Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Trouw op 12/2/11

Gestart door Phille, woensdag 24 maart 2010, 11:13:23

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Vandaag is het onze laatste dag samen, vannacht om 1 uur is het boarding time, ooohhhh wat ga ik mijn schatje missen, snif snif ... wanneer ik terug thuis ben hoop ik eindelijk de foto's van de fotograaf ontvangen te hebben en zal ik deze ook posten. We zijn momenteel sinds een dagje of 4 in puerto galera en het was hier alweer zeer fijn om terug te zijn. Nu eens beginnen aan het ontbijtje.

Iedereen bedankt voor de vele felicitaties en bijdragen aan dit topic.

:daag:

:thankyoufw5:

:benweg:

Mawibata

Citaat van: Phille op donderdag 17 februari 2011, 00:57:27
Vandaag is het onze laatste dag samen, vannacht om 1 uur is het boarding time, ooohhhh wat ga ik mijn schatje missen, snif snif ... wanneer ik terug thuis ben hoop ik eindelijk de foto's van de fotograaf ontvangen te hebben en zal ik deze ook posten. We zijn momenteel sinds een dagje of 4 in puerto galera en het was hier alweer zeer fijn om terug te zijn. Nu eens beginnen aan het ontbijtje.

Iedereen bedankt voor de vele felicitaties en bijdragen aan dit topic.

:daag:

:thankyoufw5:

:benweg:



Phille   :janken:  hou je sterk en val nou niet in een zwart gat.
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Mr B

Prachtige foto's. Wat een mooie bruid. En ze zag er echt supergelukkig uit.
Ik lees dit forum nu al een tijdje en heb echt véél hulp hieraan.
Bedankt mensen.

Johan En Elvie

Citaat van: Robert op woensdag 16 februari 2011, 12:53:19
Je komt nu al een tijdje in de Filipijnen, moet je onderhand wel weten dat men niet teveel verteld als je ergens in een resort zit, ik vraag altijd meteen of er extra kosten zijn als er betaald wordt met een creditcard, scheelt een hoop gezeik achteraf. Er zijn hotels die helemaal niks rekenen, maar zijn er ook die even 8 procent rekenen, nou die 8 procent zuip ik liever op, dus ik vraag het wel meteen.
Verder moet je maar denken dat je maar 1 keer trouwt, als het goed is tenminste. De gasten zullen een leuke tijd hebben gehad, dat er dan nog een paar de minibar plunderen is wat minder.

Ja Ja de minibar plunderen doen ze vrijwel allemaal van de familie, zo ook bij ons in het hotel in Manilla waar de schoonbroer het zich allemaal erg goed liet bevallen, ik zag hem bezig en liet hem doen.
Ik wist wel dat de rekening ging volgen, toen ik afrekende zei mijn vrouw het is 1800 pesos voor de minibar (waar hij alleen had van gedronken) waarop hij heel verwonderd uithaalde zo van had ik dat geweten? recht in mijn ogen kijkend, maar ik vergaf het hem.
Uiteraard weten ze dat maar ik kan het hem niet kwalijk nemen, hij leeft heel erg erbarmelijk en als hij dan eens de kans heeft grijpt hij ze ook hoe zou je zelf zijn in die situatie, no hard feelings.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Rich

Citaat van: Johan En Elvie op donderdag 17 februari 2011, 22:27:12


hoe zou je zelf zijn in die situatie,


Ik zou dat gewoon niet durven want ik vind dat onbeschoft.
Rich de Nederbelg.

Johan En Elvie

Citaat van: Rich op donderdag 17 februari 2011, 22:52:02
Citaat van: Johan En Elvie op donderdag 17 februari 2011, 22:27:12


hoe zou je zelf zijn in die situatie,


Ik zou dat gewoon niet durven want ik vind dat onbeschoft.


eigenlijk wel ja vanuit ons oogpunt gezien, ik zou het ook niet doen en vind het ook onbeschoft maar ik leef hier en ben ook hier opgegroeid (In België)
Maar indien je in zijn situatie zou verkeren dan zou je misschien net hetzelfde doen en daarom "Hoe zou je zelf zijn" en hiermee bedoel ik als je in zijn situatie bent.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

opinie

Citaat van: Johan En Elvie op donderdag 17 februari 2011, 23:08:14
Citaat van: Rich op donderdag 17 februari 2011, 22:52:02
Ik zou dat gewoon niet durven want ik vind dat onbeschoft.
eigenlijk wel ja vanuit ons oogpunt gezien, ik zou het ook niet doen en vind het ook onbeschoft maar ik leef hier en ben ook hier opgegroeid (In België)

Waar men opgroeit, maakt niet uit! Er zijn hier ook mensen die zorgen dat ze als laatste aan de beurt zijn om een rondje te geven en dan moeten ze net voor hun beurt dringend weg.
:jajaja:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Robert

Citaat van: opinie op donderdag 17 februari 2011, 23:41:14
Citaat van: Johan En Elvie op donderdag 17 februari 2011, 23:08:14
Citaat van: Rich op donderdag 17 februari 2011, 22:52:02
Ik zou dat gewoon niet durven want ik vind dat onbeschoft.
eigenlijk wel ja vanuit ons oogpunt gezien, ik zou het ook niet doen en vind het ook onbeschoft maar ik leef hier en ben ook hier opgegroeid (In België)

Waar men opgroeit, maakt niet uit! Er zijn hier ook mensen die zorgen dat ze als laatste aan de beurt zijn om een rondje te geven en dan moeten ze net voor hun beurt dringend weg.
:jajaja:

je hebt gelijk, als ik vroeger geen rondje kon geven bleef ik thuis.
verder lees ik dat een minibar is geplunderd, kosten 1800 pesos, die had van mij meteen het heen en weer kunnen krijgen, johan vergeeft het hem, een ieder is anders, ik vind het belachelijk.
geef hem dan 2 flessen rum mee voor thuis, heeft ie meer aan en kost je haast niets.

Phille

En nu ben ik thuis, wat een raar gevoel zo alleen thuis komen, nu snel aan de procedure beginnen.

Wie kan er mij helpen met wat er nu zoal moet gedaan worden?

Alvast bedankt op voorhand.

stip66

In principe moet jij niks doen.
Alle werk is aan haar besteed.
Wachten op het huwelijks certificaat van NSO.
Alles ( ook jouw papierwinkel ) laten legaliseren door DFA, een nieuw paspoort aanvragen en dan belllen, bellen, bellen en nog eens bellen voor een afspraak op de ambassade.
Bij de visumaanvraag mogen jouw attesten ook niet ouder zijn dan 6 maanden, zoniet, back to zero.
En dan wachten, wachten en nog eens wachten

:atyourservice: