixie maar praktijk.  :jajaja:

Bedenk wel dat met zoveel scammers op datingsites enz. het voor een buitenlander moeilijker is om het kaf van het koren te scheiden en daarmee de kans toeneemt om toch ongewilt met een verkeerde per saldo opgezadeld te zitten.
Net zozeer als wij hier trucs ventileren om die scam te ontdekken zo geraffineerder de scammers worden en dat is dan ook nog eens niet beperkt tot enkel Filipina's maar eerder wereldwijd.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

O jee, ik heb de afgelopen 30 jaaarzoveel pinays naar  :nederlandsevlag: zien komen, getrouwd en wel met een ollander, die achter de rug om toch contact de pinoyboyfriend in  :smiley-philippines: bleven houden en hem ook nog financieel steuende.  Zodra ze  :nederlandsevlag:  nationaliteit en paspoort hadden iep de relatie met den ollander al snel op de klippen , en binnen het jaar was de pinoy gearriveerd.  :biggrinn:

De Ollander had het nakijken, en moet nog alimentatie betalen. 

Ook wel gezien dat de dames een pinoy vriendje zochten onder het vele personeel van schepen die Antwerpen en Rotterdam aan doen.  Die schepen komen meest wel 1 keer per maand daar, en door goede maatjes met de kapitein te worden mochten de dames aan boord, voor een maandelijkse grote doorsmeerbeurt   :lachen:

Ronny55

Citaat van: gosternokke op zondag 10 augustus 2014, 18:14:04
O jee, ik heb de afgelopen 30 jaaarzoveel pinays naar  :nederlandsevlag: zien komen, getrouwd en wel met een ollander, die achter de rug om toch contact de pinoyboyfriend in  :smiley-philippines: bleven houden en hem ook nog financieel steuende.  Zodra ze  :nederlandsevlag:  nationaliteit en paspoort hadden iep de relatie met den ollander al snel op de klippen , en binnen het jaar was de pinoy gearriveerd.  :biggrinn:

De Ollander had het nakijken, en moet nog alimentatie betalen. 

Ook wel gezien dat de dames een pinoy vriendje zochten onder het vele personeel van schepen die Antwerpen en Rotterdam aan doen.  Die schepen komen meest wel 1 keer per maand daar, en door goede maatjes met de kapitein te worden mochten de dames aan boord, voor een maandelijkse grote doorsmeerbeurt   :lachen:

Jaja , en jij kan het weten he....
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.