Vraag over geld tijdens vakantie

Gestart door gertve, vrijdag 7 december 2012, 21:22:21

Vorige topic - Volgende topic

mike-bel

ook waar, als je op vakantie gaat, moet je genieten en de dagelijkse sleur achterlaten
als je vakantie budget te krap is zou ik niet naar de filipijnen vliegen...


infas


Yoshi

Citaat van: Darko69 op maandag 10 december 2012, 15:03:07
Citaat van: Yoshi op maandag 10 december 2012, 10:57:48
Dan heb ik het geluk dat ik geen family support moet geven en getrakteerd ga worden op etentjes  :happy:

Dat scheelt ook zeker. Ik zit ook straks bij de familie van m'n vriendin met kerst en daarna een reünie, maar om nou niet het gevoel te krijgen dat ik aan het meeliften ben kopen ik en m'n vriendin samen wat kleinigheidjes voor de kids en haar ouders. Family support hoeft bij mij gelukkig ook niet, maar ik kan best begrijpen zodra ik en m'n vriendin bij elkaar samenwonen en werkende zijn dat daar soms wel eens wat geld naartoe gestuurd wordt. Tot nu toe heeft ze het geluk dat ze nog steeds family allowance krijgt en super ouders heeft, dus reden genoeg daar wat aan te doen in de toekomst aan financiële hulp.

Ja, zij heeft een goede job die degelijk betaald wordt voor Filippijnse normen. Haar ouders hebben beiden een goede job, haar 2 broers studeren allebei nog (1tje middelbaar onderwijs, de andere hogeschool). Ik kan het ook wel begrijpen dat wanneer we echt samenwonen, we af&toe wat geld sturen of kado's e.d. opsturen. Ze heeft bv. een tante in Amerika wonen, die stuurt soms ook eens een doos op met wat spullen in. Maar wat ik er al van begrepen heb, is dat zij het ook niet echt nodig vindt om echt family support te geven, maar ik zou het dus niet erg vinden moest het eens gebeuren. Maar dan moeten we hier natuurlijk wel beide aan het werk zijn. Ik betwijfel al dat een Filipijns diploma hier wel geldig is  :ikkeniebegrijp:

Yoshi

Citaat van: Darko69 op maandag 10 december 2012, 20:53:07
Citaat van: Yoshi op maandag 10 december 2012, 19:19:33
Citaat van: Darko69 op maandag 10 december 2012, 15:03:07
Citaat van: Yoshi op maandag 10 december 2012, 10:57:48
Dan heb ik het geluk dat ik geen family support moet geven en getrakteerd ga worden op etentjes  :happy:

Dat scheelt ook zeker. Ik zit ook straks bij de familie van m'n vriendin met kerst en daarna een reünie, maar om nou niet het gevoel te krijgen dat ik aan het meeliften ben kopen ik en m'n vriendin samen wat kleinigheidjes voor de kids en haar ouders. Family support hoeft bij mij gelukkig ook niet, maar ik kan best begrijpen zodra ik en m'n vriendin bij elkaar samenwonen en werkende zijn dat daar soms wel eens wat geld naartoe gestuurd wordt. Tot nu toe heeft ze het geluk dat ze nog steeds family allowance krijgt en super ouders heeft, dus reden genoeg daar wat aan te doen in de toekomst aan financiële hulp.

Ja, zij heeft een goede job die degelijk betaald wordt voor Filippijnse normen. Haar ouders hebben beiden een goede job, haar 2 broers studeren allebei nog (1tje middelbaar onderwijs, de andere hogeschool). Ik kan het ook wel begrijpen dat wanneer we echt samenwonen, we af&toe wat geld sturen of kado's e.d. opsturen. Ze heeft bv. een tante in Amerika wonen, die stuurt soms ook eens een doos op met wat spullen in. Maar wat ik er al van begrepen heb, is dat zij het ook niet echt nodig vindt om echt family support te geven, maar ik zou het dus niet erg vinden moest het eens gebeuren. Maar dan moeten we hier natuurlijk wel beide aan het werk zijn. Ik betwijfel al dat een Filipijns diploma hier wel geldig is  :ikkeniebegrijp:

In principe wel, maar wordt natuurlijk wel vaak gezien als van mindere kwaliteit ten opzichte van onze scholen en universiteiten. Mijn vriendin is afgestudeerd en geregistreerd verpleegkundige. Dit wilt zeggen dat ze een board-exam heeft gedaan die hetzelfde is als bijv. in Amerika(heeft ze mij verteld) om als geregistreerd erkent te worden. Op IT vlak is het zeker minder gesteld met de kwaliteit, zo heb ik een keer iemands programmeer opdracht gemaakt in 30 minuten waarmee die gene mee is afgestudeerd. Later toen het bekend was dat die gene hulp van mij had gekregen werd ik gevraagd om misschien les te geven op diezelfde school. Loon....  :benweg:

Educatie is hier zeker van een ander kaliber qua eisen/kwaliteit. De bachelor(HBO) in Nederland heeft strengere eisen dan die in de Filipijnen. Wat doet je vriendin dan of wat voor een diploma heeft ze dan?

Ze werkt momenteel als Senior Administrator in de plaatselijke City Hall, maar ze is afgestudeerd in de IT. Volgend jaar verhuist ze naar Manila om daar bij een IT bedrijf te gaan werken (voornamelijk met Linux, niet haar favo :p). Het zal vooral ook minder loon zijn, maar toch iets wat ze graag doet (op het gebied van netwerken en software dan, hardware niet zo haar ding).