Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ticket troubles

Gestart door Fail_over, woensdag 28 december 2011, 13:40:48

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Kennis van me had vandaag een ticket geboekt naar de  :smiley-philippines:. Goedkoper via de trein van Brussel naar Schiphol rechtstreeks met KLM.
Van het boekingsburo (Aseana) alleen een ticket via de mail gehad. Gisterenavond proberen in te checken op de KLM site maar die gaf aan dat inchecken niet mogelijk was met dit soort ticket.

Vandaag in Brussel werd de treinticket niet geaccepteerd, en moest er dus een extra ticket gekocht worden.  :weetikniet:

Aangekomen op schiphol werdt er doodleuk medegedeeld dat er gekeken zal worden of er plaats is.  Want het vliegtuig wordt standaard overboekt met 10%  :crazy:

Heb je â,¬ 1000 + voor een ticket betaalt, weet je nog niet zeker of je mee MAG. 

  :shoot13lj7:     KLM
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

xav


Rich

Zeer vreemd is dat ja  :ikkeniebegrijp:  Stond er op het ticket duidelijk : E ticket?  Heeft die kennis een kwitantie gehad?
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Citaat van: Rich op woensdag 28 december 2011, 13:45:53
Zeer vreemd is dat ja  :ikkeniebegrijp:  Stond er op het ticket duidelijk : E ticket?  Heeft die kennis een kwitantie gehad?

Ja, E-ticket, en gewoon een boekingsno. Ikzelf heb gisteren voor hun geprobeerd in te checken, zoals ik al zo vaak gedaan heb, maar noppes.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

callebaut

KLM Airways - Promotion Fares
Manilla
   View brochure
         
690 â,¬    Departure date :    01 January - 20 June 2012

   Via :    By Train from Bruxelles Midi or Antwerp Station
Spotover :    
Departure airport :    Amsterdam Airport
Selling period :    01 December - 20 December 2011
For reservation :    Mrs Benilda (02/ 643.32.96)


Op zich toch goedkoop .... maar als men bovenstaande tegenkomt .....zet ik mij er toch vraagtekens bij ........ :ikkeniebegrijp:

Fail_over

Citaat van: callebaut op woensdag 28 december 2011, 13:56:18
Op zich toch goedkoop .... maar als men bovenstaande tegenkomt .....zet ik mij er toch vraagtekens bij ........ :ikkeniebegrijp:

Mooie was dat de promo ook aangaf dat er 2x het gewicht aan bagage meegenomen mocht worden.
De kennis is een Pinay. Zie je die al met 2x grote koffer van 21 kg plus handbagage op de trein van Neerpelt naar Brussel, en dan van Brussel naar schiphol gaan?

Zij is dus met de trein gegaan, en de koffers met de auto rechtreeks naar Schiphol.

:crazy:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

bigfoot12345

Raar,
Vorig jaar heb ik ook eens met KLM gevlogen van Brussel naar Amsterdam en dan naar Manila.
Boekte bij Joker en kreeg tickets via mail en geen probleem.
Dit jaar opnieuw tickets via mail gekregen om deze keer met Etihad te vliegen,opnieuw geen probleem en vooraf online ingecheckt.

Fail_over

Net vernomen dat er toch plaats was in het vliegtuig en dat ze "met Gods gratie" toch naar haar moederland mag gaan.

:thankyoufw5: for the service.   : Not!
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

callebaut

Citaat van: Fail_over op woensdag 28 december 2011, 14:34:04
Net vernomen dat er toch plaats was in het vliegtuig en dat ze "met Gods gratie" toch naar haar moederland mag gaan.

:thankyoufw5: for the service.   : Not!


:applaus: :happy: :applaus:

Robert

Ik heb vorig jaar ook geboekt bij Aseana, ben toen gereisd vanaf Antwerpen, ging allemaal uitstekend.
Kan je inderdaad niet van te voren in checken, want je moet de reis wel maken vanaf België.
Ingestapt in de Thalys, uurtje naar Schiphol, daar ingecheckt.
Geen enkel probleem gehad, sterker nog als ik niet via Antwerpen was gegaan dat was het ook gelukt, dat is echter een risico wat je noemt, want ze kunnen je dan wel weigeren als toestel vol zit.
Kon nog gratis mijn ticket wijzigen ook, en extra bagage mocht ook, dat heb ik niet nodig, maar zat er wel bij.
Dat je dus niet kon inchecken van te voren met dit ticket klopt dus wel.

innka3

Citaat van: Fail_over op woensdag 28 december 2011, 14:34:04
Net vernomen dat er toch plaats was in het vliegtuig en dat ze "met Gods gratie" toch naar haar moederland mag gaan.

:thankyoufw5: for the service.   : Not!
en wat zegt het boekingsburo ASEANA  waar de ticket  gekocht is  :denk: ,want bleren dat de klm fout was is gemakkelijk.

Fail_over

Citaat van: Robert op woensdag 28 december 2011, 15:35:55
Dat je dus niet kon inchecken van te voren met dit ticket klopt dus wel.

Ah, ok, dat wist ik niet.

Heb vorig jaar ook met Aseana geboekt, en ook zonder 1 enkel probleem.

Vond het wel vreemd hoe dat het met die trein ticket dan zou moeten gaan.
Is de E-ticket dan ook gelijk de treinticket? Wat is dan het bewijs dat je met de trein bent geweest? Knippen ze in je E-ticket??
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Robert

Citaat van: Fail_over op woensdag 28 december 2011, 15:40:27
Citaat van: Robert op woensdag 28 december 2011, 15:35:55
Dat je dus niet kon inchecken van te voren met dit ticket klopt dus wel.

Ah, ok, dat wist ik niet.

Heb vorig jaar ook met Aseana geboekt, en ook zonder 1 enkel probleem.

Vond het wel vreemd hoe dat het met die trein ticket dan zou moeten gaan.
Is de E-ticket dan ook gelijk de treinticket? Wat is dan het bewijs dat je met de trein bent geweest? Knippen ze in je E-ticket??

Je moet kunnen bewijzen dat je met de trein ben geweest. Dus ik kwam met mijn e ticket in Antwerpen, toen kreeg ik een trein ticket.
Let wel, ik had het achteraf niet nodig, maar is een risico als je dat doet.
Kijk voor mij is het terug uiteraard geweldig, dan haal ik mijn trein ticket niet op.
Ter info, woon een half uur van Schiphol.

Fail_over

Citaat van: innka3 op woensdag 28 december 2011, 15:39:36
en wat zegt het boekingsburo ASEANA  waar de ticket  gekocht is  :denk: ,want bleren dat de klm fout was is gemakkelijk.

Weet niet. Asawa van die kennis zal morgen wel eens naar Aseana bellen over hoe en wat.

Ik bleer ook niet dat er iemand fout was, het ontbrak enkel aan info die KLM verschafte op het moment dat er onduidelijkheid was.
En de arrogantie die ze daar op schiphol tentoonspreidde.
De kennis van me ging er, naar mijn mening terecht, vanuit dat als je voor â,¬ 1000 + een ticket gekocht hebt, en ook al de nodige troubles hebt gehad met de acceptatie van de betaling, dat je dan verzekert bent van een seat in het vliegtuig. Niet dus.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Fail_over

Citaat van: Robert op woensdag 28 december 2011, 15:44:32
Dus ik kwam met mijn e ticket in Antwerpen, toen kreeg ik een trein ticket.

Ah, zie je wel. Dat stuk mistte ik.
Enfin, ze vliegt nu.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......