Vraag over geld tijdens vakantie

Gestart door gertve, vrijdag 7 december 2012, 21:22:21

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Stijn54. De vraag is of het waar is van die â,¬ 4000, want dat is een heleboel geld en wat zou de ex van jouw vriendin daarmee hebben gedaan.

Zoalng jij in haar behoeften kan voorzien is het natuurlijk prima, anders dan ben ik toch bang dat dit spanningen gaat opleveren die de relatie stevig onder druk zetten, ook al zegt zij dat geld niet het voornaamste is.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

gosternokke

Citaat van: gertve op vrijdag  7 december 2012, 21:59:27
Denk dat we zelf gaan koken, leek ons wel leuk. Uit eten ook, in ieder geval een paar keer gedaan hebben. Ben zelf geen grote drinker, maar een paar biertjes of wat wijn gaat er wel in. Bocaray leek me al een duur plekkie. Maar ja, zij kent het en wie ben ik dan  :floet:

Hmm, het idee om 500 euro mee te nemen spreekt me wel aan. Als er dan ook nog automaten zijn dan ga ik me wel redden.
Bedankt voor de tip jongens.  :thumb:


Dan moet daar wel de mogelijkheid voor zijn om zelf te koken, want de meeste accomodaties hebben die mogelijkheid niet.

Er is op Boracay ook een Hobbithouse, een bar die geheel door dwergen word gerund.  Wel leuk om daar een pintje te drinken.

Lenn

15000 php voor 2 weken word wel een erge low budget vakantie.Dan spaar ik liever nog ff door.
1667 php per dag kom ik ook al niet mee uit.Dan spaar ik liever nog ff door.
Als ik op vakantie ga wil ik het vakantiegevoel hebben.

vvjoris

Citaat van: gosternokke op zondag  9 december 2012, 10:13:08
Citaat van: gertve op vrijdag  7 december 2012, 21:59:27
Denk dat we zelf gaan koken, leek ons wel leuk. Uit eten ook, in ieder geval een paar keer gedaan hebben. Ben zelf geen grote drinker, maar een paar biertjes of wat wijn gaat er wel in. Bocaray leek me al een duur plekkie. Maar ja, zij kent het en wie ben ik dan  :floet:

Hmm, het idee om 500 euro mee te nemen spreekt me wel aan. Als er dan ook nog automaten zijn dan ga ik me wel redden.
Bedankt voor de tip jongens.  :thumb:


Dan moet daar wel de mogelijkheid voor zijn om zelf te koken, want de meeste accomodaties hebben die mogelijkheid niet.


Het komt er eigenlijk op neer hoeveel de Filippijnen-vakantie eigenlijk gaat kosten. Dat hangt er gewoon vanaf hoe luxueus je het wil, en wat je zelf al dan niet wil doen (koken bijvoorbeeld) Alles staat en valt dus eigenlijk met je budget (Iets waar Filipinos/as het heel erg moeilijk mee hebben, om het te begrijpen alleen al)

Een voorbeeldje: iemand gaat naar Cebu en logeert in Pier Cuatro, wil het graag confortabel en neemt een suite-kamer (bij Agoda: 1780 pesos, ontbijt inbegrepen) In Pier Cuatro kost dish + rice gemiddeld 150 pesos, maar men neemt nogal snel 2 keer een dish: kost voor twee personen 1200 pesos per dag (je hoeft natuurlijk niet altijd in Pier Cuatro te eten, in Cebu zijn er 10.000 restaurants waar je voor dat budget eet) Je wil wel eens ergens naartoe, dus reken ene gemiddelde taxi en/of jeepney kost van 400 pesos, daar ga je al een eindje mee. 's Avonds wil je nog wel elk een san miguel of 5, dus nog eens 400 pesos. Dat betekent in totaal 3780 pesos per dag voor accomodatie, eten en transport, vliegtuig erbij voor 50000 pesos en je komt aan een kost van 103.000 pesos voor je vakantie.

Stel dat het echter Boracay is in plaats van Cebu, en dat daar alles 50 % duurder is (wat me al heel veel lijkt): dat betekent dat je voor eten en accomodatie zo'n 27.000 pesos meer betaalt, dus kost je reis 130.000 pesos.

Maar stel dat je een leuk appartementje huurt op Lapu Lapu, en je kookt zelf, dan kom je er in totaal voor 85.000 pesos....

Je kiest dus zelf of 2 weken Phills 1650, 2000 of 2500 euro kost... of meer natuurlijk als je' t wat breder wil laten hangen....

Ikzelf zou echter zeker voor 3 weken opteren, reken dan 2000, 2500 tot 3000.

Ik moet toegeven, ik ben een beetje beroepsmisvormd, en vandaar nogal veel met budgetten bezig. Vandaar dat ik exact weet dat mijn vorige reis van 7 weken 3942 euro gekost heeft, inclusief family support, en het was een combinatie hotel/appartement, gedeeltelijk cebu, moalboal en lapu lapu. Gevlogen met Hainan, Cebu Pacific en Airphil Express. Verbruik van Tanduay en San Miguel boven gemiddeld. Zowel local food gegeten, als zelf Filipijns Europees combinatie-koken gedaan, als pizza's, KFC, Jollibee, dat chinees hoe noemt het weer, en dat filipijns fast food weet ik ook niet meer hoe het heet, kortom: niks tekort gehad.



Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Bulldozer

Citaat van: vvjoris op zondag  9 december 2012, 04:27:34
Iedereen spendeert wat ie wil, natuurlijk, maar vergelijk even: je kan ervan uitgaan dat 'het leven' in  :eu: drie maal duurder is dan in de  :smiley-philippines:, als je

Tja, ik ga er helemaal niet vanuit dat het leven in Europa 3x duurder is dan in de Filippijnen. Gelukkig weten de mensen die nog in Europa wonen en hier een paar keer op vakantie veel beter hoe het hier is dan de mensen die hier al jaren wonen.  :crazy: Over een paar jaar weer een berooide die met zijn staart tussen de benen terug naar Europa vliegt (als daar nog geld voor is)??

Bovendien ging het over 8 dagen Boracay, ik weet niet wat je er allemaal bij haalt met je rare rekensommen. Als je 3 weken in Cebu op de heide doorbrengt en 15 boeken uitleest reken je natuurlijk met andere bedragen.

gosternokke

Paar jaar terug op Boracay geweest, en als ik dan op iedere peso  moet gaan letten is men vakantiegevoel weg.

Niks is goedkoop op Boracay,   dagje uit , kids ritje op paard gemaakt  bij Boracay horse stables : kost  500 peso per paard.

waterscooter gehuurd 2500 peso,    daarna parasailing gedaan  met de vrouw samen ook  kost 2500 .


   Zelfs de tricycels zijn duur op boracay,  betaal je op andere plaatsen tussen 20 en 30 peso afhankelijk van de afstand, in Boracay willen ze voor iedere rit 100 peso  :negatief:

Herbie

Citaat van: Bulldozer op zondag  9 december 2012, 12:28:21
Citaat van: vvjoris op zondag  9 december 2012, 04:27:34


Bovendien ging het over 8 dagen Boracay, ik weet niet wat je er allemaal bij haalt met je rare rekensommen. Als je 3 weken in Cebu op de heide doorbrengt en 15 boeken uitleest reken je natuurlijk met andere bedragen.


Rare rekensommen of niet. 100 euro per dag is een mooi gemiddelde. Zeker op Boracay. Ok normaal mag je niet rekenen in euro want die staat nu heel zwak. Maar zou toch zeggen 4000 a 5000 peso per dag.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

vvjoris

Citaat van: Herbie op zondag  9 december 2012, 13:44:58
Citaat van: Bulldozer op zondag  9 december 2012, 12:28:21
Citaat van: vvjoris op zondag  9 december 2012, 04:27:34


Bovendien ging het over 8 dagen Boracay, ik weet niet wat je er allemaal bij haalt met je rare rekensommen. Als je 3 weken in Cebu op de heide doorbrengt en 15 boeken uitleest reken je natuurlijk met andere bedragen.


Rare rekensommen of niet. 100 euro per dag is een mooi gemiddelde. Zeker op Boracay. Ok normaal mag je niet rekenen in euro want die staat nu heel zwak. Maar zou toch zeggen 4000 a 5000 peso per dag.

Ik weet niet of mijn rekensommen zo raar zijn, ik heb de bedoeling ginder te gaan wonen, dus lijkt het me toch logisch dat ik de kost even bekeken heb. En ik ben er al enkele keren geweest dus weet ik wat een hotel, appartement of resort kost, in verhouding met de geleverde luxe. 3 x goedkoper dan  :eu:, daar mag je van uit gaan: eten kost de helft, op café gaan kost de helft, huren kost een kwart, transport kost een achtste, enz... gemiddeld één derde dus. Je kan natuurlijk een condo huren @ 800 euro per maand, australische biefstukken eten aan dezelfde prijs als hier en misschien een etablissement vinden waar je een Duvel kan drinken voor 200 pesos, dan kost alles hetzelfde als in Europa. Mijn punt is dat de kost in verhouding staat met de luxe die je wil.

Natuurlijk is het op sommige plaatsten duurder, in Knokke is het ook duurder dan in Leuven, Lier of Mechelen bijvoorbeeld .... In Moal Boal zijn trycycles, vlees, groenten, etc ook 20 - 30 % duurder dan in Cebu City of Lapu Lapu, dat heeft te maken met het een beetje 'greedy' zijn van de lokale bevolking. In mijn rare rekensom reken ik dat Boracay 50 % duurder is, het is toch aan eenieder om uit te maken of ie dat wil betalen, er zijn nog 7106 andere eilanden é...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Herbie

Citaat van: vvjoris op zondag  9 december 2012, 13:58:11
Citaat van: Herbie op zondag  9 december 2012, 13:44:58
Citaat van: Bulldozer op zondag  9 december 2012, 12:28:21
Citaat van: vvjoris op zondag  9 december 2012, 04:27:34


Bovendien ging het over 8 dagen Boracay, ik weet niet wat je er allemaal bij haalt met je rare rekensommen. Als je 3 weken in Cebu op de heide doorbrengt en 15 boeken uitleest reken je natuurlijk met andere bedragen.


Rare rekensommen of niet. 100 euro per dag is een mooi gemiddelde. Zeker op Boracay. Ok normaal mag je niet rekenen in euro want die staat nu heel zwak. Maar zou toch zeggen 4000 a 5000 peso per dag.

Ik weet niet of mijn rekensommen zo raar zijn, ik heb de bedoeling ginder te gaan wonen, dus lijkt het me toch logisch dat ik de kost even bekeken heb. En ik ben er al enkele keren geweest dus weet ik wat een hotel, appartement of resort kost, in verhouding met de geleverde luxe. 3 x goedkoper dan  :eu:, daar mag je van uit gaan: eten kost de helft, op café gaan kost de helft, huren kost een kwart, transport kost een achtste, enz... gemiddeld één derde dus. Je kan natuurlijk een condo huren @ 800 euro per maand, australische biefstukken eten aan dezelfde prijs als hier en misschien een etablissement vinden waar je een Duvel kan drinken voor 200 pesos, dan kost alles hetzelfde als in Europa. Mijn punt is dat de kost in verhouding staat met de luxe die je wil.

Natuurlijk is het op sommige plaatsten duurder, in Knokke is het ook duurder dan in Leuven, Lier of Mechelen bijvoorbeeld .... In Moal Boal zijn trycycles, vlees, groenten, etc ook 20 - 30 % duurder dan in Cebu City of Lapu Lapu, dat heeft te maken met het een beetje 'greedy' zijn van de lokale bevolking. In mijn rare rekensom reken ik dat Boracay 50 % duurder is, het is toch aan eenieder om uit te maken of ie dat wil betalen, er zijn nog 7106 andere eilanden é...

Ja natuurlijk klopt het. Maar gaat over een week Boracay. En op Boracay mag je toch rekenen op 4000 a 5000 peso per dag plus hotel. Als je en goedkoop hotel neemt.  Van rond de 2000 per nacht. Anders kom je rap aan een goeie 7000 per dag. En dan heb je nog niets gedaan zoals gosternokke hier boven vermeld. Anders zijn je P10.000 die je wild mee nemen in één dag er door :thumb:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

vvjoris

Citaat van: Herbie op zondag  9 december 2012, 14:09:07
Citaat van: vvjoris op zondag  9 december 2012, 13:58:11
Citaat van: Herbie op zondag  9 december 2012, 13:44:58
Citaat van: Bulldozer op zondag  9 december 2012, 12:28:21
Citaat van: vvjoris op zondag  9 december 2012, 04:27:34





Ja natuurlijk klopt het. Maar gaat over een week Boracay. En op Boracay mag je toch rekenen op 4000 a 5000 peso per dag plus hotel. Als je en goedkoop hotel neemt.  Van rond de 2000 per nacht. Anders kom je rap aan een goeie 7000 per dag. En dan heb je nog niets gedaan zoals gosternokke hier boven vermeld. Anders zijn je P10.000 die je wild mee nemen in één dag er door :thumb:

Ik ben er nog niet geweest. Was het wel van plan maar ik zal het nu maar uitlaten, want het is blijkbaar geen 50 % maar 150 % duurder, en er zijn nog héél veel mooie stranden in de  :smiley-philippines: ... Dan vlieg ik liever eens naar Singapore, ook 150 % (of meer) duurder, maar daar krijg je wel super-luxe ....


Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.