Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Hoe het best geld overmaken??

Gestart door Gerrit, donderdag 2 mei 2013, 08:12:05

Vorige topic - Volgende topic

Gerrit

Dag allen,

Ik zou graag wat geld (een paar duizend euro) overmaken van KBC naar BPI.

Ik dacht aan World Remit wat ik nu gebruik voor kleine bedragen ...


--> Twee weken geleden ben ik al eens naar Citibank geweest maar die vrouw kon mij niet
      verzekeren dat ze dit in de toekomst nog kunnen doen (Bitibank BelgiĆ« - Filipijnen) omdat
      ze worden overgenomen door een Franse bank ...

Iemand een ander idee of al ervaring??



Mvg.

Gerrit

kulay

Ik werk - voor onze kulay-organisatie - samen met de Bank van de Post.
Werkt zeer goed via het internet.

Let wel op voor de BPI - rekening.  Die durven eerst een dollar-rekening openen, en daarna een peso-rekening.
Zo betaal je 2 keer wisselkoersen (euro --> dollar en dollar --> peso).

Ik werk heel graag met BDO.  Goede service, overal bereikbaar en betaalbaar.


vvjoris

Over dit onderwerp zijn al tientallen posts ...

Het lijkt me best hier en daar te informeren, en ik denk dat versturen met een money transfer bedrijf meestal goedkoper zal uitkomen dan met bank to bank ...

Met LCC, Moneytrans en Sigue is het mogelijk naar een BDO rekening over te maken (ik heb het zelf vorige week nog gedaan), en ook Metrobank is mogelijk. De kosten zijn 4 of 5 euro tot zo'n 4000 euro.

Om een BDO rekening te openen moet je in de  :smiley-philippines: wel eerst persoonlijk langsgaan! Welke kosten de verschillende  :smiley-philippines: aanrekenen voor een peso, euro of dollarrekening weet ik niet ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Gerrit

Bedankt voor de reacties!

Ik zal eens proberen via World Remit en zien wat er van komt ...


Mvg.

Gerrit