Philipijns rijbewijs ingewisseld voor Belgische

Gestart door Gerrit, zaterdag 6 april 2013, 15:41:03

Vorige topic - Volgende topic

Gerrit

Citaat van: Lenn op zondag  7 april 2013, 11:34:04
Een Ph rijbewijs is toch eigendom van de Ph?

Ahja, sorry, wat onoverzichtelijk getypt ...
Wat ik bedoel is dat de rijbewijzen over de moto hier in België aan het wijzigen is.
Iedereen die tussen 18 en 21 met een moto wil rijden moet beginnen met een 125cc,
dus ook met een examen dan? en aangepaste rijbewijzen?
Die dan ook geldt in het buitenland?
Ik heb dit verleden week vernomen via de radio maar weet
ook niet precies hoe de vork in de steel zit,
blijkbaar een nieuwe wet vanaf 1 mei??

Lenn

Wat ik bedoel is dat de B. overheid nooit een ph. rijbewijs kan onteigenen.



Luke

Citaat van: Lenn op zondag  7 april 2013, 12:42:26
Wat ik bedoel is dat de B. overheid nooit een ph. rijbewijs kan onteigenen.




Inderdaad! Ik zou het zo vlug mogelijk terug eisen.

Gerrit

Citaat van: Luke op zondag  7 april 2013, 12:47:55
Citaat van: Lenn op zondag  7 april 2013, 12:42:26
Wat ik bedoel is dat de B. overheid nooit een ph. rijbewijs kan onteigenen.




Inderdaad! Ik zou het zo vlug mogelijk terug eisen.

Ik denk dat het daarvoor al wat te laat is, ze heeft haar rijbewijs hier al sinds eind september 2012.
IK had dan ook al aangedrongen hoe het verder moest voor haar moto maar aangezien
die vrouw niet veel info had of zelf niet wist wat gezegd heb ik het maar gelaten zoals het was,
ik was al content dat ze haar auto rijbewijs had EN hier mocht rijden met een 125cc.
En wat er met haar filipijns rijbewijs is gebeurt geen flauw idee!!

Ik zat hier gisteren wat rond ten neuzen, je weet nooit of je hier wat kan bijleren,
en zag dat er al een topic was begonnen over Nederlandse rijbewijzen inwisselen.
Vandaar dat ik mijn ervaring deel ...

Misschien zoals eerder al gezegd met haar O.R. terug gaan naar LTO (als ze die nog zal terug vinden).
Nuja, we zullen zien ...

Dit is ook al wat ik gevonden heb over de nieuwe regelgeving met moto's.
Een examen voor 125cc, dus dit zou dan ook tellen in het buitenland??
http://www.moto.be/artikelsNL/RijbewijsNL/nieuwe_wetgeving_motorrijbewijs_2013.html

Cosyns Guy

Citaat van: Luke op zondag  7 april 2013, 12:47:55
Citaat van: Lenn op zondag  7 april 2013, 12:42:26
Wat ik bedoel is dat de B. overheid nooit een ph. rijbewijs kan onteigenen.




Inderdaad! Ik zou het zo vlug mogelijk terug eisen.
Denk dat het bezit van 2 rijbewijzen niet toegelaten is in  :eu: .Mijn vrouw haar  :smiley-philippines: rijbewijs hebben ze hier in Spanje ook ingehouden toen ze het wisselde voor een Spaans.
Maar naar wat ik gelezen heb op deze website http://www.lto.gov.ph/index.php/services/drivers-licensing/112-license-related-transactions#conversionForeignLicenseNonProf  is het geen probleem om zonder enig examen ,zolang het buitenlands rijbewijs geldig, het om te wisselen voor een     :smiley-philippines: zonder examen, zowel schriftelijk als praktisch.

callebaut

Citaat van: Cosyns Guy op zondag  7 april 2013, 18:08:44
Citaat van: Luke op zondag  7 april 2013, 12:47:55
Citaat van: Lenn op zondag  7 april 2013, 12:42:26
Wat ik bedoel is dat de B. overheid nooit een ph. rijbewijs kan onteigenen.




Inderdaad! Ik zou het zo vlug mogelijk terug eisen.
Denk dat het bezit van 2 rijbewijzen niet toegelaten is in  :eu: .Mijn vrouw haar  :smiley-philippines: rijbewijs hebben ze hier in Spanje ook ingehouden toen ze het wisselde voor een Spaans.
Maar naar wat ik gelezen heb op deze website http://www.lto.gov.ph/index.php/services/drivers-licensing/112-license-related-transactions#conversionForeignLicenseNonProf  is het geen probleem om zonder enig examen ,zolang het buitenlands rijbewijs geldig, het om te wisselen voor een     :smiley-philippines: zonder examen, zowel schriftelijk als praktisch.

Het is niet omwisselen van Europees naar Filipijns. Ik ben in het bezit van beiden zowel het Europees als het (Non Proffesional) Filipijns rijbewijs. Dus indien ik Belgie bezoek ben ik in het bezit van beide en heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Cosyns Guy

Citaat van: callebaut op maandag  8 april 2013, 04:12:33
Citaat van: Cosyns Guy op zondag  7 april 2013, 18:08:44
Citaat van: Luke op zondag  7 april 2013, 12:47:55
Citaat van: Lenn op zondag  7 april 2013, 12:42:26
Wat ik bedoel is dat de B. overheid nooit een ph. rijbewijs kan onteigenen.




Inderdaad! Ik zou het zo vlug mogelijk terug eisen.
Denk dat het bezit van 2 rijbewijzen niet toegelaten is in  :eu: .Mijn vrouw haar  :smiley-philippines: rijbewijs hebben ze hier in Spanje ook ingehouden toen ze het wisselde voor een Spaans.
Maar naar wat ik gelezen heb op deze website http://www.lto.gov.ph/index.php/services/drivers-licensing/112-license-related-transactions#conversionForeignLicenseNonProf  is het geen probleem om zonder enig examen ,zolang het buitenlands rijbewijs geldig, het om te wisselen voor een     :smiley-philippines: zonder examen, zowel schriftelijk als praktisch.

Het is niet omwisselen van Europees naar Filipijns. Ik ben in het bezit van beiden zowel het Europees als het (Non Proffesional) Filipijns rijbewijs. Dus indien ik Belgie bezoek ben ik in het bezit van beide en heb daar nog nooit problemen mee gehad.
Moet je dan niet een domicilie in  :belgiesmiley: hebben om een  :belgiesmiley: rijbewijs te kunnen hebben,ondanks dat je in de  :smiley-philippines: woont ?

josv

Citaat van: Cosyns Guy op maandag  8 april 2013, 16:46:13

Moet je dan niet een domicilie in  :belgiesmiley: hebben om een  :belgiesmiley: rijbewijs te kunnen hebben,ondanks dat je in de  :smiley-philippines: woont ?


In NL in ieder geval niet. Heb ook beide (nl+ph). Kan m'n nederlandse gewoon vanuit de PH laten verlengen en op vakantie gebruiken in NL. Terug in de PH gaat ie weer in de motteballen en gebruik ik m'n PH rijbewijs.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

callebaut

Citaat van: josv op dinsdag  9 april 2013, 04:18:57
Citaat van: Cosyns Guy op maandag  8 april 2013, 16:46:13

Moet je dan niet een domicilie in  :belgiesmiley: hebben om een  :belgiesmiley: rijbewijs te kunnen hebben,ondanks dat je in de  :smiley-philippines: woont ?


In NL in ieder geval niet. Heb ook beide (nl+ph). Kan m'n nederlandse gewoon vanuit de PH laten verlengen en op vakantie gebruiken in NL. Terug in de PH gaat ie weer in de motteballen en gebruik ik m'n PH rijbewijs.

Item voor België ,als Belg men moet een identiteitskaart en een geldig Belgisch rijbewijs hebben om een voertuig te mogen besturen.
Uw identiteitskaart is gerelateerd aan uw Rijksregisternummer. :atyourservice:

Luke

Citaat van: callebaut op dinsdag  9 april 2013, 04:50:42
Citaat van: josv op dinsdag  9 april 2013, 04:18:57
Citaat van: Cosyns Guy op maandag  8 april 2013, 16:46:13

Moet je dan niet een domicilie in  :belgiesmiley: hebben om een  :belgiesmiley: rijbewijs te kunnen hebben,ondanks dat je in de  :smiley-philippines: woont ?


In NL in ieder geval niet. Heb ook beide (nl+ph). Kan m'n nederlandse gewoon vanuit de PH laten verlengen en op vakantie gebruiken in NL. Terug in de PH gaat ie weer in de motteballen en gebruik ik m'n PH rijbewijs.

Item voor België ,als Belg men moet een identiteitskaart en een geldig Belgisch rijbewijs hebben om een voertuig te mogen besturen.
Uw identiteitskaart is gerelateerd aan uw Rijksregisternummer. :atyourservice:

Een BE paspoort is ook een geldig IDENTITEITS-bewijs