Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Voor de vertrekkers, Hongkong Int'l ligt plat. 

Hong Kong Airport annuleert alle vluchten op 12 augustus (Laatste update BST10: 30 / 12AUG)
Hong Kong International Airport heeft aangekondigd dat alle vertrekkende vluchten uit Hongkong op 12 augustus worden geannuleerd. De annuleringsperiode loopt tot de ochtend van 13 augustus. Onze vluchten op 13 augustus vanaf Brussels Airport zullen naar verwachting worden beïnvloed.
We adviseren onze klanten om alle niet-essentiële reizen vandaag en op 13 augustus uit te stellen. Bepaalde kosten voor ticketswijzigingen worden per direct afgeschaft. Bekijk onze reisadviezen op onze website: http://bit.ly/CXHKTA.
Als u uw boeking wilt wijzigen of uw contactgegevens wilt toevoegen om realtime reisupdates te ontvangen, bekijkn dan de links hieronder in de opmerkingen op dit bericht 👇. #HongKong #HK #HKIA #Hkairport #BrusselsAirport #BRU

Flight disruptions at Hong Kong International Airport on 12 August
Latest update: 12 Aug 2019 18:00 HKT (GMT+8)
Cathay Pacific and Cathay Dragon have been informed by the Hong Kong International Airport Authority that all departing flights are cancelled today, Monday 12 August, effective immediately. The cancellation period will extend until the morning of tomorrow, Tuesday 13 August. This is as a result of the public assembly taking place at Hong Kong International Airport.

Customers are therefore advised to postpone non-essential travel from Hong Kong both today (12 August) and tomorrow (13 August) and should not proceed to the airport. Additionally, In-town Check-in services have been suspended.

With immediate effect, certain charges will be waived for ticket changes. Please view more details on our Special ticketing guidelines page.

All passengers are urged to check Flight Status. To ensure you receive the latest flight status updates via SMS or email, please update contact details in Manage Booking. You can also download our app for iOS or Android and enable our push notifications.

Please visit our Flight delays and cancellations page, to understand our service recovery during disruptions.

While disruption events like these can change significantly and at short notice, rest assured we are doing everything we can in advance to minimise the impact to customers.

https://www.cathaypacific.com/cx/en_HK/travel-information/travel-preparation/travel-advisories/hong-kong-public-assembly-12Aug.html?fbclid=IwAR230JQ1HyRUuWXKFlEZ5SmxM9Hg52XWk1hP6en3DBUZdOCdmI5Ys-J08ZY
Rich de Nederbelg.

mars

Je kan ook  vlucht laten omboeken naar Macau. Ferry naar daar pakken.

Chowking

LUCHTHAVEN HONGKONG WEER IN BEDRIJF

HONG KONG - De luchthaven van Hongkong is weer operationeel. Dat hebben de autoriteiten van het vliegveld bekendgemaakt. Op de borden in de vertrekhal staan weer vertrektijden en passagiers kunnen weer inchecken. Hongkong heeft een van de drukste luchthavens ter wereld.

Gisteren sloot de luchthaven en werd al het uitgaande vliegverkeer opgeschort nadat zo'n vijfduizend demonstranten de luchthavengebouwen waren binnengegaan. Met die actie protesteerden ze tegen het toenemende politiegeweld waarvan de betogers het slachtoffer zijn. De luchthaven is een belangrijke hub voor langeafstandsvluchten van en naar China en Zuidoost-Azië.

Hinder
Ondanks dat de luchthaven opnieuw operationeel is, wordt nog steeds hinder gemeld. Wanneer het verkeer zijn normale gang zal kunnen hernemen, is voorlopig onduidelijk. Momenteel staan nog heel wat vluchten op de website van de luchthaven aangeduid als "geannuleerd."

Het protest in Hongkong begon op 9 juni tegen een intussen opgeschorte wet waardoor criminelen uitgeleverd zouden kunnen worden aan China. Maar de betogers willen dat de wet definitief wordt begraven. Ook willen ze dat regeringsleider Carrie Lam verdwijnt, en dat haar opvolger verkozen wordt en niet door Peking aangeduid zoals dat gebruikelijk is.

Schade
Lam zei vrijdag dat de protesten de economie van Hongkong flinke schade hebben toegebracht. "Dit heeft onze economie harder geraakt dan de financiële crisis in 2008 en de SARS-epidemie in 2003."

Hongkong is weliswaar onderdeel van China maar heeft eigen wetgeving en bestuur.

bron: www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/3/airports/luchthaven-hongkong-weer-in-bedrijf

Rich

Rich de Nederbelg.

Rich

Rich de Nederbelg.

Rich

Rich de Nederbelg.

The last Jedi


Hallo iedereen,


met de onlusten in Hong Kong, is het dan nog verstandig om via Hong Kong naar de Filipijnen te reizen?

Ik kijk al een tijdje naar de vluchten. Voordeel van Cathay Pacific is dat ze via Brussel vliegen en redelijk goedkoop zijn.

Zou ik het risico nemen om via Hong Kong te vliegen?

Wat gebeurt er vb met je vlucht, je wil voorbeeld vertrekken, en ze sluiten weer de luchthaven af?

Kan je dan nog later vliegen of valt je vakantie in het water?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Rich

Ik zou  het nieuws op de voet volgen maar denk dat de meeste problemen voorbij zijn.

Wanneer zou je vertrekken?
Rich de Nederbelg.

O.B.Bommel

Ik vlieg gewoon via Hong Kong. Gaat tot op heden goed. Zo niet het is hun probleem, dan maar wat later. Maar ja, ik heb de tijd aan mezelf, hoogstens verlies ik mijn domestic vlucht in Manila, who cares.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Bulldozer

Ik zou Hong Kong vermeiden. Ze beroepen zich waarschijnlijk op overmacht als het gebeurd. Tegenwoordig zitten alle vluchten zo goed als vol. Als er een enkele vlucht uitvalt kost het al enorme moeite om iedereen naar de plaats van bestemming te krijgen, laat staan als de hele vloot uit valt. 1 grote chaos met dagen vertraging en compensatie kan je waarschijnlijk vergeten.