Met de auto van Manila naar Palawan.

Gestart door gosternokke, vrijdag 13 januari 2012, 01:42:27

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Rich de Nederbelg.

gosternokke

Nou ja ik ben maar een slechte amateur fotograaf met een simpel cameraatje, maak leuk dat het gewaardeerd word

Hier nog een link naar hotels in Puerto princesa  http://www.aboutpuertoprincesa.com/puerto-princesa/hotels.html

gosternokke



  Nog een bekende uitgaansgelegenheid in Puerto.  Baliw-katok zal het waarschijnlijk wel herkennen

Baliw-katok

Citaat van: gosternokke op zaterdag 29 december 2012, 08:04:41

  Nog een bekende uitgaansgelegenheid in Puerto.  Baliw-katok zal het waarschijnlijk wel herkennen




gosternokke

 Kijk dat bedoel ik nou bekend terrein voor baliw-katok   :biggrinn:



gosternokke

Omdat de auto nog steeds niet klaar was besluiten we dan maar de bus naar huis te nemen.   We gaan naar de  Newmarket busterminal in San Jose. Paar kilometer buiten de stad.  Milieufreak burgemeester Hagedoorn wil die stinkbussen en jeepneys niet meer in de stad hebben dus in San Jose is een niewe terminal + markt gebouwd.

Zal voor mij men eerste busritje worden in Palawan en een met vele oponthoud helaas  :negatief:

  Bij de terminal komt net de bus uit El Nido aan , vol passagiers en lading.  Op het dak ligt van alles en nog wat , in een kooi achter de bus een ladig varkens voor het slachthuis in Puerto


gosternokke

Wij nemen de bus richting Roxas, die heeft geen varkenshok  vanachter  op de bus, maar dat zal voor enkele passagiers geen beletsel blijken toch een paar kleine varkentjes mee te nemen.



  Gewoon in een dichtgekoopte zak geduwd dat varken, gaatje dat net de neus erdoor kan om adem te halen.  En die leggen ze dan gewoon onder hun stoel in de bus .

gosternokke

 We zijn nog maar een half uurtje onderweg als ik een sterke brandlucht ruik die steeds sterker word .   Ik stoot de conducteur die zit te knikkebollen wakker.   ,,  Mabaho Po, parang may sunuk yung makina ng bus.,,   zeg ik tegen hem. Hij loopt naar voren en kijkt op  de metertjes van het dashboard, en overlegt met de driver.  Komt terug naar achter en zegd ,, Walang problema sir, di naman mainit ng makina. ,,

De man is nog niet uitgesproken of het begint zodanig te stinken dat de chauffeur toch stopt.


 


  Midden op de highway word  er onder de bus gekeken

gosternokke

Men kan blijkbaar niks vinden en de rit gaat verder. Binnen een paar minuten begint het weer te stinken.  Ik denk ik zeg niks meer, er is duidelijk iets mis, maar hou mijn mond. Ik denk we zien het wel

  Binnen de 10 minuten komen er grote grijze rookwolken vanuit de wielkast aan de voorzijde  van de bus door de open ramen naar binnen. De bus stopt wederom, en iedereen vlucht naar buiten, in de veronderstelling dat de bus in brand staat.

[imghttp://imageshack.us/a/img831/4606/nokiapix033.jpg][/img]


  Als de bus stilstaat is het roken binnen een minuut over, en gaat men toch maar het wiel los sleutelen om te kijken wat er loos is.