En Tipsy heeft weer speciale vragen. Fiancee visum, trouwen in Thailand?

Gestart door tipsy, zaterdag 9 november 2019, 09:57:24

Vorige topic - Volgende topic

Adik

Die andere relaties, van vriendinnen en nichtjes, waren waarschijnlijk wel duurzaam en exclusief.

De discussie over trouwen om een papiertje te bekomen, of andere eerder genoemde mazen, laat ik verder aan anderen.  :benweg:

tipsy

Citaat van: Luc op maandag 25 november 2019, 15:22:15
Citaat van: Bulldozer op maandag 25 november 2019, 05:37:12
Citaat van: tipsy op maandag 25 november 2019, 04:05:18
Ze zien vriendinnen, nichtjes wel naar andere landen gaan, hoe frustrerend is dat?
Als het zo is zou ik mijzelf nog maar eens stevig achter de oren krabben om te bedenken of ze jou zo leuk vind of omdat ze een buitenlander zoekt om het land uit te komen.

Hoeveel trouwen er enkel met een buitenlander voor zijn mooie ogen?  :denk:

Nou, die heb ik nog hoor. En sorry, jammer voor  mijn kennis, maar ik ken haar 9 jaar. En je blijft niet in de situatie, als de band heel hecht is. Dit vind ik nu opmerkingen, die je niet verwacht, op een forum, waar je normaal toch je geluk zoekt met een Filipijnse partner. 

Wat eerder een probleem is, zijn koppels, die naar een paar weken skype, elkaar een week zien, en dan een procedure in zetten om naar Europa te komen. Dan verwonderd zijn, dat dit niet vanzelf gaat, en dat dan het sprookje aan diggelen is.

Weet je wat ik hier mis?  Als je net als ik geen kudde beest ben, maar gewoon bent om ervoor te gaan, in elke omstandigheid, je zo'n dingen moet horen. Terwijl heel dat systeem verrot is. Je moeten justifiëren   bij ambtenaren, die heel persoonlijke zaken eisen, met enigste reden, dat je een partner kiest die niet van je eigen land is.
Dat borg staan, je verantwoordelijk nemen, niet voldoende is. Een Belgische kan je ook trouwen voor je geld, en een beter statuut. Dat je daarboven, onmenselijke behandelingstermijnen, die volgens het Europees recht onaanvaardbaar zijn.  Wanneer administratieve landen, zoals Frankrijk  sneller beslissen over een uitnodigingsvisum, en het dan nog toe staan ook.

Dat als je samen wilt zijn, je op den duur in allerlei bochten moet wringen. Ik begrijp dat sommige mijn posten te origineel vinden hoor. Maar hoeveel mensen worden door de administratieve dienst waar ze de belastingen, dus hun loon betalen, en met alle goede wil, kosten en papieren en persoonlijke zaken bloot te geven, voor een onnozele reden worden geweigerd?

Ik kan hier in Thailand WEL samen zijn met haar, en in De Filipijnen ook. Ja, ze doen hier ook steeds moeilijker, zeker sinds de militairen aan de macht zijn, maar als je in orde bent, aan de vereisten kunt voldoen, lukt het wel. Maar als Belg in België heel vaak niet dus!   En ik ben nog heel gelukkig. Ik wil juist met mijn partner, van mijn keuze, gaan en staan waar ik wil, ik vind dat een essentieel recht. Mijn partner is er zelf niet op uit om per se in België te wonen, maar wel haar opinie te vormen en het land te zien waar ik ben opgegroeid.

Als ik geen oplossing vind, dan ben ik dus verplicht mijn kinderen niet meer te zien en definitief naar hier te immigreren. Ik ben dan nog bij de gelukkige, die niet hoeven te werken, die genoeg inkomen hebben om hier te zitten. Daar moet ik wel enorm financieel achteruit gaan, maar dat heb ik er dan ook voor over.... 

tipsy

Citaat van: Adik op maandag 25 november 2019, 18:24:37
Die andere relaties, van vriendinnen en nichtjes, waren waarschijnlijk wel duurzaam en exclusief.

De discussie over trouwen om een papiertje te bekomen, of andere eerder genoemde mazen, laat ik verder aan anderen.  :benweg:

Weeral een vooroordeel.  Weet je eigenlijk wel wat je zegt. Ik heb voor haar wel mijn gezin opgegeven hoor, en de relatie is al lang exclusief. En ik vind trouwen om een papiertje ook geen goed idee. Maar je kunt er toch vanuit gaan, dat je samen met dat "papiertje", er toch wel een partner voor het leven  bij krijgt.

Adik

Citaat van: tipsy op dinsdag 26 november 2019, 05:32:19
Citaat van: Adik op maandag 25 november 2019, 18:24:37
Die andere relaties, van vriendinnen en nichtjes, waren waarschijnlijk wel duurzaam en exclusief.

De discussie over trouwen om een papiertje te bekomen, of andere eerder genoemde mazen, laat ik verder aan anderen.  :benweg:

Weeral een vooroordeel.  Weet je eigenlijk wel wat je zegt. Ik heb voor haar wel mijn gezin opgegeven hoor, en de relatie is al lang exclusief. En ik vind trouwen om een papiertje ook geen goed idee. Maar je kunt er toch vanuit gaan, dat je samen met dat "papiertje", er toch wel een partner voor het leven  bij krijgt.

Je hebt dat papiertje nog met een ander. Dus je bent nog geen seconde exclusief.

Maar even goed succes met het aantonen bij de ambtenaren dat uw relatie gelijkwaardig, duurzaam, exclusief en geen schijnhuwelijk is.
:hoedjeaf:

tipsy

Citaat van: Adik op dinsdag 26 november 2019, 08:33:34
Citaat van: tipsy op dinsdag 26 november 2019, 05:32:19
Citaat van: Adik op maandag 25 november 2019, 18:24:37
Die andere relaties, van vriendinnen en nichtjes, waren waarschijnlijk wel duurzaam en exclusief.

De discussie over trouwen om een papiertje te bekomen, of andere eerder genoemde mazen, laat ik verder aan anderen.  :benweg:

Weeral een vooroordeel.  Weet je eigenlijk wel wat je zegt. Ik heb voor haar wel mijn gezin opgegeven hoor, en de relatie is al lang exclusief. En ik vind trouwen om een papiertje ook geen goed idee. Maar je kunt er toch vanuit gaan, dat je samen met dat "papiertje", er toch wel een partner voor het leven  bij krijgt.

Je hebt dat papiertje nog met een ander. Dus je bent nog geen seconde exclusief.

Maar even goed succes met het aantonen bij de ambtenaren dat uw relatie gelijkwaardig, duurzaam, exclusief en geen schijnhuwelijk is.
:hoedjeaf:

Dan blijf ik wel in Thailand hoor. En ben ik ineens van alle rompslomp, en idiote commentaren vanaf. Mijn vader heeft 10 jaar over zijn scheiding gedaan, mijn moeder heeft al die jaren geduldig gewacht en ze zijn dan nog tot het laatste getrouwd gebleven,nog 25 jaar.

Verdedig jij maar die klote ambtenaren!   Hier zitten alleen maar zeurpieten, jullie zijn van mij vanaf. Blijven jullie maar in dat klotelandje.  En vergeet niet te storten  voor de opvang van vluchtelingen en asielzoekers, en ga dan maar naar de Moskee.

Adik

Ik hoef ambtenaren niet te verdedigen. U werpt ze zelf alle 'munitie' in de schoot.

Verder vraag ik me af, gaat het hier wel om uw vriendin? Of is het uw bediende? Een vrouw die voor haar partner naar Europa komt maakt zich al kwetsbaar en afhankelijk. Doordat u getrouwd bent met een ander maakt ze ook nog eens bijna nergens aanspraak op. Dat deert u blijkbaar geenszins.

Ik zou zeggen, bekeerd u zich tot de islam, en probeer het dan nog eens met uw bij-vrouw. Wellicht hebben tegen die tijd de moslims het hier voor het zeggen. Waarschijnlijk maakt uw visumaanvraag dan meer kans.  :atyourservice: 

tipsy

Adik, bent U schoolmeester, met het vingertje naar boven? Heeft U het dossier ingediend ? Heeft U maar een idee wat daar instaat?  Als het antwoord daarop negatief is, bent U alleen maar een negatieve persoon, die niets bijbrengt aan het onderwerp.

- Ten eerste:  Ik heb de scheiding met onderlinge toestemming ingezet. Ondanks ik met scheiding der goederen ben getrouwd, help ik mijn bijna ex echtgenote een woning te financieren, waar ik helemaal niet toe verplicht ben! Wij gaan als goede vrienden uiteen, kunnen er ook niet veel zeggen.

- Ten tweede U beledigt mij met te spreken over een niet duurzame relatie.  Wij hebben een relatie van 6 jaar. Op het moment is ze 100% van de tijd bij mij.  Alleen als ik naar Europa moet, dan kan ze niet mee.  Probleem is dat ik verplicht ben volgende zomer enkele maanden in Europa te zijn. Ik heb geen zin weer maanden van haar gescheiden te zijn.  Gezien de duur van aanvraag, is het dus onmogelijk een samenlevingscontract en het daarbij horende visum te bekomen.

- Ondanks dat ik helemaal niet van plan ben, definitief in België te wonen, willen wij vrij te gaan en staan waar we wensen. Als ze een definitief visum krijgt, ga ik nog niet heel het jaar in België zitten.

Het grote probleem is dus om samen te zijn volgende zomer. Daarna zal ik terug in België een aanvraag in België indien voor samenwoont. Maar een toerist visum is heel moeilijk, om dat nu al de binding met haar land er niet is. Ik stort elke maand 1000 € op haar rekening in de Filipijnen, opdat ze tenminste financiële middelen kan aantonen. Als er een toeristenvisum wordt ingediend, dan kan dat NIET in België, omdat dat daar toch wordt geweigerd. Dus een reis uitstippelen via Duitsland of Griekenland is de enigste oplossing, met weinig kans op slagen, door bovenvermelde reden!

Het is niet aan U om over mijn relatie te twijfelen, die is heel sterk. Ik lijd aan zeer zware angststoornissen, ben zelf mindervalide daardoor verklaard. En van het feit dat ik zonder haar niet meer kan functioneren is ook niet gelogen!  Geef eerder goede raad aan iemand die het recht heeft met zijn vriendin te zijn. Ik ben Belg, ik ken mijn vriendin jaren, en heb het recht met haar te zijn waar ik wil. En ik vind het revolterend dat ik van een dienst te moeten  afhangen om in mijn eigen land met haar samen te zijn.

Gelukkig, heb IK nog de middelen om met haar hier in Thailand te zitten, maar voor Jan Modaal is het helemaal godgeklaagd om bij zijn geliefde te zijn!

Ton Hasselt


Adik

U heeft al zoveel goede raad in uw vorige topic in de wind geslagen.

- u bent nog niet gescheiden, dus niet exclusief. En derhalve ook niet duurzaam. Duurzaam is in de ogen van de overheid minimaal 2 jaar. 2 jaar nadat uw scheiding officieel is heeft u een duurzame en exclusieve relatie. Maar toch volgend jaar al samenwoonst willen aanvragen.

- u bent flink ouder en mindervalide met angstaanvallen. Dat klinkt niet bepaald als de droom man. Dat leeftijdsverschil is al een indicator. Nog even los van het lage gemiddelde inkomen daar. En vervolgens bent u ook nog begonnen € 1.000 elke maand over te maken. Man man man, daarmee maakt u het haar nog moeilijker te overtuigen van haar echte oprechte intenties! U brengt uzelf er ook mee in een lastig parket want u acteert hiermee eerder als werkgever! Echt, opmerkingen als dat u niet zonder haar kan functioneren helpen u niet. In tegendeel.

En straks als het weer niet lukt is het weer iedereen zijn schuld zeker? Nou, ik ben blij dat die regels er zijn. Waarom ben ik daar blij mee? Omdat het zorgt voor een minder afhankelijke positie voor de vrouw. Omdat het zorgt voor een bepaald welzijn en uitbuiting tegenwerkt. Omdat het zorgt voor een bepaalde gelijkwaardigheid in relaties. U zit zelf ook niet op die midden oosten toestanden te wachten hier.

Dus, met aangrenzende waarschijnlijkheid aan dovemansoren besteedt, als u advies wilt? Verdiep u eens en conformeert u aan wat simpele regels. Houdt u in ieder geval ver van alle schijn (no pun intended). U doet niet alleen uzelf maar ook uw vriendin er een groot plezier mee.

Keep your girlfriend close and keep your enemies (lees overheid) closer.

tipsy

Citaat van: Adik op maandag 16 december 2019, 22:12:18
U heeft al zoveel goede raad in uw vorige topic in de wind geslagen.

- u bent nog niet gescheiden, dus niet exclusief. En derhalve ook niet duurzaam. Duurzaam is in de ogen van de overheid minimaal 2 jaar. 2 jaar nadat uw scheiding officieel is heeft u een duurzame en exclusieve relatie. Maar toch volgend jaar al samenwoonst willen aanvragen.

- u bent flink ouder en mindervalide met angstaanvallen. Dat klinkt niet bepaald als de droom man. Dat leeftijdsverschil is al een indicator. Nog even los van het lage gemiddelde inkomen daar. En vervolgens bent u ook nog begonnen € 1.000 elke maand over te maken. Man man man, daarmee maakt u het haar nog moeilijker te overtuigen van haar echte oprechte intenties! U brengt uzelf er ook mee in een lastig parket want u acteert hiermee eerder als werkgever! Echt, opmerkingen als dat u niet zonder haar kan functioneren helpen u niet. In tegendeel.

En straks als het weer niet lukt is het weer iedereen zijn schuld zeker? Nou, ik ben blij dat die regels er zijn. Waarom ben ik daar blij mee? Omdat het zorgt voor een minder afhankelijke positie voor de vrouw. Omdat het zorgt voor een bepaald welzijn en uitbuiting tegenwerkt. Omdat het zorgt voor een bepaalde gelijkwaardigheid in relaties. U zit zelf ook niet op die midden oosten toestanden te wachten hier.

Dus, met aangrenzende waarschijnlijkheid aan dovemansoren besteedt, als u advies wilt? Verdiep u eens en conformeert u aan wat simpele regels. Houdt u in ieder geval ver van alle schijn (no pun intended). U doet niet alleen uzelf maar ook uw vriendin er een groot plezier mee.

Keep your girlfriend close and keep your enemies (lees overheid) closer.

U heeft een probleem met lezen.  Het geld wordt overgemaakt op een rekening op haar naam, waar staat dat ze over dit geld mag beschikken? Ik heb toegang tot deze rekening, en deze dient alleen om als er geen andere oplossing wordt gevonden, om genoeg geld op een rekening te hebben staan, in geval van een toeristen visum voorlopig wordt aangevraagd en dan niet via België, dat hier in Azie¨al sowieso bekend staat om het moeilijkste land te zijn om een Schengen visum te bekomen.

U bent blij met die regels? Wel ik niet!  Ik ben een vrij man, Belg en zou zelf moeten beslissen met wie ik samenwoon. Ik ben volwassen genoeg om zelf te bepalen of ik met een golddigger of niet heb te maken. het enigste wat deze regeling veroorzaakt is DRAMA. Ik ken genoeg mensen, die zijn geweigerd, die ofwel getrouwd zijn (daar is uw binding), geweigerd zijn en dromen van mensen kapot geslagen. Niet iedereen, kan zoals ik zich permitteren, 8 maanden per jaar in Azië te verblijven. En als ik hier wel met haar kan samen zijn en gelukkig, waarom dan niet in mijn eigen land?

U zegt dat ik dovemans oren heb, dat ziet U ook verkeerd. Ik ben zeer bewust dat het heel moeilijk is, maar als je van iemand HOUDT, wil je met haar samen zijn.   Dus ondanks de aangehaalde moeilijkheden, zoek je dan toch een oplossing, hoe moeilijk ook, om samen te zijn. Overigens ik ben OOK naar een advocaat geweest, 2 zelf, en die vonden mijn aanpak prima, waren verwonderd dat alles zo volledig was en doordacht.

En als U twijfelt aan mijn geliefde, ze heeft ooit maar één man gehad, heeft geen kinderen, en straalt als ze bij mij is. En is 6 jaar in armoede blijven leven, als ik maar terug kwam.

En inderdaad voor een immigratie-dienst kan een duurzame relatie één zijn, zoals U het vermeld, de werkelijkheid is wel even anders.

Ik doe dit niet graag, maar ze staan toch op internet, en de scheiding met onderlinge toestemming wordt toch uitgesproken. Als U dit een fake koppel noemt, wel dat is uw zaak:

https://www.flickr.com/photos/125991523@N03/albums/with/72157692593106201